חודשיים לאחר ההשקה העולמית של האייפד 2, מתחילה נציגת אפל בישראל, איידיגיטל, לשווק את מכשיר הטאבלט. החברה תחל למכור את האייפד 2 בחנויותיה ביום שישי הקרוב, כאשר במקביל יימכר המכשיר ברשת אופיס דיפו, בדומה למכירות האייפד 1. כמו-כן, תחל גם רשת ביג בוקס למכור את האייפד בחנויותיה.
מהשוואה בין מחירי האייפד 2 בישראל לאלה שבארה"ב ובאירופה, עולה כי המכשיר יקר משמעותית בישראל לעומת מחירו בארה"ב - בכ-600 שקל בממוצע. לעומת זאת, מחירו בישראל נמוך מהמחירים בחנויות שונות באירופה (ההשוואה נעשתה מול מחירי האייפד 2 באיטליה ובצרפת).
במקביל לתחילת המכירה של אייפד 2 תמשיך איידיגיטל למכור את מכשירי האייפד 1 שנותרו בידיה, כמה עשרות מכשירים.
ערן תור, מנכ"ל איידיגיטל, מי קובע את מחירי המכשירים בישראל? אתם או שמא אפל העולמית מכתיבה לכם את מחירו של האייפד?
"אנחנו ורק אנחנו קובעים את מחיר המכשיר".
מדוע, אם כך, אינכם משווים את מחירו בישראל לזה שבארה"ב? מדוע הישראלי צריך לשלם 500-700 שקל יותר מהאמריקני?
"ראשית, אנחנו לא גרים בארה"ב. אנחנו גרים בישראל. שנית, המחירים שאנו מציגים הם אטרקטיביים. הפער שאת מציגה הוא שגוי כי אינו כולל את עלות ההצהרה על המכשיר במכס, שעומדת על 16%. אם תוסיפי את העלות הזו, תראי שאין סיבה לקנות בחו"ל, משום שנוצר הפרש זניח ביננו ובין האמריקנים. מאז שהשקנו את האייפד 1 אני לא מכיר אפילו אדם אחד שבחר לקנות את המכשיר בארה"ב".
בעולם מדווחים הגולשים על מחסור באייפד 2 בחנויות. בישראל, אומר תור, לא צפוי מחסור כזה: "אנחנו נערכים לקצב מכירות גבוה יחסית, במיוחד לאחר שלמדנו את ההתנהגות במכירות אייפד 1. בעולם הביקוש עולה על ההיצע, אבל בישראל אני מאמין שהמלאי יספיק. אם ביום אחד יקנו ממני 20 אלף יחידות אני אהיה בחוסר".
כמה מכשירי אייפד מכרתם עד כה בישראל, בחנויות איידיגיטל ואופיס דיפו יחד?
"מכרנו מעל ל-30 אלף יחידות בתוך 4 חודשים מאז ההשקה".
ומה צפי המכירות לאייפד 2?
"אני מעריך שיהיה גידול של 50% במכירות לעומת אייפד 1. את אייפד 1 השקנו יחסית מאוחר לעולם, כשמונה חודשים אחרי ההשקה העולמית. כעת אנחנו משיקים בפרק זמן צמוד יחסית להשקה העולמית וזה ישפיע לטובה על המכירות בארץ. אני צופה מכירות של 45 אלף מכשירים בארבעה החודשים הקרובים".
מאידך, מי שכבר רכש אייפד 1 כנראה לא ירוץ לקנות את הדגם החדש.
"אני מעריך שיהיו גם לא מעט שישדרגו. גם בעולם יש רבים שמשדרגים".
כיום מפעילה איידיגיטל ארבע חנויות: שתיים בתל אביב, אחת בחיפה ואחת בראשון לציון. לדברי תור כעת מחפשת הרשת את המיקום לחנות החמישית, בירושלים.
בכל הקשור לתכנים בעברית, השיקו כבר כמה גופים וחברות את התכנים שלהם: בין המקדימים mako של קשת, "חדשות 2", וגם "ישראל היום", HOT ו-yes שהשיקו רק באחרונה. ברקע עובדים ב"וואלה" ו"בידיעות אחרונות" על פיתוח אפליקציה יעודית למכשיר.
תור אומר כי לא מעט גופים החלו לפתח אפליקציות פנים ארגוניות. "בטבע ובאסם עובדים על מערכת פנימית, לניהול מערך המכירות, מלאים ושירות. יש גם כמה פיילוטים מתקדמים בתחום החינוך".