|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
"אחת הנקודות השנויות במחלוקת עם האויב" [צילום: AP]
שישה בשישי / חרבות ברזל - השבוע ה-25

ללכת לבחירות בהקדם

דווקא משום שאנחנו מצויים במלחמה, חובה להחליף את הממשלה מהר ככל האפשר וגם: שני אירועים כלכליים, שני שרים פטפטנים וחשש לעוד אסון במירון
05/04/2024  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


תזכורת מצ'רצ'יל
פצועי מלחמת יום הכיפורים מצביעים בבחירות 1973 [צילום: הספרייה הלאומית]

בעיצומו של בליץ ההפצצות הגרמניות על לונדון בשנת 1940, עסק וינסטון צ'רציל גם בבטחונם של חברי הפרלמנט. הבניין הופצץ וניזוק קשות וחלק מן הדיונים התקיימו בלא פרסום מוקדם, כדי למנוע הפצצות נוספות. אבל דבר אחד היה ברור לו: אין מצב שהפרלמנט מפסיק לפעול. "אחרי הכל, פרלמנט ריבוני וחופשי, שנבחר בדרך הוגנת במשטר המעניק זכות בחירה לכל, שידו משגת להדיח את הממשלה בכל יום אלא שהוא גאה לתמוך בה בימים הקודרים ביותר, היה אחת הנקודות השנויות במחלוקת עם האויב. הפרלמנט ניצח", כתב בזכרונותיו.

גם בעיצומה של מלחמה מותר להפגין נגד הממשלה ולקרוא ואף לפעול להחלפתה. בבריטניה עצמה, צ'רצ'יל מונה לראש הממשלה והקים ממשלת אחדות ביום בו פלשו הגרמנים לצרפת, הולנד ובלגיה. נכון שלא התקיימו בחירות לאורך המלחמה, אך הן נערכו מיד אחרי כניעת גרמניה ולפני כניעת יפן (ביולי 1945) והשמרנים בראשות צ'רצ'יל הובסו בידי הלייבור. בארה"ב נערכו כל הבחירות כסדרן גם ב-1942 וב-1944, כאשר המדינה נלחמה הן באירופה והן באוקיינוס השקט. הסייג היחיד שאין לסטות ממנו כמלוא הנימה: הכל אך ורק כחוק. בלי אלימות, בלי פריצת מחסומים, בלי תקיפת שוטרים.

הבחירות לכנסת השמינית התקיימו ב-31.12.1973, פחות משלושה חודשים לאחר שפרצה מלחמת יום הכיפורים, חודשיים לאחר הפסקת האש וכאשר המצב בחזיתות היה מתוח מאוד ורבבות שירתו במילואים. הן נדחו בחודשיים בשל המלחמה, ותו לא. המצב כעת לא ממש שונה מאשר אז, למעט העובדה שב-1973 לא הייתה ברירה אלא ללכת לקלפי משום שהבחירות כבר נקבעו. אבל מבחינת המצב הביטחוני והמדיני, ייתכן שאז אפילו היה גרוע יותר. במילים אחרות: ההיסטוריה, שלנו ושל המפוארות בדמוקרטיות, מוכיחה חד-משמעית שאפשר ולפעמים צריך ללכת לקלפי גם בזמן מלחמה.

בגלל הכשלים
סכנה של הסלמה מול חיזבאללה מטעמים פוליטיים [צילום: חסן עמאר, AP]

ההצדקה המרכזית לקיום הבחירות הבאות בהקדם האפשרי היא בראש ובראשונה הכשלים הבלתי-נתפסים של הממשלה הנוכחית בניהול המלחמה והשלכותיה. לא בגלל המחדל שטרם נחקר, וכאשר לא ברורה מידת האחריות של מנהיגים המצויים כיום באופוזיציה – בני גנץ, גדי איזנקוט, יאיר לפיד ואחרים שכיהנו בתפקידים בכירים בשנים בהן הלך והתגבש אסון 7 באוקטובר. מה שקורה מאז אותו יום נורא וביתר שאת בשבועות האחרונים, הוא המחייב להחליף מיד את הממשלה.

