|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

יש לקבוע גבולות וסייגים לעבירות מין

העובדה כי בשנים האחרונות, מקל המחוקק, יותר ויותר בדרישות הנדרשות, כיום, בהשוואה לדרישות החמורות, שנדרשו בעבר כדי להוכיח עבירות מין ולהביא להרשעה, בבתי-המשפט, אינם אלא כניעה לסוג מסוים של לינץ' תקשורתי שמארגנים ארגוני נשים, במטרה להקל, יותר ויותר, בנטל הראייתי הנדרש
17/12/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
לשמור על כבוד האדם באשר הוא [צילום: AP]

בכל הכבוד הראוי לרצון להדביר ולחסל מגיפת עבירות המין, בכלל ומגיפת עבירות המין, בפרט, בהם נגוע השירות הציבורי, הרי אין הדבר סביר, כי כל אימת שתחפוץ מלינה וגם/או מתלוננת בפוטנציה, להעלות על סדר היום הציבורי, עבירות ציבור שביצע בה, לכאורה, איש ציבור זה או אחר, יתחיל מחול שדים ואפילו שחלק מעבירות המין, זכו לטיפול משפטי, בעבר (כושל וגם/או חלקי).

בכל הכבוד הראוי, אין כל סיבה כי אותו נילון ובייחוד שעה שאותו נילון הינו איש ציבור חשוף לגל חדש של פרסומים מכפישים על-אודותיו, לפרסום עדויות שהוגשו נגדו, לכאורה, למשטרה וגם/או לכל גורם חקירתי אחר, אולם מוסר/מוסרת וגם/או מוסרי/מוסרות עדויות אלה, יסרבו להגיש תלונה רשמית למשטרת ישראל תלונה שתביא, אולי, סופם של דברים לנקיטת הליכים פליליים והגשת כתב-אישום לבית המשפט, כמו-גם לזימונם של מוסר/מוסרת וגם/או מוסרי/מוסרות עדויות אלה, אל דוכן העדים, לצורך חקירתם, בחקירה נגדית.

בכל הכבוד הראוי, לרצון להביא לכך, כי יודבר ויחוסל גל מגיפת עבירות המין, בישראל, בבחינת: "והיה מחנך טהור", הרי אין כל צל צילו של ספק, שמי שמטיחים בו טענות של ביצוע עבירות מין, כאלה וגם/או אחרות - בין אם מדובר בליטופים אסורים, בשליחת ידיים למקומות צנועים וכן הלאה עבירות שכאלה - הרי אין להתיר הרצועה, באופן שעבירות מין שעברה תקופת ההתיישנות לגביהן, יזכו להתייחסות עניינית של משטרת ישראל, תחת ש"תלונות" אלה, שאינן תלונות של ממש, אלא הינן מסירת עדות במשטרה, שלא בדרך של תלונה, תזרקנה, במצב דברים זה, לאשפה.

העובדה כי בשנים האחרונות, מקל המחוקק, יותר ויותר בדרישות הנדרשות, כיום, בהשוואה לדרישות החמורות, שנדרשו בעבר כדי להוכיח עבירות מין ולהביא להרשעה, בבתי-המשפט, אינם אלא כניעה, בכל הכבוד הראוי, לסוג מסוים של לינץ' תקשורתי שמארגנים ארגוני נשים, במטרה להקל, יותר ויותר, בנטל הראייתי הנדרש, כדי להרשיע עבריין המואשם בעבירות מין, בבתי-משפט בישראל. אין כל סיבה שעבירת מין שקיימת לגביה התיישנות, תפורסם ברבים, בגלל הנימוק הקלוש והמופרך, בכל הכבוד הראוי, לפיו אם תפורסם עובדת החשד לביצוע עבירת מין לחשוד מפורסם ואפילו חלה לגביה התיישנות הרי יביא הדבר לכך כי מתלוננות נוספות שאותו איש ציבור ביצע, לכאורה, עבירות מין אף בהן, תגשנה תלונות למשטרה, כאשר אין קיים מצב דברים של התיישנות, לגבי תלונות חדשות אלה.

מגמת ההחמרה והענישה, המאפיינת בשנים האחרונות מדינת ישראל, הינה מנוגדת לחלוטין, למגמה הרווחת בארצות אירופה, בכלל ובארצות הברית, בפרט, לפיה מועלות על נס זכויות וחירויות האזרח ומתחילה להיווצר מגמה נוגדת של הקלה בזכויותיהם של עבריינים, לכאורה - ובעניינם של עבריינים מורשעים, במיוחד. ההתפתחות הטכנולוגית מוכיחה, כי במקרים רבים נשלחו לכיסא החשמלי עבריינים מורשעים, שלא היו צריכים לקפח חייהם, עד כי ישנם הדורשים, ביטולו של עונש המוות, בחלק ממדינות ארה"ב.

