|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

המבוגר האחראי שלנו

בכהונתו הבאה של בנימין נתניהו כראש ממשלה התוכניות תהיינה ריאליות, בלי פנטזיות על מה שאינו בהישג יד כלכלי או מדיני זאת ועוד - שנת 2013 תדרוש ממנו יכולת ניווט במים סוערים תחזית אסטרולוגית לשבוע: 18.1.13-11.1.13
11/01/2013  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
ראש הממשלה בנימין נתניהו. המציאות תסתדר לטובתו [צילום: פלאש 90]

מופע מולד הירח היום, במזל גדי, ומבנה הכוכבים המתלווה אליו, יביאו להתחלה או לסוף מערכות יחסים בין מורה ותלמיד. כך או כך, יש להתפתחות הזו פן חיובי. מולד הירח מתאים להתחלות חדשות. בהמשך השבוע תהיה תחושה שמשהו לוחץ על הצד החלש באופי או באישיות שלנו, והרצון להתגונן יתחזק. ייתכן שהמראות שנראה בשכונה שאנחנו גרים בה, במזרח התיכון, אולי זו השכנה סוריה, יענו על הגדרות אלה.

ברמה האישית קל להרגיש פגיע ומנוצל. היו זהירים יותר בימים האלה כשאתם גולשים לתוך מערכת יחסים חדשה. מבנה הכוכבים שליווה אותנו לאחרונה יצר קשרים שאופיים עלול לעורר הונאה ושתלטנות בתוך מערכת יחסים אישית, ולכן כדאי להמשיך ולעמוד על המשמר עד אחרי התאריך 14.1. אם אנשים ביקשו או מבקשים מכם עזרה לאחרונה, אל תמהרו לתת אמון במפגש עיניים, אלא הקפידו להבטיח שהנתינה שלכם תחזור אליכם, כלומר, אם יבקשו מכם הלוואה, תבקשו ערבות, אחרת לא תראו יותר את הכסף. בקשה אחת עלולה להוליד בעקבותיה בקשה נוספת, כך שגם אם לא נעים לכם, הציבו גבולות.

כדאי לשים לב לסוף השבוע הבא, שמביא עימו נטייה לאימפולסיביות עם כל המשמעויות. הזהירות תתבקש במיוחד בזמן נהיגה עד לתאריך 21.1. קל יהיה לאבד שליטה, להתרגש ולומר דברים, או לעשות פעולות, בלי מחשבה תחילה. נישמו עמוק וסיפרו עד עשר לפני שאתם "נדלקים".

בימים האחרונים כוכב הלכת הננסי אריס שינה מגמה, וכמה שאריס אוהב לשבש את החיים. האנרגיה שהוא מביא עתה אינה עוזרת להרמוניה, וגם אם נדמה שזה מקרי או ספונטני, הטשטוש והערפול בדרך שבה הוא פועל מתעתעים בנו, לכן נרגיש סביבנו יותר חוסר הסכמה וויכוחים. אולי גם נידרש למו"מ אחר, ליצור תנאים חדשים.

במיתולוגיה אריס הייתה אחותו הרעה של כוכב מארס, שהייתה ידועה בנטייתה למריבות, לעימותים ולחוסר הרמוניה, וכעת היא יושבת על הכתף ונהנית ליצור בעיות בין אנשים. זו אנרגיה שתלווה אותנו עד לתאריך 15.1, ואם לדייק - היא תקשה על מימוש אנרגיה ביצועית. אין ספק שיש לה משקל ב"קיטורים" הנשמעים בסביבה שלנו, בעיקר כשלא מצליחים לקבל את מה שרוצים. ההמלצה היא לאמץ חיוך לפני שממשיכים. גם אם אתם חשים שלא הצלחתם לקדם את התוכנית המקורית, נסו להבין מה קרה, הוציאו מהמגירה את התוכנית האלטרנטיבית שהצעתי לכם להכינה ברשימות האחרונות. נסו לקבל את מה שיש, לתקן ולהמשיך ולהתקדם, גם אם אתם חושבים שזה צולע או שלא הכל בשליטה.

אלה מצבים שקורים בעיקר כשיש צורך בשינויים ולכן כדאי גם לשמור על גמישות. יהיה נכון לזרוע זרעים מעתה ועד חודש מרס 2013, כאלה שיש להם פוטנציאל לנבוט בעתיד ולהביא לכם את הפירות שאתם מצפים להם בכל מישור המתאים לכם אישית.

