|   15:07:40
  שמחה סיאני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

חדר אחד, בבקשה! <span style='font-weight:normal;'>[חלק שני]</span> <br>

מלצר לבוש בקפידה הניח על השולחן שתי "צלחות לווין"! כך הן נראו לי, שטוחות וענקיות! הן קושטו בצורות שונות באמצעות פסי רוטב שיצרו פרחים, פסים ועיגולים... מלאכת מחשבת, היוצרת אשליה שצלחת הלווין מליאה, בעוד היא למעשה ריקה ממזון
09/12/2020  |   שמחה סיאני   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
בביס אחד [צילום: פלאש 90]


"תפריט שירה"

לא רציתי להיראות בעיני מארחי כבורה והודיתי לאלוהים על שהייתי שחקנית בתיאטרון "בימתנו" של אליעזר א. אנסקי והעמדתי פנים, כאילו אני מכירה כל מנה ומנה בתפריט, חייכתי ואמרתי לו: "וו'אוו', איזה אוכל טעים מגישים במסעדה הזאת, תודה שהבאת אותי לכאן, אבל תאמין לי שאיני יודעת מה לבחור, הכל נראה לי כה טעים...". "תבחרי מה שאת רוצה, יקירה", אמר מניף ידו בלארג'יות לעומתי ומתרווח נינוח בכיסאו.

"אתה יודע..., מה שתבחר, אבחר גם אני, כי אני סומכת על טעמך", אמרתי מחייכת אליו בחיוך הכי מתוק שיכולתי להפיק מעצמי באותו רגע.

הוא הסמיק מנחת ועיניו נצצו. "תודה על המחמאה", אמר, "בסדר, אני אזמין את ... ועבר באצבעו על כל הרשימה... את זה" והצביע על מאכל מסוים שהיה כתוב בתפריט. "יופי" אמרתי, "אני מכירה את המנה הזאת, היא טעימה ביותר, יש לך טעם טוב. תודה"!

הייתי רעבה, כי אכלנו במלון ארוחת צהריים בחצות היום ועתה שמונה שעות אחרי אותה סעודה. מלצר לבוש בקפידה הניח על השולחן שתי "צלחות לווין"! כך הן נראו לי, שטוחות וענקיות! הן קושטו בצורות שונות באמצעות פסי רוטב שיצרו פרחים, פסים ועיגולים.. מלאכת מחשבת, היוצרת אשליה שצלחת הלווין מליאה, בעוד היא למעשה ריקה ממזון ורק דוגמית מוצבת בגאוות יוצרה באמצע הצלחת. הייתה זו חתיכת עוף שטוגן או נאפה, טבולה ברוטב חום-אדמדם. מסביב לחתיכת העוף הונחו כמה עלים ירוקים, שני כדורי גזר, כדור תפוח אדמה, כמה גרגרי אפונה ירוקים ושני בצלצלים קטנים. זהו! אם זה היה תלוי בי, הייתי מחסלת את גוש בשר העוף הקטן הזה בביס גדול אחד, או מקסימום בשני ביסים מנומסים קטנים יותר.

הוא הניח את המפית על ברכיו ואף אני והתחלנו לאכול. יכולתי לסיים את המנה הזאת כאמור תוך דקה! אך עקבתי אחריו איך הוא חותך בזהירות את בשר העוף לחתיכות קטנות ומגישן לפיו צר השפתיים, חתיכה חתיכה... הבטתי בו מתפעלת ואמרתי בלבי: איזו סבלנות יש לאיש הזה. זה ייקח לו שעה לסיים ולאכול את חתיכת העוף הקטנה הזו בקצב הזה.

נהגתי כמוהו והשתעשעתי בחיתוך בשר העוף לריבועים קטנים. נזכרתי, איך חתכתי בדרך זו את העוף לילדיי, איריס ואודי, כשהיו קטנים..., טוב שלא הערתי על כך דבר, שלא יחשוב שירדתי מן העצים...

אחר כך הגישו לנו צלחת מרק, שגם אותו בחר עבור שנינו. צלחת המרק הייתה גם היא לווינית, אך לא מקושטת והמרק, הונח בשקערורית שבמרכזה. אם הייתי מודדת את כמות המרק, הייתי יכולה למזוג את תכולתה לכוס חד-פעמית אחת, זו הייתה הכמות! מזעזע.

המרק היה עם שתיים-שלוש אטריות ועלה קטן של שמיר שצף בו יתום. המרק היה טעים, המראה חינני אך לא משביע. גם לחם לא הונח על השולחן ולגמתי ממנו לאט-לאט, כמו המזמין. אח, הרהרתי בלבי, אילו היו מגישים לי עכשיו מרק תימני עם חתיכה עסיסית של עוף או בשר, בתוספת סלופה וחילבה..., כמה הייתי מאושרת ושבעה..., אך היה זה רק חלום, והמשכתי ללגום לאט-לאט מהמרק והבטן, נותרה מקרקרת!

