|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אירועים ואירוח במלונות אטלס
קבוצת ירדן
חופשה באירופה VS חופשה באסיה - מה עדיף יותר?

תשרוד או תיפול?

ממשלת ישראל תיכנס בקרוב לתקופת מבחן הישרדותה וגם: הרחבה בנושא - אנה הולכת ארה"ב? תמונת הכוכבים ל-26.11.10-19.11.10
19/11/2010  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
מבחן מהותי בדרך [צילום: פלאש 90]

הירח מלא בתאריך 21.11 בסוף מזל שור. שימרו על ערנות, יש סכנה לשריפות ומכיוון שהנפטון משתתף, אז גז או כל נוזל מסוכן אחר שיש לו פוטנציאל להתלהט, יכול להיות הסיבה לכך, כך שתדאגו להישמר ולהרחיק סכנות מסוג זה.

הירח המלא מכיל עומס רגשי, המעורר את הרצון לעשות דברים שאופיים רגשני ומאפשר לנו לראות את מה שלא ראינו קודם. נסו להיזכר, ההתרחשות ממולד הירח במאי 2009 היא הבסיס למה שמתרחש עכשיו. ההחלטות שעשיתם אז, עברו מאז את המבחנים ובהווה אתם רואים את המציאות בצורה נקייה, בהירה וחדשה. תנו לעצמכם לחוות את החוויות לעומק, הרגישו והתנסו באמת ללא חשש.

יהיה זה שבוע מלא פעילות; המטלות שנוחתות עליכם, אם מבחירה אם מאילוץ, יעצימו את התחושה שהיום קצר והמלאכה מרובה, אולי כדאי לתכנן את סדר היום, כדי לא לפספס את לוח הזמנים. היוזמות החדשות שהיו תקועות בגלל נסיגתם של הוונוס והיופיטר, משתחררות. היצירתיות במיטבה אבל ניתן גם לצפות שאתם מאבדים שליטה על התיאבון שלכם, חוסר גבולות עלול להביא אתכם להתפרע עם הנאות החיים השונות ללא בקרה ובנוסף, הניסיון לרסן את ההוצאות עלול להיות משימה לא פשוטה ולא קלה בימים אלה.

הוונוס, שסיימה את מסעה בדרך האש, מתנערת עתה, משתחרת רעבה, רוצה להתחדש ובאופן טבעי, יחד עם כוכב יופיטר, תיקח אתכם למסע בחנויות, כדי לחדש את ארון הבגדים. הוונוס חוזרת לצעוד קדימה, מוציאה את רגשותיה מהמקרר בו שהתה לאורך זמן, והנה אתם שוב מתאהבים ומתרגשים.

לתשומת ליבכם: בימים אלה, אחרי שבוע לא רגוע, בו המרקורי רדף אחרי המארס, הם נפגשים בשישי ובשבת והאלימות המילולית עלולה להגיע למקומות קשים. הקשת, ידוע בלשונו המשוחררת חסרת הטקט, לטענתו הוא אומר רק את האמת ובכנות רבה. הבעיה, שבמציאות הזו, עלולה הצמידות של כוכב מרקורי עם מארס במזל קשת להפוך את הלשון לחרב חדה. אנא חישבו פעמיים לפני שאתם יוצאים באמירה שלא ניתן לתקן אותה, מילה היוצאת מהפה לא יכולה לחזור לכור מחצבתה...

בהמשך, מגיעים ימים נחמדים למפגשים חברתיים. מי מכם שאוהב עיצוב, ימצא את עצמו עכשיו יותר בתוך העניין, מלבישים מחדש את הבית, מעצבים בנוחות ובחדשנות את הטריטוריה האישית. גם אתלטיקה אמנותית תמשוך יותר את העין ויש כאלה שאוהבים להתבונן באתלטים היצירתיים, ויש כאלה שירגישו שהגיע הזמן להשתלב באמנות הזו, הבעיה היא שהרצון העז דוחף אתכם להיכנס לעשייה אגרסיבית מדי, או להשקיע אנרגיה גבוהה מדי. תנו לעצמכם להתנסות אחרי תקופה ארוכה כל-כך של שעמום ונסו לשמור גם על שיקול הדעת.

בתאריך 25 בחודש, ווסטה במנעד עם נפטון, כך ששוב נשמע על פנסיות והשקעות. ייתכן שנשמע על עוד הונאה שנחשפת בחברה ציבורית פיננסית.

