דוח חדש, של התעשיה שפורסם השנה בארה"ב, צופה כי שוק הבישום הבינלאומי, יגלגל כ-33 ביליון דולרים עד שנת 2015, כאשר מנועי הצמיחה העיקריים, יהיו "בשמי נישה" ובשמי "בוטיק".
רשת CALLPERFUME יוצאת במהלך שיווקי פורץ דרך ומשיקה לראשונה בישראל, את קטגוריית "בשמי הנישה" לצרכן הישראלי, חובב הטרנדים והחידושים, אשר במסגרתה, תושק ברשת, מחלקת "בשמי נישה", שיוצעו בה מיטב מותגי הבוטיק הבינלאומיים, במחירים תחרותיים (יחסית למחירים בחו"ל).
שוק הבישום הבינלאומי, המגלגל כיום כ-17 ביליון דולר בשנה, חווה מהפכה, הקשורה להרגלי צריכה ולמנועי צמיחה עתידיים ועד סוף 2015 צופים שהשוק יגלגל כ- 33 ביליון דולר בשנה.
קטגוריית בשמי הנישה, מעניינת במיוחד, כיוון שהיא אינה מושפעת מהמיתון העולמי וממשיכה להראות קצב גדילה יציב של למעלה מ-30% בשנה, הופונה בעיקר לעשירונים העליונים ולחובבי בישום המחפשים אינדיבידואליות ואינם חוששים לשלם בעבורה יותר, כאשר בשמי הנישה, מוקפדים ביותר מבחינת העיצוב וחומרי הגלם ומחירם הממוצע בארה"ב עומד על כ-150$ , סכום לא מבוטל בשוק שהורגל במחירים מיוחדים, הנחות ומבצעים.
רוני שרוני, מנכ"ל ובעלים של רשת "כל פרפיום": "ממחקרים וסקרים שערכה הרשת, עולה כי, שוק הבישום הקלאסי אינו מסוגל לצמוח כמו קטגוריית בשמי הנישה היוקרתיים ואנו רואים בהתרחבות הקטגוריות, צורך אסטרטגי, שייתן מענה לביקוש השוק".
לדבריו: "אנו מאמינים כי בשנים הקרובות, יתפוס תחום בשמי הנישה בישראל, למעלה מ- 10% מהשוק, עם מעורבות צרכנים גבוהה במיוחד, כמו במדינות רבות בעולם".
מוסיף שרוני: "בתחילת שנת 2011 השקנו לראשונה את הבשמים מולקולאריים, המשתייכים לעולם בשמי הנישה והם "נקלטו" בהצלחה בארץ. כיום, אנו עומדים בפני מהלך גורף, בהשקעה של כ-5 מיליון שקלים, שעתיד לשנות את פני עולם הבישום הישראלי ואנו צופים עליה במכירות של כ-5% בשנה הראשונה וכ-8% בשנה השנייה"
גורו הבישום מייקל אדוארדס, מציין בספרו: FRAGRANCES OF THE WORLD , המהווה את התנ"ך של עולם הבישום, כי השנה נוספו כ-850 בשמי נישה חדשים, מ-60 מותגי בוטיק שונים, המעידים על מעורבות צרכנים גבוהה בקטגוריה, התרים אחר אופציות אישיות יותר לרכישת בשמים, המקפלים בניחוחם אמירה מקורית.
שוק הבישום הקלאסי, נמצא זה זמן במישור וכבר אינו גדל באופן משמעותי, משום שצרכנים מתקשים למצוא בידול בהשקות הבישום של המותגים והביקוש הגבוה ביותר הנו לבשמי נישה, בישום שמבטא ייחודיות ורוח צעירה, בשילוב קונספט מעניין, עם ערכים מוספים, מסורת ומיסטיקה ובשנים האחרונות, נפתחו באירופה ובארה"ב, מחלקות יייעודיות לפיתוח בשמי נישה, בבתי כלבו יוקרתיים לצד, חנויות נישה הבנויות כ"בר בשמים".
הצורך בבשמים מיוחדים וסלקטיביים, הוביל לצמיחה משמעותית במספר המותגים והבשמים שמתמחים בבשמי נישה. בשמים אלה, מוגדרים כבשמים מושקעים יותר הן מבחינת העיצוב והן מבחינת הקונספט והמרכיבים, המוצעים בהפצה מוגבלת אך ורק בחנויות מתמחות, בוטיקים ואתרי האינטרנט, כאשר תחום הבישום, אינו מוגדר יותר כמותרות שאינן בהישג יד, גיל המתבשמים יורד וההבנה של הצרכנים במותגים וניחוחות גוברת.
בין מותגי הנישה, המוצעים במחלקה החדשה של הרשת, ניתן למצוא את מותג הבוטיק הצרפתי הוותיק "רמיניסנס", לצד בשמי המזלות האסטרולוגיים CnR create המציגים קונספט מיסטי מעניין, בשמי המותג ESCENTRIC MOLECULES - שנוצרו בעקבות שיתוף פעולה פורה בין אמן בישום מברלין ומעצבים מלונדון וכן את המותג השוויצרי יוצא הדופן SCENT OF LOVE המבוסס על מדע הביולוגיה של המשיכה בין המינים.
קטגורית בשמי הנישה, תושק ב-5 בינואר 2012 בישראל, בנוכחות אמן הבישום הבינלאומי אוליבייה פונה ואיש העסקים אנדריאס קולר ממותג בשמי הנישה CnR create , כאשר הליין הראשון שיושק, יהיה "בשמי המזלות" - 12 בשמי נשים ו-12 בשמי גברים, המבוססים על מרכיבי ניחוחות המותאמים למאפייני המזלות השונים.