|   15:07:40
  מיכאל שרון  
פסיכולוג ניסויי על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

אחרית הימים עכשיו?

נבואה מדהימה בפרשת "האזינו"
02/10/2003  |   מיכאל שרון   |   מכתבים/הערות   |   תגובות

פרשת "האזינו" נקראת סמוך ליום כיפור - שהינו היום הקדוש ביותר בשנה - ברוב השנים בשבת שלפניו, המכונה "שבת שובה". מעמד השמעת שירת האזינו, טרם מותו של משה, הינו מעמד יחודי והרה גורל, בו מעיד משה את השמים ואת הארץ. ניתן ממש להנשא במעמד זה על כנפי הזמן לערפילי עתיד רחוק. הדברים הנאמרים אינם דברי נועם, דומה שהממשות עצמה, מעבר לטוב ולרוע מרעימה כאן:

דברים ל"א

כז) כִּי אָנֹכִי יָדַעְתִּי אֶת מֶרְיְךָ וְאֶת עָרְפְּךָ הַקָּשֶׁה הֵן בְּעוֹדֶנִּי חַי עִמָּכֶם הַיּוֹם מַמְרִים הֱיִתֶם עִם יְהֹוָה וְאַף כִּי אַחֲרֵי מוֹתִי:
כח) הַקְהִילוּ אֵלַי אֶת כָּל זִקְנֵי שִׁבְטֵיכֶם וְשֹׁטְרֵיכֶם וַאֲדַבְּרָה בְאָזְנֵיהֶם אֵת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וְאָעִידָה בָּם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ:
    כט) כִּי יָדַעְתִּי אַחֲרֵי מוֹתִי כִּי הַשְׁחֵת תַּשְׁחִתוּן וְסַרְתֶּם מִן הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר צִוִּיתִי אֶתְכֶם וְקָרָאת אֶתְכֶם הָרָעָה
  • בְּאַחֲרִית הַיָּמִים
  • כִּי תַעֲשׂוּ אֶת הָרַע בְּעֵינֵי יְהֹוָה לְהַכְעִיסוֹ בְּמַעֲשֵׂה יְדֵיכֶם:
ל) וַיְדַבֵּר משֶׁה בְּאָזְנֵי כָּל קְהַל יִשְׂרָאֵל אֶת דִּבְרֵי הַשִּׁירָה הַזֹּאת עַד תֻּמָּם:

ניתן להבין מפסוק כ"ט כי מדובר במעמד הרה גורל זה לא פחות מבאחרית הימים.

השירה עצמה מופיעה בפרק ל"ב - ניתן למצוא תאור נהדר ורב השראה בקישור הבא:

www.nfc.co.il/archive/003-D-3627-00.html?tag=12-48-24

דומה ומדובר במשא החודר מעבר למאזינים לממשות עצמה במלוא משרעתה - השמים והארץ - כפי שרואים אנו בתחילת הדברים:

א) הַאֲזִינוּ הַשָּׁמַיִם וַאֲדַבֵּרָה וְתִשְׁמַע הָאָרֶץ אִמְרֵי פִי:

הפרספקטיבות הם מעבר לזמנים, מימות עולם ועד קץ הדורות:

ז) זְכֹר יְמוֹת עוֹלָם בִּינוּ שְׁנוֹת דֹּר וָדֹר

ואנו רואים כי מדובר אמנם באחרית, כלומר בשלב סופי ולא בשלב ביניים זמני כלשהו:

כ) וַיֹּאמֶר אַסְתִּירָה פָנַי מֵהֶם אֶרְאֶה מָה אַחֲרִיתָם כִּי דוֹר תַּהְפֻּכֹת הֵמָּה בָּנִים לֹא אֵמֻן בָּם:

והנה, למרבית התדהמה פרשת האזינו מתאימה להפליא לימים אלה:

כ) וַיֹּאמֶר אַסְתִּירָה פָנַי מֵהֶם [מישראל] אֶרְאֶה מָה אַחֲרִיתָם כִּי דוֹר תַּהְפֻּכֹת הֵמָּה בָּנִים לֹא אֵמֻן בָּם:
    כא) הֵם קִנְאוּנִי בְלֹא אֵל כִּעֲסוּנִי בְּהַבְלֵיהֶם
  • וַאֲנִי אַקְנִיאֵם בְּלֹא עָם בְּגוֹי נָבָל אַכְעִיסֵם
  • :

ומי הוא אותו "לא עם" אם לא הפלשתינים, שזהותם הווירטואלית באה להם מחזיונות השווא של הפוסט-ציונים?

