|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

עו"ד ארנון פנה לבית המשפט נגד פיוטרקובסקי

מבקש מבית המשפט לחייב את פיוטרקובסקי להעביר לרשותו 1% ממניות סלקום שהוא מחזיק עבורו חושף את מכתב ההתחייבות ואת כזביו, לכאורה, של פיוטרקובסקי המכחיש את דבר מחוייבותו לארנון
30/04/2006  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   תגובות

פיוטרקובסקי. הכחיש דבר הנאמנות לארנון. המסמך מוכיח אחרת. האם בגד בארנון?

פיוטרקובסקי א':
"אני מתחייב להעביר לך את מחצית המניות (בצירוף כל מניות הטבה, אופציות או זכויות שיתלוו אליהן) כשהן משוחררות מכל חוב עיקול ושעבוד"

פיוטרקובסקי ב':
מכחיש שהחזיק מניות בנאמנות עבור ארנון; טוען שארנון משקר לאחר שראה את הצלחת סלקום

עו"ד ארנון:
"אין מדובר איפוא רק בכזבים בעל-פה כנגד מסמך בכתב, הגם שדי בכך כדי לקבל את העתירה נשוא תובענה זו. מדובר במעשה הראוי לגנאי של ממש, במיוחד כשהוא בא מצידו של מי שנטל על עצמו להיות נאמן"

עו"ד יגאל ארנון הגיש המרצת פתיחה לבית המשפט המחוזי בתל אביב (יום א', 30.4.06), ובה הוא מבקש לחייב, בסעד הצהרתי ובצו עשה, את הבנקאי לשעבר, שלמה פיוטרקובסקי, להעביר לרשותו של ארנון 1% ממניות סלקום, וכן להצהיר כי מניות אלה היו מלכתחילה בבעלות ארנון והוחזקו בנאמנות עבורו אצל פיוטרקובסקי. הליך זה מוגש, נוכח סירובו של פיוטרקובסקי להעביר לרשות ארנון את המניות, ועקב התכחשותו לכתב הנאמנות שיש לכאורה בין הצדדים משנת 1996 (עת בוצעה העסקה).

המאבק בין שני האישים הסעיר את הקהילה העסקית, שכן ארנון הוא שהביא את פיוטרקובסקי לבנק הבינלאומי הראשון; והוא שיצר את הקשרים בינו לבין קבוצת האחים ספרא - קשר שהביא להתעשרותו של פיוטרקובסקי, שהצליח לצבור נכסים וכספים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. ארנון ראה בהתנהגותו של פיוטרקובסקי איתו: בגידה בחבר ובשותף לדרך. פיוטרקובסקי הכחיש בחודשים האחרונים, ובתוקף, את טיעוניו של ארנון. תגובתו טרם ניתנה לבית המשפט.

התביעה הוגשה על-רקע המאבק העז בין שני האישים, מאבק שהחריף נוכח מהלכי החקירה והמשפט בפרשת בזק. פרשה זו נדונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ובה נטען, בין היתר, כי ארנון ופיוטרקובסקי, ששימשו יושב-ראש ומנכ"ל (בהתאמה) בבנק הבינלאומי הראשון, הסתירו מידע שאיפשר למיליארדר מיכאל צ'רנוי ולאיש העסקים גד זאבי, להוציא לפועל את עסקת בזק. צ'רנוי וזאבי עומדים על כך לדין פלילי.

ארנון חושף את המסמך

בפנייתו לבית המשפט צירף ארנון לבית המשפט מסמך שאותו חשפנו לראשונה באתר Nfc, ובו מוכח כי אכן - בין הצדדים היה הסכם נאמנות, וכי ארנון הוא לכאורה בעלים של 1% ממניות סלקום (מתוך 2% שחזיק פיוטרקובסקי, 1% עבורו ו- 1% עבור ארנון).

