|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ - שיאנית החקיקה

- הודעה מטעם ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
03/08/2011  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות

הוועדה בראשותו של ח"כ חיים כץ (ליכוד) סיימה חקיקה של 79 חוקים ו-117 תקנות מתחילת הקדנציה וקיימה 618 דיונים
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) היא הוועדה הפורייה ביותר מבין ועדות הכנסת, מתחילת כינונה של הכנסת ה-18.

הוועדה סיימה חקיקה בשלוש קריאות של 37 חוקים ממשלתיים, 42 חוקים פרטיים (סה"כ 79 חוקים), ואישרה 117 תקנות. בכנס הקיץ הקצר, שארך פחות משלושה חודשים, השלימה הוועדה הליכי חקיקה של 14 חוקים ואישרה 23 תקנות, צווים והסכמים.

חברי הוועדה התנהלו ללא שיקולי קואליציה אופוזיציה והצליחו להביא להטבות ולחקיקה חברתית: העלאת שכר תגמולים לנכים, הטבות למשפחות חיילים שנספו במערכה, הגדלת מענק נישואים ליתום, הגדלת סיוע בטיפולי פוריות לנשים, הגדלת שכר מינימום למוגבלים, העברת גמלת סיעוד ישירות לזכאי, איסור על מעסיק לפטר בימי מחלה, הצמדת גמלאות לפנסיה תקציביים, מניעת פיטורים מחזוריים, הטבות והנחות למקבלי פנסיה, הגדלת גמלת זקנה למקבלי הבטחת הכנסה, טיפולי שיניים חינם לילדים, חוק תרומת ביציות, הרחבת קצבאות לניצולי שואה, עזרה כלכלית לנזקקים, סדר בקרנות הוותיקות, הכרה זכויות אלמנות צה"ל, סבסוד לחיילים משוחררים, הכרה בטיפולי פוריות, הגדלת גמלת סיעוד לניצולי שואה, איסור התקשרות עם קבלן לא חוקי . הוועדה הצליחה להביא להרחבת סל התמיכות באוכלוסיות נזקקות כמו קשישים ונכים.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד): "בימים אלו אנו עדים לגלי מחאה חברתית שאני גאה באה. עם זאת, החקיקה החברתית בכנסת לא ידעה ימים טובים מאלה. התחייבתי כי אפעל יחד עם חברי הוועדה ללא לאות למען החולים, הקשישים, הילדים בסיכון והעובדים המוחלשים במדינת ישראל. אני רואה בתפקידי זה שליחות אמיתית והזדמנות לשפר את איכות חייהם של אזרחי ישראל. חברי הוועדה פועלים כאחד, ללא שיקולי קואליציה-אופוזיציה, בשליחות ציבורית אמיתית ומשתמשים בוועדה כקרקע פורייה לחקיקה חברתית מובהקת, ועל כך גאוותי".

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה): "הוועדה בראשותו של ח"כ חיים כץ שברה ללא ספק שיאי חקיקה. מדובר בחקיקה נרחבת המשפיעה על חייהם של מיליוני בני אדם בישראל, בתחומים החשובים ביותר בחייהם".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו): "לא רק הכמות, גם איכות החוקים היא סיבה לגאווה. לא פחות מכך, חשובים החוקים אותם הצלחנו בכוחות משותפים לבלום, גם כשהיו פרי יוזמתה של הקואליציה, תוך התחשבות מלאה באוכלוסיות החלשות".

ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה): "מאז כינונה של כנסת זו דבקו יו"ר הוועדה המקצועי וחבריה בעיקר. ואכן, התוצאות והפירות ברורים לעין ואין עליהם עוררין".