דומני שניתן להסתפק בראשי פרקים טלגרפיים: הקיפאון בהשבת החטופים, הדשדוש מול חמאס, הימנעות מגיבוש אופק מדיני וביטחוני ליום שאחרי, העדר פתרון בגבול הצפון, עימות חסר תקדים עם ארה"ב, אובדן התמיכה של המערב, הכישלון בהסברה, מדיניות התורמת לאנטישמיות עזה ואלימה, התנהלות כלכלית מופקרת, המשך העדפת מקורבים, נסיונות לחדש את הרפורמה המשפטית, מהלכים לפוליטיזציה של המשטרה.

תראו לי דבר אחד ויחיד שהממשלה הזאת עשתה כמו שצריך לאורך המלחמה. הממשלה, לא צה"ל שרשם הישגים מרשימים ולא הציבור שהתגייס בצורה מפעימה. בעצם, תראו לי דבר אחד ויחיד שבו מצבנו – כמדינה, כחברה, כבודדים – טוב כיום יותר מאשר היה בינואר 2023. וזה לא רק בגלל המלחמה; תראו לי משהו שבו נכון ל-6 באוקטובר הממשלה קידמה אותנו. לא את עצמה, לא את בוחריה בלבד; אותנו כישראלים. קשה עד בלתי אפשרי למצוא כזה.

הקדמת הבחירות טומנת בחובה סכנות משלה: עסקה מופקרת עם חמאס או הסלמה מול חיזבאללה משיקולים פוליטיים. למרבה הצער, בנימין נתניהו בהחלט גורם לנו לכל הפחות לחשוש שזה אפשרי. אך כבר לימדונו חז"ל, ש"ברי [ברור] ושמא – ברי עדיף". החורבנות הנוכחיים של הממשלה הם ברורים, הסכנות העתידיים הן מסופקות. זו הממשלה הגרועה ביותר והמסוכנת ביותר בתולדות המדינה. דווקא בזמן אין מלחמה, אין לנו הלוקסוס לחכות שהיא תלך מתישהו.

הדירוג של פיץ'
התעלמו מהמשפט החשוב ביותר [צילום: הנרי אברמס, AP]

תארו לעצמכם חולה שלא עלינו צריך לעבור ניתוח, ואז אומר לו הרופא: קיבלנו תוצאות של כמה בדיקות שלא נראות טוב, אנחנו צריכים להעריך את משמעותן ולכן בשלב זה הניתוח נדחה. קשה לומר שאלה בשורות טובות, נכון? אבל זה בדיוק מה שרוצים בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' שנחשוב על הודעתה השבוע של חברת הדירוג פיץ'. היא הותירה בעינו את דירוג האשראי של ישראל (בניגוד להורדה בידי מודי'ס) והורידה את התחזית מ"חיובית" ל"שלילית".

המשפט החשוב ביותר של פיץ' היה הראשון בהודעה: "הסיכונים הגיאו-פוליטיים הקשורים למלחמה בעזה נותרו גבוהים וקיימים סיכונים להסלמה, אך פיץ' מאמינה שהסיכונים לדירוג האשראי התרחבו ויידרש זמן רב יותר להעריך את השלכותיהם". במילים פשוטות: אנחנו לא מורידים את הדירוג, כי נוספו סיכונים שעדיין צריך לבדוק את משמעותם. בדיוק כמו אותו חולה לפני הניתוח.

נתניהו וסמוטריץ' כמובן חגגו את השארת הדירוג; לשיטתם, פיץ' מבינה היטב מה קורה פה, בעוד אנשי מודי'ס הם בורים ועיוורים. הם התעלמו הן מהתחזית השלילית והן ממשפט המפתח הזה. לפי נתניהו, ברגע בו ננצח את חמאס – הדירוגים יעלו. זה בלוף ענק: הבעיות הכלכליות עצומות וילוו אותנו לפחות עוד שנתיים, בין היתר בגלל ההתנהלות הפיסקלית המופקרת של הממשלה. הזחיחות שלהם היא אולי המסוכנת ביותר, משום שהיא כמובן מובילה להמשך המדיניות הנוכחית. הם משקרים לעצמם ומשקרים לנו.

תקציב הביטחון
הביטחון והכלכלה חייבים לבוא יחדיו [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]

בצלאל סמוטריץ' ויואב גלנט התעמתו השבוע לגבי עסקת ענק לרכישת מטוסי קרב מארה"ב. כאשר מדובר בעימות ביוזמתו של סמוטריץ, אני מיד חושד שמניעיו פוליטיים. תזכורת: הוא רצה את תיק הביטחון, נאלץ להתפשר על האוצר פלוס "שר במשרד הביטחון" ומנסה מאז הקמת הממשלה לדרוך על בהונותיו של גלנט. אלא שהפעם, כדאי להקשיב לטענה העקרונית המסתתרת – אולי שלא במתכוון – מאחורי המחלוקת.

