|   15:07:40
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

ביבי מלך השווארמה

מי שחשב שמחלת הפה והטלפיים פוגעת רק בבקר, צריך כנראה לחזור למעבדה ולבדוק שוב את החישובים. כל דקה עולה כבשה אחרת על השיפוד הקואליציוני, אבל הפה סגור והטלפיים אוחזים חזק בקרנות המזבח. המוסר של הגנבים מאפשר להם לריב על אופן חלוקת השלל, להפיל זה את זה בפח, להלשין ולהפוך לעדי מדינה, רק לאחר שהשלל כבר בידיהם. לא רגע אחד לפני כן. ולכן השתיקה. אבל השתיקה יפה לחכמים, לא לגנבים
13/05/2012  |   דן אלון   |   כתבות   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
נתניהו. א' - אני, ב' - בנימין [צילום: פלאש 90]

מסעו של שאול
שאול השועל לא חדר אל הכרם דרך הגדר באישון ליל ובחשכת החור השחור האידיאולוגי של העדר. שאול השועל ערך את המסע שלו לאור היום ובאין מפריע. הכבשים הזמינו אותו פנימה אל הכרם, פשוט כי הן מאסו במזון האידיאולוגי של המדבר האופוזיציוני, ורצו לאכול ענבים מן הכרם הקואליציונית

מחרוזת אלקטורלית ללא חוליות אידיאולוגיות

מעגל נסגר. וממש כמו שזה התחיל, כך זה נגמר. גראוצ'ו מארקס אמר פעם: "התחלתי את חיי מאפס, ולקח לי שנים להגיע לשום דבר". מן הידועות היא כי ה-1 שואב את כוחו ממספר האפסים העומד אחריו, אך מה קורה אם בראש האפסים עומד אפס מאופס?

והנה, פחות משבע שנים טובות מאז הקמתה, צוללת קדימה אל טווח האפס, ותופסת מקום לצד אחותה התאומה מפלגת העצמ(א)ות. אם פתחנו בגראוצ'ו מארקס, זה כנראה המקום להוסיף עוד פנינה מבהיקה שתתאים למחרוזת האלקטורלית של חסרי החוליות האידיאולוגיות: "אלה העקרונות שלי. ואם הם אינם מוצאים חן בעיניך... טוב, יש לי גם עקרונות אחרים".

עדר שאינו רואה, ובקרוב גם לא יירָאֶה

לא. הם לא ירדו למחתרת, והם לא נעלמו מהבימה הציבורית בגלל הבושה. אין להם בושה, ומעולם לא הייתה להם בושה. הרי הם כולם עזבו "בית אידיאולוגי" והצטרפו לשורות קדימה כאשר הבינו שהמפלגה הזו נועדה על-ידי מקימיה להיות "מפלגת השלטון". חיים רמון טוען לכתר "מי שזיהה", אריק שרון היה "מי שהקים", וכל היתר היו טרמפיסטים שהזילו דמעות תנין על עזיבת "בית אידיאולוגי", תוך הצטרפות בריצת אמוק לקטר האלקטורלי הדוהר של אריק שרון.

עטיפת אחת הביוגרפיות על אריק שרון, מעוטרת בדמותו האוחזת גדי צעיר בידיו החסונות, ועליה נכתב: "הרועה". היום, שנים לאחר שהרועה נרדם, העדר תועה באחו, טועה בדרך ומחפש שטחי מרעה בשדות זרים. העדר מחפש כעת לשווא רועה חדש. זהו עדר שקובץ יחדיו בזכות הרועה, ועכשיו, העדר הופך, בכל רגע חולף, לעדר שאינו רואה ובקרוב גם לא יירָאֶה.

"ציידים מימין"

הכבשים של אריק שותקות כעת. אין להן מה לומר. אלה הם רגעי מבוכה, ממש בדומה לרגע של ביקור בבית שכול במסגרת "שבעה". כל מילה מיותרת. הכבשים מוכות דֶבֶר, ואין על מה לדבר. מרגע שמישהו פותח את הפה ועד שהוא משמיע הברה, כבר ירד עוד מנדט, הלכה עוד כבשה.