השנה הקרובה תעזור להשתחרר מהצדדים השמרניים ש"תוקעים" רבים מאיתנו בהתנהלות היומיומית. התהליכים הגדולים שמביאים הכוכבים ישפיעו בשנים הקרובות והשפעתם תהיה עד שנת 2020. העולם ימשיך להשתנות באיטיות, בכוונה להיות חופשי יותר. ההתחלה כבר הייתה בשנים 2012-2011. ראינו את ההיסטוריה מתרחשת עם "האביב הערבי", שהפתיע במזרח התיכון בגלל הרצון להשתחרר מהדיקטטורה. או להבדיל, במקומות שונים בעולם נוכחנו ברצון ובניסיון לשנות את פני החברה והכלכלה. אלה תהליכים איטיים, שאת התוצאה שלהם נרגיש בעוד כמה שנים.

בינתיים אנו עוברים התפכחות מחלומות באספמיה, התמודדות עם האמת הפנימית, גם אם היא מכאיבה, כי אין מקום בעת הזו לאשליות. ההשלכה שאנו עושים על אנשים תתפוגג והרבה ידוענים יאבדו מזוהרם בתקופה הזו. כך גם מוסדות מוכרים ומכובדים שנחשפים, והבטן מתהפכת כשאנו רואים את האמת בלי כחל ושרק. אצלנו היה זה דוח המבקר השבוע על מערכת היחסים בין לשכת הרמטכ"ל גבי אשכנזי ואנשיו, לבין שר הביטחון אהוד ברק ולשכתו, וכיצד זה השפיע על התנהלות צה"ל. אולי המיתוס נפגע?

מערכות יחסים אישיות שלא זורמות לא ימשיכו, גם "פצעים" שיש בתוך המשפחה ידרשו טיפול יסודי כדי לנקות את אי הנוחות, עם כל הכאב שיהיה כרוך בתהליך, אבל היתרון באופיים המשולב של הכוכבים סאטורן ופלוטו הוא שהם יעזרו לכולנו להשתחרר מאשליות ולהתקדם בדרך בריאה ושלמה לעתיד טוב יותר.

השבוע נמשיך להתמודד עם המציאות, אבל יש לנו יכולת להיות בקשר עם הרצונות הראשוניים, הרגשות הבסיסיים ומחשבות שהדחקנו לאי שם. המתנה שנקבל זו ההזדמנות להתחבר אל חוכמת הגוף וזה יביא קשר אמיתי לגוף ולנשמה.

כמה נקודות למחשבה בעקבות השבוע האחרון:

  • נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע על המינוי של שר ההגנה הייגל בזמן ירח בטל...
  • יאיר לפיד כינס מסיבת עיתונאים ביום רביעי האחרון עם הצהרה חדשה, תנאי חדש, אבל זה התרחש בזמן ירח בטל...
  • שלי יחימוביץ' יצאה עם הקמפיין שלה לקדם את מפלגת העבודה לקראת הבחירות. היא עשתה זאת אז בזמן ירח בטל. מישהו מכם עקב כמה פעמים שינתה את הכותרות של הקמפיין? כי הכותרת הראשונה שהתפרסמה בזמן ירח בטל לא סיפקה את התוצאה המבוקשת... ומן הסתם גם אלה שבאו אחר כך...

השבוע...

11.1 [כ"ט בטבת] הבוקר אתם קמים עם כוח רצון ממוקד שמסייע לקדם תוכנית אישית או מכוון לעזור לחבר. נסו להיות מתוכננים כדי להפיק את המקסימום שאפשר מהיום בהצלחה. הירח בטל משעה 21:42 בלילה עד למחרת, שבת, בשעה 11:01 לפני הצהריים.

12.1 [א' בשבט] היום מתאים לחוויות חדשות, בעיקר שעות אחר-הצהריים. היום מתאים לתקשורת עם הסביבה, וגם לבלוי עם חברים.

13.1 [ב' בשבט] יש צורך לבטא את העצמאות שלכם ולאפשר מקום לחוויות. שימו לב: הירח בטל משעה 10:35 בבוקר עד למחרת, יום שני, בשעה 12:49 בצהריים. תחושה של חוסר ודאות יוצרת תחושה ששום דבר לא עונה על הציפיות שלכם.

14.1 [ג' בשבט] בשעות אחר-הצהריים האינטואיציה חזקה. נסו להימנע מהבטחות שאינכם יכולים לממש. האופטימיות עוזרת לאווירה טובה, אבל אל תבלבלו בין עובדות ואשליות.

15.1 [ד' בשבט] קיים מתח בין הצד הרגשי והלוגי. נסו לשמור על שיקול דעת. מפגש חברתי נעים לכם.