במסמך מיום 6.5.96 ששיגר פיוטרקובסקי לארנון, נכתב בין היתר:

"אני מתייחס ל- 2280 המניות הרגילות בחברה הנ"ל, שאמורות לעבור לשמי בימים הקרובים (חלף המניות שיש לי בחברת TELEMAN LTD להלן - 'המניות').

אני מתחייב להעביר לך את מחצית המניות (בצירוף כל מניות הטבה, אופציות או זכויות שיתלוו אליהן) כשהן משוחררות מכל חוב עיקול ושעבוד (להלן - 'מחצית המניות').

בתמורה למחצית המניות אתה מקבל על עצמך לשאת במחצית מכל ההתחייבויות הכספיות שקבלתי ושאקבל על עצמי בקשר לרכישת המניות (להלן - 'ההתחייבויות הכספיות').

בעת שאשלם או אפרע סכום כלשהוא, בין ישירות ובין ע"י פרעון אשראי או הלוואה שלקחתי לשם רכישת המניות, אתה תשלם לי מיד מחצית מכל סכום שאשלם כנ"ל (כולל ריבית והפרשי הצמדה שבהם אשא או אחויב).

אתה מודע לכל ההתחייבויות שקבלתי על עצמי, בקשר למניות ולמסמכים שנחתמו על-ידי בקשר למניות, ואתה מתחייב לקיים, ככל שהדבר דרוש, ולא להפר, ולא לגרום לי להפר, אף אחת מההתחייבויות דלעיל.

אני אעביר לך את מחצית המניות שלך, מיד לכשתבקש זאת, בכפוף לקבלת הסכמת בעלי מניות אחרים שיש לקבלן לצורך העברה כנ"ל".

על פני אותו מסמך השיב ארנון, בכתב ידו:

"לשלמה שלום

אני לא חושב שיהיה מס על העברת מחצית המניות אלי, מאחר שמלכתחילה החזקת אותן עבורי בנאמנות.

מכל מקום, אם יהיה מס, אשלם אני את המס".

[ההתכתבות המלאה בין הצדדים, ראו מסמכים]
המרצת פתיחה: יגאל ארנון נ' שלמה פיוטרקובסקי
מסמכים: ההתכתבות בין יגאל ארנון לשלומה פיוטרקובסקי בנוגע למניות סלקום

פיוטרקובסקי דחה את טענות ארנון

בבקשה לבית המשפט טוען ארנון, כי לפני מספר חודשים הוא פנה לפיוטרקובסקי ודרש לקבל את המניות שאותן החזיק בנאמנות עבורו. "אז פיוטרקובסקי סבר (בטעות) כי כתב הנאמנות אינו מצוי בידי המבקש", כתב. "בסוברו כך, הכחיש המשיב, מכל וכל, כי אי פעם החזיק במניות כלשהן בסלקום, בצורה כלשהי, עבור המבקש. כך - בלי הנד עפעף - כתב המשיב למבקש: 'מעולם לא היית בעל מניות בסלקום בכל צורה שהיא, ובודאי שלא באמצעותי, על דרך של נאמנות או בכל דרך אחרת...'".

ארנון טוען בפנייתו, כי מדובר במחלוקת משפטית פשוטה וברורה: המשיב (וכיום המשיבה, חברה בבעלותו ושליטתו המלאה של המשיב), מחזיקים במניות - קניינו של המבקש - בנאמנות עבורו. המשיב התכחש לכך. התכחשותו היא הפרה בוטה של חובת הנאמנות המוטלת עליו. סירובו להעביר את המניות לידי למבקש - "מיד לכשיבקש זאת", כלשון כתב הנאמנות - הוא הפרה גסה של התחייבותו כלפי המבקש.

ואולם, הוא טוען, המסגרת הסיפורית של התובענה היא קשה: "זהו סיפור על מעילה באמון. עוצמתה כמידת האמון שנתן המבקש במשיב. כיעורה כמידת המניפולציה שבהתכחשות. אילו היה הדין מעמיד סעד של הוקעה - זה היה המקרה להפעילו".

