בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
ומה בינתיים? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
הפלונטר התל אביב
|
הפעם הטענה שלי היא כנגד העדר כיסוי לתחנות האוטובוסים, לאלה שהוזזו בשל הקמת קו הרכבת הקלה והנוסעים צריכים לעמוד גם בגשם עז חשופים
|
"השינוי בדרך" מודיעה עיריית תל אביב, אלא שהדרך פקוקה והשינוי תקוע מדי חודשיים בצרוף לחשבון הארנונה מקבלים תושבי תל אביב איגרת מראש עירם. באיגרת של ינואר ופברואר פותח רון חולדאי ככה: "שתי שאלות שהתושבות והתושבים שואלים אותי הכי הרבה לגבי השינויים התחבורתיים - 1. למה השינוי הנחוץ לעיר שלנו. 2. ולמה זה קורה בבת אחת. ראש העיר עונה קצת באריכות שהסיבה הראשונה נעוצה בצפיפות שהולכת וגוברת. אשר לשינוי הוא היה צריך לקרות מזמן. בהזדמנות זאת ראש העיר מזמין אותי לבקר בשדרות ירושלים ביפו כדי לראות את נסיעות המבחן של "הקו האדום" של הרכבת הקלה ואני תקוע ברחוב אבן-גבירול, שבו אמור להיות "הקו הירוק". מסיבה זאת מדי פעם קטע של הרחוב באורך כמה מאות מטרים הופך מארבעה נתיבים, שניים בכול צד, לשני נתיבים. בין השאר, כפי שכבר הערתי, מוקדי ציבור חשובים כמו מגדל המאה שבו מרוכזים בין היתר עשרות מרפאות מקצועיות, חסרים תחנות לאוטובוסים והחולים צריכים להשתמש בדרך עקלקלה כדי להגיע למקום, או לקחת מונית פרטית, שגם היא לא יכולה לעצור במעבר חציה במקום. גשרון זמני שיאפשר את הנגישות היה פותר את הבעיה. שלא לדבר שגאוני העיצוב של העירייה עדיין לא מצאו את המראה לגידור בצדי הכביש שמקשט את רחובותיה של הכרך וחסרים רק מגדלי שמירה שיזכירו מראות לא מלבבים. אבל העירייה עוסקת בדברים גדולים. נא לא לבלבל לה את הראש בזוטות כאלה.
|
|
|
שוטר תנועה בלונדון [צילום: יוטיוב]
|
|
להעמיד את שוטרי התנועה על הרגליים. יתרה מזאת. גם תנועת האוטובוסים שמוגבלים לנתיב אחד בכול כיוון חנוקה. היא נעצרת ליד רחובות רוחב, גם אם התנועה בהם מועטה, כי יש לנו רמזור אוטונומי. בכל מטרופולין בעולם, גם באירופה וגם באמריקה, שנמצאים בה מרב האמצעים החדישים לזרימת התנועה, בנסיבות מסוימות ובזמנים מסוימים מוצבים שוטרים לכוון את התנועה. והם עושים זאת במיומנות גדולה וגם לעתים בחן. ככה למשל כאשר השוטר שמכוון את התנועה שם לב ל"חתיכה" ליד הרמזור, והוא אפילו קורץ לה לפני שהוא מניף את ידו. לקרוץ הרי מותר. ובכלל, לראות את השוטרות והשוטרים האלה בפעולה זה מרתק. הם לא מנתבים, הם מנצחים בלי שרביט, בידיים, על התנועה. זה קורה גם אם לפתע מסיבה כלשהי, רכב תקוע, וכיו"ב תקלות זמניות שגורמות לתנועה לזחול או להעצר. תוך זמן קצר מופיע שוטר התנועה ומכוון. אם משטרת התנועה לא מוכנה לרדת מן הסיירות הממונעות, שמחנות את הרכבים גם על מדרכות, ידאג נא ראש העיר שפקחי העירייה יעשו זאת. כל הדרוש