|
העיצוב - לא עניין עיקרי [צילום: AP]
|
|
|
|
|
הפייסבוק אומנם התחילה כרשת חברתית נטו, למטרת חיזוק קשרים משפחתיים, חבריים, שיתופי תמונות, חוויות ודעות, אך פייסבוק של 2010 היא הרבה יותר מזה. כיום ניתן לבנות, בחינם, פלטפורמה עסקית ייצוגית ומרשימה, אשר משקפת את הלך הרוח של העסק, שומרת על קשר עם לקוחות ומתעניינים, ומגדילה את ההגעה אל קהל הלקוחות הפוטנציאלים.
להלן הטיפים העיקריים לביצוע שיווק יעיל של מוצרי העסק בפייסבוק:
1. לא חברים - מעריצים
דף אישי או דף קבוצה, אשר דורשים את אישור הבעלים להצטרפות, אינם פלטפורמות מתאימות לעסק וגם אין להן כל ערך קידומי אצל גוגל. הדבר הנכון לעשות הוא לפתוח דף מעריצים, אשר רוב הנתונים בו פומביים כך שהלקוחות המתעניינים יוכלו להתרשם ואף להניע אותם לעשות לייק לדף. ברגע שזה בוצע, הוא הופך לעוקב אחרי פרסומי הדף, וחשוף לכל אשר מפורסם בו. מומלץ לשמור חלק ארי מהתוכן חשוף רק למעריצים, כך שיהיה תמריץ גדול יותר לעשות הצטרפות.
2. התוכן הוא המכריע
ישנן 2 מטרות לתכנים אשר מועלים בדף:
א. מטרה ראשונה היא לשמור את המעריצים בעניין ולחשוף אותם לתוכן עניני ומקצועי בתחום, למטרת העשרתו ורווחתו. מאמרים רלוונטיים בנושא, מקוריים וגם מופנים ממקורות אחרים, ישרתו את המטרה הזאת.
ב. פרסומות ומבצעים של העסק. כל דבר אשר נותן ללקוח הפוטנציאלי נתונים אודות המוצר והאטרקטיביות שלו נופל תחת הקטגוריה הזאת. ככל שאלו אטרקטיביים יותר, עשירים יותר ומספקים יותר, כך נשיג יותר פניות ממוקדות מטרה אשר יובילו למכירה.
3. עיצוב
אין ספק שהעיצוב חשוב, אך בהחלט לא עיקרי. חשוב שהמיתוג של העסק ומוצריו יהיה בולט ומצודד, בדרך כלל בצורת באנר אשר תופס את תמונות הפרופיל. מעבר לכך אין סיבה לחשוש להעלות דף משום שאין לו עיצוב מספק בדומה לאתר. הפלטפורמה של פייסבוק נאה דייה, ומשרתת את המטרה.
4. עקביות
בשיווק בכלל, ובפייסבוק בפרט, העקביות חשובה מאוד. היא מעידה על רצינות ואחריות מצד החברה, ומקנה אמון רב יותר אצל הקונה. מאחר שבפייסבוק ניתן לראות את כל ההיסטוריה בצורה מיידית, חשוב מאוד להקפיד ולעדכן את הדף עם תכנים חדשים על בסיס שבועי לפחות.
5. אינטראקציה
פייסבוק היא פלטפורמה נפלאה בכל הנוגע לאינטראקציה עם אנשים. הסיבה שאנשים יעשו לייק לעמוד שלכם היא בעיקר כי יש להם עניין בתחום בו אתם מתעסקים ומתמחים. ככאלה, המעריצים ירצו לדבר אתכם ולשאול שאלות מקצועיות. אל תירתעו מלתת עצות חינם למעריצים, לתרום מהניסיון ולעזור במידת האפשר. זוהי דרך מעולה למשוך מעריצים חדשים ולקרב אותם אליכם. זה לא אומר שאתם צריכים לנדב את כל הידע המקצועי שלכם, אך תשובות נקודתיות לשאלות ספציפיות יעשו את העבודה. פייסבוק מספקת את העמוד "דיונים" המיועד בדיוק לכך. היתרון בדף המעריצים הוא שגם עמוד זה מקודם בגוגל ומעלה אתכם בדירוג התחרותי.
אלו הדברים העיקריים אשר הופכים את דף המעריצים שלנו לערוץ שיווקי מעולה. מעבר לכך יש עוד מגוון רחב של אפשרויות יצירתיות שניתן לבצע כגון מיזוג הפייסבוק עם אתר האינטרנט, אפליקציות שניתן למצוא רק בעמוד שלכם, יצירת סקרים ועוד.