מחדל המידע בתחבורה הציבורית נמשך. בשבוע שעבר תקפו פצחנים אתרים ישראלים, בהם חמישה אתרי תחבורה ציבורית של חברות גדולות ובינוניות - דן, קווים, דן בדרום, אפיקים ודן באר שבע. נוסעים שמבקשים לקבל באתרי מידע על הקווים וזמני הנסיעות שלהם אינם יכולים לעשות זאת. בחברות אומרים כי מדובר באירוע ביטחוני וכי החברה שעליה יושבים השרתים פועלת להחזרת האתרים בימים הקרובים.
ייתכן מאוד שתקיפה מעין זו היא בבחינת "כוח עליון" וכי לא נפל פגם בהתנהלות המפעילים. אלא שקיים "כוח עליון" אחר, אי-שם במשרדה של שרת התחבורה מרב מיכאלי, שבמקום למלא את חובתו החוקית בהתאם לתיקון 98 לפקודת התעבורה, בחר להפיל, במו-ידיו וללא התערבות כוח זר כלשהו, את אתר המידע הארצי לתחבורה ציבורית - bus.gov.il. כבר שלושה חודשים(!!!) שהאתר שאמור לספק מידע לנוסעים אינו פעיל (למעט בקווים של אגד), ונוסעים אינם יודעים כיצד לתכנן את נסיעתם, מה תעריף הנסיעה ופרטים נוספים.
הכל נעשה בהוראתו הישירה של מנהל הרשות הארצית לתחבורה, יעקב ישראל נתניהו, שקיבלה הכשר משרה מיכאלי. במופע מדהים, כפי שדיווחנו ב-News1 היא אף הטעתה את הכנסת כאילו האתר חזר לפעול, בעוד שההודעה באתר עצמו אומרת בדיוק את ההפך. זו אותה מפלגת העבודה ה"חברתית" שגם פוגעת במידע ללמעלה ממיליון נוסעים ושביחד עם ליברמן הולכת
לבטל את הנחת הערך הצבור והנחות נוספות הניתנות בערים שונות. לאן נעלמה למשל ח"כ נעמה לזימי, נוסעת מתמידה בתחבורה הציבורית, שרואה את העוול שנגרם לציבור וממלאת פיה מים? האם העובדה שמדובר בשרה ממפלגתך מונעת ממך להשמיע ביקורת ולשרת את ציבור הבוחרים שבחר בעבודה?
חשבתם שזהו? עוד לא. חברת התחבורה הציבורית החדשה "תנופה" גם היא לא מציגה כלל מידע על קווי השירות שלה, ובחלק מן החברות המידע מוצג בצורה מסובכת שמקשה על חיפוש קווים או על איתור זמני הנסיעות שלהם, וזאת בהעדר הנחיות מסודרות ופיקוח מצד הרשות לתחבורה ציבורית.
אפילו מוקד המידע הטלפוני לתחבורה ציבורית מוסר מידע חלקי הן על תעריפי הנסיעה, הן על נגישות האוטובוסים ואף מציע לנוסעים מסלולים ארוכים בשעה שאפשר להציע להם מסלול מקוצר.
כך שגם האתרים הפרטיים והלא-נגישים לוקים בחסר. כך למשל, לאחרונה ישנן סתירות רבות במידע זמן אמת בין הישומון "מוביט" לישומון "אוטובוס קרוב", הדבר מוביל להטעיה ולמידע כוזב על אוטובוס שצפוי להגיע לתחנה בדקות הקרובות כשבפועל הוא כבר חלף זה מכבר.
השלכות מחדל המידע עלולות להרחיק משתמשים קיימים משימוש בתחבורה הציבורית, וודאי שאין בהן כדי לתמרץ אחרים לזנוח את הרכב הפרטי לטובת התחבורה הציבורית.