|   15:07:40
  אבינדב ויתקון  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
לימודי רפואה סינית 2024
כתיבת המומחים
מה כדאי לעשות כאשר נתקעים עם הרכב?
מחויבות לארץ ישראל ולמדינה היהודית לאור תורת ישראל ושאיפה למדינת צדק ואור לגויים. פטין ביראני [צילום: מרים צחי/מקור ראשון]

מה למנהיגות יהודית ולדלית אל-כרמל?

בבחירות הפנימיות בליכוד זכה משה פייגלין ל-20 אחוזי תמיכה במגזר הדרוזי, 30 אחוזים בדלית אל-כרמל. יש שמסבירים את התוצאות בהצבעת מחאה ובמאבקי כוח פנימיים, אך יש הטוענים שמדובר בבחירה אידיאולוגית
18/02/2012  |   אבינדב ויתקון   |   כתבות   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
מסכימים אידיאולוגית
"אני אוהב אותו, את הדעות שלו ואת העמידה שלו, למרות שהוא לא היה פה ולא העביר איזה מסר אלינו, כדרוזים. אני חושב שרוב חברי הליכוד הדרוזים באופן טבעי מסכימים אידיאולוגית עם פייגלין. ההצבעה לנתניהו באה מהראש, לא מהלב, מתוך הבנה שהוא ראש ממשלה מצליח בסך הכול ושפייגלין לא יהיה ראש ממשלה בקרוב"

הבחירות הפנימיות בליכוד מעולם לא היו מסע תענוגות דמוקרטי. במבט מבחוץ יתקשה הצופה התם להתמצא במבוך העסקות, החישובים והנאמנויות שהובילו לתוצאה הסופית. למרות זאת, התמיכה המפתיעה במשה פייגלין בקרב המתפקדים הדרוזים זועקת לפרשנות. פייגלין זכה לכ-30 אחוזי תמיכה בדלית אל-כרמל, ובכ-20 אחוזים במגזר הדרוזי בכלל. משמעות התוצאות מעניינת יותר לאור העובדה שלסגן השר איוב קרא שלטון מוחלט למעשה בסניפי הליכוד, וחברי המרכז שנבחרו מהמגזר הם כולם אנשיו.

לדברי חוסיין חלבי, יו"ר סניף הליכוד בדלית אל-כרמל, משמעות ההצבעה היא מחאה גלויה נגד נתניהו וקרא. בעיני חלבי, עיתונאי המפעיל את האתר 'פורטל הכרמל', התנהלותו של קרא אומנם גייסה לצדו את כל חברי המרכז שביקש ואת השלטון בעדה, אולם בקלפי, מאחורי הפרגוד, התגלתה המרירות כלפיו וכלפי נתניהו. "מי שקצת הסתובב וראה מה היה במהלך הבחירות מבין שזו הצבעת מחאה. קרא רצה 100 אחוזי תמיכה בנתניהו, הוא גם קיבל את כל האנשים שהוא רצה, ובכל זאת, פייגלין קיבל כל כך הרבה קולות. איך זה קרה?"

הכביסה המלוכלכת
פטין ביראני ואסואן אבו-חמוד [צילום: מרים צחי]

באתר החדשות של חלבי רוגשים העניינים הפוליטיים והחברתיים של העדה הדרוזית, ובעיקר בעברית. הדברים הגלויים מדברים בעד עצמם. עוצמות התסכול ותחושת האין-אונים ניבטות ממאמרי הדעה, מתגובות הטוקבקיסטים. חלקן הגדול לא קשורות ישירות לפוליטיקה הארצית, אלא למצב הפנימי של החברה הדרוזית בישראל, המצויה במשבר זהות, משבר דתי, חברתי וכלכלי מתמשך.

חלבי לא מהסס להפנות את החצים פנימה, ולתלות את הכביסה המלוכלכת לעין כול. "איך ייתכן שאני, יו"ר סניף שאמור להצביע בדלית אל-כרמל, רשום משום מה בקלפי של חיפה? מישהו ניסה בצורה גסה להשפיע על הבחירות בסניף שלנו ועל התוצאות בסופו של יום. למה חברי מרכז מכהנים לא ידעו מתי יש בחירות? למה כל הניסיונות האלה לשבש את העניינים?"

