|   15:07:40
  נמרוד פרידמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

המנתח הפלסטי שלך קודם כל רופא

בעידן בו חזה סיליקון הפך ל"מוצר מדף" ובאנרים באינטרנט מציעים הנחות ומבצעים על הזרקות וניתוחים, מצאנו לנכון להסב את תשומת לבכם לאתיקה המוסרית העומדת מאחורי התחום
11/09/2011  |   נמרוד פרידמן   |   כתבות   |   תגובות
הרופא חייב לשים את טובת המטופל בראש סדר העדיפויות [צילום: פלאש 90]

ניתוחים פלסטיים הינם דבר מוכר וידוע מזה שנים רבות. בתקופת מלחמת העולם הראשונה, נדרשו בעלי מקצוע הרפואה והכירורגיה, לטפל בפציעות כגון: כוויות בדרגה גבוהה, פציעות שגרמו לשינויים אסתטיים בפנים ופציעות מכלי נשק. בהמשך, התפתח תחום הכירורגיה הפלסטית לשימושים שחזוריים בקרב אנשים אשר נפגעו בתאונות דרכים, נשים שנאלצו לעבור כריתת שד ורצו לשמור על מראה נשי באמצעות שחזור החזה ועוד.

הבעיה מתחילה במקום בו ישנה הזדמנות כלכלית. במקרים רבים, רופא עלול להימצא בניגוד אינטרסים מסוים, כאשר מצד המטופל הוא לקוח וככל שירבו לקוחותיו כך תגדל פרנסתו. אולם מאידך, יש לזכור שמדובר בפעולה רפואית וכללי האתיקה הרפואיים מחייבים את הרופא לשים את טובת המטופל בראש סדר העדיפויות ולספק לו את מלוא המידע, גם באם זה עלול לגרום למטופל לסגת מהחלטתו.

האם היית משקיעה 5 שקלים בחודש בכדי לקבל ניתוח מוצלח יותר?

פרסומים רבים לאורך כל ימות השנה, קוראים לנשים ליהנות ממבצעים חמים והטבות של ניתוחי אף, חזה, שאיבת שומן ועוד. ניתוח פלסטי אינו יכול להינתן כ"קופון" או בהנחה, שכן מדובר בניתוח ובתוצאה שתישאר איתך לאורך כל החיים. עם זאת, לא ניתן להתעלם מאלמנט המחיר שהינו בעל משמעות, אך בהסתכלות ארוכת טווח, הבדל גדול ככל שיהיה - מתגמד.

ניקח לדוגמה הפרש מוגזם של 4,000 שקלים בין ניתוח אצל רופא זה או אחר ונעשה חישוב פשוט בפריסה ל-40 שנה. התוצאה: חסכון של 8 שקלים לחודש. אם כן, בחירת הרופא לעולם לא צריכה להיעשות על סמך המחיר, מכיוון שתוצאה לא טובה היא משהו שאותו נאלץ לסחוב עד סוף חיינו, מאחר שבחלק לא מבוטל מהמקרים לא ניתן לתקן תוצאה גרועה.

הגיל שאפשר להתחיל

פרסומים רבים בעונת הקיץ לדוגמה, קוראים לבני נוער ליהנות ממבצעים חמים והטבות של ניתוחי אף, חזה ועוד. באשר לגיל בו אפשר להתחיל, ישנם ניתוחים פלסטיים אותם ניתן לעשות לפני גיל 18 מאחר שמדובר בפגם משמעותי שמפריע למהלך התפתחותו הנפשית של הילד או הנער.

אוזניים בולטות לדוגמה, שהופכות את הילד ללעג וקלס בעיני חבריו, ניתן לתקן כבר בגיל שבע. חזה גדול במיוחד (שלא יילך וייקטן עם השנים כמובן) אצל נער או נערה, או התפתחות של שדיים אסימטריות באופן בולט, יכולים לגרום להסתגרותו של הנער/ה ולהימנעותם מקשרים חברתיים ועל כן, גם במקרה זה יש מקום לנתח לפני גיל 18.

