חברת הגנת הסייבר האמריקנית 'מנדיאנט', שנמצאת בבעלות גוגל, טוענת כי הבחינה בשימוש גובר שנעשה בשנים האחרונות בטכנולוגיית בינה מלאכותית במסגרת קמפיינים הכוללים מידע מניפולטיבי. עם זאת, ההטמעה של השימוש בטכנולוגיה זו באופן מניפולטיבי אחרת עדיין מוגבל בשלב זה
על-פי דיווח שפורסם (יום ה', 17.8.23) בסוכנות הידיעות רויטרס. חוקרי חברת מנדיאנט מצאו מקרים רבים, מאז שנת 2019, שבהם תוכן שיוצר באמצעות בינה מלאכותית - דוגמת תמונות פרופיל מפוברקות - היה בשימוש במסגרת קמפיינים להשפעה פוליטית מקוונת. עוד נטען כי מדובר בקמפיינים של קבוצות שקשורות לממשלות רוסיה, סין, אירן, אתיופיה, אינדונזיה, קובה, ארגנטינה, מקסיקו, אקוודור ואל סלבדור.
המחקר מתפרסם לאחר שבסוף השנה שעברה הפכה טכנולוגיית הבינה המלאכותית לנגישה מתמיד עבור הציבור, עם פתיחת יישומי צ'ט GPT ומודלים אחרים של בינה מלאכותית בתחום התמונות והוידאו לשימוש. לטענת מנדיאנט, טכנולוגיה המאפשרת לחולל תוכן באמצעות בינה מלאכותית מאפשרת לקבוצות בעלות משאבים מוגבלים לייצר תוכן באיכות גבוהה מתמיד.
ביחס לאיומי הסייבר, ציינו בחברה כי עד עתה לא נראה שבוצע שימוש בבינה מלאכותית ככלי בעל תפקיד מפתח באיומי הסייבר מצד רוסיה, אירן, סין או קוריאה הצפונית.
"עד עתה לא ראינו סימן לתקרית אחת שבה בינה מלאכותית הייתה חלק. הבינה המלאכותית פשוט עדיין לא הגיעה ליישום מעשי שמכריע נגד השימוש באמצעים שיכולים להיעשות על-ידי כלים שכבר נעשה בהם שימוש בעבר", אמרה סנדרה ג'ויס, סמנכ"ל מנדיאנט. לדבריה, ניתן להיות בטוחים בכך שזו הולכת להיות בעיה שתלך ותגדל ככל שעובר הזמן.