חלבי מכיר את קרא מקרוב, מאז שסניף הליכוד בדלית אל-כרמל מרד באריק שרון ויצא נגד תוכנית ההינתקות. "עומרי שרון התחנן שנתמוך באבא שלו, אבל לנו, כדרוזים, היה ברור שהחזרת שטחים, עוד מאז ימית, היא טעות. החזרת שטח, בוודאי כל השטח, מתפרשת רק כחולשה ולא מביאה שלום. לנו זה היה ברור. איוב קרא הצטרף אלינו, ויצא גם הוא נגד ההינתקות. הבעיה היא שמאז הוא הפך את הסניף לחלול, הרחיק את כל האנשים החושבים, העצמאים, ומינה רק את עושי דברו. בכל הנושאים הכואבים לחברה הדרוזית – המאבק על הפקעת האדמות, בעיות החינוך, הדיור, התעסוקה - בכל אלה נתניהו לא פעל, ואיוב לא פעל מעבר לדיבורים. בסופו של יום, אנשים מחו על כך דרך פייגלין. גם אני הצבעתי פייגלין, למרות שאני לא מכיר אותו, לא ראיתי אותו, והוא לא טרח לבוא לפה לעשות איזו שהיא תעמולה".

באתר שלך התקיפו את פייגלין ואמרו שהוא יגרש את הדרוזים מאדמתם.

"אלה אנשים של איוב קרא שמנסים לסכסך, למרות שעכשיו הוא טוען שהוא רצה שתהיה גם לפייגלין תמיכה וביקש מאנשיו שיצביעו לפייגלין. אני אומר לך בפירוש שזה שקר. הוא לחץ שלא יהיה אפילו קול אחד לפייגלין, ועכשיו הוא מאשים את משפחת חלבי על שמרדנו בו".

יישוב דרוזי בשומרון

עשו לנו את המוות
"נקודת הראות שלנו פשוטה: הערבים לפני קום המדינה עשו לנו את המוות. על זה גדלנו ועל זה התחנכנו. רק הברית עם היהודים העניקה לנו חיים של כבוד. אנחנו חלק בלתי נפרד מהמדינה היהודית, ועלינו לעשות הכול כדי לשמור אותה כזו"

לעסיס הפוליטי הזה פנים נוספות. איוב קרא הוא פוליטיקאי דרוזי שהצליח להתקדם לליגת המנהיגות הלאומית על-אף שאיננו מהמשפחות המיוחסות במגזר ואינו זוכה לכוח טבעי מצד החמולה שלו. הפזילה לעבר פייגלין היא אכן 'מחאה', אך לא יותר מכך. איוב קרא שולט בעניינים, והמרד - שנערך גם על-ידי מקורבים ונאמנים של קרא - נועד בעיקר להזכיר לו חברים ישנים ומעט דרך ארץ, לא לאתגר אותו באמת.

איוב קרא עצמו לא מתרגש ודוחה את הטענות על השתלטות שלו כביכול. "במגזר הדרוזי, כמו במגזר היהודי, יש דעות לכאן ולכאן, יש ימין ויותר ימין", הוא אומר. אם הייתה מחאה, היא נכשלה. לא הייתה ממשלה שנתנה לדרוזים כמו הממשלה הזאת, אומר קרא, ויש על זה קבלות בדמות למעלה מ-100 מיליון שקלים שהוענקו לדרוזים במסגרת מענקים שונים ואישור ל-1,700 יחידות דיור לחיילים משוחררים בהטבות מפליגות. "איוב לא דוחק את המוכשרים כמו שטוענים", אומרים מקורביו. "הוא רוצה לגבש גם את אלה שהתמודדו נגדו בבחירות. הוא חיבר את כל אלה שהתמודדו מולו, והוא נפגש איתם ומתייעץ איתם מה לעשות וכיצד בשביל העדה".

