"חיים וסביבה", ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל, תוקף את מבצע השיווק של סלקום העושה שימוש בדמותו של גיבור הילדים והנוער הארי פוטר. לדברי ראשי הארגון, שימוש בטלפון סלולרי עלול לגרום נזקים בריאותיים לילדים. הארגון פנה אל המועצה לשלום הילד ואל המועצה לצרכנות בבקשה לפעול מול חברת סלקום כדי להפסיק את מבצע השיווק.
מבצע השיווק של סלקום מיועד, לדברי החברה, לילדים מתחת לגיל 14. ד"ר שמואל ברנר, ראש המכון הארצי לבריאות תעסוקתית וסביבתית המשמש כיועץ המדעי של "חיים וסביבה" אמר, כי המחקרים מראים שילדים צעירים עלולים להיות פגיעים יותר מהשפעות הקרינה הסלולרית, מכיוון שמערכת העצבים שלהם נמצאת עדיין בשלבי התפתחות. לדברי ד"ר ברנר, מחקר מרכזי בתחום, של קבוצת מדענים עצמאית בבריטניה שאומץ בידי הממשלה שם לפני כשנה וחצי, המליץ לצמצם את השימוש בסלולרי אצל ילדים, בעוד שלא כלל מסקנה חד משמעית לגבי נזקים בריאותיים למבוגרים. החוקרים גם המליצו במפורש להימנע מפרסום וקידום השימוש בטלפונים הסלולריים ע"י ילדים.
החוקרים ביססו את המלצתם על עקרון הזהירות המונעת, מכיוון שטרם הובררו לחלוטין הסכנות הטמונות בשימוש בטלפון הסלולרי ע"י ילדים. עקרון הזהירות המונעת מקובל על ארגון הבריאות העולמי ומוסדות רפואיים בכל העולם ככלי מנחה מרכזי בהגנה על בריאות הציבור.
בפניה למועצה לשלום הילד הדגישה מנכ"ל "חיים וסביבה", עו"ד אור קרסין, כי השימוש בדמותו של הארי פוטר יוצרת פיתוי לילדים להשתמש בטלפון הסלולרי. "כמו במקרה של יצרני הסיגריות, מנסה חברת הטלפון הסלולרי להוריד את גיל תחילת השימוש במכשיר ולבנות לעצמה חוג לקוחות מגיל ינקות ועד זיקנה", אמרה עו"ד קרסין. לדבריה, יש להטיל על חברות הטלפון הסלולרי חובה של גילוי נאות, כדי שמלוא המידע על הסכנות הכרוכות בשימוש בטלפון הסלולרי, במיוחד ע"י ילדים, יהיו ברורות להורים ולציבור הרחב.