ב-1 באפריל הורחבה רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית לכל הישובים בארץ. חלקו המערבי של צפון הארץ נכנס כבר ב-1 בינואר לרפורמת המטרופולינים, ונכלל במטרופולין חיפה. ביום שישי האחרון צורף החלק המזרחי של צפון הארץ כאשר העיקרון המנחה היה לא להכליל ממש את האזורים החדשים ממזרח במטרופולין, אלא ליצור חיבור שיאפשר מעבר זול יותר בין האזורים שנוספו למטרופולין.
אולם בדיקת News1 מצאה כי בתכנון האזורים החדשים קיימת לקונה, שאינה מאפשרת מעבר בין שני האזורים התיכוניים. כדי להבין זאת דרושה הקדמה קצרה:
צפון-מזרח הארץ חולק לשני אזורים - צפוני (צפונה מנצרת ועד רמת הגולן) ודרומי (דרומה לנצרת ועד החלק הדרומי של העמקים). שני אזורים אלה מחולקים אף הם לארבעה תתי-אזורים, שניים לכל אזור: 1א - הגליל העליון וצפון הגולן ; 1ב - סובב כינרת ודרום הגולן; 2א - עפולה; 2ב - בית שאן.
לנוסעים מתאפשר לעשות מינוי בתוך תת-אזור, בין שני תתי-אזורים ובין אזור למטרופולין כולה. אולם הרפורמה החדשה אינה מאפשרת להם לנוע בהנחה בין שני תתי-אזורים צמודים, רק משום ש
משרד התחבורה מחשיב אותם במפות כאזורים נפרדים. כלומר, הרפורמה אינה חלה במעבר שבין תת-אזור 1.2 לתת-אזור 2.1.
כך למשל, במקום שנסיעה הלוך-חזור בין טבריה לעפולה תעלה 21.50 שקל, היא עולה 43 שקלים לפחות. לפחות, כי היא אינה כוללת החלפה בין קווים.
מדוע אפוא כובל משרד התחבורה תושבים מטבריה והישובים סביב הכינרת שעובדים בעפולה והאזור לצפת, קריית שמונה וקצרין - אזורים שהם אינם מגיעים אליהם ומדוע הוא כובל את תושבי אזור עפולה העובדים בטבריה ובישובים סביב הכינרת לבית שאן והאזור שאליהם הם אינם מגיעים.
גורם ברשות הארצית לתחבורה ציבורית אמר ל-News1 שהסיבה לכך היא שתיקון כאמור אמור להיות חלק מהרפורמה הבינעירונית, אותה רפורמה שבהיעדר מימון עדיין לא נקבע לה תאריך יעד.
הבלבול ברמלוד
בהזדמנות זו כדאי להעיר כי במסגרת הפעימה הראשונה של הרפורמה בינואר, בה צורפו לוד ורמלה למטרופולין תל אביב, הן צורפו באופן חלקי הגורם ללא מעט בלבול הן בקרב נהגים והן בקרב הנוסעים. מתברר, כי ערים אלה נחשבות חלק מהטבעת הפנימית של גוש-דן רק לעניין מינויים, אך לא לעניין נסיעה בודדת שבה מתאפשרת נסיעת המשך של 90 דקות. חוסר האחידות הזה גורם לנוסעים ללא מעט ויכוחים בין נוסעים לנהגים, כאשר כל צד בטוח בצדקתו.