שאול השועל לא חדר אל הכרם דרך הגדר באישון ליל ובחשכת החור השחור האידיאולוגי של העדר. שאול השועל ערך את המסע שלו לאור היום ובאין מפריע. הכבשים הזמינו אותו פנימה אל הכרם, פשוט כי הן מאסו במזון האידיאולוגי של המדבר האופוזיציוני, ורצו לאכול ענבים מן הכרם הקואליציונית. אשכולות בריאים, עסיסיים, מתוקים.

אלא ששאול השועל נכנס לכרם ואכל ענבים להנאתו לא רק על מזבח תאוותו השועלית, אלא בזכות תאוות הכבשים עצמן, שהשתלבה יפה בתאוותו שלו. בהיעדר שיקול דעת, אידיאולוגיה, ראייה מפוכחת של המציאות, שאול השועל הוליך את הכבשים של אריק, במתק שפתיים, אל שדה המוקשים של ביבי. זה היה מסע מר ונמהר של "הכל כלול", ענבים קואליציוניים כפי יכולתך, וסופו של המסע היה עדר כבשים רץ אל השוחט האלקטורלי. זה היה הטרף הכי קל שחבורת העיט הימנית הייתה יכולה לחלום עליו.

ביבי מלך השווארמה: כבש בחינם

בקרוב מאוד, יגלו הכבשים של קדימה, את מה שכל אדם יודע החל ברגע שגילה את מיניותו - החלטות שמתקבלות בשעת זיקפה מביאות לתוצאה שלא בהכרח נצפתה מראש. העיוורון למציאות הזו והתאווה לענבי הכרם הקואליציוניים, גרמו לעדר הכבשים לחבק את ההבטחות לשלב א', ב' ו-ג', מפי האדם שבספר 'אלפוני' שלו האות א' הייתה 'אני', והאות ב' הייתה 'בנימין'.

צ'קים הוא יודע לכתוב, אבל כאשר מגיעים לשלב המשיכה מהחשבון, שם הוא מגלה הצטיינות יתרה בלמשוך זמן. כאשר דובר על מגרון, אמר ביבי ש: "החלטות בית המשפט יש לכבד". בנוגע להחלטה בעניין גבעת האולפנה, האמרה כבר קיבלה את הפועל "נחשוב". עובדי הקבלן שאול, כל 28 מהם, נחשבים על-ידי ביבי כפועלים זרים.

כל עוד הם מנקים בתים אצל שר הביטחון או מחליפים חיתולים לבוגרי שבט נתניהו, הם יקבלו משכורת בזמן. אבל כאשר ירצו לפדות את ההמחאה שרשם לפקודת שאולי שירותי שמירה אבטחה וניקיון - הם יגלו שהזיקפה המוקדמת שלהם למראה זירת הקואליציה, תגרום להם גם לפליטה מוקדמת, וגם לקלון של אימפוטנציה אלקטורלית.

שתיקת הכבשים

שתיקת הכבשים כעת אינה מפליאה. כעת המתח בשיאו, הקלפים נטרפו, יש ענבים אבל לא מספיק בשביל כל הכבשים, והדינאמיקה הפנימית מתחממת. מי יזכה בענבים ומי יסתפק בלראות את האחרים אוכלים ענבים. איזה אשכול יקבל מי, ולמה. את מי צריך לחתוך "דאקן-דאקן" בשביל לקבל קצת "טעמן", ואצל מי לעזאזל הטחינה? מי גנב את העמבה?

רק חבורת גנבים שחייהם תלויים בפריט הגנוב יכולים לשנוא זה את זה ועדיין לשמור זה על גבו של זה. זוהי הקלאסיקה של תלויים זה בזה לעומת תלויים זה לצד זה. אבל הצרות מתחילות כאשר הגניבה התרחשה, האזעקה הופעלה, הבלשים בפעולה. עכשיו שותקים. הכבשים שרצו לנהל מדינה ממלאות פיהן מים למראה המאכלת של ביבי השווארמאי.

מי שחשב שמחלת הפה והטלפיים פוגעת רק בבקר, צריך כנראה לחזור למעבדה ולבדוק שוב את החישובים. כל דקה עולה כבשה אחרת על השיפוד הקואליציוני, אבל הפה סגור והטלפיים אוחזים חזק בקרנות המזבח. המוסר של הגנבים מאפשר להם לריב על אופן חלוקת השלל, להפיל זה את זה בפח, להלשין ולהפוך לעדי מדינה, רק לאחר שהשלל כבר בידיהם. לא רגע אחד לפני כן. ולכן השתיקה. אבל השתיקה יפה לחכמים, לא לגנבים.