אין ספק שצה"ל זקוק לתוספת משמעותית מאוד של משאבי כסף וכוח אדם. המודל הביטחוני הקיים קרס, יש לבנות אסטרטגיה חדשה שממנה ייגזרו טקטיקות שונות, וזה בנוסף לצורך למלא את החוסרים העצומים שיוצרת המלחמה. אבל זה לא אומר שצריך לתת לצה"ל שיק פתוח ולהיענות אוטומטית לכל בקשותיו, משתי סיבות. ראשית, תמיד צריך עוד עין ותמיד צריך הליך של בקרה ובדיקה. שנית, יש למשק עוד צרכים ואסור שהביטחון יגרום לקריסתו; אין ביטחון בלי כלכלה חזקה ואין כלכלה בלי ביטחון חזק.

קחו דוגמה קטנה מדוח מבקר המדינה השבוע בנוגע למעונות ראש הממשלה. השב"כ הציג דרישות אבטחה בהיקף של 270 מיליון שקל בפרויקט "אלמוג" (הפרויקט שבוטל להקמת משרד ומעון חדשים); לאחר בדיקה כלכלית, התקציב צנח ב-80% ל-55 מיליון שקל, ואני סמוך ובטוח שזה נעשה בלי להתפשר על הביטחון.

סמוטריץ' מדבר על ועדה שתבחן את צורכי הביטחון ומימונם, גלנט מתנגד בטענה שההרכב המוצע הוא פוליטי. אבל בעיקרון, סמוטריץ' צודק; גם הנגיד אמיר ירון קרא השבוע להקים ועדה כזאת. היא אכן צריכה להיות מקצועית ונטולת פוליטיקאים, היא צריכה לעשות עבודה גדולה ומקיפה שאולי לא נעשתה כמותה מזה עשרות שנים, ועליה להמליץ על האיזונים הנכונים בין הצרכים לבין יכולתו של המשק לממן אותם.

שרים עם פה גדול
מטיף מוסר לארה"ב [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]

יש הרבה כאלה, וכאן נעסוק רק בשניים מהם ורק מהשבוע החולף. הראשון, כמעט כמו תמיד: איתמר בן-גביר. וואלה פרסם טענות של הורים לחיילים בחטיבת הקומנדו, לפיהן בניהם מסכנים את חייהם יתר על המידה בפעולה הקרקעית בשכונת חאמד שבנתה קטר בעזה. (ספק בעיני האם אמצעי תקשורת צריכים לפרסם תלונות כאלה; קצת אחריות לא תזיק).

זה הספיק לבן-גביר כדי לדרוש מבנימין נתניהו "לזמן מיד את שר הביטחון לבירור, ולהורות לו להנחות את הצבא מיד לאפשר יד חופשית ללוחמינו לחסל את האויב והמבנים בהם הוא מסתתר, ללא סיכון מיותר של חייהם, לצד הפסקת עיסוקם בפעולות מופרכות שאינן פועלות להשגת מטרות המלחמה: חיסול החמאס והשבת החטופים". הבנתם? הפשיסט שצה"ל סירב לגייס ליום אחד, מסתמך על ידיעה בתקשורת כדי להעלות דרישות מבצעיות בפני מי שהיה מפקד סטי"ל, מפקד שייטת 13, מפקד שתי אוגדות, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה ואלוף פיקוד דרום. באמת אין גבול.

השני: אלי כהן. "אם ארה"ב, הידידה הגדולה ביותר שלנו, שאני מעריך אותה מאוד, לא נותנת למדינת ישראל גיבוי מוחלט – אין לה מה לחפש במזרח התיכון", הכריז השבוע. "מדינת ישראל היא בעלת הברית שלה, ואנחנו הדמוקרטיה היחידה באזור. השינוי היחיד שאני רואה בעמדה של האמריקנים זה בגלל הבחירות שמתקרבות בארה"ב".

