בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
שיאני הקווים בתחבורה הציבורית [צילום: בינג AI]
|
|
|
הארוך והקצר: הקו שנוסע פחות משתי דקות
|
עובדות מרתקות על קווי האוטובוס בישראל: מהו הקו עם הכי הרבה תחנות, איזה קו הכי עמוס בנוסעים ומה הקו שנוסע הכי הרבה קילומטרים
|
מערכת התחבורה הציבורית בישראל רחבה ומגוונת, עם אוטובוסים, רכבות וקווי רכבת קלה המשרתים כל פינה בארץ. אבל גם בתוך הרשת העצומה הזו, יש כמה קווים בולטים מהשאר. יחידת המחקר של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מפרסמת מידע מסקרן על קווי האוטובוס בארץ, ומציגה כמה סטטיסטיקות יוצאות דופן. מהקו הארוך לקו הקצר ביותר, ומהנוסע לפופולרי ביותר. ישראל מתהדרת בגאווה בקו האוטובוס הארוך בארץ, קו 991 של אגד. מסלולו משתרע על פני מרחק מרשים של 445 קילומטרים ומחבר בין העיר התוססת אילת בדרום לעיר הציורית חיפה בצפון. נוסעים בקו 991 יכולים כעת לצאת למסע נרחב הנמשך כ-6 שעות וחוצה בדרכו כמה מהנופים עוצרי הנשימה שיש למדינת ישראל להציע - כולל הנגב, ים המלח ומישור החוף.
|
|
|
[צילום: בינג AI]
|
|
בצד השני של המבט נמצא קו האוטובוס הקצר ביותר בישראל, קו 93. למרות היותו קצר ולמרות שנסיעה בו נמשכת כדקה-שתיים, לקו זה תפקיד מכריע בחיי היומיום של התלמידים בכפר מע'ר. הוא נמשך רק 600 מטר, ומסיעה ביעילות תלמידים אל מוסדות החינוך שלהם ומהם, ומבטיח את הנסיעה הבטוחה והנוחה שלהם. אם כי בימים מסוימים מספר הנוסעים בו עשוי להגיע לנוסע או שניים. כשזה מגיע לקו שמכסה הכי הרבה שטח, קו 369 מסתמן כאלוף הבלתי מעורער. מסלול זה, המקשר בין הערים באר שבע ותל אביב, משתרע באופן מרשים על מרחק מדהים של כ-60,000 קילומטרים מדי שבוע. רשת רחבה כזו מאפשרת נסיעות חלקות לאינספור נוסעים המסתמכים על החיבור החיוני הזה. בהפניית תשומת הלב למספרי הנוסעים, קו 55 בירושלים בולט בתור המוביל. עם ממוצע של 14,300 נוסעים בכל יום, הקו ההומה הזה מושך קהל משמעותי. בין אם זה למטרות עבודה או פנאי.
|
|
|
מסלול קו 373
|
|
לבסוף, קו 373, הנוסע מאופקים לרחובות, מתהדר במספר התחנות הגבוה ביותר במסלולו. עם מספר יוצא דופן של 113 תחנות, קו זה מספק נגישות ונוחות יוצאי דופן עבור תושבים ומטיילים כאחד. הוא משמש כחבל הצלה, מחבר קהילות רבות ומטפח ניידות בתוך האזור. תובנות מרתקות אלו על קווי האוטובוס מדגישות את טווח ההגעה הנרחב, היעילות והקישוריות של מערכת התחבורה הציבורית. בין אם יוצאים להרפתקה למרחקים ארוכים ובין אם מסתמכים על נסיעה קצרה אך חיונית, מגוון קווי האוטובוסים מעניק מענה לצרכי הנוסעים ברחבי הארץ.
|
|
תאריך:
|
05/06/2023
|
|
|
עודכן:
|
05/06/2023
|
|
עידן יוסף
|
הארוך והקצר: הקו שנוסע פחות משתי דקות
|
|
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון ובשיתוף עיריית ראשון לציון, מינהל התכנון, רכבת ישראל והמועצה הלאומית לבטיחות בדרכים, השלימו את שלב התכנון הרעיוני של מרכז התחבורה המשולב על רחוב משה דיין בראשון לציון. המרכז צפוי לשרת כ-50,000 נוסעים ביום וכ-11 מיליון נוסעים בשנה.
|
|
|
מיום ג' הקרוב (6.6.23) תחל חברת מטרופולין להפעיל את אשכול התחבורה הציבורית בירושלים, ותחליף את חברת קווים. שירות התחבורה הציבורית באשכול זה הוא מהנמוכים ברמתו בענף, ובמשרד התחבורה מקווים כי עם כניסתה של מטרופולין יחול שיפור.
|
|
|
חברת נת"ע פרסמה (31.5.23) את מכרז ההפעלה לקווים הירוק והסגול, מכרז המוערך במיליארדי שקלים. במכרז תיבחר החברה שתפעיל את הרכבות עם קבלת אישורי ההפעלה מהמאסדר.
|
|
|
הצלחה למכרז הרכבת הקלה "נופית" שתחבר בין חיפה ונצרת. ארבע קבוצות בינלאומיות הגישו הצעות למכרז הסופי של הרכבת הקלה "נופית", שפרסם משרד התחבורה, באמצעות חברת "חוצה ישראל". זאת, לאחר שעברו את שלב המיון המוקדם (P.Q) של המכרז.
|
|
|
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה שוב מסיים את תפקידו, מוקדם מן הצפוי, מבלי שיימצא לו מחליף. אין זו הפעם הראשונה בה תפקיד מנהל הרשות אינו מאוייש. רן שדמי, שנכנס לתפקיד רק לפני כחצי שנה, עוזב כעת, מבלי ששרת התחבורה מירי רגב תמצא לו מחליף.
|
|
|
|