במקביל לשמירת זכויותיהם של נפגעי ונפגעות עבירות מין, קיים גם אינטרס נגדי לשמירת זכויותיהם של מי החשודים, לכאורה, בביצוע עבירות מין, כך שהאיזון הראוי בין שני אינטרסים אלה, חייב להישמר. אין כל סיבה לפרסם - ברבים - תלונות של מתלוננים ומתלוננות בעבירות מין במיוחד כשהחשודים הינם אישי ציבור שעה שמתלוננים ומתלוננות אלה, אינם מוכנים להגיש תלונה רשמית, במשטרת ישראל, שתביא לחקירה פלילית, שסופה הגשת כתבי אישום נגד חשודים שכאלה. אומנם נכון הוא הדבר, כי משטרת ישראל חייבת לחקור, בהתאם להוראות החוק, בחשדות לפלילים, המובאות לידיעתה, גם מיוזמתה האישית, אולם חקירה שכזו, אין בה כל ערך, בכל הכבוד הראוי, שעה שהמתלוננים והמתלוננות, אינם מוכנים לשתף פעולה, כדי להביא לחקירה פלילית ולכתב-אישום צפוי, בהימנעותם מהגשת תלונה פלילית רשמית נגד חשודים אלה, למשטרת ישראל.

הוא אשר נכתב בכותרת רשימה זו - יש לקבוע גבולות וסייגים לעבירות מין ובכלל זה יש לקבוע, בין היתר, כי עבירות מין שחלה לגביהן התיישנות, לא יפורסמו ברבים; כי לא יפורסמו ברבים חשדות למעשים פליליים, שעה שמי שטוענים/טוענות, כי בוצעו בהם עבירות מין, בידי חשודים אלה וגם/או אחרים, אינם מוכנים לשתף פעולה עם המשטרה, בהגשת תלונה רשמית נגד אותם חשודים, לצורף פתיחת חקירה פלילית נגדם.

חוק כבוד האדם וחירותו, אינו בגדר של חוק מת ויש לשמור על כבודו של אדם, באשר הוא ואפילו חשוד הוא בביצוע עבירות מין. הכלל חייב להיות כזה: מי שאינו מוכן להיחשף לחקירה פלילית, בעקבות עדות שמסר הוא על עבירת מין, במשטרה וגם/או מי שאינו מוכן להגיש תלונה רשמית, למשטרת ישראל, בגין עבירות מין שבוצעו בו, לטענתו ולכאורה, אינו זכאי לכך, כי יבוזבזו זמן ומשאבי ציבור, שלא לצורך, בידי משטרת ישראל וגורמים נוספים, בכל הכבוד הראוי, לצורך פתיחת חקירה פלילית, במידע שמסר הוא למשטרת ישראל ואין הוא מוכן לעמוד - באופן רשמי - מאחוריו, בבית המשפט, בדרך של חשיפתו לחקירה נגדית בידי הסנגורים של הנאשמים, אשר בעקבות תלונה פלילית שהגיש הוא, החל ההליך הפלילי.

