|   15:07:40
  איתן קריינר  
וטרינר בית הרופאים הווטרינרי מכבים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

קור כלבים

החזאים צופים גשם זלעפות, סופות רעמים, שיטפונות וכמובן - שלג בבירה אנחנו כבר מזמן הוצאנו את הפוך, הסדין החשמלי והצטיידנו במטרייה צבעונית אבל מה עם הכלבים ושאר חיות הבית? איך מכינים אותם לימי החורף הקשים?
10/12/2013  |   איתן קריינר   |   כתבות   |   תגובות
גם להם קר [צילום: פלאש 90]

מזון מנחם (comfort good) עובד גם אצל חיות:

בני אדם רבים נוטים לצרוך יותר מזון או מזון מסוג שונה בחורף. כמובן שיש לנו יותר תאבון כי אנחנו כמהים לחום ולכן אנו חשים את הפיתוי לחזור הביתה לתבשיל חם ומנחם. גם חיות הבית מרגישות כך. אל תתפלאו אם הן דורשות יותר מזון. בחורף חשוב להקפיד יותר על מזון בריאותי ואיכותי כדי לאפשר לחיית הבית להצמיח פרווה בריאה שתחמם אותם למשך החורף.

מומלץ לתת לחיות הבית מים בטמפרטורת חדר או טיפה יותר חמים (אם הבית לא מחומם), כדי לעודד אותן לשתיה מרובה. כמו-כן, אם אתם מאכסנים את מזון החיות (מזון משומר למשל) במקרר, עדיף להפשיר אותו ואולי אף לחמם טיפה כדי שלא יוכלו מזון קר.

חשוב מאוד לא לשכוח למלא את קערת המים של חיית המחמד גם בחורף ולעודד אותה לשתיה מרובה. האינסטינקט לשתות מים קיים אצל חיות בימי הקיץ, אולם בחורף, כמו לבני אדם, יש להם נטייה לא לחוש צמא. אני רוצה לציין שחיות מחמד רבות מתייבשות דווקא בחורף בדיוק מסיבה זו.

אם חיות המחמד יוצאות לחצר לעיתים תכופות, יש להשאיר להן כלי מים גם בחצר. מומלץ אף להוסיף מעט מלח במים כדי לעודד אותן לשתיה מרובה.

מומלץ להתייעץ עם הווטרינר (ולא עם המוכרים בחנות למוצרי חיות) כדי לוודא שאכן חיית המחמד שלכם מקבלת את סוג המזון האיכותי והנכון לה בהיבט של סוג החיה, הגיל שלה, המידות שלה והנטייה הטבעית שלה (כן, גם לחיות יש טעם והעדפה אישית).

חשוב להקפיד שמזון החיות יהיה עשיר בחלבונים ובפחמימות.

אפשר לחסן את החיות מפני החורף

בחורף ישנם חיידקים וטפילים מסוג אחר. הנטייה של הכלבים להדביק זה את זה גדלה בחורף ולכן חשוב מאוד לוודא שאתם מתחילים את העונה כשחיית המחמד שלכם חוסנה על-פי המלצת הווטרינרים.

כך לדוגמה, אם אתם מתגוררים באזור שבו תולעת הפארק היא שכיחה, אז חובה לחסן כל שלושה חודשים לכל הפחות. אם אתם משאירים את הכלב אצל דוג-סיטר שמטפל בכלבים נוספים או בפנסיון בו הוא שוהה עם כלבים נוספים, חשוב מאוד לחסן אותו נגד שעלת המכלאות.

טיול לכלבים זה חובה

נכון שבקור כלבים אף אדם שפוי בדעתו לא שש לצאת לטיול ברחובות. סביר להניח שגם הכלב שלכם יעדיף לוותר על הטיול היומי, אבל הטיול לכלבים הוא קריטי. חייבים לצאת איתם החוצה לפחות פעמיים ביום (רצוי כאמור שלוש פעמים ומעלה).

ישנן סכנות לא פשוטות הכרוכות בוויתור על טיול: כלבים מבוגרים (בעיקר נקבות) עלולים להסב לעצמם נזקים בריאותיים חמורים בכך שהם מתאפקים. כשכלב מונע מעצמו עשיית צרכים טבעיים, הוא בעצם חשוף לדלקות בדרכי השתן וזיהומים שעלולים להפוך למסכני חיים. כלבים חייבים לבצע את הצרכים שלהם ואם הם מתאפקים למעלה מיום, יש להתייעץ עם וטרינר לברר אפשרות של התערבות רפואית כדי לשחרר אותם מהרעלים.

במקרים של כלבים מבוגרים, חולים או כלבים קטנים מאוד שחווים פחד אדיר בחוץ בזמן הגשם, ניתן להשתמש בחיתולים לחיות. את החיתול יש להניח במרפסת או ליד דלת היציאה כדי לתת לחיה תחושה שהיא "מתרחקת" משטח המחייה שלה כדי לבצע צרכים.