16.1 [ה' בשבט] אתם מצליחים להעביר את המסרים שלכם למי שאתם רוצים ומוצאים פתרונות לכמה בעיות שליוו אתכם לאחרונה. הירח בטל משעה 11:31 לפני הצהריים עד לשעה 18:07 בשעות הערב. תנו לסבלנות ללוות אתכם בתהליכים המתפתחים לאורך שעות הערב. האמביציות שלכם עלולות לעוות את העובדות, עיצרו וחישבו שוב.

17.1 [ו' בשבט] אינכם חשים תמיכה ומחפשים דרך לפתור את הבעיות שצצו. מצב הרוח משפיע, אבל היציבות שחוזרת לחייכם משפיעה בדרך חיובית על הזוגיות ועל יחסים אישיים. התקשורת שלכם במיטבה.

18.1 [ז' בשבט] התוכנית שאתם בונים בהדרגתיות תשרת את הרצונות שלכם. הימנעו מרכילות ואל תאמינו לשמועות במפגשים חברתיים.

כלכלה ושווקים

ההתלהבות הראשונה בעקבות הפשרה על הצוק הפיסקאלי, שהנשיא אובמה והקונגרס הגיעו אליה, כנראה לא כל כך שיכנעה והשווקים הושפעו מהקרירות של הכוכבים מארס וסאטורן. האנרגיה שתגיע במהלך השבוע הקרוב תאותגר עם כוכב ונוס (כסף) והכוכבים אורנוס ופלוטו. ההיבט הראשון יהיה בתאריכים 13.1-11.1 והשני בין התאריכים 17.1-16.1, כך שהמבנה, הממשיך לטלטל את העולם בכל הרבדים, נדלק שוב כמעט לכל אורך השבוע הקרוב.

בקרוב נשמע את הוויכוחים בארה"ב על אודות תקרת החוב החדשה, בעיקר אחרי שכל צד מרגיש שהוא ויתר בסיבוב הראשון, אבל זו עוד הונאה של המערכת הכלכלית בארה"ב, מאחר שההסכמה לא דחתה את הגרעון, אלא ההפך, היא יצרה תוצאה שתדאיג את האמריקנים מאוד, כלומר, הם רוצים אישור לכך שהגרעון ימשיך ויגדל בשנים הקרובות.

כפי שנכתב כאן ברשימות רבות, המצב הכלכלי בכל מקום, אירופה או ארה"ב, אינו פתיר בשנים הקרובות ומן הסתם גם בעוד הרבה מדינות שלא נמצאות בכותרות. כל ניסיון שייעשה יהיה תמרון פיננסי ולא יותר מזה.

בינתיים הפחדים וחוסר הוודאות ברקע משפיעים והדאגה על אודות העתיד תמשיך. עד סוף חודש פברואר 2013 השווקים יכולים אולי לשדר גם עליות, אבל התנודתיות תמשיך והשווקים יתקנו את עצמם מפעם לפעם. מחודש מרס 2013 מומלץ להיזהר מאוד, כשהבעייתיות היא מעבר להסכמה על "הצוק הפיסקאלי". הוויכוחים יביאו למהומה על תקרת החוב החדשה והכוכבים רומזים שחוסר ההסכמה יעלה לאוקטבות גבוהות מאוד.

אורנוס/פלוטו הם מאבקי כוח מול שינוי אמיתי והחודשים מאי-ספטמבר 2013 מציגים מערך כוכבים שנותן תקווה מסוימת וייתכן שבתוך רצועת הזמן הזו אלה שאחראים על החוקים בקונגרס יגיעו להסכמה מסוימת על הדרך בה יהיה אפשר לשלוט על משבר החוב וכיצד צריך יהיה לנהל את התקציב כדי לשפר את המצב הכלכלי. אני מבטיחה לכם שסימני השאלה לא יהפכו לסימן קריאה, כי אין פתרון עד שנעבור את שנת 2015, וגם אז לאט-לאט הכלכלה תשקם את עצמה עד 2020. בינתיים הכל משחקים עם מספרים.

אצלנו

רגע ההשבעה של בנימין נתניהו, בתאריך 31.3.2009, לתפקיד ראש הממשלה, הוא נקודת מוצא לבחון את המציאות שלו כראש הממשלה עד הרכבת הממשלה הבאה, אם כי במחשבה נוספת, נזכור שהוא לא יפסיק להיות ראש ממשלה עד רגע ההשבעה הבא, כך שנקודת המוצא הזו יכולה להישאר רלוונטית גם לקדנציה הבאה עבורו כראש ממשלת מדינת ישראל.

