הקואליציה הישראלית לטראומה בהובלת הארגונים, נט"ל וער"ן, ממשיכה לסייע לתושבי הדרום.
הקווים החמים של נט"ל וער"ן, מדווחים על עלייה גדולה בפניות.
בקו החם של ער"ן מדווחים על עבודה במתכונת חרום ועל עלייה של 20% בפניות. מספר הקו לפניות: 1201
בקו החכם של נט"ל, המתמחים בטיפול בנפגעי טרור ומלחמה, מדווחים על עלייה של 50% בפניות ועל עבודה מעבר לשעות הרגילות.
מספר הקו לפניות: 1-800-363-363
להלן פירוט דפוסי הפניות לקו החם של נט"ל:
1. אזרחים מודאגים הסובלים מלחץ וחרדה.
2. הורים לילדים השואלים בנוגע להתנהגות בלחץ עם ילדים.
3. הורים לחיילים המודאגים מעצירת היציאות הרחבה.
הפניות הגיעו בעיקר מהערים שספגו נפילות אשדוד, באר שבע ואשקלון. כמעט ולא היו פניות מאזור אילת. ברשויות: נתיבות אופקים ובני שמעון דיווחו על התנהלות כרגיל. אין כל לחץ או עליית מדרגה בפניות תושבים.
בנוסף לקווים החמים של נט"ל וער"ן, חמשת מרכזי החוסן של הקואליציה הישראלית לטראומה פועלים כסדרם. תושבי המועצות שחשים מצוקה או חרדה בעקבות האירועים האחרונים מוזמנים לפנות למרכז החוסן במועצה שלהם לקבלת טיפול מיידי:
מרכז חוסן שדרות - 08-6611140
מרכז חוסן שער הנגב - 08-6802755
מרכז חוסן חוף אשקלון - 08-6775598
מרכז חוסן אשכול - 08-9965264
מרכז חוסן שדות נגב - 08-9941091