"למרות כל הדיבורים, הכפרים פה פורחים", אומר פטין ביראני מסניף הליכוד בדלית אל-כרמל. "כולם עושים עסקים", הוא צוחק על-רקע הרחוב הראשי הסואן של הכפר, על שרשרות החנויות והדוכנים שבו. פטין, בגישתו, מייצג את אלו שהוציאו רגל אחת מהמיטה הדרוזית החמימה אך החולה אל עבר החברה היהודית. יש שיאמרו שאף שתי רגליים: הוא קצין במילואים, איש חינוך, שלושת ילדיו (יונה, אייל ואליאן) לומדים בתיכון עירוני ה' בחיפה. לאחרונה הקים עם חברים נוספים את המועצה הדרוזית הציונית למען ארץ ישראל. כמקורב יחסית לאיוב קרא וכמי שהצביע לנתניהו הוא מבין בהחלט את המצביעים לפייגלין, ולדעתו זה אך נורמלי. "אני לא מאמין שזו הייתה הצבעת מחאה", אומר פטין. "הבעיות של הדרוזים נמשכות שנים על גבי שנים, ואני לא חושב שמישהו חושב שזה מה שיביא לפתרון עכשיו. לא הייתה פה שום התאגדות מסודרת בעד פייגלין ואיוב קרא הוא לא איזה דיקטטור שאומר לאנשים איך להצביע. אני חושב שאנשים, באופן טבעי, מאמינים בליכוד 'חזק' וימני, וזו הסיבה שהצביעו לפייגלין".

אסואן אבו-חמוד, חברו של ביראני למועצה הדרוזית הציונית למען ארץ ישראל, הצביע לפייגלין. "אני אוהב אותו, את הדעות שלו ואת העמידה שלו, למרות שהוא לא היה פה ולא העביר איזה מסר אלינו, כדרוזים. אני חושב שרוב חברי הליכוד הדרוזים באופן טבעי מסכימים אידיאולוגית עם פייגלין. ההצבעה לנתניהו באה מהראש, לא מהלב, מתוך הבנה שהוא ראש ממשלה מצליח בסך הכול ושפייגלין לא יהיה ראש ממשלה בקרוב".

אסואן, שחולם על הקמת יישוב דרוזי בשומרון ("למרות שאין סיכוי שזה באמת יקרה") דוחה את טענות הקיפוח והאומללות ואת ההסתייגות העזה מהמתנחלים ומהימין האידיאולוגי. "גם אצלנו יש שמאלנים שכל מה שמעניין אותם הוא להחליש את המדינה ואת הקשר עם היהודים. אין מה לעשות. כל הטענות הללו, שפייגלין הוא לאומן שיפגע בדרוזים, הן הסתה והבל והוכחנו שזה לא נכון כשתמכנו בו. נקודת הראות שלנו פשוטה: הערבים לפני קום המדינה עשו לנו את המוות. על זה גדלנו ועל זה התחנכנו. רק הברית עם היהודים העניקה לנו חיים של כבוד. אנחנו חלק בלתי נפרד מהמדינה היהודית, ועלינו לעשות הכול כדי לשמור אותה כזו".

האמנה של המועצה לא הייתה מביישת את פייגלין, וככל הנראה הוא היה חותם עליה ללא קושי. המחויבות לארץ ישראל ולמדינה היהודית לאור תורת ישראל, השאיפה למדינת צדק ואור לגויים - כל הרכיבים הללו בהחלט יכולים להשתלב בחזון היהודי של פייגלין ואנשיו. עם זאת, אבו-חמוד קובל על שפייגלין לא ראה עד היום צורך לפנות אל הדרוזים. "אין לו איזה מסר לציבור שלנו. הוא לא פנה אלינו, וככל הנראה הוא בכלל לא מודע למה שקורה אצלנו. אחרי הבחירות התקשרתי למיכאל פואה, שהוא חבר טוב שלי, ועדכנתי אותו בתוצאות. הוא היה מופתע, הוא לא ידע. האמת היא שגם לציבור היהודי פייגלין לא פונה במסר כללי, אלא לקבוצה מצומצמת שמסוגלת להבין אותו. אני חושב שרמת החשיפה שלו בציבור היהודי נמוכה מאוד, וחבל".