ארנון: פיוטרקובסקי שיקר והסתבך

ארנון מפרט בהמרצת הפתיחה, כי במחצית שנות התשעים ניתנה לו ולפיוטרקובסקי הזכות לרכוש, כל אחד מהם, 1% ממניות סלקום (תחילה בשירשור ולאחר מכן במישרין). הם החליטו לנצל את הזכות והסכימו, לטענתו, כי המניות ירשמו כולן בשמו של פיוטרקובסקי (מחציתן בנאמנות עבורו), כנגד העמדת הלוואת בעלים לסלקום, כפי שנדרש. פיוטרקובסקי לא נדרש להוציא מזומנים מכיסו לצורך העמדת הלוואת הבעלים. הלוואה זו מומנה על-ידי אשראי מבנק ספרא בניו-יורק, כשהמבקש מצידו התחייב "לשאת במחצית מכל ההתחייבויות הכספיות" שקיבל ויקבל על עצמו, בקשר לרכישת המניות, כקבוע בכתב הנאמנות. פיוטרקובסקי התחייב להעביר למבקש את חלקו במניות מיד לכשיבקש זאת.

ארנון מסביר גם מדוע "התעורר", כביכול, רק עתה. לדבריו, "כעשר שנים מאוחר יותר (בחודש אוגוסט 2005) - לאור רכישת השליטה בסלקום על-ידי חברת השקעות דיסקונט בע"מ, ובשל הציפייה כי בעקבות רכישה זו סלקום תחלק דיבידנדים לבעלי מניותיה – הוא נפגש עם פיוטרקובסקי כדי להסדיר עימו את קבלת חלקו בדיבידנד, לכשיחולק... לדבריו, הוא, פיוטרקובסקי, "סבר - בטעות כאמור - כי כתב הנאמנות החתום על ידו אינו מצוי בידי המבקש. הפיתוי היה גדול. המשיב לא עמד בו. יצרו גבר עליו. הוא הכחיש כי אי פעם החזיק בנאמנות את המניות השייכות למבקש".

ארנון מספר עוד, כי נדהם, וכי נמנע מלגלות למשיב כי כתב הנאמנות החתום מצוי בידו. הוא תהה עד כמה ירחיק המשיב לכת בהתכחשותו. כך בדיוק קרה. "השימוש שאתה עושה במונח 'נאמנות' הוא פיקציה, שנועדה לשרת בדיעבד מטרות נואלות שלך..." - כך כתב המשיב למבקש, בשקר מודע ומתוכנן, עת סבר כי אין בידי המבקש מסמך המפריך את הכזב וכי רק "זכרונו" שלו וזכרון המבקש עומדים למבחן.

בפנייה לבית המשפט נאמר עוד, כי "לאחר שהוצג כתב הנאמנות בפני ב"כ המשיב, הם נמנעו - במכתביהם לאחר אותו אירוע - מלנקוט גרסה פשוטה וברורה בנוגע לכתב הנאמנות ולאמור בו. באותו אופן, לא היסס המשיב לטעון כלפי המבקש, כי "מעולם לא נדרשת, נתבקשת, או נטלת חלק כלשהו במימון זה או בסיכון כלשהו בקשר עם המניות". גם כאן שיקר המשיב במצח נחושה. המשיב "שכח" כי בשנת 1997 - והראיות התומכות בכך יוצגו בהמשך - העביר אליו המבקש פעמיים, לפי בקשתו ובהתאם לכתב הנאמנות, סכומי כסף לכיסוי מחצית הוצאות ריבית שנדרש לשלם בגין ההלוואה אותה נטל".