האתגר הגדול ביותר שלנו, הבעלים החוקיים והבלעדיים של הסחורה הגנובה, הוא שלפני שהגנבים האלה יהפכו ל"עדי מדינה", הם יעדיפו לעשות מאיתנו "אדי מדינה". הם יעדיפו לסכן אותנו עד כדי אשליות גרעיניות וסכנה לאומית של צלייה, רק כדי להימנע מבחירות ותלייה.

"שָאוּלִים עליך ישראל".

תאריך:  13/05/2012   |   עודכן:  13/05/2012
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חיים רמון   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביבי מלך השווארמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע. הנביא
13/05/12 19:36
 
טלגנציה
13/05/12 22:22
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קיץ 1989, שעת בין ערביים. אני יושב על המדרכה מול הכניסה למסעדה שלי בתל אביב ("נרגילה"). מולי, עם כוס תה עתיר נענע, ישבה זיוה. אני עם (קפה) טורקי. ישיבת חיזור נינוחה, המבטים רכים, כשמדי פעם חשתי הנאה כשהצלחתי להצחיק אותה. פתאום הוא התקרב, היה בדרכו לאיפשהו. "אל תסתובב, הנה יוסי בנאי" היא אמרה לי. סובבתי את מבטי. הוא התקרב עוד, ועוד, עד שהגיע אלינו ממש, ואז עצר, ורכן.
13/05/2012  |  נרי אבנרי  |   כתבות
גור קורן כתב מחזה על עצמו, שרק לאחר מות סבו, הרגיש שהוא צריך לתקן עוול שנגרם לסב, בספר שעומד לצאת לאור וגיבורו הוא חברו של הסב לתלאות ימי מלחמת העולם השניה. העלילה כולה היא החיפוש אחר הדמויות מסיפורי הסב. אותן הוא פוגש בדימיונו תוך היתקלות באנשים שונים. חלקם הם הסב בסיטואציות שונות, חלקם חבריו מאז, והכל תוך מבט מלא הומור עצמי לעיתים סרקסטי ולרוב מלא נשמה יהודית, מטובלים במילים ביידיש.
13/05/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
רק לפני ארבע שנים גמרנו עליה את ההלל, והנה עכשיו היא מתגלה במלוא-קלונה. הדברים אמורים ב"מרתה" התל אביבית, שבבית ציוני אמריקה בתל אביב - לשעבר מסעדת-גורמה לשמה, שהפכה למסעדה בינונית למדי.
13/05/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
ספרו החדש של משה אופיר, "אחת שאלתי", הוא תענוג! עברית עכשווית בלולה בלשון העתיקים - תנ"ך ומדרש, כאב וחיפוש והרבה הומור. מצאתי עצמי קורא לאחרים בקול קטעים מצחיקים.
13/05/2012  |  דרור אידר  |   כתבות
האופרה הישראלית, באורפיאוס ואאורידיצ'ה של המלחין הגרמני מהמאה ה-18, כריסטוף ויליבדלד גלוק, העניקה לצופים חוויה חושית מושלמת. גם מי שלא ראה אופרה מימיו וזו לו הפעם הראשונה - יכול היה להתענג באופן טוטאלי על קסמי המוזיקה, הקולות, נפלאות הסיפור, הבימוי, התפאורה והשילוב ביניהם.
13/05/2012  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
רשימות נוספות   /   בחירות/מפלגות  /  מי ומי  
חילופי שרים תוך שבועות לאחר שיוגש כתב אישום נגד ליברמן  /  יואב יצחק
הסיבוב של גפני  /  ערוץ הכנסת
לפיד: לא יצליחו לשחוק אותי  /  איציק וולף
יד אחת מפזרת, יד שנייה מצרפת  /  סופיה רון-מוריה
אריאל שרון - אדם שאין לו תחליף  /  אהוד פרלסמן
התרגיל המבריק!   /  יפה לורנצי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il