הברישו את הפרווה שלהם לפחות אחת ליום

סירוק חיית המחמד בעזרת מברשת ייעודית לחיה חיונית לטיפוח הפרווה. ההברשה מבטיחה צמיחה בריאה של הפרווה.

הקפידו לנקות את כפות הרגליים של חיות המחמד

זה חשוב לא רק כדי לשמור על ניקיון הבית. בוץ הנאגר בכפות הרגליים של חיה יכול לגרום לאקזמה, לכן חשוב לשטוף היטב ולנגב את כפות הרגליים של חיות המחמד לאחר טיול בבוץ.

כלבים במלונה

כלבים שחיים בחצר הבית זקוקים למלונה איכותית שתשמור עליהם במהלך ימות החורף. המלונה צריכה להיות ממתכת ועליה להיות על משטח ישר.

חשוב לוודא שהמלונה אטומה בפני רטיבות ורוחות, אך עם זאת היא צריכה להיות מאווררת. בנוסף, המלונה צריכה להיות כמה שיותר קרובה לבית כדי לתת לכלב תחושת שייכות והגנה והיא צריכה להיות גדולה מספיק כדי לאפשר לו מרחב תנועה במהלך השעות המרובות שבהן הוא מבלה בה.

איך שומרים על דגים בחורף?

חשוב לוודא שהחימום באקווריום פועל בטמפרטורה הנכונה (לפי מספר הדגים, סוגם וגילם). כמו-כן, יש להחליף את מזון הדגים למזון עשיר יותר המתאים לימי החורף. יש להתייעץ עם ווטרינר המתמחה ברפואת דגים.

איך שומרים על ציפורים בימות החורף?

גם את מזון הציפורים צריך להחליף לקראת החורף. בנוסף, צריך להקפיד לשמור על טמפרטורה נעימה יחסית. מי שמגדל ציפורים במרפסת פתוחה או בחצר, צריך לדאוג להניח את הכלוב במקום נעים יחסית וניתן אף לכסות חלק מהכלוב באריג אטום. ואולם חשוב לשמור על חום והגנה, צריך לזכור שציפורים עדיין זקוקות להרבה אוויר ואור. חשוב להתייעץ עם וטרינר המתמחה ברפואת ציפורים.

מלתחת חורף היא לא רק לנשים גנדרניות

סוודרים, מעילים מחממים, מעילי גשם / רוח וצעיפים, הם לא רק לנו ההולכים על שתיים. יש תעשיה שלמה של אקססוריז לחיות מחמד שמציעה לכם כמדי שנה מבחר בגדים ואביזרים לחיות הבית, בעיקר לכלבים.

חשוב לבחור את הסוג הנכון מבחינת סוג הכלב, גודל, מידות וסוג מזג האוויר שמאפיין את אזור המגורים שלכם. גם כאן חשוב להתייעץ עם וטרינר מטפל ולא להקשיב למוכרים ברשתות המסחריות.

פרטי לבוש לחיות בית הם הוצאה חד-פעמית, שכן ניתן לכבס אותם ולחזור ולהשתמש בהם בחורפים הבאים. אולם למי שרוצה להוזיל עלויות, ניתן להזמין לבוש ושאר אביזרי חיות דרך אתרי סחר בעולם בעלויות נמוכות באופן ניכר.

שינה נעימה

לא רק דובים ישנים כל החורף. מחקרים רבים מראים שגם בני האדם ישנים יותר או לפחות נכנסים למיטה מוקדם יותר בימות החורף. כך נוהגות גם חיות הבית שלכם. החיות נהנות להתכרבל במיטות שלהן בזמן שקר בחוץ. אין מה לדאוג עם חיית הבית מבלה זמן רב במיטה שלה או בכל פינה חמה אחרת בבית. כל עוד היא אוכלת, שותה, יוצאת לעשות את צרכיה וממשיכה להתנהג בחיוניות במהלך שעות הערות - אין סיבה לדאגה.

חשוב לדאוג שחיות הבית לא ישנו על הרצפה ואפילו לא על שטיח. למרות שהן "מרופדות" בפרווה שנועדה לחמם אותן, השהייה במקום אחד למשך זמן ממושך ובעיקר במשך השינה, גורמת לצניחת טמפרטורת הגוף. חשוב לארגן לחיה מיטה חמה עם כריות, שמיכות מחממות ואפילו צעצועי פרווה מחממים.

החורף טומן בחובו סכנות במגרש הביתי

לחיות הבית שלכם יש נטייה להיצמד לתנורי גז ולרדיאטורים כדי להתחמם. שימו לב שהן לא מתקרבות יתר על המידה ושהן לא נמצאות לבדן, ללא השגחה ליד תנורים, שכן קיימת סכמה שהפרווה שלהם תתלקח. כמו-כן, לחתולים יש נטייה להיצמד למכשירים חשמליים שמפיצים חום (ממיר לטלוויזיה, מכונת ייבוש וכיו"ב), צריך לפקח עליהם שלא יתחשמלו.

