|
היסטריית פסח בפתח [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
זה קרה בערך לפני שבועיים, עוד לפני רעידת האדמה ביפן, מבלי שאף אחד חש, רעדו גם המדפים במרכולים ברחבי הארץ ובשופרסל במגה ואפילו ברמי לוי.
"מה קרה"? שאל מדף אחד את משנהו?, ענה המדף -"חג הפסח קרב ובא וכל הזמן מעדכנים ומשנים את המחירים של המוצרים ובדרך כלל רק למעלה. אני מתחיל להרגיש כבר לא בנוח עם מחירים כאלה יקרים, כי הלקוחות כל הזמן מוצאים את הכעס עלי ועושים לי המון פרצופים זועמים!". שאל המדף השני את שכנו - "למה זה קורה"?, ענה המדף הוותיק לחברו הצעיר, אשר צבעו הלבן עדיין לא כהה - "זהו שבפסח הציבור קונה בלי הבחנה, מכל הבא ליד - וזו ההזדמנות שלהם לעשות קופה". "אני לא מבין"?, שאל המדף הצעיר את שכנו המלומד, "אבל איך זה מסתדר עם ים הפרסומות"?. הנהן המדף הוותיק ואמר - "אל תסתכל רק על כמה מוצרים של הפרסום, תסתכל על מה שאתה באמת צריך לבית ושלא יבלבלו גם אותך".
לאחר הרעד הזה היו עוד כמה רעידות משנה, בעיקר במדפי שופרסל, לאור פרסום הדוחות הכספיים ופירוט שכר הבכירים. העיר המדף הצעיר את שכנו הוותיק מתרדמתו ושאל "תגיד לי, יש משהוא שאני לא מבין - האם שמעתי נכון שהמנכ"ל שלנו מקבל שכר כמו 145 עובדים?, האם זה באמת יכול להיות?, האם שמעתי נכון, והעלות הממוצעת שלו לשעה אחת בכל שעה משעות היממה, מגיעה ל 995 שקל, כולל שעות שינה, חופשות, חגים ויום כיפור, בעוד של "לובה" רק בקושי ל-7 שקל לשעה"?. תגיד לי המשיך המדף לשאול - "האם זה לא המנכ"ל רוזנהויז אשר מועמד כעת לדין פלילי ביחד עם גידור"?, ולמה הוא עומד לדין פלילי"?. "אני חושב שבגלל איזה מבצע של מגה, הזיזו לי כל מיני מוצרים על המדף, איזה בית משוגעים היה".
ענה המדף הוותיק - "ככה זה בחברות ציבוריות, אשר למרות שהציבור מושקע בהן, בפועל היכולות שלו להשפיע שואפות לאפס". המשיך המדף הוותיק ואמר לצעיר - "עזוב שטויות עוד שבוע כל הנושא ישכח ויחזור ויעלה שוב אחרי פרסום הדוחות הבאים, ובינתיים תפסיק להטריד אותי ומספיק לשאול יותר מדי שאלות, זה רק מפריע לי להמשיך לישון".