השבוע יחלו שידורי מסע הפירסום הטלויזיוני הראשון של מכוניות סקודה בישראל. תקציב הפקת הסרט, ושידורו במדיה האלקטרונית, מגיע ל-2.5 מיליון שקלים.
כהחלטה אסטרטגית ניקבע, כי סרט הפרסום יצולם בישראל ויציג את דגם האוקטביה החסכונית של סקודה, על-רקע הבניין הישן של עיריית תל אביב.
רחוב ביאליק בלב תל אביב ניבחר לאתר הצילומים הראשי, שכן הכוונה היתה להפיק סרט כחול לבן - באווירה ישראלית, עם דימוי אירופאי.
יבואני הרכב נוהגים להציג סירטי פרסומת זרים המתורגמים לעברית, אך ניכר כי הלקוח הישראלי נענה טוב יותר למסרים המתייחסים אליו ישירות. לפיכך הופקו סירטונים מקוריים לכאורה, אשר עשו שימוש בחומר גלם מיובא שצולם בחו"ל, ונערך מחדש בישראל באמצעים אלקטרוניים. גם שעטנז זה לא הוכיח עצמו מהבחינה המסחרית, ולפיכך הסרט החדש של סקודה מייצג מגמה להתייחסות ישירה וחד-משמעית לצרכן הרכב הישראלי.
מגמה זו גם מתיישבת עם בקשתה של שרת התמ"ס, דליה איציק, להפיק סירטי פרסום בהפקות מקוריות. איציק ניפגשה באחרונה מספר פעמים עם הן איגודי המפיקים והן עם אירגוני המפרסמים, במגמה להשקיע בארץ את הסכומים הניכרים המיועדים להפקת סירטוני פרסומת.
דיגמי סקודה מציגים בחודשים האחרונים אחוזי גידול גבוהים, במכירת מכוניות חדשות בשוק הרכב הישראלי. כדי למנף נתונים אלה הוחלט בסקודה לצלם את סרטון הפרסומת החדש, שיעלה לשידור השבוע. דובר סקודה, רוני אקרמן, מסר למחלקה ראשונה, כי הוחלט על השידור דווקא בתקופה זו בה נמצא שוק הרכב בישראל בהאטה מתמשכת, מתוך אמונה בהמשך מגמת הגידול במסירות סקודה ובהחלטתה להשקיע במסע פרסום שכזה.
בסרטון נראה פקח של העיריה המתכוון לרשום למכונית דוח על חניה במקום אסור. בהגיעו למלא את סעיף שם היצרן, הוא אינו מאמין למראה עיניו כי המכונית שלפניו היא אכן סקודה. בעודו בוהה ומנסה להבין האם מכונית כה יפה ואיכותית באה מבית סקודה הצ'כי, מגיע למקום זוג צעיר ויפה הנכנס למכונית ומתרחק בנסיעה מהמקום. הפקח נותר כשהוא מנסה לעכל את שראה.
הסרטון מסתיים בגי'נגל: "יש אנשים שעדיין לא מאמינים שזו סקודה, סקודה אוקטביה, באמת."
אקרמן מגדיר את הקמפיין כ"אמיץ, שכן שם במרכז את האמת הצרכנית באשר לחוסר המודעות לגבי האופי של סקודה בכלל ולדגם האוקטביה בפרט." לדבריו, ניתן היה להביא גם גירסה בריטית לסרטון הפרסומת, אלא שההומור הבריטי לא היה מביא לתוצאות המצופות מצרכן הרכב הישראלי.
המסר "יש אנשים שעדיין לא מאמינים שזו סקודה" משדר ביטחון עצמי רב, ולמעשה בא לנסות ולנפץ מיתוס תדמיתי שקיים בהקשר עם השם סקודה, בד-בבד עם חיזוק ציבור הלקוחות אשר מכיר את סקודה ונהנה ממכוניותיה. משרד הפרסום שביצע את ההפקה הוא ראובני פרידן.