בסיום מבצע סריקה מורכב, אשר הקיף למעלה מ-120,000 תיקי בתים משותפים מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת ועד היום, החל לאחרונה להינתן בלשכות רישום המקרקעין בתל אביב ובחולון שירות חדש של עיון מקוון בתיקי בתים משותפים.
למבקש לעיין בתיק בית משותף שנרשם בלשכות אלה תינתן האפשרות לעיין במסמכי הבית המשותף על גבי מסך בלשכת הרישום, ואף לקבל אותם כשהם חתומים בחתימה אלקטרונית מאושרת, על גבי תקליטור, אשר ייצרב במקום. סריקת המסמכים הינה צבעונית, ומאפשרת קריאה נוחה וכן הגדלת המסמכים והתשריטים. כל זאת, תמורת אגרה העומדת על 30 שקלים, קרי מחצית האגרה הקבועה בגין עיון בתיק רגיל.
העיון המקוון גם יחסוך זמן רב, שכן לא יהיה צורך להזמין את התיק מן הארכיונים, והשירות יינתן בביקור אחד בלבד בלשכת הרישום.
בגין הזמנה ועיון בתיק הפיזי כאשר קיים עותק סרוק של התיק תגבה אגרה מוגדלת בסך 200 שקלים, הכוללת צילום מסמכי היסוד ללא הגבלה במספר הדפים. מי שיעשה שימוש בשירות החדש יתבקש למלא סקר שביעות רצון קצר, ומאז השקת השירות החדש, נרשמו תגובות חיוביות מאוד מצד הקהל.
בתום תקופה של הערכות והפקת לקחים, בכוונת האגף לרישום והסדר מקרקעין לפעול להרחבת השירות לכל לשכות הרישום בארץ. בהמשך ייבחן גם מתן שירות העיון באופן מקוון, מרחוק, בדומה להפצת מידע של מפנקסי המקרקעין.
עליזה קן, מנהלת אגף רישום והסדר מקרקעין: "באגף קיימת שביעות רצון רבה מהשקת השירות החדש, המכתיר עבודה מאומצת וארוכה אותה הוביל סגן מנהלת האגף, מר ניסן גונן; זהו המשך של תהליך רציף אשר מתרחש באגף בשנים האחרונות, ואשר מטרתו להפוך את השירותים הניתנים באגף לזמינים יותר, יעילים יותר, נגישים יותר וידידותיים יותר לקהל. במסגרת זו אפשר למנות את הפצת המידע מפנקסי המקרקעין באופן מקוון, את גביית האגרות באמצעות שרת התשלומים, ואת הפרויקטים השונים להאצת מתן השירות. האגף מצוי בתנופה של עשייה בתחומים שונים, וכעת אנו עסוקים גם באיפיון מערכת מחשוב חדשה לכלל יחידות האגף, שמתוכננת להגיע לפריסה מלאה במהלך שנת 2012".