|
יצחק רבין ז"ל [צילום: יעקב סער/לע"מ]
|
|
|
|
|
בשנת 1977 היועץ המשפטי ל
ממשלה,
אהרן ברק, פנה לראש ממשלת ישראל,
יצחק רבין, והודיע לו שהוא
חשוד בפלילים ופרט בפניו את החשדות, שהתמקדו למעשה בחשד לעבירה שביצעה רעייתו. תגובת רבין לעובדה, שרעייתו היא הנושאת בנטל של עיקר החשדות הייתה הופעה מידית בפני הציבור והודעה על
התפטרות.
נכון לשנת 2019 ראש ממשלת ישראל,
בנימין נתניהו,
חשוד בפלילים. החשדות נגד בנימין נתניהו חמורים לאין ערוך מהחשדות נגד יצחק רבין בשנת 1977. ההבל בין שני המקרים, שיצחק רבין
התפטר ב-1977 בשעה שבנימין נתניהו בשנת 2019
מתנפל על רשויות החוק ויוצר דה-לגיטימציה מוחלטת לאותן רשויות תוך גילויים רוויי שנאה מסוכנת ובוטות גסה נגדן.
על-פי חוק החסינות משנת 2005 אין התייחסות למקרה מיוחד של העמדה לדין ראש ממשלה. החוק
מאפשר הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה. נכון להיום, לכנסת שמורה הרשות להקנות לראש הממשלה חסינות בחוק, ולזה חותרים המלקקים ----- של ראש הממשלה. על-פי החוק הקיים אין אפשרות להדיח ראש ממשלה משהוגש נגדו כתב אישום.
אינני משפטן. אך כאזרח אני שואל, הגם שהחוק לא קבע, שיש להדיח ראש ממשלה אם הוגש נגדו כתב אישום, האם לא נפגע מעמדה של מדינת ישראל? האם לא נפגע המוניטין הבינלאומי שלה, שהעומד בראש המדינה, ראש הממשלה, עומד למשפט על חשדות למעשים פליליים? נשיא המדינה ראובן ריבלין העלה את רעיון הנבצרות, אך מעבר לכל הדיון המשפטי האם אין מקום
לנהוג בשנת 2019 מנהג יצחק רבין כפי שנהג אותו ראש ממשלה בשנת 1977?