"איוב קרא נבחר בזכותנו לכנסת, כך ששיג ושיח עם המגזר הדרוזי קיים", עונה מיכאל פואה, מנכ"ל 'מנהיגות יהודית'. "הבעיה היא שרוב האנשים מהמגזר בליכוד הם פוליטיים ולא אידיאולוגיים. כך או כך בכל המגזרים ובכל המקומות לכל רוחב הארץ הייתה תמיכה במשה פייגלין". גם את הטענות על התעלמות מהמגזר הדרוזי הוא הודף: "פייגלין מעולם לא הדיר את רגליו מהמגזר. היו לנו חוגי בית במע'ר ובסג'ור. אם יש לנו מסר לעולם כולו, בודאי יש לנו מסר לאנשים שיושבים איתנו, ובודאי לעדה הדרוזית שחלקים נכבדים ממנה כרתו ברית דמים עם העם היהודי".

יש טענות שמצב הדרוזים בינם לבין עצמם חמור מכדי שיתעסקו בעניינים אחרים. "המצב לא משהו בגלל שאצלנו שולטות החמולות", אומר ביראני. "זו הסיבה האמיתית. מי נבחר אצלנו? מי שיש לו קשרים משפחתיים, ולא מי שיכול לבצע את תפקידו כראש מועצה באופן המיטבי. האם בגלל זה אנחנו לא חלק מגורל המדינה? האם אסור לאיוב, שיש לו שאיפות בפוליטיקה הארצית, לעסוק בעניינים שאינם בעיות הדרוזים? לדעתי זו זכותו המלאה. השותפות במדינה מחייבת התעסקות גם בדברים נוספים".

חוסיין חלבי מודאג יותר מחבריו לסניף. "דלית אל-כרמל ועוספיה הן לא מה שאתה רואה מהרחוב הראשי. אני מכיר את השכונות, את הריק ואת החלל שמאחורי כל העטיפה הנוצצת. התפקוד של המועצות פה הוא שערורייתי, החינוך על הפנים, הנוער משתולל ואין שום מסגרת ראויה לנוער בסיכון. כל הכלכלה בידיים של בודדים, ורוב מוחלט של המשפחות נותר ללא השכלה, עם משכורות של 4,500 שקל. ככה חיים? מגיעים לאנשהו? אם תיקח היום חייל מצטיין מגדוד חרב (גדוד החי"ר הדרוזי, שהצטיין בין היתר במלחמת לבנון השנייה. א"ו) ותדבר איתו עברית, תחשוב שאתה חי בשטחים. איך זה קורה? איך הזנחנו ככה את החינוך? איזה עתיד במדינה יהודית יש לנוער שלא יודע עברית? אגב, זו אחת הסיבות לכך שאת המאמרים הרציניים שלנו באתר אנחנו משתדלים לפרסם בעברית, כדי שהציבור יתרגל לשפה. פערי ההשכלה לעומת הציבור הערבי הם מדהימים. אנחנו בסוף הרשימה עם ההישגים הכי דלים. המדינה צריכה להיכנס לפה, להפסיק לתת את הכוח לחמולות ולאנשים מושחתים וחסרי כישרון ששורפים את כספי הציבור. משרד החינוך חייב לפעול נחרצות לשפר את החינוך הדרוזי, ובעיקר את ידע העברית ואת ההכנה לאוניברסיטה. מאוד מאכזב שממשלת נתניהו לא מבינה את זה. החברה שלנו מתפוררת. מה יצא מנוער כל כך דל בעוד 15 שנה?"