לחתולים יש נטייה להתחבא בגרג' מתחת לאוטו או מתחת למכסה המנוע כדי להתחמם. לכן חשוב לזכור לדפוק על מכסה המנוע כדי לתת לחתול זמן לצאת ממחבואו.

הנטייה הטבעית של חתול לחפש חוף וביטחון בחורף מובילה אותו למקומות כגון: סל כביסה, מכונת כביסה, ארון בגדים ועוד. שימו לב שאתם לא נועלים אותם או חלילה מפעילים את מכונת הכביסה מבלי לבדוק שהם אינם מתחבאים דווקא שם.

טיסה נעימה

רבים מאיתנו טסים לחו"ל עם חיות מחמד במסגרת רילוקיישן, שליחות דיפלומטית, לימודים, ביקור משפחתי ממושך או הגירה לצמיתות. מי שמתכנן טיסה עם חיות מחמד בשלושת החודשים הקרובים, צריך להביא בחשבון שלא כל חברות התעופה מוכנות להטיס חיות בימי החורף.

ישנם שדות תעופה וחברות תעופה, שלא מאפשרים הטסת חיות בחורף. צריך לבדוק את מדיניות חברת התעופה ושדות התעופה (במדינות המוצא והיעד הסופי).

כאשר מטיסים חיית מחמד, גם אם זה ליעד חם, יש להביא בחשבון את הדרך הארוכה שהחיה מבלה בכלוב (בהסעה, בשדה התעופה, בשטח הפריקה / טעינה, בקבינת הנוסעים או במטען הסחורה של המטוס בטיסת קרגו). לכן צריך להכין את החיה לשהייה בטמפרטורה נמוכה וזה אומר: לבוש, ריפוד הכלוב, סימון, נעילה ואריזת הכלוב, כך שהוא יהיה עמיד בפני רטיבות וקור קיצוני.

ישנם חוקים ברורים ואף נוקשים מעט לבחירת כלוב הטסה. הפרמטרים שמנחים את חברות התעופה הם: סוג החיה, גיל, משקל, גובה, אורך ורוחב ואפילו סוג החותם. לעיתים כלוב ההטסה יתאים לחיית מחמד "בול על הקסקס". אבל בחורף, צריך לשקול כלוב במידה אחת גדולה יותר כדי לאפשר הכנסת שמיכה ובכלל כדי לאפשר לחיית להיכנס בנוחות לכלוב כשהיא לבושה בשכבות נוספות.

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל בית הרופאים הווטרינרי מכבים והסוכנות הישראלית להטסת חיות מחמד Terminal4Pets
תאריך:  10/12/2013   |   עודכן:  10/12/2013
ד"ר איתן קריינר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קור כלבים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיאו אהווו....
10/12/13 15:43
2
כאב -לב
11/12/13 06:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בימים הקרובים צפויה לפקוד את ישראל מערכת חורפית קשה במיוחד. על-פי הערכות החזאים, תכלול הסערה ירידה חדה בטמפרטורות, גשמים רבים, רוחות חזקות, שלג במקומות הגבוהים ועוד.
10/12/2013  |  זכי הלר  |   כתבות
השופט: יואב עטר, בית משפט השלום בבאר שבע
10/12/2013  |  איתמר לוין  |   כתבות
איש מאיתנו אינו אוהב להרהר במחשבות על סיום חייו, והלוואי ויכולנו לחיות עד אין קץ אך המוות זהו שלב בגלגל החיים, שלב אחרון וסופי. למותו של אדם יש השלכות רבות על האנשים שהשאיר אחריו. במרבית המקרים עדיף כי בטרם לכתו ישאיר אדם "הוראות הפעלה" לממון ולרכוש שהשאיר אחריו.
09/12/2013  |  גילעד ושדי  |   כתבות
כמדי שנה נערך בירושלים טקס הענקת תואר כלת האור בחג החנוכה. השנה זכתה בתואר פרופסור חגית הלפרין. את הטקס המרגש הנחתה הסופרת שמחה סיאני היוזמת והמייסדת של הפרס - והכול בשיתוף פעולה עם אגודת הסופרים העברים והמועצה הציונית בישראל. בטקס ברכו הרצל חקק יו"ר אגודת הסופרים העברים והשר לשעבר יגאל ביבי יו"ר המועצה הציונית בישראל. נציג קרא את ברכתו של ראש העיר ניר ברקת.
08/12/2013  |  הרצל חקק, בלפור חקק  |   כתבות
למרות יוקר המחיה ומחירי המזון המאמירים, הצנע כבר מאחורינו, וכשהילד משאיר אוכל בצלחת, אנחנו נוטים להתערב.
08/12/2013  |  דניאלה פיריאן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il