איזון נכון וראוי, מתבקש בכל מקרה של שמירה על זכויות אזרחי המדינה והוא מתבקש, ביתר שאת, שעה שמדובר במצב דברים של אפשרות שלילת חרותו של אזרח, עקב החשדתו לאחר חקירתו בפלילים בהגשת כתב-אישום נגדו לבית המשפט. מציאות שכזו של הגשת כתבי-אישום, "ביד קלה", יש למנוע ולצמצם ולעניין זה יש לנקוט מדיניות, לפיה תלונות אנונימיות וגם/או תלונות של מי שאינם מוכנים לעמוד מאחוריהן, בחקירה נגדית, בבית המשפט לא תתקבלנה ולא ימשיכו בהליכים משפטיים ואחרים, בעניינן של תלונות שכאלה, כל עוד לא תלוונה הן בתלונה רשמית של מי שטוען/ טוענת / טוענים / טוענות, כי בוצעו בהם, לכאורה, עבירות מין.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  17/12/2015   |   עודכן:  17/12/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יש לקבוע גבולות וסייגים לעבירות מין
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
17/12/15 12:23
2
מלכות שטנגר ה-13
17/12/15 14:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני יומיים פרסמתי, בבלוג שלי, רשימה שכותרתה הייתה: "מישהו ראה את שרת המשפטים?". ברשימה זו כתבתי, בין היתר, כי:
16/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
על-רקע ההליכים המתקדמים המתקיימים, בימים אלה, בפני וועדת האיתור למינוי היועץ המשפטי המיועד הבא לממשלה, הרי מן הראוי לבחון ולבדוק דרכי וסוגיית מינויים הצפוי של בכירים, בשירות המדינה. בעיקרון המועמדים למשרות בשירות המדינה, מתמנים בדרך של מכרז פומבי, לאחר שנציב שירות המדינה הכריז על קיומה והצורך בה, בפומבי, כאשר איושן של רוב המשרות, בשירות המדינה, נעשה בדרך של פרסום מכרז ובחירת הזוכים, למשרות בשירות המדינה, בעקבות הצגת מועמדותם של מועמדים, למכרזים הפומביים שמפרסמת, לצורך כך, המדינה.
15/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
כל יום העובר וחולף מבלי ששרת המשפטים, איילת שקד, תיטוש לרגע כסא "המיניסטר שלה", תרד אל העם ותיטול חלק פעיל ומכריע במאבק ההישרדות הכוחני, המכוער והמביש, בכל הכבוד הראוי שמנהלים היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בצוותא-חדא עם פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן אל מול ונגד סמכויות הביקורת הפרטנית והאישית על פרקליטים ופרקליטות, בשירות המדינה, שיש לנציבות ולנציבת הביקורת על הפרקליטות, השופטת בדימוס, הילה גרסטל, מחליש באופן חד-משמעי מעמדה כשרת משפטים ומחריף השאלה, מי הוא בעל סמכויות ההחלטה האמיתית, במאבק המתנהל בין בעלי תפקידים בכירים אלה, בצמרת המשפט בישראל?
14/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
כמו בשעון שוויצרי מסדרת ייצור ותיקה וממוסדת עובדת השיטה. תחילה נוצר תקדים משפטי מחייב, מרענן, עד מדהים, בערכאה הראשונה ולאחר מכן נמוג תקדים משפטי מחייב, מרענן, עד מדהים זה, בקול ענות חלושה, מכוח הסדר דיוני אליו הגיעו הצדדים, במסגרת ערכאת הערעור. קביעותיה העובדתיות ומסקנותיה המשפטית של הערכאה השיפוטית הקודמת - שיצרה התקדים המשפטי, המחייב, המרענן, עד מדהים - מבוטלות, בהסכמת הצדדים, במסגרת פסק-הדין שניתן בערעור ואינן מחייבות עוד. הצדדים מסכימים במצב דברים זה על הסדר שיחליף התקדים, באופן שהתקדים מתמוסס עד מתבטל, כליל. לאחרונה, "שוכללה" השיטה ובמסגרת ערכאת הערעור ניתן תוקף להסדרי פשרה, ההופכים להיות חסויים וסמויים מן העין הציבורית, עד שהמתבונן מן הצד, הזר להליך המשפטי עצמו, אינו יודע, כלל וכלל ולעתים, אף לא ידע, לעולם מה הוחלט בערכאת הערעור, במתן תוקף מחייב של פסק-דין להסדר דיוני זה וגם/או אחר.
13/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הכריכונים החמודים הקטנטנים והסקסיים האלה, המוגשים לכם בחלק ממסיבות העיתונאים והתקשורת של מפלגת ת "הבית היהודי" הם כשרים לחלוטין. אם אתם - במקרה שומרי כשרות ואפילו שאין כיפה סרוגה ענקית (של נוער הגבעות) או כיפת סרוגה פריזבי שטוחה (של צעירי הישיבות התיכונות ונפתלי בנט) או כיפה סרוגה "בעלבתית" עם נוכחות בורגנית מרגיעה (של הרב אליהו מיכאל בן דהאן, מוטי יוגב ו"יוגבים" אחרים שכמותו) מכסה על שערותיהם וגם/או על מה שנותר משערותיכם, נא לא לדאוג. הכשרות הינה - עדיין - אחד מהעקרונות הבולטים, שניתן לקרוא עליהם - ובהרחבה - במצע של תנועת: "הבית היהודי - מפד"ל החדשה לכנסת ה-18".
09/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
 מערכת הטילים הטקטיים של הצבא האמריקני (ATACMS) [צילום: אנדרו דיקסון/צבא ארה"ב/AO]
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מה...
חברון [צילום: משה מילנר/לע"מ]
שירה אדרי
בשנת 1929, במהלך מאורעות תרפ"ט (1929), הרבה לפני "הכיבוש", נשים וילדות יהודיות רבות נאנסו על-ידי הפורעים הערבים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il