|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

התקשורת האמריקנית (ו')

לתת חוויה ייחודית

לדעתו של תד בירכאן, ממנהלי חברה לתקשורת דיגיטלית, זו המשימה המרכזית של המו"לים - והדרך לשם עוברת בהפיכת התוכן שלהם לחלק מסדר יומו של הלקוח
24/02/2019  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   תגובות
בירכאן. "התקשורת משתנה ונאבקת"

"התקשורת משתנה ונאבקת" - עונה תד בירכאן על בקשתי הקבועה, לתאר את מצב התקשורת האמריקנית במילה אחת ("טוב") או בשתיים ("לא טוב"). הוא צריך שלוש מילים, אבל נתיר לו את זה: בירכאן מכיר גם את צד ספקי התוכן וגם את צד הפלטפורמות. הוא נשיא חברת Hot Paper Lantern העוסקת בתקשורת דיגיטלית: "אנו עוזרים ללקוחות לספר את סיפורם פנימה לעובדים והחוצה ללקוחות, שותפים וספקים".

אנו יושבים במשרדי החברה בפארק אווניו ובירכאן מסביר את ההגדרה בה פתח. "התקשורת משתנה, כי היא מנסה למצוא דרך טובה יותר לעשות כסף. התחרות, הלקוחות והמפרסמים משתנים בצורה דרמטית. יש לזה השפעה עצומה על הדרך בה עושים עסקים ומרוויחים כסף. התקשורת רוצה להישאר נאמנה למטרת היסוד שלה - לתת תוכן טוב - כאשר תמונת ההוצאות שונה לחלוטין מכפי שהייתה לפני חמש-עשר שנים.

"התקשורת נאבקת, כי הדרכים הישנות לעשות כסף כבר לא קיימות. זה שינוי ענק בזמן קצרצר, כמו לנסות להפנות ממסלולה ספינה ענקית. כל זה דורש זמן, ובמקביל התחרות מתפתחת במהירות, כאשר רבים מן המתחרים יכולים לפעול מהר יותר משום שהם קטנים יותר".

המצב הזה נובע מכך ש"המערכת האקולוגית הדיגיטלית", כפי שמכנה אותה בירכאן, שינתה בצורה משמעותית את צריכת התוכן. המו"לים חייבים לחדד את מיומנותם ביצירת תוכן, הם צריכים אנשים בעלי ידע טוב יותר במציאת תוכן, צריכתו וחלוקתו - והם לא יודעים לעשות את זה בעולם החדש, טוען בירכאן. יש מקרים בהם תכנים שנחשבו למצוינים לפני חמש שנים בלבד, נחשבים כיום לגרועים - למשל טקסטים ארוכים, כי קשה לקוראים לשמור על תשומת לב כאשר הם מופצצים כל העת במידע.

המהירות היא כמובן חשובה מאוד בעידן הנוכחי, במיוחד בחדשות מתפרצות, אבל אסור שהיא תהיה חזות הכל - ממשיך בירכאן. "יש מי שמקריבים את האיכות לטובת המהירות. אני לא חושב שזו גישה נכונה בטווח הארוך. אנשים מחפשים תוכן טוב כמה שיותר מהר, ולפעמים בסדר העדיפויות ההפוך. כאן ארגון החדשות צריך להבין מי הקהל שלו ומה הוא הכי מעריך. הקהל מאוד מגוון ואי-אפשר לתת תשובה אחת".

