הָעֲנָקִים אֵינָם נֶעֱלָמִים/ הֵם בֵּינֵינוּ מִסְתּוֹבְבִים/ לְרַב הֵם נֶחְמָדִים/ אִתָּנוּ מִידְדִים/ בָּהֶם לֹא מַבְחִינִים/ עַד שֶׁהֵם פּוֹגְעִים:/ מְבַקְּשִׁים הֵם מֵאִתָּנוּ בַּקָּשׁוֹת מוּזָרוֹת/ מִבְּלִי לְשֶׁקֶל מָה יִהְיוּ הַתּוֹצָאוֹת.
וְאָז...
ש. מָה עוֹשִׂים?/ ת. שְׁנֵי דְּבָרִים מְאוֹד פְּשׁוּטִים/ תְּחִילָּה, אָנוּ מְדַמִּים שֶׁאוֹתוֹ עֲנָק/ הוּא בְּסַךְ הַכֹּל חֶרֶק/ שֵׁנִית, מִתְבּוֹנְנִים יָשָׁר אֶל תּוֹךְ עֵינָיו/ וּמְסָרְבִים לְבַקָּשׁוֹתָיו/ מִסְתַּכְּלִים שׁוּב אֶל פָּנָיו/ וּמִתְנַגְּדִים גַּם לִדְבָרָיו.
כָּךְ הָעֲנָק מִתְכַּוֵּץ אֶל תּוֹךְ עַצְמוֹ/ כִּי הֵבִין שַׂקִּים בִּי עֲנָק בְּדִיּוּק כְּמוֹתוֹ/ זוֹהִי שְׂפַת הָעֲנָקִים/
הֵם מִיָּד הוֹפְכִים לַחֲרָקִים/ כְּשֶׁהֵם מַבְחִינִים בֶּחָזָק הָאָדָם/ הֵם חוֹזְרִים שׁוּב אַל גָּדְלָם/ וְאִם הֶחָזָק לֹא עוֹזֵר/ מִיָּד מַגִּיעַ עֲנָק אַחֵר/ עֲנָק מְעַט יוֹתֵר גָּדוֹל/ שֶׁלּוֹקֵחַ מִמֶּנּוּ הַכֹּל.
בְּכָל אֶחָד מִכֶּם קִים עֲנָק/ שֶׁיַּזְכִּיר לָכֶם בִּמְהִירוּת הַבָּזָק/ שִׁמְכֶם לֹא נָתַן לַעֲשׂוֹת צְחוֹק/ גַּם לֹא בַּשֵּׁם הַנַּהֵל אוֹ הָחֵק.
חִזְרִי לְבֵית הַסֵּפֶר יַלְדָּה גְּבוּרָה/ זִכְרִי שֶׁיֵּשׁ בָּךְ 'עֲנָק כָּל יָכוֹל'/ שֶׁמָּלוּהָ אוֹתְךָ יִקְרֶה/ וּמֵגֵן עָלֶיךָ מִכָּל הַשְּׁאוֹל.
הָעֲנָק הַזֶּה הוּא אֶת, הָעֲנָק הוּא בְּתוֹכְךָ/ מוּכָן לְהָגֵן עָלֶיךָ בְּכָל עֵת וְעֵת.
________________________
ישנה תיאוריית התמודדות הטוענת שענקים ובריונים תמיד נמצאים בחברה, לא ניתן שלא יהיו כאלה, לכן הרעיון המרכזי הוא לא רק "להילחם" באופן לגיטימי בענקים, אלא גם לחזק את החוסן המנטלי-רגשי של הילדים, ממש ללמד אותם איך להתמודד במצבים אלו.
בשיר הזה מצויה "ההתנגדות הלגיטימית" שילדה יכולה להביע גם אם יש נוהל או חוק. בשיר הזה מצוי סוד הסודות להתמודדות עם ענק (מבוגר שפוגע) והסוד הוא: להתנגד באומץ לבקשתו, להיות אסרטיבי מולו. זה מה שגורם לענק להתכווץ חזרה אל גבולות העצמי שלו ולחזור להיות אנושי.
יש לאמן את תודעת הילדים לכך שלצד החוק יש גם את 'בינת הלב' ו'המצפון'.
"בינת הלב" זו אותה אינטואיציה המבשרת לנו באמצעות תחושה שהבקשה שביקשו מאתנו (במקרה הזה, להישאר ללא מכנס) היא מוזרה, לא טובה, לא הוגנת ולא מכבדת. ואם התחושה שהבקשה שביקשו ממני לא מכבדת - דבר ראשון לעשות הוא - להביע התנגדות. כך הילדים מרוויחים זמן כדי לתרגם לעצמם את התחושה ולשקול 'האם לציית לבקשה שאין ברצונם למלא'.
מה שעוזר לילדים להתנגד זו ההבנה שיש בתוכם ענק שמגיע בדיוק כשהם צריכים אותו מאחר שבידיהם השליטה מתי להפעיל את הענק שבתוכם. ואם הם לא מסתדרים לבד הם יכולים לבקש עזרה ממבוגר אחר.