הבנתם? למעצמת-העל החזקה ביותר בהיסטוריה אין מה לחפש באחד האיזורים החשובים בעולם, אם היא לא נותנת גיבוי מוחלט למדינה קטנה הסמוכה על שולחנה. שר בממשלה שניסתה לבצע הפיכה משטרית ולהרוס יסודות דמוקרטיים, מטיף לארה"ב – שראשיה הזהירו שמהלכים אלו חותרים תחת הערכים המשותפים לשתי המדינות. חבר במפלגה שהעומד בראשה מעדיף שיקולים פוליטיים על פני טובת המדינה ובטחונה, מדבר על פוליטיקה אמריקנית. באמת אין גבול.


שוב מירון
שלושה ק"מ מבסיס הבקרה האווירית [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

עורך האתר "בחדרי חרדים", משה ויסברג, צייץ השבוע: "ממשיכים בהיערכות להילולת ל"ג בעומר במרץ: הפרויקטור יוסי דייטש יחד עם סמנכ"ל ירושלים ומסורת ישראל חיים רוזנשטיין מקיימים ישיבה עם פיקוד מרחב העמקים של המשטרה, האחראית ביום ההילולא על מתחם הציון, בני עקיבא ועד המושב למטה". ויש גם תמונה של הדיון רב-המשתתפים.

אני רק שאלה: השם "מירון" עלה לחדשות שוב ושוב בשבועות האחרונים, כיעד למתקפות של חיזבאללה על בסיס הבקרה האווירית שבראש ההר. קברו של ר' שמעון בר יוחאי, אליו אמורים להגיע רבבות בעוד פחות מחודשיים, שלושה קילומטרים מהבסיס. מישהו שם חושב על ההיבט הביטחוני? על המשמעות של רבבות בני אדם צפופים בשטח קטן, בזמן ידוע הרבה-הרבה מראש?

באסון לפני שלוש שנים לא חשב איש על ההיבט הבטיחותי (וגם לא על הקורונה), והתוצאה הטרגית ידועה. אני לא מדבר על עולי הרגל, שחלקם – כפי שראינו בעבר – פנאטיים על גבול עבודת האלילים. אני מדבר על החובה הבסיסית של המדינה לשמור על חיי אזרחיה, גם אם זה לא נוח מבחינה פוליטית. איש אינו יודע מה יהיה המצב בגבול הצפון, ובוודאי שצריך להבהיר מראש שהכל תלוי ביטחון. אם זה לא נעשה כבר כעת, יהיה קשה מאוד לבלום את ההמונים בזמן אמת – כפי שראינו לפני שלוש שנים. והפעם לא ניתן יהיה לטעון שלא ניתן היה לצפות זאת מראש.

תאריך:  05/04/2024   |   עודכן:  05/04/2024
איתמר לוין
+הרמטכ"ל הדיח שני קצינים שהיו קשורים לירי על רכבי WCK
15:26 05/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אלוף במילואים יואב הר אבן הציג בפני הרמטכ"ל את ממצאי התחקיר שערך  ▪  רב אלוף הלוי הורה להדיח מתפקיד את ראש מטה חטיבת הנח"ל ואת קצין הסיוע החטיבתי  ▪  הערות פיקודיות נרשמו למח"ט הנח"ל, למפקד אוגדה 162 ולמפקד פיקוד הדרום
המסלול שעברו רכבי WCK לפני שנורו. ניתן היה למנוע את האירוע [צילום: דובר צה"ל]
+תחקיר צה"ל: אפרת כ"ץ מניר עוז נהרגה כנראה מירי מסוק קרב
14:44 05/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל הציג למשפחתה את הממצאים מהם עלה כי מסוק קרב ירה על רכב מחבלים שבו נחטפה ומערכות התצפית לא אפשרו לזהותה  ▪  כתוצאה מהירי נהרגו רוב המחבלים ברכב  ▪  לא נמצא דופי בפעילות צוות המסוק
אפרת כץ. חצי שנה למלחמה
+WCK: אין שינוי בהחלטה להשבית את הפעילות ברצועה
14:18 05/04/24  |  עידן יוסף
ארגון ה-WCK מגיב על תחקיר צה״ל לאירוע הריגת עובדי הסיוע בהודעה שפרסם: ״צה״ל הכיר בטעויותיו הקטלניות ונקט צעדים משמעתיים נגד המפקדים - אלו צעדים חשובים. עם זאת, אנו דורשים הקמת ועדה עצמאית שתחקור את הריגת עובדינו. צה״ל אינו יכול לחקור באופן אמין את כישלונו בעזה״. הארגון הוסיף כי הוא ממשיך להשבית את פעילותו ברצועת עזה ואין שינוי בהחלטה זו.
+אזעקות הופעלו בגליל המערבי בעקבות ירי רקטות וחשד לחדירת כלי טיס עויין
13:41 05/04/24  |  עידן יוסף
חשד לחדירת כלי טיס עויין באזור מנות, עבדון ונווה זיו. אזעקות בעקבות רקטות הופעלו גם באדמית, אילון, חניתה, יערה, ערב אל עראמשה.