"לא מיותר להדגיש כבר כאן: תכתובת ענפה התקיימה בין המבקש ובאי-כוחו לבין המשיב ובאי-כוחו טרם שהוגשה התביעה. עד לשלב מאוחר יחסית נמנע המבקש מלספר למשיב כי כתב הנאמנות - חתום על-ידי המשיב - מצוי בידו. המבקש גם לא גילה למשיב כי בידו ראיות בכתב להעברות כספיות שנעשו לחשבון המשיב, לכיסוי הוצאות הריבית, כאמור. המשיב מצידו - שהתחזק באמונתו כי כתב הנאמנות אינו מצוי בידי המבקש - התבצר עוד ועוד בעמדתו השקרית, לפיה מעולם לא התקיימה נאמנות; מעולם לא החזיק במניות עבור המבקש; ומעולם לא קיבל מן המבקש כספים. המשיב לא טען כי כתב הנאמנות בוטל לאחר שנחתם; המשיב לא טען כי נערך סיכום מאוחר כלשהוא, אשר שינה את שהוסכם בכתב הנאמנות; המשיב גם לא התייחס לכספים שהועברו לחשבונו על-ידי המבקש ולפשר העברות אלה".

ארנון חותם פרק זה:

"אין מדובר איפוא רק בכזבים בעל-פה כנגד מסמך בכתב, הגם שדי בכך כדי לקבל את העתירה נשוא תובענה זו. מדובר במעשה הראוי לגנאי של ממש, במיוחד כשהוא בא מצידו של מי שנטל על עצמו להיות נאמן".

תאריך:  30/04/2006   |   עודכן:  01/05/2006
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לקראת יום העצמאות נערכת קרן קימת לישראל לקליטתם של מאות אלפי מבקרים ביערות, בפארקים ובחניונים בכל רחבי הארץ.
30/04/2006  |  מירב לוי  |   חדשות
אורי קירשנר מונה לשותף המנהל של גיזה הון סיכון. קירשנר יחליף בתפקיד את מייסד גיזה, זאב הולצמן, ששימש כמנהל שותף בפירמה מאז הקמתה ב- 1992. במסגרת תפקידו יהיה קירשנר אחראי על מקצועני ההשקעות בפירמה, וכן יהיה חבר בוועדה המנהלת את השותפות, לצד הולצמן וצבי שכטר.
30/04/2006  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
פקחי משרד התקשורת ומשטרת ישראל סגרו בשבוע האחרון 11 תחנות רדיו פיראטיות שפעלו, שלא כחוק, ברחבי הארץ. הציוד שנתפס בתחנות הפיראטיות הוחרם והועבר למשטרת ישראל. נמסר כי ארבע מהן הפריעו גם לשידורי הקשר עם המטוסים ממגדל הפיקוח בנתב"ג.
30/04/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
מלון נובוטל ים המלח, מרשת אקור כלל, מרחיב את פעילות הספא שלו וחונך את ספא AHAVA, בשיתוף חברת AHAVA מעבדות ים המלח. הספא יכלול טיפולים ייחודיים לגוף ולפנים מבוססי מוצרי AHAVA. כמו כן מוצרי החברה יוצעו למכירה בדלפקי הספא.
30/04/2006  |  מירב לוי  |   חדשות
המשטרה עצרה צעיר תושב בת ים, בן 25, בחשד כי שיסה בסוף השבוע כלב פיטבול בצעיר אחר עימו הוא מסוכסך. המתלונן נפגע בפניו באורח בינוני ואושפז בבית החולים. הכלב נתפס והועבר להסגר.
30/04/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
המנהיגות עדיין נעדרת [צילום: אורי פרקש]
יואב שורק
אחרי 7 באוקטובר היה ברור לכולנו שמה שהיה לא יהיה עוד - שהמנהיגות תתחלף ושנתפכח מרעיונות מסוכנים שהובילו לאסון    כל זה התכרסם לאיטו בחודשים הארוכים שעברו    ההצעה הישראלית לעסקה מלמד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il