בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
פערים בין נוסעים שמשלמים ברב-קו למשלמים ביישומון
|
|
|
1 מכל 6 נוסעים משלם באמצעות ישומון
|
הולך וגובר השימוש ביישומוני תשלום עבור תחבורה ציבורית, כאשר כ-12% מכלל העסקות משולמות כך ● נקודת הפתיחה של מוביט איפשרה לה להתבסס חזק בשוק ● יישובים חרדים וערבים משתמשים בביישומונים בתדירות נמוכה יותר
|
אימוץ היישומונים כאמצעי תשלום בתחבורה הציבורית הולך ומתגבר והוא עומד כיום על כ-12% מכלל התיקופים בנסיעות. ברכבת מספר הנסיעות המשולמות באמצעות ישומונים מגיע אף ל-26%, בעיקר עקב המעבר של חיילים באופן גורף לתשלום ביישומון הייעודי של צה"ל.
|
|
|
ישומון "זוזו" הושק בסביבות יוני 2022 ורשם עלייה אדירה. הצלחתו בקרב חיילים מראה את הכוח של האחדת אמצעי התשלום ושימוש בישומון ייחודי לקבוצה מסוימת. גישה זו יכולה להוביל למערכת תשלומים חלקה ויעילה יותר, שתועיל הן לנוסעים והן לספקי התחבורה.
|
|
|
אימוץ היישומונים כאמצעי תשלום אינו אחיד בקרב הציבור. בניתוח שערכה יחידת המחקר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית על-פי ערים, ניתן לראות כי בערים חרדיות ובערים ערביות ממעטים מאוד להשתמש ביישומונים מסיבות שונות. חלק מההבדל ניתן לתלות בסוגיה של הפעלת טלפונים חכמים בציבור החרדי, חלק באפשרות לתקף מספר בני משפחה יחד (קל יותר לתקף כרטיס) וחלק בהסברה לגבי יתרונות התשלום ביישומונים.
|
|
|
בבחינת קצב האימוץ של אמצעי תשלום זה, ניתן להיווכח ששני היישומונים המסחריים "רב-פס" ו"מוביט" מכפילים את מספר התשלומים בהן כל 9 חודשים לערך, אך מוביט עם נקודת הפתיחה החזקה שלה שולטת בכ-80% מהשוק. הדומיננטיות של מוביט בשוק הישומונים המסחריים ראויה לציון, מה שמעיד על חשיבותן של נקודות פתיחה חזקות ואסטרטגיות יעילות של שיווק כדי לכבוש נתח משמעותי מהשוק. ככל שאימוץ התשלומים הניידים ממשיך לגדול, ניתן לצפות ליותר תחרות וחדשנות בתחום זה, שיובילו ליותר אפשרויות לצרכנים ולמערכות תשלום יעילות יותר לספקי תחבורה. האימוץ הגובר של ישומונים כאמצעי תשלום בתחבורה ציבורית מהווה ציון ברור לשימוש הגובר במכשירים ניידים ועסקות דיגיטליות. הנוחות של תשלום עבור נסיעה באוטובוס או רכבת באמצעות ישומון מבטלת את הצורך בתשלום במזומן או בתיקוף כרטיסי רב-קו, מה שהופך את התהליך למהיר וחלק יותר. עם זאת, לא בכל סוגי האוכלוסייה והערים יש את אותה רמה של אימוץ ישומונים. בדיון בוועדת הכלכלה שהתקיים לאחרונה, העלה ח"כ אליהו ברוכי את האפליה במחיר של משתמשי הרב-קו, שהם רוב הנוסעים, לעומת הנוסעים המשלמים ביישומונים. נציגי משרד התחבורה הישיבו בדיון כי נעשית עבודה בעניין, אך פתרון לעניין עשוי להגיע רק עד סוף 2023 או באמצע 2024.
|
|
תאריך:
|
12/03/2023
|
|
|
עודכן:
|
12/03/2023
|
|
עידן יוסף
|
+שביתה ללא הגבלה בתחבורה הציבורית במזרח ירושלים
|
21:02 12/03/23 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
ועד עובדי ירושלים רמאללה איחוד קובל על תשלום שכר חלקי ותנאי עבודה גרועים והודיע על השבתת השירות ▪ ההנהלה טוענת כי אינה יכולה לשלם מבלי שייחתם הסכם עם משרד התחבורה, אך במשרד התחבורה מאשימים את ההנהלה בפגיעה בנהגים במטרה להפעיל לחץ על המשרד
|
|
|
|
חשש לתוהו ובוהו תחבורתי ברמדאן [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
1 מכל 6 נוסעים משלם באמצעות ישומון
|
|
רכבת ישראל משפרת את השירות לתושבי הצפון, מייעלת את תהליך החזרת האבדות לבעליהן, ומשיקה מחלקת אבדות ומציאות חדשה בתחנת מרכזית המפרץ. המחלקה החדשה היא למעשה סניף נוסף למחלקה המרכזית שנמצאת בתחנת תל אביב סבידור מרכז ותשמש כמרכז שירות אזורי, אליו יוכלו להגיע בעלי האבדות המתגוררים בצפון, ולאסוף את האבדה בעמדה קרובה למקום מגוריהם.
|
|
|
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית החליטה כי לנוכח הקשיים שהתגלעו בתפעול התחבורה הציבורית מירושלים במוצאי שושן פורים, תבוצע הפקת לקחים לקראת אירועים דומים בהמשך, שיכללו שיתוף פעולה עם משטרת ישראל ועיריית ירושלים - כך נודע ל-News1. כזכור, כרבע מיליון נוסעים נתקעו למשך שעות ארוכות בצאת החג ללא תחבורה ציבורית זמינה או בתוך אוטובוסים שהיו תקועים בפקקים. אלפי משפחות, הכוללות גם נשים, תינוקות וילדים קטנים, המתינו בתחנות או באוטובוסים מבלי יכולת לצאת מהעיר או משכונותיה.
|
|
|
סיוט בירושלים. משרד התחבורה הודיע הלילה (יום ד', 8.3.23), מוצאי שושן פורים, כי הוא פועל בשעות האחרונות להחזרת רבע מיליון נוסעים לבתיהם. לבירה הגיע מספר חסר תקדים של חוגגים שלא היה כמותו בשנים עברו.
|
|
|
חברת התחבורה הציבורית, אלקטרה אפיקים, עושה צעד משמעותי להגברת בטיחות הנוסעים באוטובוסים שלה על-ידי חתימה על הסכם עם חברת Cybervan להתקנה הדרגתית של מערכת הבטיחות הטכנולוגית של SaverOne.
|
|
|
עיריית רמת גן מבקשת (8.3.23) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות לעיריית בני ברק להעתיק מסוף תחבורה פיראטי הפועל ברחוב חזון אי"ש, אשר במרכזו עובר גבול השיפוט בין שני הערים. לטענתה, המסוף משמש את חברות התחבורה הציבורית דן, אגד, נתיב אקספרס, מטרופולין, סופרבוס ונסיעות נצרת.
|
|
|
|
|
|
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
|
|
|
יצחק בריק
לנתניהו, גלנט, הרצי הלוי, בני גנץ וגדי איזנקוט יש גם אשמה ישירה על שהפסדנו לחמאס במלחמה ברצועת עזה, והרע מכול - עוד לפנינו איך זה ייתכן שהחבורה הזו שאחראית על המחדל והאסון הגדול ...
|
|
|
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|