נפילה אותרה במושב מנות שבגליל המערבי - נזק נגרם למספר צימרים, לפי שעה לא דווח על נפגעים. כרגע בצה״ל בודקים האם מדובר בנפילת כטב״מ או רקטה או רסיסים.
+טורקיה טוענת שעצרה שמונה משתפי פעולה עם המוסד
13:19 05/04/24  |  עידן יוסף
שר הפנים הטורקי הודיע כי כוחות הביטחון בארצו עצרו שמונה אנשים שחלקו מידע ושיתפו פעולה עם המוסד הישראלי.

+ארה"ב מתכננת לסמן מוצרים מהתנחלויות
13:16 05/04/24  |  עידן יוסף
דיווח בפיננשל טיימס: ארה"ב מתכננת לסמן מוצרים מהתנחלויות. המהלך מגיע ברקע תסכול הבית הלבן מממשלת הימין של בנימין נתניהו. בשבוע שעבר, מועצת העיר בריסל העבירה הצעה לעצירת הרכש הציבורי של מוצרים מהתנחלויות.
+סמוטריץ': הרמטכ"ל הפך את אל"ם נוחי מנדל לשעיר לעזאזל
13:07 05/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרמטכ״ל הרצי הלוי החליט לנזוף בשלושה קצינים בכירים, ולהדיח מחטיבת הנח"ל שני קצינים נוספים בעקבות ממצאי תחקיר תקרית WCK, בה נהרגו עובדי סיוע הומניטרי  ▪  יו"ר הציונות הדתית תקף את החלטת הרמטכ"ל להדיח דווקא את הקצין חובש הכיפה וטען שהיא פוגעת במפקדים יוזמים
אל"ם נוחי מנדל [צילום: דו"צ]
+דיווח: ברנס וברנע ייצאו מחר לקהיר לחידוש המו"מ
11:00 05/04/24  |  איתמר לוין
ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, וראש המוסד, דדי ברנע, ייצאו לקהיר (6.4.24) להמשך השיחות על הפסקת אש ושחרור חטופים - מדווח (5.4.24) ניו-יורק טיימס. בשיחות יצטרפו אליהם ראשי צוותי המו"מ מטעם מצרים וקטר. חידוש המו"מ יבוא לאחר שהנשיא ג'ו ביידן דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו (4.4.24) להגיע מיידית להפסקת אש ולהעניק מנדט מתאים לנציגיה של ישראל במו"מ.
+אוגדה 98 השמידה תשתיות תת-קרקעיות בח'אן יונס
09:34 05/04/24  |  
כוחות אוגדה 98 השמידו בח'אן יונס מבנה ממולכד, והשמידו תשתית טרור תת-קרקעית - מוסר (5.4.24) דובר צה"ל. הצוות הקרבי של חטיבת הקומנדו חיסל מספר מחבלים בירי טנקים ובתקיפת כלי טיס.

בהמשך לשיגורים אמש (4.4.24) לעבר אשקלון, כפר עזה ושדרות, חטיבת האש 215 תקפה את מרחבי השיגור בצפון הרצועה. מטוסי קרב תקפו במרחבי השיגור מספר מטרות ביניהן בורות שיגור, נקודות כינוס ופיר מנהרה. ביממה האחרונה תקף חיל האוויר מ-30 מטרות ברחבי הרצועה ובהן מבנים צבאיים, פירי מנהרות, מבני שלטון, מחסן אמל"ח ותשתיות צבאיות נוספות.
+כאשר התמיכה בפלשתינים היא אנטישמיות גלויה
08:36 05/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ברט סטיבנס, בעל טור בכיר בניו-יורק טיימס, תוקף בחריפות את "מנטליות התוקפנות שבלב תנועת התמיכה בחמאס" וקובע: אנשיה אינם בעלי תפיסות הומניטריות אלא רוצים לחסל את ישראל
זה לא קשור לסבל ברצועה [צילום: חוזה לואיס מגנה, AP]
+28 נציגויות בחו"ל נסגרו זמנית מחשש לפיגוע אירני
08:32 05/04/24  |  איתמר לוין
28 מנציגויות ישראל בעולם נסגרו באופן זמני בעקבות התרעות בטחוניות וחשש לפיגועים אירניים בעקבות חיסולם בדמשק של שלושה מבכירי משמרות המהפכה ובראשם מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון, מוחמד זאהדי. על הסגירה החליטה חטיבת הביטחון במשרד החוץ בתיאום עם השב"כ.

