רשת הסופרמרקטים "יינות ביתן", המונה 27 סניפים בפריסה ארצית, מצפה למכירות של 180 טון דגים עד ערב החג, ולהיקף מכירות של 4.3 מיליון ש"ח, זאת בעקבות מהלך אסטרטגי של הרשת שנועד להפוך את מחלקות הדגים הטריים לעמוד תווך בסניפים השונים.
במהלך שהקיף עד כה 20 מתוך 27 סניפי הרשת, הרחיבה החברה את מחלקות הדגים הטריים. מגוון הדגים הטריים כולל 25 סוגים ובהם: דגי בריכה כמו קרפיון, בורי, מושט, דניס, אמור, אדמונית ועוד, ודגי ים ובהם לוקוס, מוסר ים, פלמידה, פרידה, ברבוניה ואחרים, בהתאם לעונת הדיג. .
למרות הביקוש הגובר לדגים טריים בישראל, הן מסיבות בריאותיות והן בשל היכרות גבוהה יותר עם מגוון דגי מאכל בארץ ובעולם, מעדיפות רשתות רבות לא "להתעסק" עם דגים בכלל ועם דגי ים בפרט – בשל התנודתיות, העונתיות והקושי לעמוד בביקוש ובלוח זמנים. יינות ביתן מודה כי בכוונתה למנף את ההתעניינות בדגים כדי להביא לסניפים לקוחות שעד כה נאלצו למצוא דגים טריים – רק בשוק.
"בזכות הרחבת המחלקה, הרשת צופה השנה להכפיל את מכירות הדגים בחודש לפני חג הפסח ולהגיע למכירה של 180 טון דגים עד ערב החג", אומר ערן וידר, מנהל השיווק של הרשת, "צפי המכירות לקרפיון בלבד – עומד על 40 טון ושל האמנון –על 35 טון. ההערכה היא כי היקף המכירות במחלקות הדגים יעמוד על כ-4.3 מיליון ש"ח". וידר הוסיף כי כח האדם במחלקות המורחבות הוכשר ותוגבר לצורך מתן שרות איכותי ללקוחות וכי "למרות ההתייקרויות במחירי הדגים בתקופת החג - הנובעות מהביקוש הגבוה, הרשת יצאה במבצעים מיוחדים, כדי לבסס את מעמדה כמובילה בשוק הדגים".