והרי כל אלה שרדפו את ישראל לפני כן היו עמים ותיקים ומובהקים: הסילקים הסורים, הרומים, הספרדים בתקופת פרדיננד ואיזבלה, האנגלים בימי הביניים שגרשו היהודים מארצם, הסורים בתקופת פרעות דמשק ב-1846 וכיוצא בהם. וכאילו להסיר ספק שלטרור הפלשתינאי הכוונה, הולמים הדברים בהמשך:

כה) מִחוּץ תְּשַׁכֶּל חֶרֶב וּמֵחֲדָרִים אֵימָה גַּם בָּחוּר גַּם בְּתוּלָה יוֹנֵק עִם אִישׁ שֵׂיבָה:

וכי אין אותה אימה בחדרים אימת הטרור, שאינו חומל על איש מיונק עד איש שיבה?

כח) כִּי גוֹי אֹבַד עֵצוֹת הֵמָּה [ישראל] וְאֵין בָּהֶם תְּבוּנָה:
    כט) לוּ חָכְמוּ יַשְׂכִּילוּ זֹאת יָבִינוּ
  • לְאַחֲרִיתָם
  • :

האם ה"אחרית" היא מועד אחרית הימים, לאחר ככלות הכל?

והדברים מדהימים אף יותר בהמשך:

ל) אֵיכָה יִרְדֹּף אֶחָד אֶלֶף וּשְׁנַיִם יָנִיסוּ רְבָבָה אִם לֹא כִּי צוּרָם מְכָרָם וַיהֹוָה הִסְגִּירָם:

והרי אין כאן אלא מהות הטרור הפלשתיני בו אנשים בודדים זורעים אימה כלפי רבבות, לא כן?

    לא) כִּי לֹא כְצוּרֵנוּ צוּרָם ו
  • ְאֹיְבֵינוּ פְּלִילִים
  • :

דהיינו מלחמתם - דרכה שונה מדרכי מלחמתנו ("כי לא כצורנו צורם"), שכן אין מדובר כאן בכללי הלוחמה המקובלות, אלא בלוחמת פלילים ממש, לוחמה שעקרה פשיעה ולא אבירות לוחמת.

לב) כִּי מִגֶּפֶן סְדֹם גַּפְנָם וּמִשַּׁדְמֹת עֲמֹרָה עֲנָבֵמוֹ עִנְּבֵי רוֹשׁ אַשְׁכְּלֹת מְרֹרֹת לָמוֹ:
לג) חֲמַת תַּנִּינִם יֵינָם וְרֹאשׁ פְּתָנִים אַכְזָר:

הנה כי כן, מדובר באויב "לא-עם" שהינו שפל, שטני וברברי במיוחד.

אך הברית של ה' עם עמו נשמרת, והישועה צומחת ברגע האחרון, כחוט השערה מהאבדון.

    וחשוב לשים לב לעובדה ייחודית נוספת - נרמז כאן כי מדובר בעתיד רחוק ומסתורי או סתום, כזה שניתן רק לחוש בו ("וחש עתידות למו" [להם], דהיינו משה חש בעתידות אודותם), אך לא לראותו בברור ולנבאו (ראה למטה), שכן אחרת היה נאמר שמדובר בראייה נבואית (או בחזיון) ולא ב
  • תחושת
  • "עתידות".

    לה) לִי נָקָם וְשִׁלֵּם
  • לְעֵת תָּמוּט רַגְלָם
  • כִּי קָרוֹב יוֹם אֵידָם ו
  • ְחָשׁ עֲתִדֹת
  • לָמוֹ:
לו) כִּי יָדִין יְהֹוָה עַמּוֹ וְעַל עֲבָדָיו יִתְנֶחָם כִּי יִרְאֶה כִּי אָזְלַת יָד וְאֶפֶס עָצוּר וְעָזוּב:
לז) וְאָמַר [האויב] אֵי אֱלֹהֵימוֹ צוּר חָסָיוּ בוֹ:

מג) הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ:

במאמר מוסגר אוסיף כי נבואה, עניינה בראייה, ואת זה אנו רואים היטב בנבואת בלעם - במדבר כד'. וגם כאן הדברים מצלצלים כאניגמה מדהימה. תכופות הנביא, או האורקל בעולם היווני, אשר יכול לחזות את העתיד בעיני רוחו, מתואר כעוור או במקרה בלעם -"שתום עין". ולכן עיני רוחו חודרות כביכול למה שאדם רגיל אינו יכול לצפות בו.