לבסוף בחרנו במוס שוקולד כמנה אחרונה. אני מאוד אוהבת שוקולד ורציתי לפייס את עצמי במנה אחרונה ומתוקה זו, אחרי המנות המפוארות במראה אך הדלות בכמות אותן הגישו לנו. גם פה נחלתי אכזבה. המוס הוגש לנו בשני גביעים גדולים ומרהיבים ביופיים, אך תכולתם הייתה כה דלה..., אולי כמות של כף מוס אחת, אולי שתיים הוכנסו פנימה ושפע של קצף מעל, שנתן אשליה שהגביע מלא מוס שוקולד ולא כן הוא. נכנסתי למסעדה רעבה ויצאתי ממנה רעבה. הו, עכשיו הייתי מתנפלת על איזו לאפה סביח טעימה ומשביעה..., אבל איפה אני ואיפה הלאפה...

בטרם עזבנו את המסעדה, עצר בן לוויתי ליד בעל הפפיון, לחש משהו על אזנו ותחב לו תשר לכיס, וכן ל"שר המשקים". שניהם נראו מאוד מרוצים. נפרדנו מהם לשלום ואני הודיתי לבן לוויתי על הארוחה הטובה ועל האווירה הנעימה. המכונית השחורה עם הנהג המתינה לנו מחוץ למסעדה והובילה אותנו למלון.

ברגע שהגענו לחדרנו, כל הקסם פג!

מארחי התרחץ במשך חצי שעה, שפך על עצמו חצי בקבוק של אפטר שייב משובח ונכנס למיטה. גופו היה לבן, שהסמיק ונעשה אדום מהתרגשות וחלק כמו צלופח. חשבתי שאני עומדת להקיא בכל רגע. קיבלתי סיבובי ראש מריח האפטר שייב שלו, שלמרות היותו משובח, "הסריח" והיה כבד להרחה מנשוא. ברחתי לחדר האמבטיה, נעלתי את הדלת, התרחצתי, ייבשתי את האמבט ו"ריפדתי" אותו בכל המגבות שהיו שם ובחלוק הרחצה, התכסיתי. ב"מיטה" זו אבלה את כל לילותיי בלונדון, החלטתי!

כמעט שעה עברה והוא ראה שאני מתמהמהת..., ונקש קלות על דלת חדר האמבטיה ושאל: "שמחה, הכל בסדר"? "כן", עניתי. עברה עוד חצי שעה והוא הבין, שלא אצא מחדר האמבטיה והתחנן שאצא... ואני אמרתי לו שלוש מילים בלבד ולא ייספתי: "תתבייש לך, הבטחת"!

כרטיס טיסה

כך עברו עליי שלושה ימים נפלאים ומרתקים! באור יום הוא עשה ה כ ל כדי שאהנה, ואכן נהניתי מחברתו מאד. כשהגיע הערב, יצאנו בכל פעם למסעדה מפוארת מקודמתה ושוב הוגשו צלחות הלווין. מאז הערב הראשון, למדתי את הלקח ואכלתי טוב בצהריים, כדי שלא אצא רעבה מהמסעדה אליה הלכנו.

כשהגיע הלילה, כל ריטואל הרחיצה שלו, הגילוח וטונות האפטרשייב חזר על עצמו והחליא אותי. ואני, נמצאתי עצמי שוב נועלת את דלת חדר האמבטיה, שומעת את קול תחנוניו ורועדת מפחד, שמא יפרוץ את הדלת. כך היה במשך שלושה ימים ולילות!

ביום הרביעי הלכנו לטייל בשדרה בעיר. פתאום, אני רואה סוכנות של חברת נסיעות. אמרתו לו שיחכה לי על הספסל בשדרה, כי אני רוצה קצת לתור את המקום ולראות את הנוף בסביבה ומיד אני חוזרת. לשמחתי הוא הסכים ואני פסעתי לאט, שלא יחשוד בי, ונכנסתי חיש לסוכנות. אישה מבוגרת ישבה ליד השולחן. ישבתי מולה, בלי לברכה לשלום ובלי לבקש את רשותה לשבת ופניתי אליה בתחינה כשדמעות זולגות מעיניי ואמרתי לה: "סליחה שלא בירכתי אותך לשלום בהיכנסי לכאן וסליחה שישבתי בלי לשאול לרשותך, אך אני נתונה בצרה צרורה ורק את תוכלי לעזור לי".

האישה ראתה שאני במצוקה נוראית ואמרה לי: "מה אני יכולה לעזור לך, גבירתי"? "את רואה את האיש שיושב שם בשדרה על הספסל"? היא הציצה, הנידה בראשה ושאלה: "כן, למה"? ואז סיפרתי בדמעות מה קרה ושאני לא יודעת איך לברוח הביתה. אמרתי לה, שרק היא יכולה להציל אותי כי באתי עם מעט כסף, כי הוא משלם על כל ההוצאות, ושתעשה מאמץ ותחליף לי את כרטיס הטיסה, כי אין בידי כסף לרכוש כרטיס אחר. האישה הביטה בי בצער, לקחה את מספר הטלפון שלי במלון ואמרה שתעשה כל מאמץ כדי להחליף לי את הכרטיס. חזרתי לספסל בשדרה, כאילו חזרתי מטיול התרשמות קטן מהסביבה.

