לאחר חודשים של מלחמות תקשורתיות של דת ומדינה בישראל, התאספו לכמה שעות - מעצבים, פרסומאים ויועצי תקשורת ואסטרטגיה, לדון בעתיד המגזר החרדי בראי התקשורת של שנות 2010.
באירוע ייחודי שעורך זו השנה השלישית ברציפות
אתר האינטרנט 'פרוג', התקיים יום העיון 'ערך מוסף' בהשתתפות אלפי אנשי מקצוע חרדיים מתחומי המדיה וההיי-טק. במשך היום התקיימה תחרות קריאייטיב מרשימה בה השתתפו מאות מעצבים וגרפיקאים, שעיצבו כרזות יצירתיות המסבירות את עמדתו של המגזר החרדי אל מול הכללי, כדי לתפוס צד בהסברה החרדית המקרטעת.
שיאו של האירוע היה בפאנל הסברה ייחודי בו הופיעו בלב בני ברק מיטב האסטרטגים ויועצי התקשורת מהמגזר הכללי והחרדי. את הפאנל שנערך תחת הכותרת "אם לא נסביר נפסיד", הנחה יו"ר המרכז להסברה יהודית הרב
ישראל אייכלר, והשתתפו בו: יגאל גלאי - יועץ תקשורת ואסטרטגיה; יעקב איזק - יועץ התקשורת של סגן שר הבריאות; ירח טוקר - דובר ועדת הכספים; יובל פורת - יועץ אסטרטגי ושי הורוויץ - פרסומאי.
פאנל ההסברה שנערך בצל פרשיות רבות שעוררו אמוציות בציבור החרדי, לא הפסיק לנפק כותרות. "נגמרו הימים של אג'נדות פוליטיות אמיתיות בישראל", אומר יובל פורת. "אני אומנם לא מסכים עם דברים רבים במגזר החרדי, אך לצערי כיום הציבור הישראלי נבנה משנאה ולא מערך עצמי, וקשה לי להאמין שאפשר לשנות את זה כ"כ מהר. הציבור החרדי חייב להוביל מאבקים ולא להיגרר אליהם. אין ספק שחייבים פה מקצוענות ומנהיגות".
לעומתו טען יגאל גלאי כי "הציבור החרדי לא צריך הסברה וקמפיינים פרסומיים, מה שהוא צריך זה ניהול משברים נכון. זה לא יהיה נכון לעשות קמפיין הסברה והתייפייפות. צריכים להקים צוות משברים מקצועי ומעודכן".
לאחר הפאנל, התכנס חבר השופטים המורחב ובחר מתוך שמונה הכרזות העולות לגמר התחרות, את הכרזות שהשפיעו עליהם יותר מכל. השופטים ציינו את התרשמותם מהרמה הגבוהה של כל הכרזות, וברוב מרשים בחרו השופטים את הקמפיין המנצח של המעצב הגרפי מוטי וורובל מסטודיו הדרים. העיקר שבמלחמה הבאה, לא נפסיד.