ג) וַיִּשָּׂא מְשָׁלוֹ וַיֹּאמַר נְאֻם בִּלְעָם בְּנוֹ בְעֹר וּנְאֻם הַגֶּבֶר שְׁתֻם הָעָיִן:
    ד) נְאֻם שֹׁמֵעַ אִמְרֵי אֵל אֲשֶׁר
  • מַחֲזֵה שַׁדַּי
  • יֶחֱזֶה
  • נֹפֵל וּגְלוּי עֵינָיִם
  • :

    בנוסף לראייה ("יחזה") מדובר גם על "ידיעה" - המאופיינת בוודאות - בניגוד ל
  • תחושה
  • של עתיד יחודי וסתום, המופיעה בפרשת האזינו.

    טז) נְאֻם שֹׁמֵעַ אִמְרֵי אֵל ו
  • ְיֹדֵעַ דַּעַת עֶלְיוֹן
  • מַחֲזֵה שַׁדַּי יֶחֱזֶה נֹפֵל וּגְלוּי עֵינָיִם:

הכתוב אומר, מיסתורין על גבי מיסתורין, בפי הנביא בלעם, מעט לאחר מכן, במדבר, כד', יז':

יז) אֶרְאֶנּוּ וְלֹא עַתָּה
[איך אפשר לראות מישהו או משהו, כאשר הוא נמצא בזמן אחר?]

אֲשׁוּרֶנּוּ וְלֹא קָרוֹב

[אשורנו: אראה ואבחן אותו בחדות ובהירות. אשורנו - משורש ישר, שור. ראייה בהירה, ''ישרה'' ולא מוטה ומעוותת. אבל כיצד ניתן לראות אוביקט באופן חד ובהיר ו''מיושר'' אם אינך קרוב אליו?]

הדבר מהדהד כמו בחינת אוביקט הנמצא במרחק אלפי או מיליוני שנות אור מאיתנו:

"אֶרְאֶנּוּ וְלֹא עַתָּה" - הדבר שאני רואה עכשו התרחש בפועל לפני מיליוני שנים.

"אֲשׁוּרֶנּוּ וְלֹא קָרוֹב"

מיליוני שנות אור ממני?

ובהמשך:

"דָּרַךְ כּוֹכָב מִיַּעֲקֹב"

לא יאומן? אתם אמרתם.

ניתן לראות כאן גם הדמייה ואנלוגיה ליקום בין מליארדי שנות האור. מרחב ההכרה האלוהי.

תאריך:  02/10/2003   |   עודכן:  02/10/2003
מיכאל שרון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין לך דבר מעליב יותר מניתוק של פוליטקאי קטן וחסר עמוד שידרה, שמאן-דהוא נתן בידיו מפתח למעבדה הגדולה בתבל. אין פרמטר כלכלי אחד בו יכול אותו סגן שר להתגאות או להציג שמאושש את תוכניתו של הבוס נתניהו.
02/10/2003  |  guss  |   מכתבים/הערות
על 13 הרוגי אירועי אוקטובר 2000 ישבה ועדת חקירה ממלכתית במשך כשלוש שנים, חקרה מאות עדים, כתבה דוח מלומד, פסקה פסוקה, והארץ היתה כמרקחה.
26/09/2003  |  דוד אגמון  |   מכתבים/הערות
כמו תזמורת מתואמת, אך בלי מנצח כריזמטי (בדיוק כמו עמרם מצנע), יצאו אל התקשורת 27 טייסים פעילים ובמילואים בקריאה לסרב להשתתף בפעולות ה"חיסול הממוקד" של חיל האוויר במסגרת המלחמה בטרור.
למקום העבודה של ידיד הגיע מנהל חדש, צעיר יפה תואר ומלא אנרגיה. הוא פיטר כמה עובדים, הכניס כמה שינויים מבניים והשתלב במערכת. לאחר כמה שבועות הוחלט במקום העבודה לעשות תחרות כדי למצוא את העובד המצטיין, בעל התפוקה הגבוהה ביותר.
השמאל בישראל טוען שמילוי הדרישות של המתונים בפלשתינים, ויש כאלה שאומרים שאפילו נתינת זכות השיבה בצורה סימלית כלשהיא, תביא להקמת מדינה פלשתינית בהסכם, ואו אז לא תהיה ברירה לפלשתינים אלא לקחת אחריות על עצמם ולהתחיל להתנהג כמדינה מסודרת.
12/09/2003  |  אורן לב  |   מכתבים/הערות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il