זה לא סוד שחברת ג'נרל מוטורס נמצאת בצרות. מי שקוטפת שנה אחרי שנה את התואר "גדול יצרני הרכב בעולם", נאלצת לראות איך במולדתה, ארה"ב, מדינה שבה לפטריוטיזם חלק גדול בבחירה האישית של הצרכן, מזנבת בה לא אחרת מאשר חברת טויוטה היפנית.
הסיבות ל"נטישה לכיוון היפניות" רבות ומגוונות וחלק מהאשם נעוץ בעובדה כי לאמריקנים החל להימאס מלנסוע במפלצות זוללות דלק עם יכולות והתנהגות כביש אפסיות. המתחרות מלוכסנות העיניים הציעו את המראה הנכון, הקדמה והטכנולוגיה הנדרשת (לבטיחות, זיהום אוויר ועוד) והכל במעטפת שיודעת גם לנסוע כמו שצריך ולא רק בקו ישר.
תגובתם של האמריקנים היתה "פשוטה" והיא כללה הבטחה ליצור בן כלאיים - רכב עם המראה, הגודל והפינוק האמריקני במשולב עם "נימוסי" הכביש וההתנהגות האירופאית. כמו שניתן לראות, עד כה לא סייע הדבר לג'נרל והפסדי הענק שמהם לא מצליחה החברה להתאושש הביאו אותה לקרבה יתרה ומסוכנת לפשיטת רגל (צ'אפטר 11 האמריקני) וחייבו אותה לנקוט בצעדי התייעלות דרסטיים בטרם יהיה מאוחר מדי.
ההידרדרות במצבה של ג'נרל מוטורס לא היכתה כרעם ביום בהיר והכתובת היתה על הקיר כבר מזמן. זה התחיל בפיטורי ענק של עובדים והמשיך במכירה של אחזקותיה בחברות-בנות בכדי להזרים כסף לקופתה המדוללת. ראשונות ללכת היו סובארו וסוזוקי, ובימים האחרונים החלה ג'נרל למכור את אחזקותיה באיסוזו, עימה משתפת החברה פעולה זה למעלה מ- 30 שנה. אבל עם כל הכבוד לעבר המשותף, כשאתה מחזיק חברת בת (איסוזו) עם מכירות אפסיות בארה"ב בגלל היצע מכוניות מיושן ולא רלוונטי, אין מקום לסנטימנטים.
לדברי ג'נרל, ההיפרדות בין החברות היא היפרדות כלכלית בלבד, הווה אומר - איסוזו לא תזכה למימון מג'נרל, אך עם זאת ימשך שיתוף הפעולה במיזמים השונים. ממכירת אחזקותיה באיסוזו (7.9% ממניות השליטה) מקווה ג'נרל להרוויח כ- 300 מיליון דולר.
דובר חברת UMI, יבואנית שברולט, קאדילאק, סאאב, אופל ואיסוזו לארץ, מסר כי "למכירת איסוזו על-ידי ג'נרל מוטורס לא תהיה השפעה על המותג בארץ והוא ימשיך להימכר כסדרו".