אצלנו

כשבוחנים את מצב הכוכבים של מדינת ישראל, שהוא בעייתי מאוד, לצד מבנה הכוכבים הצולע של הממשלה - אפשר להבין שהמציאות הבינלאומית היא הבעיה המרכזית של ממשלת ישראל. הציר 4-10 בהורוסקופ של הממשלה, הוא הציר 3-9 בהורוסקופ המדינה. המציאות הבינלאומית? אירן, היחסים עם ארצות הברית וגם אירופה שיש לה תמיד מה לומר. כל אחד מבין שראש הממשלה מתמרן כדי למנוע קרע עם האמריקנים, זהו המכנה המשותף החזק שעוזר לו בממשלה ובדעת הקהל כאן. למעשה, המטרה להגיע לשיתוף פעולה עם ארה"ב, מה שיעזור לנתניהו וממשלתו לא להיות הגורם בדעת הקהל הבינלאומית למשבר עם הפלשתינים. בקומפוזייט של הממשלה עם המדינה נמצא כוכב פלוטו על ציר 4-10, שעוזר להחזיק מעמד.

חודש פברואר הקרוב ממקד את תקופת המבחן של הממשלה. האם תשרוד או תיפול? אחרי כן, הכוכבים המקשים, עוברים להציק לאחרים ואז יש את המבנה החיובי התומך של הכוכבים 4-10 ו-3-9 והממשלה ממשיכה עד להודעה חדשה.

השבוע...

19.11 הירח בטל משעה 07:32 עד שעה 12:04. נצלו את הזמן למפגש סתמי עם חברים, לשתות קפה או תה ומי שמעדיף יכול לשתות קולה או ספרייט. האופקים רחבים יותר, אבל אין לכם עושר לשוני היום לבטא את מה שאתם רואים ומבינים. נצלו הזדמנויות בשעות אחר-הצהריים והערב למפגשים אישיים, רגשיים. תחושה נינוחה משפיעה על מצב הרוח.

20.11 חוסר סבלנות משפיע על הפעולות שלכם, אולי גם קצת אגואיזם ויש נטייה להתנגד לכל דבר, או סתם לעצור. משהו מתרחש מתחת לפני השטח, יוצר את המתיחות ומפריע למימוש התוכניות שלכם. דחו מה שאפשר, וחכו לזמן הנכון כדי להמשיך. הצורך במפגש חברתי, הוא כדי לאתגר את עצמכם מנטאלית בחברת הזולת, הרצון להגיב מיד, להתחרות בחידונים הדורשים מחשבה מהירה במיוחד. עם זאת, שימו לב לא להתבטא באימפולסיביות ולא לפגוע מילולית בגלל חוסר מחשבה.

21.11 אם לא תמלאו התחייבויות שלקחתם מיוזמתכם, הנסיבות עלולות להכריח אתכם לעשות זאת, וזה פחות נחמד. מאידך-גיסא, אל תקבלו החלטות מעשיות לפני הזמן. יש צורך לצאת משיגרה ולהתאוורר. נימוסים זה עניין נחמד מאוד, אבל שימו לב קודם לאיזון מערכת היחסים. הנושאים הכלכליים, המשאבים המשותפים מעסיקים אתכם, נסו להימנע מתגובות רגשיות בתחומים אלה, גם אם אינכם מרוצים מהמצב הקיים. הירח בטל משעה 19:26 עד שעה 20:46.

22.11 הרגשות באים לידי ביטוי, בעיקר בגלל חוסר שקט. יש רצון למפגשי חברה, אבל יש קושי במפגשים הרמוניים. נסו לאזן את עצמכם לפני שאתם ממשיכים בשגרת יומכם. ההתמודדות הופכת להיות ריאלית יותר, אל תיתקעו ברעיון עקשני, זה לא משפר את מצבכם וגם לא מעניק לכם כוח כמו שאתם חושבים.

23.11 אתם מרגישים על הקצה, מחפשים איך לשחרר קיטור. אין מגבלות. אתם מאבדים את הלוגיקה וממשיכים על גלגלי האדרנלין שהתעורר בגופכם. הארוגנטיות לא מועילה לכם, אתם מגזימים! יש מקום לפנות לאמנות, לשירה, להשראה. יש הרבה יופי בסביבה ואם אתם נרגעים בהדרגה, ונותנים למילות של אהבה לחלחל, זה עושה את השינוי הטוב. אולי כדאי להזמין את היקרים לכם לארוחת ערב לפנק אותם. מחוות קטנות מעלות חיוך של שמחה אצל כולם. הירח בטל משעה 23:56 עד למחרת בשעה 03:14 לפנות בוקר.

24.11 קשה למצוא שקט וביטחון, הלחץ לשמור על משמעת עצמית מופעל עכשיו, הכפתורים כולם לחוצים. מתעורר הספק מיהו החבר שלכם ובמי לא לתת אמון. התחושה לא נוחה, מאחר שאתם מרגישים תלויים במשפחה או בחברים. יחסי דבק לא עובדים.

