הרשות לפיתוח הגליל השיקה השבוע אתר אינטרנט לשיווק הגליל. אתר האינטרנט
www.gogalil.org משלב בתוכו פעילות של תשע עמותות תיירות בגליל והוא למעשה מרכז תיירות המכיל את כל האטרקציות האפשריות בגליל. במקביל, קיים באתר מנוע חיפוש לצימרים שקיבלו את תו האיכות הישראלי.
במסגרת פעילויותיה לפיתוח הגליל, הקימה הרשות לפיתוח הגליל את פורום מנהלי עמותות התיירות בצפון, פורום הכולל תשע עמותות תיירות שלא למטרות רווח. במסגרת פעילות הפורום, פועלת הרשות לפיתוח הגליל לתכנון וביצוע קמפיינים פרסומיים בארץ להבאת מטיילים מרחבי הארץ לגליל, הפקת חומרים פרסומיים חוברות ומפות, השתתפות בירידי תיירות, פעילות להבאת תיירות נכנסת, כמו השתתפות בירידים בחו"ל, אירוח סוכני תיירות מחו"ל וכו'.
השקת אתר האינטרנט הוא עוד נדבך בפעילות הרבה של הרשות לפיתוח הגליל והוא חלק מפרויקט IBB לדירוג חדרי האירוח הכפרי. מטרת האתר היא לתת מענה למטיילים המעוניינים לנפוש באזור הצפון. האתר הוקם בשיתוף עם קרן יקא, התומכת במיזמים בנגב ובגליל, קרן מגבית בריטניה שלאחרונה המחזקת את פעילויותיה בגליל ותנועת המושבים.
"חשוב לנו לפרסם את נושא התיירות בגליל", הסבירה מנהלת הפרויקטים ברשות לפיתוח הגליל טלי עומר, "קהל היעד הראשון שלנו הוא הישראלים, כמובן, אבל אנו רוצים לפרוץ לקהלים נוספים בחו"ל. הרשות לפיתוח הגליל עובדת בעיקר על דברים שחשובים לגליל ואחד מהם הוא התיירות הנכנסת לגליל. כחלק מהפעילות השיווקית שלנו החלטנו להקים את אתר האינטרנט, שכרגע הוא רק בעברית, אבל בשלב הבא יוספו עוד חמש שפות נוספות לנוחיות התיירות מחו"ל".
אתר האינטרנט הוא חלק מהכנת תשתית לתכנית שיווקית גדולה לשיווק הגליל בחו"ל, הכוללת את נושא התיירות הכפרית שהתפתחה מאוד בשנים האחרונות בגליל. במקביל להשקת אתר האינטרנט, יצא קמפיין טלוויזיוני בערוץ 2 וערוץ 10 וקמפיין אינטרנטי לאתר, המרכז את המידע על הגליל. הקמפיין הטלוויזיוני נעשה בשיתוף פעולה עם משרד התיירות. עלות פרויקט השקת אתר האינטרנט והקמפיין הפרסומי מוערכת בלמעלה ממיליון שקלים.
אלפי אנשים כבר נהנים מהגלישה באתר האינטרנט שעוזר להם לתכנן את החופשה בגליל. האתר מחולק לקטגוריות שונות של אטרקציות כמו תיירות חקלאית, אתרי דת והיסטוריה, אתרי טבע ונוף ומסלולי טיול. קיימת גם חלוקה לפי אזורים שונים בגליל. עוד ניתן למצוא מסעדות ומקומות המעניקים טיפולי בריאות וספא. האתר מכיל גם מבצעים שונים ולוח אירועים המתקיימים באזור הגליל.
"ההיענות הפתיעה אותנו", סיפרה טלי עומר, "אנחנו מקבלים המון פניות מתיירנים שלא נמצאים באתר ורוצים להיכנס ולהופיע באתר וכמובן החיזוק העיקרי להצלחה - הוא אלפי כניסות של ישראלים שכבר נכנסו לאתר והשתמשו בשירותיו".