"תקופה נהדרת להיות עיתונאים"
"יש פרסומים שקוראיהם מעריכים איכות"

"התוכן הממומן תמיד היה בסביבה; אופיו משתנה. יש מו"לים שמוכנים למכור יותר מהנדל"ן הדיגיטלי שלהם לחברות, כמו למשל פורבס. יש מו"לים שמסתנוורים מסימן הדולר ועלולים לסטות מן הדרך של העיתונות המקצוענית. הם צריכים לזכור, שאם יאבדו את הלקוח – אין להם כלום; ואם הלקוח יחשוב שהם מוטים או מכורים, הלקוח לא יחזור"

בירכאן והחברה אותה הוא מנהל מתמקדים בתקשורת בתחום העסקי, והוא מדגיש שיש הבדל משמעותי בין תקשורת עסקית לתקשורת פוליטית. "מנהל אינו יכול לומר א' ואחר כך לומר ב'. לכן חשוב מאוד כיצד אתה מעביר את המסר שלך; יש לך רק הזדמנות אחת. יש פרסומים כמו וול סטריט ז'ורנל, שיודעים שקוראיהם מעריכים איכות. ויש פרסומים שרוצים להתייחד בסקופים, שזה מה שעיתונאי טוב רוצה לעשות".

איך מתמודדים עם מידע כוזב?

"זה אתגר של כולם. היום כל אחד יכול להעלות מידע שגוי ולטעון שהוא נכון. זו אחריות של מנהיגינו בפוליטיקה ובעסקים, ללמד אנשים לקבל החלטות על בסיס מידע נכון. זו בעיה של החברה כולה. זו גם תקופה נהדרת להיות עיתונאים: הם מאומנים, זו עבודתם, להם יש יכולות לתת את האמת. העבודה כיום קשה יותר מאי פעם, אבל כישוריהם נדרשים יותר מאי פעם. תפקידם הוא לדווח את האמת ובצורה טובה".

אנשים מוכנים לוותר על האמת תמורת קבלת מידע בחינם?

"אני לא חושב. המו"לים צריכים להתגבר על התפישה לפיה הכל צריך להיות בחינם. צריך להזכיר לגולשים שהם שילמו ומשלמים לחברות הכבלים. צריך להיות איזון נכון בין תוכן בחינם לתוכן בתשלום".

כולל תוכן ממומן?

"התוכן הממומן תמיד היה בסביבה; אופיו משתנה. יש מו"לים שמוכנים למכור יותר מהנדל"ן הדיגיטלי שלהם לחברות, כמו למשל פורבס. יש מו"לים שמסתנוורים מסימן הדולר ועלולים לסטות מן הדרך של העיתונות המקצוענית. הם צריכים לזכור, שאם יאבדו את הלקוח – אין להם כלום; ואם הלקוח יחשוב שהם מוטים או מכורים, הלקוח לא יחזור. בסופו של דבר, מה שיקבע הוא היכולת לספק לקורא תוכן טוב וחוויה ייחודית".

מה זה חוויה ייחודית?

"תחשוב על פלטפורמה דיגיטלית בה אתה משתמש מדי יום: קלות השימוש והעיצוב הם כמעט ממכרים. אמזון ואובר הן דוגמאות טובות לכך. תשכח לרגע את הטכנולוגיה והשירות שהן מציעות; החוויה הדיגיטלית היא אלגנטית ויוצאת דופן. זה מה שהמו"לים צריכים לתת, כולל ברשתות החברתיות. למשל: גיוון בסוגי המידע – אתה לוקח סיפור ומעביר אותו בכתב, בווידאו ובתמונות, ואחר כך אתה מפיץ את הפרמטרים הרבים הללו דרך ערוצים בהם, תוך שימוש במבנה המתאים לכל ערוץ".

"העיתונות הרבה יותר דעתנית"
כמו באפט: לא להתערב בניהול [צילום: נתי הרניק, AP]

"המו"לים יודעים מה הלקוחות רוצים, נותנים להם את זה ועושים כסף טוב. הם כבר לא ארגוני חדשות אלא ארגוני דעות. נכון שיש שם גם דיווח מצוין והרבה אמת, אבל התקשורת מבוססת יותר ויותר על דעות. הבחירות לנשיאות בנובמבר 2016 העלו את זה לרמה אחרת והמצב עוד מחמיר מאז"

