מרכז התקשורת בשפת הסימנים, שהוקם על-ידי אגודת החרשים והשלים בימים אלו פיילוט מוצלח, מאפשר ומסייע לחברנו החרשים וכבדי השמיעה להתמודד עם העולם השומע, לתקשר ולקבל שירות ממרכזי השירות הטלפונים בעניינים שונים ומגוונים, מסידורים בירוקרטים למיניהם ועד לפיקוח נפש, כולל שירותים מנהליים, בריאותיים, משפטיים וצרכניים. המרכז מנגיש את השירותים שהאזרח השומע מקבל בטלפון, עבור קהילת החרשים.
איך זה עובד:
מרכז התקשורת באגודת החרשים מופעל על-ידי מתורגמנים מקצועיים בשפת הסימנים באמצעות שיחות צ'ט ווידאו במחשב או בטלפון סלולרי בדור השלישי. האדם החרש יוצר קשר עם המרכז באחת משתי הדרכים, מסביר בשפת הסימנים את העניין בגינו הוא פונה. המוקדן מתקשר למרכז שירות הלקוחות הטלפוני הרלוונטי ומדבר בשמו של האדם החרש תוך כדי שהוא מתווך ביניהם.
המרכז פועל כיום בין השעות 18:00-8:00 על-ידי מתורגמן אחד בכל משמרת כאשר המטרה והחזון הם להרחיבו למספר רב יותר של מתורגמנים בו-זמנית ולהפעילו 24 שעות כאשר ישמש כמוקד חירום בשעות הלילה.
מאז תחילת הפיילוט, נכנסות אל המוקד בממוצע כ-70 שיחות ביום וזמני ההמתנה (לצערנו) עומדים על כ-40 דקות.
מרכז התקשורת בשפת הסימנים יכול להביא לתקשורת משופרת עבור כל אדם חרש וכבד שמיעה בישראל. השירות יפתח פתח לתקשורת לא רק עבור אוכלוסיית החרשים אלא גם עבור אוכלוסיית החרשים עיוורים דרך שימוש במקלדות ברייל וטכנולוגיות מותאמות אחרות.
עזרו לנו לקיים את חוק הנגישות ולאפשר את קידום השוויון בין האדם החרש לאדם השומע.