השחיתות מעוותת את ההליך הרגיל של התחרות, שם קיימת ההנחה שהקונה בוחר בין ספקים אשר מציעים את הערך הגבוה ביותר עבור הכסף.
לדוגמה, חברה הזקוקה למשאיות אספקה צריכה לקנות את מותג המשאיות שמתאימות הכי טוב למטרות החברה, בעבור המחיר הטוב ביותר בקטגוריה.
אם הקונה בוחר משאיות בעלות ביצועים נחותים יותר, בגלל שהקניין קיבל שוחד, החברה תסבול, כתוצאה מכך, מביצועים כושלים של צי המשאיות שלה.
שחיתות, לכן, מנוגדת לפילוסופיה השיווקית של כל שוק, שמטרתו למקסם את שביעות הרצון והביצועים. לכן נאמר, במקום בו קיימת שחיתות, המתחרה חייב להכיר אותו ולנסות לחשוף אותו ולא להשתתף בו.