25.11 דאגה מקשה עליכם להתיישב בניחותא, ענייני המשפחה גורמים לכם להיות בעמדת התגוננות. הכעסים מתעוררים בקלות, כל מה שבא לידי ביטוי הוא בהגזמה, הציפיות אינן ריאליות. נסו לבלות בחיק בני המשפחה, הסיפוק יבוא מהם, בעזרתם תוכלו לפתור בעיות שצצו לאחרונה ולהרחיק מועקות שהתיישבו בחזה. לעת ערב יש משהו מרענן הפורץ לחייכם ומשחרר את הרגשות במובן החיובי.

26.11 הירח בטל משעה 06:40 עד שעה 08:01. קיימת תחושה של כוח באוויר, היום נפלא לקדם תוכניות, כל צעד שתתחילו בו היום ישרת אתכם לטווח הארוך. גם אם יצוצו קשיים, תתגברו עליהם. הביטחון העצמי במיטבו, אתם מתבטאים באופטימיות, בתקווה ובשמחה. האינטואיציה גם נושאת אתכם קדימה. נסו לא להשתולל. מילים מחממות את הלב נשמעות היום ויש לכם גם יכולת טובה להעניק תשומת לב לאחרים.

כלכלה ושווקים

בתאריך 18.11 הכוכבים ונוס ויופיטר חזרו לדרך המלך, אלה המיטיבים הגדולים, מבשרים אופטימיות והתחושה היא שהנה ההזדמנויות חוזרות.

כוכב מארס בקשת עד לתאריך 7.12 והשלושה האלה ביחד יוצרים שיאים חדשים. התנודות חזקות, סביר שהשילוב בין אלה מביא לריגושים. השאלה איזו רגל תלחץ על דוושת הגז? האם דוושת הברקסים תפעל בזמן? האם אורות הדרך ידלקו בזמן? מאחר שהכל קורה כשהרצון שלכם להאיץ הוא יותר חזק מהמהירות המותרת. בנוסף, כוכב יופיטר ואורנוס עדיין במזל דגים, הם מהמרים ועוזרים לאינפלציה.

כדאי לזכור שהצמידות בין ראש דרקון ופלוטו במזל גדי יש לה כוח עגמומי גדול וזו תשפיע ותביא לעוד חשיפה של התנהלות הבנקים, כזו שתגיע לכותרות, בין התאריכים 21.12 עד 7.12.

מחשבות אסטרולוגיות

ארצות הברית, בת מזל סרטן, אומה שאינה יכולה להתמודד עם שינויים רדיקאליים בקלות, נדיר שבני מזל סרטן יוותרו על הנכסים ההיסטוריים או הרוחניים, אך בעיקר החומריים, כדי לשנות את כיוון חייהם. אצלם יש פחדים מהלא נודע, כאלה המתרוצצים מתחת לפני השטח. הצורך לשמר את העבר מקשה על התפתחויות חדשות, לכן התוכניות החדשות צולעות.

הזעזוע בשנת 2008 של הסטאטוס קוו, כמו שקרה עם הבחירות האחרונות, יצר קונפליקט (אורנוס במולות לסאטורן), שהביא לנסיגה בכוחה של אמריקה. זה הציף וחידד את חוסר היציבות שקיים כבר לאורך מאות שנים במדיניות של ארה"ב. הראשון שהציע שינוי בכל מחיר היה אברהם לינקולן והשינוי שלו למעשה זרע את הזרעים למלחמת האזרחים שם, זו הגיעה בעקבות הוויכוח שהתעורר בין הממשל הפדראלי המרכזי, לבין זכויותיהן של המדינות, ואין ספק שהסיבות היו הבעיות הכלכליות (ולא כמו שחושבים שהסיבה הייתה שחרור העבדים). הצפוניים תמכו בפירוש הרחב לחוקה, שהעניק סמכויות לממשל המרכזי מעל. הדרומיים, ראו עצמם מגנים על הפירוש לחוקה האמריקנית, שבה יש דגש על מרכזיות המדינות והשלטון המקומי.

