שחקני תאטרון, סרטי קולנוע, משחקי תפקידים בין רופאים לחולים הם רק חלק מהאמצעים בהם משתמשים בסדנה החדשה לרופאים המתמחים בבית החולים כרמל בחיפה.
ד"ר חן שפירא מנהלת המרכז הרפואי כרמל אשר גם פתחה את הסדנה הראשונה ציינה - "חשבנו איך להקל את התפיסה וההתמודדות של רופאים צעירים ומתמחים עם המפגש הקשה והישיר עם משפחה בזמן מתן בשורה קשה למשל, מה הם מילות הפתיחה בהם צריך להשתמש הרופא, כיצד ניתן להעזר בשפת הגוף כדי לפתור מצבים מורכבים, הפעם הלכנו בכיוון של סדנה חוויתית כשהמתמחים נוטלים חלק פעיל ואמיתי ומרגישים את הדופק של החולה ומשפחתו".
מטרות הסדנה כפי שהוגדרו היו לתת כלים לרופאים להתמודד עם הקשיים העולים בעת מפגשים מורכבים עם החולים ובני משפחותיהם, לשדרג את מיומנויות התקשורת של הרופאים, ולהעלות את מודעות הצוות הרפואי לחשיבות הנושא, כל זאת לאור הלחצים היום יומיים העוברים על העובדים והמשתמשים במערכת הבריאות.
במהלך הסדנא עלו שאלות ותכנים הנוגעים בקשיים ובהתמודדות עם מצבים מורכבים המאפיינים את עבודת המתמחה בביה"ח.
הנחיית הסדנה הייחודית נעשתה על-ידי צוות רב מקצועי שכלל רופאי משפחה מומחים מהקהילה דר' מוטי הלפרין ודר' מיכאל קאופמן, אשר הם מנחים מיומנים וותיקים בסדנאות תקשורת לרופאים, והעובדות הסוציאליות מצוות בית החולים, מנהלת השירות גב' הדס בן שלמה ונירית פליבצקי, אשר גם להן ניסיון רחב בהכשרת צוותים להתמודדות עם מצבים מורכבים.
מנהלת השירות הסוציאלי בבית החולים כרמל הדס בן שלמה מוסיפה כי "במיוחד בתקופה האחרונה בה אנחנו שומעים בכל יום על אלימות המופעלת כלפי רופאים ואנשי הצוות הרפואי,
מאוד חשובה הגישה וצורת ההתייחסות של הרופא אל החולה, כאשר התקשורת בין חולה לרופא עובדת וזורמת בנעימות ובהסברים מדויקים כמו שצריך, הסיכויים לאלימות ובעיות קטנים".
המשובים בתום הסדנה מכל הרופאים היו מצויינים, וכל משתתפי הסדנה הדגישו את חשיבות פיתוח הרגישות והקשב, ולמידת הכלים להתמודד עם המצבים המורכבים.
אחראית העובדות הסוציאליות בחדר המיון בבית החולים כרמל נירית פלבצקי שהנחתה בסדנה מסכמת "בסופו של יום המטרה של כולנו היא לשרת את המטופלים שלנו ולתת להם את הטיפול והשירות הטובים ביותר לבריאותם, אנחנו מקווים כי סדנה זו תכין את רופאי העתיד להתמודדות בשטח בצורה טובה יותר"
בתמונה - מנהלת השירות הסוציאלי בבית החולים כרמל הדס בן שלמה ונירית פלבצקי מנחות הסדנה.