ח"כ ד"ר עפו אגבריה (חד"ש): "תחומי העבודה, הרווחה והבריאות הם תחומים שאמורים להיות על פוליטיים. הלוואי שבמליאה הייתה שוררת אווירה חיובית ופרודוקטיבית כמו ששוררת בדיוני הוועדה".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "זו ועדה שכל חבריה בלי יוצא מן הכלל מזדהים ומזוהים עם שמה. לא פלא שהיא הפורייה ביותר".
בין החוקים הבולטים שהוועדה השלימה חקיקתם במהלך כנס הקיץ הנוכחי:

הגדלת התגמולים ליתומי פעולות איבה: התגמולים שמשלמת המדינה ליתומים אשר שני הוריהם נרצחו בפעולת איבה יהיו בגובה הקצבה אותה מקבלת אלמנת צה"ל, ללא מגבלת גיל. תנאים אלו יחולו גם על יתומים שהוריהם נרצחו לפני שנת 2000 (כיום, זכאים היתומים לקצבה בגובה 3,700 שקלים בחודש. תשלומים אלה הולכים ומתמעטים בהדרגה, עד הגיעו של היתום לגיל 37, אז מופסקים התשלומים. כמו-כן, חלה הזכאות לתשלומים אלה רק על מי שהוריו נרצחו משנת 2000 ואילך).

גמלת סיעוד לניצולי שואה: אי הכללתן של הרנטות המשולמות מגרמניה לניצולי שואה בחישוב זכאותו של קשיש לקבלת גמלת סיעוד (כיום, קבלת גמלת סיעוד מלאה מותנית בהכנסה חודשית הנמוכה מ-8,307 שקלים בחודש ליחיד. הרנטות נחשבות חלק מההכנסה, כך שזכאותם של ניצולים קשישים רבים נפגעת).

העלאת שכר המינימום: שכר המינימום יעלה בהדרגה ל-4,300 שקלים בחודש, או 47.5% מהשכר הממוצע במשק - הגבוה מבין השניים.

זכויות עובד המממש זכות להורות: יורחבו זכויותיהם של הורים שפנו לאימוץ ילד או לפונדקאות, וכן יינתנו מלוא הזכויות וההטבות גם למשפחות אומנה (עד היום, משפחות אומנה לא היו זכאיות לכך). יישמר מקום העבודה ויישמרו זכויותיו של עובד הבוחר לממש את זכותו להורות. מעסיק שיפגע בזכויות צפוי לעונשים כבדים, העשויים להגיע למאסר של 6 חודשים או קנס של 150 אלף שקלים.

תשלומים לקופת החולים: תשלום דמי ההשתתפות העצמית עבור טיפולים רפואיים מקצועיים יהיה בר תוקף למשך שלושה חודשים מיום הביקור הראשון או קבלת הטיפול הראשון של כל חולה בפני עצמו. זאת במקום השיטה הקיימת לפיה תוקף התשלום פג ביום האחרון של הרבעון הקלנדרי - בימים האחרונים של החודשים מרס, יוני, ספטמבר ודצמבר.

הקמת מועצה ארצית לביטחון תזונתי: המועצה תייעץ לשר הרווחה בהבטחת נגישות לתזונה בריאה ומספקת לאוכלוסיה, בבחינת מודלים שונים להשגת ביטחון תזונתי בקרב האוכלוסיה ועריכת מחקרים לשם כך, ובפיקוח ובקרה על הגורמים הנוגעים בדבר. שר הרווחה יגבש מדיניות בתחום הביטחון התזונתי לגבי תושבי ישראל ויביאה לאישור הממשלה.

איסור התקשרות עם קבלן שאינו בעל רישיון: ייאסר על מעסיק להתקשר עם קבלן כוח אדם או קבלן שירות שאינו בעל רישיון כחוק. בעקבות החוק מצופה כי תימנע זכייתם במכרז של קבלנים שאינם מפוקחים, המציעים הצעות זולות כתוצאה מפגיעה בזכויות עובדיהם. הקנס: 14,400 שקלים פר כל עובד שהועסק במסגרת ההתקשרות הלא חוקית.

כמו-כן, אישרה הוועדה קצבאות ומענקים לאפוטרופוס של יתומים שהוריהם נרצחו בפעולות איבה, תקנות להסדרת בנק דם טבורי ציבורי וכן תקנות המאפשרות לבצע בדיקות במהלך היריון גם במרכזים כירורגיים ולא רק בבתי חולים, כפי שנהוג היה עד כה.

