בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
[צילום: יח"צ]
|
|
|
עיצוב עכשווי לחנוכה וכריסטמס
|
בגלריית הפופ אפ שביפו העתיקה נפתחה בסוף השבוע תערוכת ריהוט ותאורה ייחודיים המשותפים לחג האורים ולחג המולד
|
|
[צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
תערוכה חדשה של עיצוב עכשווי, המציגה פריטי-ריהוט ותאורה ייחודיים, בהשראת הנושאים המשותפים לחג החנוכה ולחג המולד, נפתחה בסוף השבוע בגלריית הפופ-אפ ביפו התערוכה הינה תוצר של שיתוף-פעולה מתמשך בין סטודיו קנוב של עדי עזר ויותם שפרוני לבין סטודיו נגריה של אמיר רווה. בתערוכה מוצגים מתוך הקולקציה המשותפת שעיצבו השניים ופריטים חדשים שנוצרו במיוחד לתערוכה. תחת המותג המשותף שלהם יוצרים עדי עזר ויותם שפרוני פריטי עיצוב, ריהוט ותאורה מביתם שביפו, כאשר השראתם באה מן העולם הסובב אותם: הדברים אמורים במגוון תרבותי, בלכלוך, ברעש ובאילתור, העוברים מהרחוב דרך פילטר עיצובי, והמקבלים תוך כדי כל ביטוי הומוריסטי, אסתטי וביתי. באור ובצל סטודיו קנוב של עדי עזר, שנוסד לפני שנתיים, הציג בין השאר בתערוכה הפותחת של אות העיצוב סיפורים באור ובצל במשרדי דומוס, בתערוכת התאורה של "הפי לד לייף", בבלוג העיצוב לבינאלה שבדרום-קוריאה ובתערוכה שהתקיימה במרכז העיצוב שנזן שבהונג-קונג. אמיר רווה, לעומת זאת, יוצר תחת המותג "נגריה" פריטי-ריהוט ייחודיים המטשטשים את הגבולות שבין פריט-ריהוט אמנותי ובין פריט-עיצובי תכליתי. רווה הוא אספן-רחוב של פריטי-ריהוט וחפצים ישנים ושבורים שמושכים את ליבו בשל הסיפור המסתתר מאחוריהם, סימני הזמן והאנרגיה הרגשית האצורה בהם. הוא מטפל בהם בחמלה רבה ועושה שימוש בטכניקות של "אסמבלאג", "פירוק והרכבה" ונגרות. חפצים אלה משמשים עבורו חומר-גלם, כמו צבעים ואותיות, שאיתם הוא גיבש במהלך השנים שפה אישית וייחודית משלו. המבטאת בהחלט את רוחו. עבודותיו הוצגו בין בין היתר בתערוכת שבלריה סאגה, עינגע, פרימיטיב, פרדיגמה ובפסטיבל העיצוב שנערך בברלין. רהיטיו גם שימשו כתפאורה למופע-מחול מודרני בגלריה בלוס-אנג'לס.
|
תאריך:
|
04/12/2017
|
|
|
עודכן:
|
04/12/2017
|
|
ראובן לייב
|
עיצוב עכשווי לחנוכה וכריסטמס
|
|
רשמו לעצמכם את 3 בדצמבר 2017. אם יום אחד נשאל את עצמנו מתי הפסיקה ישראל להיות דמוקרטיה מערבית והפכה לרפובליקת בננות, זה יהיה אחד התאריכים המובילים. זה היום בו המשטרה והפרקליטות השתמשו בכוחן נגד מחוקק במטרה לטרפד הצעת חוק לה הן מתנגדות. זה היום בו התחולל בישראל הדבר הקרוב ביותר לפוטש.
|
|
|
השבוע על הימצאות הכוכב מרקורי בנסיגה במזל קשת.
|
|
|
איוון סרגייביץ' טורגנייב (1813-1883) נחשב לאחד מגדולי הסופרים של המאה התשע עשרה. השפעת יצירתו "רשימותיו של צייד" הייתה כה גדולה, שבעטיה הצאר אלכסנדר הראשון, המחדש והליברל, ביטל את העבדות-הצמיתות בכל רחבי רוסיה. כך גם הרומן "אבות ובנים" (1862) שהיה הדרמטי מבין כל יצירותיו, זכה להערכה רבה בקרב גדולי הסופרים במערב, והסופר גוסטב פלובר היה לידידו.
|
|
|
יום חמישי, שעת ערב מאוחרת, בית בעל השראה קוסמית בעיר יפו, בית יֵפֶת עיניים, שעדיין מתאושש מהדיי הפיצוץ הטמבורי הנורא שאירע לא הרחק משם בתחילת השבוע. הרצאה של מיסטר "וויסל בלואוור" הישראלי, חושף השחיתויות, רפי רותם. השומעים, כתריסר גברים ונשים יפים, בגיל העמידה והישיבה - מסתבר שלשחיתות הקשה, הפורנוגרפית, אין מי יודע מה רייטינג - אנשי שמאל ברובם, קיוו, מן הסתם, לשמוע הרבה את המילה ביבי במהלך הערב. אנקה סוגיה זו: למרבה ההפתעה כמעט ולא שמענו את המילה ביבי. קצת בהתחלה כשרותם שאל: מי האתרוג מספר אחת בישראל? הקהל השיב בקול אחד: ביבי! "לא, בית המשפט", הוא אמר. מי מעל החוק? הוא שאל וקהל בקול אחד: "ביבי", רותם: "לא, הפרקליטות". אכזבה ניכרת על הפנים. בהמשך אבל יוזכר ביבי בהקשר שחיתותי כלשהו בסיפור מלפני עשור על פעיל ליכוד ראשלצי אחד שנתפס על חם מנסה להבריח לארץ פלאזמות. ואופס, הפלאזמות הושבו לו. ומי היה שר האוצר אז? ביבי. הנושא הושתק לדבריו. ביטן? שאלתי ורותם ענה: "לא, לא ביטן. אני לא אומר את השם". השם היחיד שרותם לא חשף בערב צפוף שמות ופנים, בן למעלה משלוש שעות. השם ביבי כאמור לא נשמע יותר. אף לא סיגרים. סיגריות דווקא כן.
|
|
|
עד לפני כתשעה חודשים הכירו אנשי עסקים את ירון אדיב (51) בעיקר כאחד מבעליו-לשעבר של מפעל החיתולים החד-פעמיים "טפנוקים", בקיבוץ עמיר שבגליל העליון. לפני כשנתיים מכר את חלקו, ונכנס לעסקי נדל"ן. בפברואר השנה, הגיע אדיב, הנדסאי חשמל בהשכלתו, לכותרות הכלכליות: הוא רכש, יחד עם שותפו החדש כידן דהרי, את חברת הנדל"ן המניב תנופורט, שהייתה במשך 26 שנים בבעלות אליעזר פישמן וילדיו.
|
|
|
|