סימן השאלה לאחדות האומה חוזר ועולה כל פעם מחדש, בגלל השוני הטוטאלי בזווית הראייה של כל צד בחברה, שבה יש כלכלה משותפת וצבא הדואג לביטחון ארצות הברית, אבל במדינה אחת אפשר לבצע הפלה בדרך בטוחה ובאחרת זה אסור. מריחואנה יכולה להעשיר את קליפורניה, עם פוטנציאל להיות למדינה הכי עשירה בארה"ב, בזמן שבטנסי, מגדלי הסם ייכנסו לבית הסוהר לשנים רבות, ויש עוד כמה נושאים הגורמים לקיומם של שני מחנות, ואת אלה מחדדים הכוכבים. סאטורן המייצג מבנה של יציבות מול אורנוס המסמל רעיונות לא מקובלים ומביא לשינויים לא צפויים. אפשר לעקוב ולראות איך הקוטביות בין הדמוקרטים והרפובליקנים מפעילה את המדינה הגדולה כמו בנדנדה, קדימה ואחורה, מה שהביא לשחיקה בכוחה. האיזון של העולם נמצא לקראת נקודת רתיחה, עם מבנה הכוכבים אורנוס בטלה, בריבוע לפלוטו בגדי, זהו מבנה הרסני. עתה, כשהעולם כולו הוא עולם אחד, התלוי זה בכלכלת זה, ההשפעה שיש בחולשה של מדינה כמו אמריקה עלולה לגרום לעולם להיות נטוי על צידו. האם אפשר להמר על עתידה של אמריקה? זו המדינה הנחשבת לאימפריה הדמוקרטית; אולם בהווה, ארה"ב מושפעת מקטטות בבית ומתפקוד לקוי של הממשל, המביא את השבר הכלכלי לראש סדר היום בתוך המדינה. הצרכנים שם אינם נותנים אמון במדיניות וזו אינה מבינה את החשיבות של הנושאים הקיומיים היומיומיים, המטרידים את האזרחים שם.

ארה"ב זו מדינה בה אבות המייסדים שמרו על חופש דת ובחוקה, שם הקפידו למסד את החופש הזה, אבל תראו איך על כל שטרות הכסף בארה"ב, עליהם נכתב באותיות קידוש לבנה "IN GOD WE TRUST". צביעות? אולי עניין לפסיכולוגים? אולי גם וגם, הפסיכולוגיה האמריקנית תמיד בבעיה. השמש במזל סרטן, המגמה שמרנית, הירח במזל דלי, אינו מכיר את המילה הזאת. הדואליות הזו תמיד קשה להבנה, אבל השילוב הזה הביא להתפתחות של ארה"ב, להתנסות עם פתיחות לחדש, אבל בזהירות, בלי לגלוש רחוק מדי מהמרכז. וזה העניין למעשה, נקודת האמצע, כשכוכב סאטורן יושב בהורוסקופ של ארה"ב במקום המסמל סטאטוס, בריבוע לשמש הנמצאת בבית הכספים המשותפים.

עתה, קיימת המחשבה שהגיעה הזמן לשנות כיוון, אבל הם לא מסוגלים לברר מהו השינוי הרצוי והאם כולם מסכימים עם הדרך הזאת. כוכב פלוטו יהיה במולות לכוכב יופיטר (שילוב המסמל פשיטת רגל, הדפסת הדולרים בקנה מידה לא נתפש), במפה של ארה"ב, האורנוס בריבוע לפלוטו לאורך כמה שנים, אלה יביאו את השינוי, איזה שינוי ואיך יתקבל - נדע כולנו אחרי שנת 2015.

אורנוס במזל טלה הוא מבריק ויוזם, אבל גם מהפכן ומרדן, חסר סבלנות, אנטי לכל דבר. פלוטו במזל גדי השמרן, רוצה הצלחה בכל מחיר, בוחן ביסודיות כל תוכנית ארוכת-טווח. היסטורית בנושא הכלכלה, לשני הכוכבים האלה יש קשר "מעניין" למשבר פיננסי בכלל ובשווקים במיוחד. 1966-1965, המסלול שלהם הביא למיתון. אז היה ניסיון לתוכניות סוציאליות, עם דגש על זכויות האזרח, אבל ההוצאות היו בזבזניות. 1932-1931, פאניקה פיננסית, 1902-1901, ולפני כן 1877-1876. כל אלה יצרו תקופות של היסטריה ופאניקה שהביאו למיתון כבד. בהווה, החוב הלאומי שם צומח, האינפלציה צוברת שם תאוצה - מה שלא עוזר לשפר את המצב.

נראה שיש כאן פספוס הזדמנויות של הפוליטיקה המוליכה אותם לדרך ללא מוצא, אלא אם כן המנהיגים משני הצדדים (המפלגות) יחליטו שיש כבוד הדדי והאסטרטגיה שהכריזו עליה אינה העיקר, אלא המדינה עצמה ועליהם לעשות בחירה שהיא בונה ולא הורסת. אם לא, יימשך המצב שראינו עד עכשיו והכוכבים פלוטו ואורנוס ישפיעו בשנים 2015-2012, ונראה עוד כמה רעידות אדמה אלימות בשווקים. על התקופה הזאת עוד נרחיב בעתיד.

