כחלק מתפיסת שיפור השירות לנוסעיה, יוצאת
רכבת ישראל, באמצעות חברת Moblin, בגרסה מעודכנת לאפליקציית רכבת ישראל הפופולרית. הגרסה החדשה כוללת מספר חידושים ובשורות לנוסעים ומותאמת גם לשימוש בסמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה ווינדוס-פון (מעל עשרה אחוזים מבעלי הסמרטפונים). פיתוח האפליקציה למכשירי ווינדוס-פון, הינו תוצר של שיתוף פעולה הדוק עם
יורוקום ו
מיקרוסופט ובא בתגובה למשובים ופניות שהתקבלו מלקוחות הרכבת.
הגרסה החדשה אף מותאמת לתיירים: האפליקציה הפכה לדו-לשונית וניתן יהיה להשתמש בה בשפה האנגלית. כן התווספה אפשרות של שמירה וצפייה בהיסטוריית הנסיעות והצגת חדשות מהארץ והעולם.
אפליקציית רכבת ישראל שהושקה לפני שנה, שברה מספר שיאים והורדה על-ידי 750 אלף איש, כאשר מעל 20 מיליון חיפושים התבצעו בתוך האפליקציה עצמה.
ההצלחה של האפליקציה טמונה בנוחות השימוש: לוח הזמנים הקל לתפעול כולל תכנון מסלול נסיעה והחלפת רכבות במקרה הצורך. הניווט בפונקציה זו ובחירת תחנות המוצא והיעד ניתנים לביצוע על-ידי גלילה של רשימת התחנות, או על-ידי סימון התחנות על גבי מפת קווי הרכבת, בצורה הפשוטה והמהירה ביותר. להקלה על הנוסעים מצורף באפליקציה גם מחשבון תעריפי נסיעה. שעון מעורר חכם מעיר את הנוסעים לפני ההגעה לתחנה באמצעות מנגינה נעימה ורטט. השעון המעורר, המבוסס על רשת המפות של רכבת ישראל, מזהה את מיקום תחנת היעד כקילומטר לפני ההגעה ומתחיל לצלצל.
קישור ליישום 'פסים אישיים' - באפליקציית הפייסבוק של הרכבת, מאפשר לנוסעים למצוא חברים לנסיעה, על-פי העדפות אישיות ועל-פי המידע הקיים עליהם בחשבון הפייסבוק. בין השאר, ניתן להגדיר את החיפוש למציאת שותפים לנסיעה ברכב משותף אל\מ תחנת הרכבת, או מציאת חברים בנושאי שיחה משותפים.
רכבת ישראל הינה חברה בצמיחה, ומספר הנוסעים בה עלה בשנתיים האחרונות ב-25% למעל ל-45 מיליון נסיעות בשנת 2013 בלבד. החברה מפעילה מעל ל-400 רכבות ביממה המספקות שירות ל-54 תחנות נוסעים ברחבי הארץ.
במקביל להקמת מסילות ליעדים חדשים, פתיחת תחנות חדשות ורכישת קרונות וקטרים להרחבת הצי הנייד, פועלת רכבת ישראל לשיפור חווית הנסיעה והשירות לנוסעים במטרה להפוך את הנסיעה לידידותית וחסכונית יותר. בהתאם לכך, יצאה רכבת ישראל בשנים האחרונות במספר פרויקטים לשיפור חווית הנסיעה ובהם: קרון שקט, אינטרנט אלחוטי ללא עלות ברכבות ובתחנות, שילוט אלקטרוני חכם המציג זמני יציאה והגעה בפועל בזמן אמת, כרטיס נסיעה חכם ועוד.
על אודות Moblin
Moblin מובילה את תחום השיווק והפרסום ה
סלולרי בישראל ופועלת גם בזירה הבינלאומית. החברה מספקת פתרונות סלולרים מלאים, בתחומים: בניית אסטרטגיית מותג סלולרית מלאה וארוכת טווח, קריאיטיב, פיתוח והפקה, קנייה,תכנון ופריסת מדיה סלולרית, איפיון, עיצוב ופיתוח אפליקציות (בכל הפלטפורמות), איפיון, עיצוב ופיתוח אתרים סלולרים, שירותים מבוססי מיקום, תמיכה בשוק הבינלאומי - במעל ל-65 מדינות ומול 200 מפעילים סלולרים. בין לקוחות החברה ניתן למצוא מפרסמים ומותגים מובילים: שטראוס, מפעל הפיס,בנק פועלים, נוקיה, פרוקטר אנד גמבל, קוקה קולה, מבשלות בירה בינלאומיות, הבנק הבינלאומי, מגדל, אוויס ועוד.?החברה, המוחזקת על-ידי חברת דאטומו בע"מ, אף מספקת פלטפורמה לשילוב סלולר עם תכני טלוויזיה וכן פתרונות סלולרים לאתרי אינטרנט.