גישת המפתח של המו"לים, לדעת בירכאן, צריכה להיות: שים את עצמך בנעליו של הלקוח, כדי שתבין כיצד תהפוך לחלק משגרת הצריכה שלו. "תחשוב כיצד לקוח מנהל את יומו. אני מתעורר, בודק מיילים, נמצא 45 דקות ברכבת התחתית ונכנס למדיה החברתית וצורך מידע לפי תחומים ואולי משחק כמה משחקים בטלפון, ואז אני בעבודה עם מכשירים כל היום, ואז אני בדרך הביתה ועושה את אותם דברים וגם עשוי להאזין למוזיקה. המו"ל צריך לחשוב על המסלול של הלקוח וכיצד להפוך לחלק ממנו – וזה קשה מאוד. זה מצריך המון חשיבה על הדרך בה אתה יוצר ומשווק תוכן. זה קשה במיוחד למו"לים השמרנים, אבל לשם העסק הולך".

תופעה נוספת היא רכישת אמצעי תקשורת בידי אנשי עסקים, כאשר הדוגמה הבולטת ביותר היא וושינגטון פוסט וג'ף בזוס. בירכאן אומר שזה ממש לא פשוט, משום שאם מטרת הרכישה היא לשווק את עמדותיו של הרוכש – זה יוצר בעיה. הוא היה רוצה לראות את המודל המאפיין את המשקיע האגדי וורן באפט, שאינו מתערב בניהול החברות שהוא רוכש. זה מעביר את בירכאן לתמונה רחבה בהרבה, ובנקודה זו צריך לומר שמדובר באדם צעיר יחסית למרות שדעותיו נשמעות "מיושנות":

"ב-20-15 השנים האחרונות העיתונות נעשתה הרבה יותר דעתנית. בבסיס היא אמורה להציג את שני הצדדים ולתת לקורא להחליט. הבעיה היא, שחלק מהעיתונות מקוטב בצורה קיצונית לימין ולשמאל, ואנשים עושים מנוי למי שחוזר על מה שהם מאמינים בו, בין אם זה נכון ובין אם לא. זה חלק מהסיבה לכך שארה"ב כל כך מקוטבת.

"המו"לים יודעים מה הלקוחות רוצים, נותנים להם את זה ועושים כסף טוב. הם כבר לא ארגוני חדשות אלא ארגוני דעות. נכון שיש שם גם דיווח מצוין והרבה אמת, אבל התקשורת מבוססת יותר ויותר על דעות. המעבר הזה מתרחש מזה 20 שנה, עם עליית ערוצי הכבלים והחמרת הקיטוב הפוליטי. הבחירות לנשיאות בנובמבר 2016 העלו את זה לרמה אחרת והמצב עוד מחמיר מאז".

"הלילה הכי אפל - לפני הזריחה"

אז מה יהיה?

"כל דמוקרטיה מבוססת על עיתונות בריאה. הציבור האמריקני צריך לקבל חינוך טוב יותר על התפקיד החשוב של העיתונות בדיווח על מה שמתרחש, וגם לדעת מי מוטה ומי לא. זה צריך להיות משותף של נבחרי הציבור, ראשי העסקים ומערכת החינוך: ללמד ילדים מגיל צעיר מה עיתונאים עושים. התקשורת ודאי תיראה שונה מאשר לפני 15 שנה, אבל יש צורך ודרישה למה שהיא עושה ולכן המו"לים יצטרכו למצוא את הדרך להשתנות. יהיו מנצחים אבל גם הרבה מפסידים".

למשל התקשורת המקומית?

"האתגר שלה היא להביא אנשים לראות את התקשורת המקומית כהזדמנות עסקית להשקעה בתקשורת מקומית ואיזורית. זו יכולה להיות הזדמנות טובה, כי יש עדיין דרישה לחדשות מקומיות בכל המדינה וכך גם הדרישה לפרסומות מקומיות. יש ארגוני חדשות חדשים שמתמחים בחדשות מקומיות.

"אני מקווה שזה מצב בו הלילה הוא הכי אפל ממש לפני הזריחה. העיתונות ניצבת כיום בפני נסיונות שלא היו לה בעבר, גם כלכלית וגם פוליטית, ואני מקווה ומאמין שהיא תצא מהם חזקה יותר".