"לעיתים קרובות עליך להעמיד פנים כמצטרף לתהלוכה, אשר אינך מעוניין בה, כדי להגיע למחוז חפצך" [כריסטופר מורלי].

תאריך:  19/11/2010   |   עודכן:  19/11/2010
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בנעוריי אירחתי נער מתנועת "יהודה הצעיר" האמריקנית - אחותה של תנועת הצופים, שבה הייתי פעיל - שהגיע מקליפורניה. דיברנו תוך סיור בנתניה, עירי, על עניינים תנועתיים, והגענו ל"הרי גרינטל" - מצוקי הכורכר בדרום נתניה דאז, שנשקו אז לים, עד שעלה עליהם הכורת בשמו של הפיתוח חסר-האחריות.
19/11/2010  |  אביתר בן-צדף  |   כתבות
עבודה בהייטק היא משאת נפשו של כמעט כל ישראלי שתעצרו ברחוב - משכורות גבוהות, תנאים מעוררי קנאה, ארוחות שחיתות על חשבון מקום העבודה, ובל נשכח את רכבי הליסינג הנוצצים, והטיסות לחו"ל במסגרת העובדה. למי שמביט במגדלי השן הטכנולוגים האלו מבחוץ, התמונה נראית ורודה ומעוררת קנאה. אבל ישנו פרט, שאנשים מבחוץ לחלוטין לא מכירים, ושאין הייטקיסט שלא מודע לו, וחושב עליו ביראה - בעיית הגיל. הייטקיסט שחצה את גיל 45, אפילו אם הוא ניהל, היה מפתח מוכשר מאוד וחוּזַר במרץ על-ידי טובי החברות בישראל, יתקשה להגיע לראיונות עבודה. אם נהוג לחשוב שהעולם שייך לצעירים, בעולם ההייטק זה לא רק קונספט - זוהי מציאות מרה, שלא מעט עובדים שחצו את אמצע העשור החמישי לחייהם מתעוררים לתוכה. בעולם בו חדשנות, הגעה לקהלי יעד צעירים והמצאת חפיצים (gadgets) רעננים הם הקוד הגנטי והמהות, עובדים מבוגרים נחשבים כמשהו מיושן שלא ידע לזהות מגמות וטרנדים, ועלול להיות בעוכריה של חברה שתעסיק אותם.
19/11/2010  |  יואב חיים  |   כתבות
כיצד באמצעים פשוטים ניתן לחסוך בהוצאות החימום הביתיות ולעבור את החורף בשלום?
18/11/2010  |  גיא קוסובסקי  |   כתבות
בירה לבנה היא משקה המיוצר כבר למעלה מ-6,000 שנה, עוד מימי התנ"ך ומהווה את אחד המשקאות העתיקים בעולם. בירה לבנה היא משקה טבעי המיוצר מלתת שעורה, כישות, מים ומותסס בעזרת שמרים. הבירה מכילה פחמימות, אלכוהול, ויטמין B ורכיבים צמחיים, שמקורם בחומרי הגלם הטבעיים.
18/11/2010  |  לימור בן-חיים  |   כתבות
ילדים רבים בגיל הרך מפתחים בעיות באכילה - קושי לשבת סביב השולחן, אכילה איטית הנמשכת שעות על-גבי שעות, בררנות וסרבנות לאכול המובילה לאי-עליה במשקל. לרוב, מדובר במקרים פשוטים אשר אינם מצריכים התערבות רפואית.
18/11/2010  |  טל קון-שדה  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רעיון המדינה הפלשתינית משמעו אחד: הפיכת הגדה המערבית לעזה שנייה, תחת שלטון חמאס, ולניסיונות חוזרים ונשנים לתקוף את ישראל המצומקת, לבתר ולהשמיד אותה
חיים רמון
חיים רמון
במחאה נגד הרפורמה, קמה קבוצה מאורגנת של קצינים מיל' שאמרו "אנחנו משתמשים בכוחנו הצבאי ונסרב לשרת אם לא ייענו לתביעותינו"    דבר כזה לא היה בתולדות מדינת ישראל. וכל ראשי המחאה, בהם ר...
דרור אידר
דרור אידר
הפארסה בביה"ד בהאג חשפה אותנו לשאלה שנמנענו ממנה עד כה: מה אחריות בית המשפט למחדל ה-7 באוקטובר וכיצד עזר לבנות את הקונספציה שהתנפצה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il