פרק ראשון: האם מותר לאכול חייזר
אם יגיעו חייזרים לכדור-הארץ, האם יהיה מותר לאכול אותם? האם לפי התורה, לחייזרים מותר לאכול בני אדם?
התורה התירה לאכול חלק מבעלי החיים ואסרה אחרים. לגבי בשר אדם לא נאמר לא איסור ולא היתר. לדעת הרשב"א, בשר אדם מותר באכילה, שכן מותר לאכול כל מה שלא נאסר, ואילו לדעת הרמב"ם, אסור לאכול בשר בעלי חיים שלא הותרו באכילה, ובכלל זה בשר אדם. בשר חייזרים לא נאסר באכילה אך גם לא הותר, ולכן לפי הרשב"א מותר לאכול חייזרים, ואילו לפי הרמב"ם לכאורה אסור.
אבל נראה שגם הרמב"ם יתיר. התלמוד מספר על רבי שמעון בן חלפתא שהיה הולך בדרך, ופגעו בו אריות שרצו לטרוף אותו. רבי שמעון אמר את הפסוק "הכפירים שֹׁאֲגִים לטרף ולבקש מאל אָכְלָם" (תהלים קד, כא), ומן השמיים ירדו שתי חתיכות של בשר.
האריות אכלו חתיכה אחת והותירו את השנייה, ורבי שמעון נכנס לבית המדרש ושאל אם מותר לו לאכול חתיכה זו. אמרו בתלמוד שגם אם היה יורד מן השמיים בשר חמור, היה מותר לאוכלו, משום ש"אין דבר טמא יורד מן השמיים".
לפיכך מותר לאכול את החייזרים שירדו אלינו מהשמיים. חשוב לזכור לברך לפני כן, כמו שבני ישראל בירכו על המן, שגם הוא ירד מן השמיים.
יותר רלוונטית היא השאלה אם לחייזרים מותר לאכול בני אדם, שכן אם החייזרים יגיעו אלינו, הם יהיו כנראה יותר מפותחים מאיתנו, וסביר שהם יצליחו לאכול אותנו לפני שאנחנו נצליח לאכול אותם.
החייזרים לא קיבלו תורה מסיני, ולא נאסר עליהם לאכול בשר של בני אדם. אבל גם לחייזרים אסור להרוג בני אדם כדי לאכול אותם (בשונה מבני האדם כלפי החיות). אומנם החייזרים לא קיבלו את התורה, אבל גם על בעלי החיים שלא קיבלו תורה בסיני נאסר לטרוף בני אדם. ה' אמר לנח ובניו: "ואך את דמכם לנפשתיכם אדרש, מיד כל חיה אדרשנו. שֹׁפֵךְ דם האדם באדם דמו ישפך" (בראשית ט ה-ו).
מכך לומד הרמב"ן שגם בעל חיים ששופך דם האדם, חייב מיתה (אף שלא קיבל את התורה בסיני), ויש לשפוט אותו בבית המשפט ולהוציאו להורג בסקילה. התנא רבי יהודה בן בבא אכן מעיד על מקרה שבו נסקל בירושלים תרנגול, משום שהרג ילד קטן .
לסיכום, לנו מותר לגדל חייזרים לאכילה, אבל לחייזרים אסור לגדל בני אדם לאכילה.