|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

חוזרים לפרסום תת-הכרתי

חוקרים באוניברסיטת ניג'מגן שבהולנד החיו את הפרסם התת-הכרתי וגילו גם, כי אם התנאים נכונים, יכול פרסום מסוג זה לקדם את המותג
27/04/2006  |   הדר פרבר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: הדר פרבר  |  

פרסום תת-הכרתי, אשר נאסר לאחר שנות ה- 60, עשוי לחזור לאופנה אחרי הכל. כך מדווח אתר חדשות אוסטרליה.

יזם שיווק אמריקני, ג'יימס ויקרי, סלל את הדרך לפרסום מסוג זה ב- 1957, כשטען כי הצופים בקולנוע אשר נחשפו למסרים על המסך שנמשכו רק 0.003 שניות של קוקה-קולה ופופקורן, מיהרו לקנות את המוצרים. אך מאוחר יותר, נאסרה הקרנת מסרים תת-הכרתיים לקהל שבוי.

כיום, חוקרים באוניברסיטת ניג'מגן שבהולנד החיו את הפרסם התת-הכרתי וגילו, כי אם התנאים נכונים, יכול פרסום מסוג זה לקדם את המותג.

במחקר ראשון ביקש הצוות מ- 61 מתנדבים לבצע משימה כלשהי המצריכה צפייה במסך עליו הוקרנו באותו הזמן מסרים קצרים. לקבוצה אחת הוקרנו המילים "ליפטון אייס", מותג של תה קר, ולשנייה, קבוצת הבקרה, "נייפיק טול". לאחר כמה ימים התבקשו לבחור משקה קר בבית קפה אליו נלקחו, כשאותם נבדקים שאמרו כי הם צמאים בחרו בליפטון אייס - כשמדובר באותם מתנדבים אשר אכן נחשפו לשם המותג על המסך.

במחקר שני גייס צוות 105 מתנדבים כשמחצית מהם קיבלו אוכל מאד מלוח או מאד מתוק, לפני הניסוי. כמעט אף אחד מהם לא בחר בליפטון כשהיה צמא, ורק 20% בחרו במותג מתוך המתנדבים בקבוצת הבקרה. רק מעט מאלה שלא היו צמאים בחרו במותג.

מסרים אלו פועלים מתחת לסף ההכרה הפעיל של האדם, ומפתים קהל שאינו חושד, לרכוש מוצרים ושירותים. למעשה פועלים המסרים במטרה לשנות את התנהגות הקהל באופן בלתי-נראה לכאורה כדי לשרת גופי שיווק. בישראל אסורה פרסומת תת הכרתית על-פי חוק. לפי סעיף 9 בכללי האתיקה של הרשות השנייה לטלווייה ולרדיו פרסומת זו היא "פרסומת שבה מועבר מסר פרסומי לצופים בלי שהם מודעים לכך באופן מלא, בתמונות חטופות או בצורה אחרת".

כאמור, בשנות ה- 50 וה- 60 נהגו בארה"ב לעשות שימוש בסוג זה של פרסום גם בסרטים. באירופה גם כן אסורה פרסומת תת-הכרתית.

הדוח מתפרסם בשבת במגזין המדע השבועי הבריטי. פרטים נוספים פורסמו במגזין Experimental Social Psyc.

תאריך:  27/04/2006   |   עודכן:  29/04/2006
הדר פרבר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יחידת האכיפה לזרים שבמשרד הפנים עיכבה לחקירה צעירה מאוקראינה הנחשדת בנישואין פיקטיביים למטרת קבלת מעמד בישראל. הצעירה, בתחילת שנות העשרים לחייה, נעצרה באשדוד בעקבות מידע מודיעיני. היא הובאה לשימוע בפני יחידת האכיפה לזרים של משרד הפנים במחוז דרום.
27/04/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
תחרות "המטמון הגאוגרפי" שעורכת "החברה הגיאוגרפית" ישודר בערוץ 10 במהלך חודש ספטמבר הקרוב.
27/04/2006  |  מירב לוי  |   חדשות
ועדת חקירה של הסנאט האמריקני קבעה כי יש לפרק את הסוכנות לטיפול במצבי חירום (FEMA) ולבנותה מחדש מהיסוד, בשל הכשלים הרבים בטיפול בנפגעי אסון הוריקן קתרינה. חלק מהדוח המלא, אשר צפוי להתפרסם בשבוע הבא, הגיע לידי סוכנות הידיעות AP.
27/04/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
יום ארוך עבר על מכבי ת"א. הוא החל במסע כומתה דרך האוהדים בדיוטי-פרי, והמשיך דרך חתימות ותמונות לרוב במטוס שהוביל אותם לפראג. עם נחיתתה בבירת צ′כיה, הופרדה הקבוצה מכל המקרובים וצי אנשי התקשורת, ונסעה לבית המלון בכדי לנוח.
כדאי שתוסיפו "לנקות את המקלדת של המחשב" לרשימת המטלות היומיות שלכם, כך על-פי מחקר חדש. המחקר, שפורסם ב"Infection Control and Hospital Epidemiology", נעשה על-ידי חוקרים מאוניברסיטת צפון קרולינה.
27/04/2006  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il