חוקים בולטים שהוועדה השלימה חקיקתם מאז כינונה של הכנסת ה-18:

טיפולי שיניים חינם לילדים: הכללת טיפולי שיניים לילדים עד גיל 8 בחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

סבסוד לימודים לחיילים משוחררים: מימון השתתפות בשכר לימוד במוסדות להשכלה גבוהה לחיילים משוחררים שיפנו ללמוד באזורי סיוע, או שמגיעים מאזורי סיוע.

חוק תרומת ביציות: הסדרת הליך תרומת ביציות למטרת הולדה, הסדרת האפשרות של שימוש בביציות התורמת לצרכי מחקר ואזור על סחר בביציות ותיווך שנעשה בתמורה.

הרחבת קצבאות: הרחבת הזכאות לקבלת קצבת נכות וזקנה להורים לילדים.

העלאת דמי מחלה: דמי המחלה המשולמים לעובד יחושבו לפי מלוא השכר הרגיל שהיה מקבל בעד יום עבודה, במקום 75% מהשכר כפי שהיה נהוג עד כה.

איסור הלנת שכר עובד: מעביד שמלין שכר עובד עובר עבירה פלילית שעונשה חצי שנת מאסר או קנס בסך 67 אלף שקלים.
עזרה כלכלית לנזקקים: הגדלת גמלת הבטחת הכנסה לילדים נטושים ולאנשים עם מוגבלות המשולבים בחיי העבודה.

מתן מרשם על-ידי רוקח: רוקח בבית מרקחת יוכל לתת מרשם למטופלים הנזקקים לטיפול כרוני.

מסלקה פנסיונית: הסדרת הפעלת מערכת סליקה לצורך ייעול הייעוץ הפנסיוני, כך שלציבור תהיה יכולת לכלכל טוב יותר את צעדיו בנושא.

סדר בקרנות הוותיקות: שינוי שיטת עידכון הקצבאות המשולמות על-ידי קרנות הפנסיה הוותיקות לשיטה שוויונית וצודקת. כרית הביטחון שנועדה להבטיח את זכויות העמיתים תגדל בעוד כ-320 מיליון שקלים כדי לשמור על זכויות הפנסיה שלהם.

אלמנות צה"ל: אלמנה שהוכרה כאלמנת צה"ל תמשיך לקבל את התגמולים וההטבות המגיעים לה, גם אם נישאה מחדש.

תורמי מח עצם: הסדרת פעילות מאגרי תרומות מח עצם ועיגון חובתה של הממשלה ליטול חלק במימון פעילויות עמותות העוסקות בנושא והתקיימו עד כה בעיקר מתרומות.

חיילים משוחררים: לוחמים ותומכי לחימה שנפצעו ושוחררו מהשירות הסדיר, יהיו זכאים למלוא המענק שהיה משולם להם אלמלא הפציעה.

תגמולים לנפגעי פעולות איבה: מתן תגמולים ומענקים מלאים עד גיל 25 למי ששכל הורה אחד כתוצאה מפעולת איבה או מערכה צבאית, והתייתם מסיבה כלשהי גם מהורה שני.

תרומת איברים: פטור מתשלום דמי ביטוח בריאות למשך תקופה למי שתרם בחייו איבר.

טיפולי פוריות: עובדים העוברים טיפולי פוריות יהיו זכאים להגנה מפני פיטורים, גם אם לא נעדרו מעבודתם.

הגנה על חיילות בקבע: חיילת בשירות קבע הנמצאת בהיריון, בחופשת לידה, בחופשה מיוחדת ללא תשלום או בתקופה של 60 ימים לאחר תום הנ"ל, לא תפוטר/תשוחרר משירות הקבע, אלא בהיתר מיוחד מאת שר הביטחון.

זכויות החולה: אסור להפלות בין מטופלים מחמת גיל המטופל. זאת לאור טענות על הפליית חולים קשישים.