ביתר המקרים, מומלץ להמתין למעבר מגיל 18, הן מכיוון שזה הגיל של האחריות המשפטית של ההורים ובעיקר בגלל הבשלות הנפשית הנדרשת לצורך קבלת החלטה מושכלת באשר לצורך בשינוי.

גם בקצה השני של הסקאלה עלינו להיות זהירים. זה מקסים ומרגש שאישה בת 85 מגיעה אליי למרפאה ומבקשת להיראות טוב יותר, אבל אני סבור שאין זה מוצדק לעשות ניתוח גדול ומורכב כמו מתיחת פנים בגיל זה. בעיני, כל פעולה ניתוחית לא הכרחית בגיל זה היא מיותרת ומהווה סכנה עם שכיחות גבוהה לסיבוכים לעומת אנשים צעירים.

לסיכום, לפני שאתם בוחרים לעשות ניתוח פלסטי, זכרו - מדובר בניתוח פרטי וזכותכם לדרוש את כל תשומת הלב. אל תתביישו לשאול שאלות, לדרוש לקבל את כל המידע ושימו לב כי הרופא הוא שמספק את הייעוץ והשירות הרפואי. חשוב לוודא מראש כי הרופא הוא שמלווה את התהליך מא' עד ת', החל משלב הייעוץ ועד לשלב השחרור מהניתוח ולאחר-מכן. זימון למעקב לאחר הניתוח לא פחות חשוב מהצלחת הניתוח עצמו ועל כן חשוב לבחור במנתח פלסטי אשר יקפיד ללוות אתכם ואף ידרוש מעקב רפואי לאורך זמן. וודאו כי נוח לכם עימו, כי הוא משדר אמינות וכנות ואל תהיו פזיזים בהחלטה.

הסתכלות מקצועית והתאמת הטיפול הנכון

נשים רבות הפונות לרופא לצורך טיפול אסתטי, כגון: הזרקות, מאמינות כי הקמט שבין העיניים למשל, הוא שמקנה להן מראה מבוגר. לחלופין, במקרה של ניתוח פלסטי כדוגמת הגדלת חזה, נהוג לחשוב כי צורת שתל או גודלו, הם הפרמטרים אשר יקבעו את התוצאה והמראה הסופי, אולם לא כך הדבר.

תפקידו של הרופא הוא לדעת לבחון את בקשת הלקוחה באופן מקצועי, הלוקח בחשבון את מכלול הפרמטרים בהתאם למבנה הגוף או הפנים ולתת מידע מהימן ומקצועי. נשים רבות בגילאי 50-40, מגיעות אליי משום שהן רוצות למלא את הקמטים או הכפלים שבין זוויות האף לזוויות הפה. אישה קמה בבוקר ולא מרוצה ממה שהיא רואה והיא משוכנעת שקמט כלשהו בפניה הוא שגורם לה להיראות לא טוב. ברוב המקרים, מה שהאישה צריכה הוא שונה לגמרי, לדוגמה: מילוי לחיים. הלחיים הם אחד המרכיבים החשובים במראה הצעיר והתרוקנות שלהם שחלה עם השנים, גורמת למראה פנים מבוגר ונפול יותר. יכולתו של הרופא לראות את הפנים בראייה הוליסטית, להתאים את הטיפול הנכון תוך הבנה מעמיקה של האנטומיה של הפנים ושל התהליכים שקורים בהם במשך השנים, הוא שיקבע את איכות התוצאה ושביעות הרצון של הלקוחה.

ניתוחים פלסטיים - האם את מוכנה לשינוי?