נתניהו מתמודד עכשיו עם אירועים שונים (כוכבים על ציר 1-7) שאופיים יותר תחזוק ותמרון מצבים, וההמתנה טובה לו, מאחר שהמציאות תסתדר מפברואר 2013 לטובתו. מבנה הכוכבים שנכנס לפעולה יהיה על ציר 4-10, לצד כוכבים על ציר 5-11 ואלו יאפשרו לו להפריד את האינטרס המיידי וליצור מרחב, שישרת אותו בתפקיד הקשה כראש הממשלה. אלה כוכבים המעידים שהוא בוחר כדרכו את הגישה הזהירה בתחום המדיני והכלכלי, והוא יופיע ויתקבל כמבוגר האחראי.

במפה המשולבת של רגע ההשבעה שלו לממשלה ולמדינת ישראל, הכוכבים (1-7) מעידים שזו תקופה שבה הניסיונות לפעול הם גם להבין שאין לו מרחב פעולה, ולכן אין לו ברירה והוא צריך לחזור בו לא פעם (זה קורה מאז שהוחלט על בחירות, כמו שנכתב כאן בדייקנות בתחזית של יום העצמאות בתאריך 27.4.12). אלה מצבים של המתנה ומוגבלות שקשורים לתקופת הבחירות. אבל מפברואר-מרס 2013 הכוכבים משתנים ויעזרו לו לחזור ולפעול בהחלטיות.

מבנה הכוכבים על ציר 4-10 וציר 2-8, מציגים שהתוכניות תהיינה ריאליות, בלי פנטזיות על מה שאינו בהישג יד כלכלי או מדיני. השמרנות והזהירות של ראש הממשלה, שיש כאלה המפרשים אותן בטעות כהססנות או חוסר החלטיות, יוכיחו את עצמן בטווח הארוך. שנת 2013 תדרוש ממנו יכולת ניווט במים סוערים. מצבי הכוכבים על ההורוסקופ של מדינת ישראל, מחזקים את המסקנות האלה. המציאות במהלך 2013 תדרוש ממדינת ישראל התמודדות עם אתגרים שלא תמיד צפויים.

"רק דבר אחד עושה את החלום לבלתי אפשרי, הפחד מכישלון" [פאולו קואלו].

תאריך:  11/01/2013   |   עודכן:  11/01/2013
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אוסף פרטי מיצירות כריסטובל בלנסיאגה (ובגדים מספרד שהיו ברשותו מן המאות ה-17 וה-19) היא אחת מן התערוכות המוצגות בימים אלה במוזיאון תל אביב. האגף החדש שנפתח לפני שנה עבור המבקרים הקבועים והחדשים, ובו מוצגת באחד האולמות תערוכה זו, מפתיע כל פעם מחדש: מבוך יפהפה, רחב-ידיים, מסקרן ומושך, יצירה מרתקת בפני עצמה.
11/01/2013  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
דייוויד מאמט היהודי, מבכירי המחזאים האמריקנים כיום, עינג אותנו לפני כמה שנים במחזהו "רומנטיקה" שהעלה תיאטרון הבימה הגולה באולם צוותא. האולם הגרוע גרם למחזה לרדת בטרם עת, אך הספיק להמחיש לקהל מהו מחזה בו כל מילה היא פנינה, ודו השיח בין השופט המטורלל (מוני מושונוב) לפקידו המצחיק (רודי סעדה המופלא) השכיבו את הקהל מצחוק. כן, בתי המשפט שעוסקים באחורי הקלעים של הבמה המשפטית, ובתככים של עורכי הדין, הם נושא חם, שרבות סדרות הטלוויזיה המעולות העוסקות בו.
11/01/2013  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
"מראה מעל הגשר", מחזהו הנודע של המחזאי האמריקני המהולל ארתור מילר, הוא סיפור על תשוקה איומה, כבוד, בגידה ונקמה. ההפקה בבית צבי ברמת גן היא מרשימה, מרגשת ובעיקר מעניקה לצופים חוויה תיאטרלית מעניינת ומהפנטת.
11/01/2013  |  חיים נוי  |   כתבות
אשר יגורנו בא. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט בימים אלה לסגור את תיק החקירה של משפחת שרון שהיה פתוח קרוב לעשר שנים ולא להעמיד לדין את גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, בגין קבלת שוחד בסך 4.5 מיליון דולר. הבן השני, עמרי, שהיה שותף לעסקה המושחתת וקיבל על-פי החשד חלק מהכספים, גם לא יועמד לדין.
11/01/2013  |  אריה אבנרי  |   כתבות
ישנן מספר מסעדות שאני נוהג לחזור אליהן מפעם לפעם בשל הקולינריה המשובחת שלהן. אחת שכזו היא "שרה" של יפו (רחוב יהודה הימית 2), שמעולם לא הכזיבה אותי.
11/01/2013  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il