תאריך:  24/02/2019   |   עודכן:  24/02/2019
איתמר לוין, ניו-יורק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ביסוד ההתנהגות הפסולה של הפרקליטות - המתגלה על בסיס יום-יומי, כולל השבוע - עומדים שכרון כוח, ידיעה שאיש לא יעשה לה דבר, שחצנות כלפי בתי המשפט, זלזול בזכויות נאשמים, התעלמות מכללי אתיקה והתנהגות בסיסיים, צפצוף על הציבור והתייחסות אל החוק כהמלצה בלבד. כאשר את כל זה עושה הגוף המרכזי המופקד על אכיפת שלטון החוק, זה עוד יותר גרוע ועוד יותר חמור ועוד יותר מסוכן מאשר ארגון פשיעה
22/02/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
בית המכירות "גנזים" בירושלים מציע למכירה פומבית פריט נדיר ומרגש מערש החסידות. הספר תולדות יעקב יוסף - קוריץ תק"מ [1780] הספר החסידי הראשון שנדפס - ספר היסוד לתורת הבעש"ט. הוא מוצע למכירה במחיר התחלתי של 60,000 דולר.
21/02/2019  |  משה ניסנבוים  |   כתבות
רוב הסיכויים שהדיון שהתנהל במליאת הכנסת ב-12 בדצמבר 1990 היה ייחודי, מאז קום המדינה ועד היום. הנושא הרשמי היה: "חקירת מות העיתונאי חנן פארי". נושא הדיון הועלה על-ידי ח"כ יאיר לוי מש"ס. את מותו של העיתונאי הנתניתי - שאירע כשלושה חודשים קודם לכן - הוא קשר לתחקיר שהעיתונאי המנוח עבד עליו ושבמרכזו עמדה הכת המשיחית 'קהילת אסף' בעירו.
21/02/2019  |  דוד חרמץ  |   כתבות
מעל 99% מהכוכבים מתפתחים בקצב איטי ביותר, במשך עשרות מיליונים עד מאות מיליארדים של שנים. אך יש חריגים שקצב התפתחותם גבוה מאוד. עשרות כוכבים כבדים נצפים מתפוצצים בגלקסיות אחרות מדי שנה, התפוצצויות המכונות סופרנובה אשר מסיימות את חייו הפעילים של הכוכב. מהפיצוץ נשאר כוכב נייטרונים שהוא גוף כבד במקצת מהשמש או חור שחור שהוא האוביקט הכי דחוס בטבע. פיצוץ הסופרנובה האחרון של כוכב מאסיבי בגלקסיה שלנו, שביל החלב, נצפה במאה ה-17 בקבוצת קסיופאה. פיצוץ סופרנובה הוא מאורע חד-פעמי לכל כוכב כבד - בו למעשה הכוכב מסיים את חייו.
21/02/2019  |  עמית קאשי  |   כתבות
מסרים שטחיים שמפעילים בעיקר רגש שלילי, הם בהחלט אסטרטגיה שיכולה להתאים במקרים מסוימים, אבל הם בוודאי לא הדרך היחידה. ישנם מפלגות ומועמדים, בעיקר כאלה שמבקשים לשנות עמדה, שעדיף יהיה אם ישתמשו במסרים המתבססים על מידע רציונלי ויפעילו רגש חיובי.
21/02/2019  |  מיכל הרשמן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
דרור אידר
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
נתניהו. שום דבר לא יעצור את ישראל [צילום: קובי עידן/לע"מ]
בנימין נתניהו  |  
דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם [כ"ז בניסן תשפ"ד, 5.5.2024]
 תומאס הלדנוונג. הזהיר מפטונציאל גבוה לנזק [צילום: מרקוס שרייבר/AP]
יאיר נבות
האזהרה הזו מגיעה בשל התמשכות המלחמה באוקראינה והסיוע המערבי, והעובדה שבמוסקבה רואים בחלק ממדינות היבשת כאויב שיש לפגוע בו בשלל דרכים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il