כאשר אנו שוקלים לעבור ניתוח פלסטי, עלינו לברר היטב מאין מגיע הרצון לשינוי וכי המניע מגיע מהמקום הנכון. בדיוק בנקודה זו, תפקיד הרופא מקבל משמעות קריטית, שכן זהו המקום להפגין מקצועיות ואמינות ולא להיכנע לדרישות מוגזמות של מטופלות שיתכן ונובעות מציפייה לא ריאלית מתוצאות הניתוח.

קיים הבדל גדול בין בחורה שמוטרדת מהחזה הקטן שלה לאורך שנים רבות ומספרת כי הדבר משפיע על הדימוי העצמי, על היכולת להרגיש נוח עם עצמה ולהיות בקשרים אינטימיים, ללכת עם בגד ים וכדומה. לבין בחורה שמגיעה עם דרישה להגדיל את החזה ב-cc 600 מאחר שהיא חושבת שכך תראה יותר סקסית ומושכת בעיניי גברים או שאולי בצורה זו תצליח להחזיר לחיקה את האקס שלה. במקרה השני, כמובן שתפקידו של המנתח הפלסטי הוא לעצור ולהסביר למטופלת כי זו אינה סיבה לרוץ ולעשות ניתוח פלסטי.

דוגמה נוספת למידע שחשוב להעביר ללקוח היא דווקא בנושא ניתוח שאיבת שומן. הנטייה הרווחת היא לחשוב, כי ניתוח זה מהווה תחליף לדיאטה, אולם לא כך הדבר. ניתוח שאיבת שומן מיועד לאנשים במשקל גוף תקין, עם מצבורי שומן עקשניים באזורים ממוקדים. ניתן לשאוב עד חמישה ליטר במסגרת הניתוח ושאיבה של כמות גדולה יותר עלולה להיות מסוכנת ויש להימנע מכך. מתיחת בטן אף היא, שתעשה לגבר או לאישה שמנים מאוד, עם כמות גדולה של שומן תוך-בטני, יכולה להסתיים בקשיי נשימה, מכיוון והכיווץ החזק של דופן הבטן, דוחף את כל תוכנה כלפי מעלה, מרים את הסרעפת ומקשה על הנשימה.

ישנם מגוון נזקים בריאותיים שיכולים להיגרם למטופל כתוצאה מניתוח שאינו נכון עבורו. על כן, יש ניתוחים שמומלץ מראש להימנע מהם, כמו גם בקשות שאינן נכונות עבור המטופל ברמה הבריאותית.

ביפן למשל, ידוע כי זה נחשב מאוד יפה ונשי שלאישה יש רגליים קטנות ועל כן, במשך מאות שנים נהוג היה לקשור בחוזקה את כפות הרגליים של התינוקות על-מנת שהם יהיו קטנות יותר. התוצאה הייתה כמובן כפות רגליים מעוותות, כאבים וקשיי הליכה שליוו אותן עד יום מותם.

הדבר דומה לניתוח הגדלת חזה שאינו פרופורציונלי. שכן, להשתיל בגופה של אישה שתל בגודל cc 1,000 בכל צד, משמעותה הרס השד, פוטנציאל משמעותי לגרימת כאבי גב בגלל המשקל הגדול ועוד.

דוגמה נוספת היא, הקטנת האף באופן משמעותי אשר עלולה להעלות את הסיכון לקשיי נשימה ואף להביא למצב שבו האדם לא יכול לנשום יותר דרך האף.

חשוב לזכור, מטרתו של הליך כירורגי אסתטי הינו לתת לך הרגשה טובה ושלמות עצמית, תוך שמירה על בריאותך. מנתח פלסטי טוב, הוא רופא שלא יסכים לבצע כל ניתוח ובטח לא כזה אשר עלול לפגוע במטופל - הן ברמה בריאותית והן ברמה חברתית ורגשית.

רפואה אינה טרנד

כל שינוי שאנו עושים בגוף, משאיר את חותמו. לכן, עלינו לעשות שינויים שהם באמת נחוצים ומתאימים לנו מבחינה רפואית ואסתטית ולהימנע מאופנה חולפת.