אירן איימה בנקמה קשה, והנציגויות בחו"ל עלולות להיות מטרה מועדפת - הן משום שההגנה עליהן פחותה מטבע הדברים מזו שיכולה ישראל להעניק לשטח המדינה, והן משום שהבכירים חוסלו בבניין שלטענת האירנים היה חלק מהשגרירות בדמשק.

הכוננות בנציגויות כבר הייתה גבוהה בשל המלחמה, ומשרד החוץ פינה שבע מהן (מצרים, ירדן, בחריין, מרוקו, אנקרה, איסטנבול וטורקמניסטן). בעקבות החיסול, הוכרזה כוננות עליונה בכל הנציגויות בעולם.
+הקבינט מרחיב את העברת הסיוע ההומניטרי לרצועה
06:25 05/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שעות אחדות לאחר דרישתו התקיפה של ביידן: הוחלט להעביר סיוע דרך נמל אשדוד ומעבר ארז; נתניהו, גלנט וגנץ הוסמכו לנקוט צעדים מיידיים  ▪  ברקע: גם הוראת בג"ץ לתשובות נקודתיות תוך שבוע
"למנוע משבר הומניטרי" [צילום: AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ללכת לבחירות בהקדם
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
במ
5/04/24 07:10
2
אזרח הגון
5/04/24 08:25
3
שאול א.
5/04/24 08:29
4
א.ל. ר"ג
5/04/24 08:41
5
שימי
5/04/24 20:55
6
משה צפוני
6/04/24 11:14
7
אשאאש
6/04/24 11:38
8
אודי
7/04/24 00:55
9
שלום
7/04/24 09:10
10
ירמיהו
8/04/24 20:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
הקבינט המדיני-ביטחוני החליט (4-5.4.24), כי סיוע הומניטרי לרצועת עזה יועבר דרך נמל אשדוד ומעבר ארז. הקבינט הסמיך את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, יואב גלנט, והשר בני גנץ לנקוט צעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועה.
05/04/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
ברקע ההיערכות לנקמה אירנית אפשרית על מותו של בכיר משמרות המהפכה בדמשק, כמה נציגויות של ישראל בחו"ל, שגרירויות וקונסוליות, פונו (יום ה', 4.4.24) אחרי הערכת במצב בשב"כ ובמשרד החוץ. חלק מהנציגים הישראלים הועברו למקומות חלופיים והתבקשו שלא להגיע בשלב זה לאירועים פומביים.
04/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברקע הביקורת והזעם האמריקני הכבד על ישראל, בעיקר אחרי הרג עובדי הסיוע בעזה, ראש הממשלה שוחח עמו בטלפון לבקשת האמריקנים, השיחה הייתה טעונה, כאשר הנשיא ביידן מתח ביקורת חריפה על ההתנהלות הישראלית
04/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
המינוי של תא"ל איתי ברון לרח"ט מחקר הזמני מלמד שהרמטכ"ל ושר הביטחון לא למדו דבר מהשבעה באוקטובר ולא שכחו דבר מהאשליות המסוכנות שהחזיקו בהן לפני מתקפת החמאס.
04/04/2024  |  חיים רמון  |   יומני בלוגרים
מחבלים סחרו בחלקים של גופות נרצחים מטבח ה-7 באוקטובר. כך חושף סגן ניצב ירון בנימין, ראש מפלג ביטחוני ביאחב״ל של יחידת להב 433. בראיון מיוחד לתוכנית הרשת ׳חדשות המשטרה׳, סיפר בנימין: "הם כרתו איברים, לקחו אותם איתם לעזה ותכננו לסחור איתם במשא-ומתן העתידי להחזרת השבויים".
04/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il