תיקון חוק ניירות ערך: בעלי שליטה בחברה, החשופים למידע פנים, יפרעו אגרות חוב שבידם רק אחרי שכל בעלי האג"ח יעשו כן.

תאריך:  03/08/2011   |   עודכן:  03/08/2011
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אגד משפר את השירות לתושבי פתח תקוה ומשיק קו חדש לאזור התעשיה הרצליה, שמספרו 553. הקו החדש שיחל לפעול ביום שני, 8.8.2011, ייצא מהתחנה המרכזית פתח תקוה וייסע דרך המחלפים גהה, מורשה, גלילות והסירה אל אזור התעשיה הרצליה, ועד תחנת הסיום בקניון ארנה.
02/08/2011  |  רון רטנר  |   הודעות כלליות
כצט מעמיקה את פעילות מותג טיפטיפות ומשיקה אפליקציה חדשנית וייחודית באמצעותה יכולים הורים לעקב אחר עקומת הגדילה של ילדיהם. האפליקציה נמצאת בעמוד הפייסבוק של טיפטיפות - "טיפטיפת חלב".
02/08/2011  |  עדי אדרי  |   הודעות כלליות
בית החולים לוינשטיין מקבוצת הכללית, בית החולים השיקומי הגדול והמוביל בישראל, השיק בימים אלה אתר אינטרנט חדש ומשודרג. באתר ניתן למצוא מידע מקיף אודות בית החולים, הסבר על מחלקות האשפוז, מרפאות החוץ, המכונים וכן תחומי הטיפול בשיקום הקיימים בבית החולים.
02/08/2011  |  דנית שכטר  |   הודעות כלליות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יעניק שנה שנייה ברציפות את "פרס ראש הממשלה ליזמות ולחדשנות". זאת במטרה לעודד יוזמות, חשיבה חדשנית, דמיון ויצירתיות בקרב אוכלוסיות שונות. כמו כן מטרת הפרס להביא לשינוי משמעותי בתחומי החברה, איכות הסביבה, המדע, הטכנולוגיה ועוד. השנה יוענק ניקוד נוסף למועמדים מאוכלוסיית הנשים, העולים ובני האוכלוסיות הערבית לרבות הדרוזית והצ'רקסית.
ארגון פעמונים מצטרף למחאת הדיור ובשיתוף עם התאחדות הסטודנטים הארצית מעביר בהתנדבות באוהליי המחאה ברחבי הארץ סדנות המסבירות לשובתים כיצד ניתן להגיע לאיזון תקציבי נכון ולהימנע מנפילה כלכלית כואבת. הסדנות מועברות באוהלי המחאה העיקריים והפעילות מתרחבת למוקדים נוספים. המפגשים נערכו בשדרות רוטשילד בת"א, במאהלי המחאה בירושלים, בקריית שמונה, בבאר שבע, בהרצליה ובשדרות. יועצים כלכליים של פעמונים נפגשו עד כה עם עשרות מפגינים, שמצדם גילו מוטיבציה גבוהה לשמוע כיצד יוכלו ללמוד להתנהל נכון גם בשעת משבר ועל-אף המצוקה. מפגינים רבים רצו לשמוע עוד ונוצרו קשרים ספונטניים בין נציגי פעמונים ובין תושבי האוהלים.
31/07/2011  |  דינה כהן  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
הימין הקיצוני מסנדל את בנימין נתניהו וגורם לסירובו המוחלט לקידום מהלכים מדיניים, שעשויים לתרום לפדות מהגיהנום של האפלה במנהרות של עזה את החטופים, שעלולים להיהרג כתוצאה מהפצצות של צ...
קובי ברדה
קובי ברדה  |  
המוסדות (הנהלת קמפוס, משטרה וכו) מבועתים ובוחרים להתמודד בסגירת הקמפוס מוקדם מהרגיל או עיטוף הפסל ו/או שמירה עליו עם כוחות שיטור, אבל השינוי לא יוכל להגיע מפלסטרים שכאלה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il