אל לנו להשוות טרנדים בתחום האופנה והצרכנות לתחום הבריאות והרפואה. בתחום הטיפולים האסתטיים, כדוגמת הזרקות למילוי קמטים ובוטוקס, הדבר היה בולט במיוחד בתקופת טרנד השפתיים המלאות, שלשמחתי הולך וחולף מן העולם. צעירות רבות נהרו ומילאו את השפתיים בחומרי מילוי קבועים כדוגמת הסיליקון. לאחר תקופה, כאשר הטרנד חלף, הן נשארו עם שפתיים עבות ממה שרצו, שאינן תואמות לצו האופנה ובטח לא למראה הפנים. חשוב לדעת שמה שיכול להיראות צעיר ונחמד בגיל 20, יכול להיראות הזוי בגיל 50.

הכותב הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מנהל מרפאה ברחוב האומנים 7 בתל אביב
תאריך:  11/09/2011   |   עודכן:  11/09/2011
ד"ר נמרוד פרידמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המנתח הפלסטי שלך קודם כל רופא
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
LOEI1010
16/10/11 11:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החופש הגדול נגמר, ילדינו החלו את שנת הלימודים והתרגשותם הגיעה כעת לשיא - מסגרת חדשה, מורה חדש/ה, חברים חדשים.
11/09/2011  |  ד"ר מאיר מי-זהב  |   כתבות
רבים מעובדי חדשות 10 קיבלו ביום שישי האחרון הודעה שקראה להם לבוא ולהביע תמיכה בעובדי מערכת "השבוע", לקראת שידור ההתנצלות וההתפטרות הצפויה של המגיש גיא זהר. עשרות מעובדי הערוץ אכן הגיעו לאולפן ומחאו כפיים לזהר לאחר שהודיע על עזיבתו את התוכנית, על-רקע שורת הקרדיטים הריקים ששודרו בסופה.
11/09/2011  |  אופיר בר-זוהר  |   כתבות
בגיל 14 עזב דוד את הבית אחרי שהחיים שם, לדבריו, הפכו בלתי נסבלים. שנה קודם לכן עזב אביו את המשפחה לטובת אישה אחרת, ומאז אמו הפסיקה לתפקד. דוד (שם בדוי כמו כל שמות המטופלים שבכתבה), מצא את עצמו עושה את כל עבודות הבית לבדו ומטפל בשלוש אחיותיו הקטנות. "הגירושין השפיעו קשה על אימא", הוא מספר. "במקום להגיד לי תודה על מה שעשיתי, היא התחילה להרים עליי ידיים. כשהרגשתי שהגיעו מים עד נפש, ברחתי".
10/09/2011  |  חגית ששר  |   כתבות
רשימתה של קלייר ברלינסקי ב"סיטי ג'ורנל" עוסקת באחת הסכנות הגדולות לשלומה של האנושות, שבכוחה לחסל עשרות מיליוני בני אדם בשניות ספורות. הכוונה היא לרעידת אדמה המתרחשת באזור בעל אוכלוסיה עירונית צפופה. ברלינסקי, שכבר מוכרת לקוראיו הקבועים של המדור כתושבת איסטנבול, מתעניינת בנושא בראש ובראשונה מתוך עניין אישי ברור.
10/09/2011  |  זאב שביידל  |   כתבות
המיליארדר שלדון אדלסון, וידידו איש העסקים רון לאודר - מבעלי ערוץ 10, שוב מוצגים כאנשים רעים, הפוגעים קשות בערכים המקודשים ביותר בתחום העיתונות. הפעם, נטען, הם פגעו באופן אנוש בחופש הביטוי של העיתונאים והעורכים בערוץ 10, ונגסו, כביכול, ביכולתו של הערוץ לפעול למען הציבור.
10/09/2011  |  יואב יצחק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il