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  18/02/2012   |   עודכן:  18/02/2012
אבינדב ויתקון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   איוב קרא / Ayoob Kara   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   ממשלת ישראל / Israel Government   מנהיגות יהודית   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה למנהיגות יהודית ולדלית אל-כרמל?
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דויד פיזאנטי
19/02/12 08:08
2
פייגלין חשוב מאוד
19/02/12 14:24
3
חברים דרוזים
19/02/12 18:04
4
ןזקוןקים למלחמות
19/02/12 18:33
5
הגנן
13/05/12 22:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"מציאות מתעתעת ומבעתת", "מחול שדים", "ציד מכשפות" - אלה רק חלק קטן מכינויי הגנאי שמעלה פרופ' יורם פלדון, סגן נשיא המכללה האקדמית עמק יזרעאל, נגד שורה של אישים בכירים באקדמיה ובממשל בישראל, בבואו לתאר את הפעולות שננקטו נגדו, בחודשים האחרונים, לשם תכלית אחת, כטענתו: להביא לבטלות מינויו לנשיא המכללה האקדמית עמק יזרעאל ולסיכול כניסתו לתפקיד היוקרתי.
18/02/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
הדורות החדשים של מכשירי הסלולאר החכמים והטאבלטים, המשמשים גם כעמדות קצה של מערכות מחשוב, מהווים אתגר והזדמנות כאחד. בשנה האחרונה חל גידול של השימוש במכשירים הללו ב-4,000 אחוזים בשנה. כיום, נמכרים בעולם יותר מכשירים מסוג זה, לעומת עמדות הקצה המסורתיות, מבוססות חלונות. לכן, סביר להניח שבעוד זמן לא ארוך יחסית, יהיה צורך להתמודד עם האתגרים וההזדמנויות שהמכשירים הללו מציפים, למשל, באמצעות כלי פיתוח חדשים, סימולטור, תשתית מחשוב אלסטית ועוד.
17/02/2012  |  צבי ברונר  |   כתבות
מינהל מקרקעי ישראל מקצה זכויות במגרשים בהרחבות קהילתיות במושבים וקיבוצים בהתאם להוראות החלטה 1180 של מועצת מקרקעי ישראל אשר התקבלה בחודש מאי 2009.
17/02/2012  |  אביגדור ליבוביץ   |   כתבות
"הם רצו לשבור אותי, לעשות משהו שיפגע בי. החיפוש בעירום היה יותר גרוע מלתת לי מכות אלימות עד אובדן הכרה. הם גרמו לי לאובדן הכרה נפשי. ברוך ה' התאוששתי מאז, אבל זה מה שהם רצו". את המילים המצמררות הללו, אומרת שפרה, אישה צעירה, עדינה מאוד למראה.
17/02/2012  |  חגית ששר  |   כתבות
עו"ד גיא פרבמן, 40, הוא אולי הד"ר של עסקי תמ"א 38. ממשרדו התל אביבי הוא חולש על חלק ניכר מעסקות תמ"א-38, שנעשו מבוקשות בזמן האחרון. לדבריו, הוא מטפל בו-זמנית בכ-200 פרויקטים בתל אביב ובערים אחרות באזור המרכז, בהן ראשון לציון, חולון, רמת השרון, פתח תקוה, הרצליה, חיפה ואפילו אשדוד ואילת.
17/02/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   בחירות/מפלגות  /  מי ומי    / 
לחיאני שוקל לרוץ לראשות קדימה  /  איציק וולף
דיכטר: אנסה לצרף את קדימה לממשלה  /  איציק וולף
והמנצחת במרצ: זהבה גלאון  /  עידן יוסף
יאיר לפיד - תשובה לחבר  /  אילן ריס
מפגע אקולוגי תקשורתי  /  נרי אבנרי
את מי לפיד עוד לא תקף?  /  עקיבה לם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הלוואי שתקום מפלגת ימין עם אביגדור ליברמן ונפתלי בנט וגדעון סער ויוסי כהן וד"ר יפעת שאשא-ביטון; ושיאיר גולן יראה ברכה באיחוד השמאל הציוני
אלי אלון
אלי אלון
אחד מפיגועי הטרור הקשים והטראומטיים בתולדות המדינה    המחבלים ריכזו את התלמידים באחת הכיתות בקומה הראשונה    היו בידיהם כ-85 תלמידים ותלמידות, שתי חובשות ושני מורים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
נעזוב לרגע את אי-תפקוד המנהיגות האזרחית והצבאית כאחת בחוסר הכוננות המינימלית הנדרשת ומאי-תפקודן בזמן הטבח עצמו; חוסר המנהיגות וחוסר ההיגיון בתפקוד נמשך עד עצם היום הזה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il