חברת רקיט בנקיזר מסיימת את שנת 2005 עם נתח שוק של 25.4% משוק חומרי הניקוי לבית. החברה צמחה בשנה החולפת ב-2.6%, בעוד ששוק חומרי הניקוי כולו ירד השנה ב-3.1%.
רקיט בנקיזר אשר פועלת בישראל (במתכונתה הנוכחית) מזה 6 שנים, משווקת את המותגים פיניש, סיליט, אירוויק, ויט, קליה, קולון וקלגון ומוצריה משווקים בכ-2500 נקודות מכירה בישראל.
בשנת 2005 הצליחה רקיט בנקיזר לבסס ולהעמיק את מובילותה, כשהיא מחזיקה את המקום הראשון בנתחי השוק כמעט בכל אחת מהקטגורית שבהן היא פעילה.
ערן תור, מנכ"ל רקיט בנקיזר מציין: "גם השנה אסטרטגית המיקוד בשווקים בהם אנו מובילים הצליחה להוביל צמיחה מול מגמות השוק. הוכחה נוספת , שכאשר מעניקים לצרכנים ערך מוסף אמיתי, ניתן לגדול בנתחי שוק ולהצמיח קטגוריות גם בתנאי שוק של מלחמות מחירים ותחרות אגרסיבית.
בשנה הקרובה נמשיך באותה האסטרטגיה עם חדשנות גדולה יותר בכל התחומים ובתחומים חדשים".
הישגים של שנת 2005:
סיליט בנג
סיליט בנג אשר הושק בחודש יוני 2004 הצליח תוך שנה בלבד לאחר השקתו, להשיג מובילות בקטגורית הנוזלים הרב-שימושיים עם נתח שוק של 26% (נילסן 09.05) כשהוא עוקף מתחרים וותיקים שהיו על המדף.
יותר מכך - השקתו של סיליט באנג תרמה לצמיחה של כלל קטגורית הניקוי הרב שימושי ב-30%, כשהיקפה הכספי עומד על 50 מיליון שקל לשנה (0.04-10.05 ), לעומת 38 מיליון בתקופה מקבילה אשתקד (10.03-10.04)
פיניש
מותג פיניש המשיך בשנת 2005 לשמור על המובילות בשוק המוצרים למדיח, כשהוא מגדיל את נתח השוק שלו מ-67% בשנת 2004 ל - 69% בשנת 2005.
גם בקטגוריה זו תרמה השקה חדשנית של "רקיט בנקיזר" לצמיחה של כלל הקטגוריה - השקת "פיניש 4 ב-1" בתחילת 2005 תרמה לצמיחה של השוק מ-17.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2005 ל - 19.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2005.
אירוויק
מותג מבשמי האוויר "אירוויק" אשר תופס 35.6% משוק מבשמי האוויר השיק בשנת 2005 את FRESH MATIK, שהציג חדשנות בתחום - לראשונה, ספריי אוטומטי לבישום האוויר, המאפשר לווסת את כמות הניחוח.
הספריי הצליח לתפוס 10% מהשוק תוך 9 חודשים.
2006 - צמיחה כפולה מקצב השוק
במהלך 2006 צפויה רקיט בנקיזר לבצע מספר השקות חדשות, 5 מהן במהלך הרבעון הראשון בהשקעה של 2.4 מיליון יורו.
תקציב הפרסום של החברה בשנת 2006 יגדל בכ-10%
לראשונה בתחום אבקות הכביסה בישראל:
2 IN 1
מותג קולון מסיים את 2005 עם נתח שוק של 14%, גידול של 3 נקודות משנת 2003.
בחודש ינואר הקרוב - ישיק המותג חידוש עולמי של רקיט בנקיזר - מוצר המשלב נוזל כביסה ומרכך כביסה במוצר אחד. ישראל הינה המדינה הראשונה שבה יושק המוצר.
לדברי תור: בישראל נמצא שוק מרככי הכביסה ללא צמיחה, חדשנות ומעורבות צרכנית, בעוד שמאידך - קיים גידול בשוק נוזלי הכביסה.
אנו מאמינים כי המוצר החדש אשר משלב את היתרונות של שני העולמות, תחת המותג המוכר "קליה", יאפשר למנף את הקטגוריה ולהביא אותה לצמיחה מחודשת, כפי שנעשה בקטגוריות אחרות בהן אנו פועלים.
רקיט בנקיזר צופה לתפוס 7% משוק מרככי הכביסה בתוך כשנה.
הסדרה מכילה 2 ניחוחות - טיפות טל ופרחי שדה, ותמכר במחיר אטרקטיבי של 34.99 שקל לאריזת 3 ליטר.
קליה - השקת אוקסי אקשן ספריי.
רקיט בנקיזר מובילה כיום את סגמנט ה - IN WASH (מוצרים לשימוש במהלך הכביסה) עם נתח שוק של 69% (YTD).
בשנת 2005 הושק "קליה הכח הכפול" אשר הציג חדשנות בכך ששילב לראשונה במוצר אחד שני חומרים פעילים אשר אפשרו לראות את תחילת פעולת הסרת הכתם עם התזת החומר על הבגד.
השקת "הכח הכפול" אפשרה לרקיט בנקיזר להגדיל את חלקה בסגמנט ה-PRE TRETMENT (לפני הכביסה) ב-15 נקודות, כשהיא תופסת 23% מקטגוריה זו (YTD).
בנוסף, תרמה השקת הכח הכפול לגידול בסגמנט כולו בכ-16.5%.
בשנת 2006 צפויה רקיט בנקיזר להמשיך ולבסס את מעמדה בקטגורית ה"לפני כביסה" באמצעות השקת: אוקסי אקשן ספריי.
המוצר בא לתת פיתרון בעל טכנולוגיה ייחודית בתחום מוצרי הספריי לשימוש לפני הכביסה.
הוא מכיל חמצן פעיל המסייע בהסרת כתמים קשים ויבשים במיוחד, ומתחיל בפעולת פירוק מיידית וגלויה של הכתם.
המוצר ימכר 19.99 שקל ל-500 מ"ל.
על רקיט בנקיזר בעולם
רקיט בנקיזר משווקת את מוצריה ב-180 מדינות ופועלת עצמאית ב-60 מדינות. לחברה מחזור המכירות של כ-4 מיליארד ליש"ט.
החברה מקפידה לשמור על רמה גבוהה של חדשנות 40% מהמחזור מגיע ממוצרים שהושקו ב-3 השנים האחרונות.