כיצד נהג בי מארחי כדי לזכות ב"דג הזהב"? והאם זכה בו?

על כך תקראו בפרק השלישי והאחרון.

תאריך:  09/12/2020   |   עודכן:  09/12/2020
שמחה סיאני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הבחירות לנשיאות ב2021 מתקרבים ובורסת השמות לנשיאות גואה. בבורסה הזאת ישנם מועמדים שגורמים להרמת שלוש גבות. חלק מהמועמדים הם מטעם עצמם, וחלק מטעם העיתונים, חלקם מטעם משפחתם וחלקם מטעם הפייסבוק. ולפני שנבקר בביקורת חריפה את תופעת הריאליטי הזאת, שבמקרה הטוב גורמת לזילות כס הנשיא ובמקרה הרע היא מהווה עוד אבן בריסוק הדמוקרטיה הישראלית, חשוב לומר משהו אחד לזכות כל המועמדים: הם לא מחפשים פרנסה. הם עשירים בכסף, בפנסיות ובהון עצמי. מתבקש לקחת הרבה אויר למקרא רשימת המועמדים: אליקים רובינשטיין, יהודה גליק, דוד לוי, מרים פרץ, בוז'י הרצוג, עמיר פרץ, ביבי נתניהו, יהורם גאון, שמעון שטרית והמועמדת הערביה הראשונה תמאה מאור. אין ספק בטוהר כוונותיהם של המועמדים עצמם אבל צריך להטיל ספק גדול בתבונת האנשים שמאמינים שצריך נשיא לא פוליטיקאי. ההפך הוא הנכון ודווקא בעת הזאת ישראל חייבת רק נשיא שבא מהדה ומהמשחק הפוליטי. כל מועמד פופוליסטי הוא עוד ביטוי של ריסוק הדמוקרטיה השברירית שלנו, ואם הדמוקרטיה שלנו חפצת חיים היא אז חייבים לרדת מייד מרעיון של נשיא שאינו פוליטיקאי.
09/12/2020  |  שלמה צדוק   |   יומני בלוגרים
"אבי פצצת הגרעין האירנית" מוחסן פחרי זאדה חוסל בטהרן ב-27 בנובמבר, בכירי ההנהגה האירנית ו"משמרות המהפכה" משמיעים מאז איומים ואזהרות כי בכוונתם לנקום את מותו אך בפועל, מלבד החלטות של הפרלמנט האירני בדבר העלאת רמת ההעשרה של האורניום ל-20 אחוזים והשהיית פעילות הפקחים הבינלאומיים במתקני הגרעין, לא נקטה אירן בשום פעולת נקם מעשית בשטח.
כדבר הזה עוד לא היה בתולדות המדינה. חבר ממשלה המתגדר בתואר מומצא, חסר תקדים ("ראש ממשלה חילופי"), תוקף את ראש הממשלה במילים חריפות ביותר. מילים שלקוחות מלקסיקון הרחוב של מפגינים שלוחי רסן. "שקרן", "מפר הבטחות סידרתי", "מוליך שולל" - כך ועוד הטיח בני גנץ בבנימין נתניהו בפריים-טיים של כל הערוצים. הוא ויועציו, מכתיבי טקסט נאומו, בוודאי הורו לו לחקות את המפגין הסדרתי סדי בן שטרית, ולאמץ את לשונו הפרועה. אלא שסדי, הגם שמקבל בימות נדיבות בטלוויזיה להשמיע קבל האומה את הגיגיו העמוקים, הוא אזרח מן השורה. גנץ הינו שר בכיר בממשלתו של האיש שלעברו טיווח צרורות בלתי מבוקרים. ברקים ורעמים של סרק.
פילים לבנים אי-אפשר לצוד. זו עובדה ידועה לכל צייד, בור כמו עם-הארץ, בממלכת לובנגולו. ברגע שתנסה לצוד אותו - הלבן פורח באוויר ומתאדה. פיל לבן מעולם עוד לא ניצוד, זו עובדה ויקיפדית, לא פרבדה. פיל אדום מעורה בנוף חנויות חרסינה, ניצוד בכל מרחבי העולם ומוצג לראווה בקרקסים, בעצרות פוליטיות ובגני חיות מגונדרים. כשאתה מתקרב לפיל אדום מצוי וצועק באוזניו בווו-בווו! הרגלים שלו מתמוטטות והוא נתקע בקרקע, מכונית ללא מנוע. יורים בו בוז, מטילים עליו מים או רשת והוא מחוסל.
08/12/2020  |  אורי שרגיל  |   יומני בלוגרים
בנימין נתניהו בדרך לדיקטטורה. הוא שולט באמצעות טריאומווירט (הוא, יוסי כהן מהמוסד ומאיר בן שבת מן המל"ל. הממשלה היא רק קישוט).
08/12/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il