הוא לשלוח אותם לקורסים לפריז ולונדון להלביש אותם במדים זוהרים ולהציב אותם בנקודות תורפה. אז, אדוני ראש העיר, אם אשתחרר מן הפקק באבן-גבירול של הקו הירוק, אוכל לבוא ליפו ולהתבשם מן הקו האדום. חיל הרגלים התל אביבי באותה איגרת של ראש עריית תל אביב ישנו קטע ששמו "הליכה ברגל". צוין בו שיותר מ-20 רחובות ברחבי העיר ושכונה שלמה - כרם התימנים - הוסבו בשנה החולפת מתנועת כלי רכב לרחובות מוטי הליכה. בפוסט אחר "אין אור ללא צל", טענתי כי בתל אביב, שהיא עיר ים תיכונית וברוב ימות השנה זורחת בה שמש חמה, הבתים לא נבנו כמו ב"מוֹדֶנָה" במערב איטליה לשמש כצל להולכים במדרכות. כשיש כאלה הם תפוסים בבתי קפה שמשלמים לעירייה. טענתי שלמצער ראוי להתקין חיפוי לספסלים של העירייה. השמש חמה גם למי שיושב על ספסל. הפעם הטענה שלי היא כנגד העדר כיסוי לתחנות האוטובוסים, לאלה שהוזזו בשל הקמת קו הרכבת הקלה והנוסעים צריכים לעמוד גם בגשם עז חשופים. גם אם מדובר בתחנות זמניות של כמה חודשים ניתן להתקינם עם חיפוי. עיריית תל אביב דואגת לתושביה, ואני לא אומר זאת תוך לעג אלא כרושם של תושב. אלא שמרוב הלהיטות לקראת המחר ה"וורוד" לא הוקדשה מחשבה להווה האפור. אנו הולכים ברגל בלי סיסמה ודגל ובלי "הופה היי" כמו בשיר היפה של נעמי שמר.
|
|
תאריך:
|
03/02/2022
|
|
|
עודכן:
|
03/02/2022
|
|
צבי גיל
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
חולדה פופוליסטית
|
4/02/22 11:46
|
|
בדידות. יש שהיא בוחרת בנו, יש שאנו בוחרים בה. יש שהיא קירות שסוגרים ויש שאלו חומות שאנו בונים. לעתים זה הלבד ולעתים בין המון רב. יש שהיא מצב רוח עונתי, אך לרוב זוהי תחושה קיומית עמוקה ונצחית.
|
|
|
חריפאי, שחקנית מוערכת, זכתה בשורה של פרסים שהבולט שבהם, פרס ישראל, ושיחקה בעשרות הצגות במהלך קריירה שנמשכה למעלה מחמישים שנה. בתה, השחקנית והבמאית איה שבא מספרת כי עיריית תל אביב-יפו קיבלה את בקשת המשפחה והחליטה לקרוא לגשר אוסישקין - "גשר זהרירה חריפאי".
|
|
|
חברי-כנסת המבקשים לקדם אג'נדה מסוימת, להקים שדולה ולגייס תמיכה מחברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, וכמובן משרי-ממשלה, רשאים, על-פי תקנון הכנסת, לעשות זאת. אין הכנסת מתערבת בפעילות השדולות. חברות בשדולה מותרת לחברי כנסת בלבד. החברות אסורה על שרים ועל סגני שרים. משך חיי השדולה הוא כמשכה של אותה הכנסת, שבה היא הוקמה. אין בחוק דרישה להסביר או להגדיר את מטרות הקמתה של השדולה.
|
|
|
אם מישהו עוד מבקש להבין את עוצמת הלבה עליה יושבת היורה הרותחת בקרב אזרחי מדינת ישראל יהודים כערבים בימים אלה, מוזמן לבחון את האירוע המוזר או שמא המכונן שהתרחש השבוע בפסטיבל השנאה היהודי ישראלי, פסטיבל האנטישמיות החדשה. האטמוספירה הציבורית מזה חודשים אחדים מייצרת ביתר שאת וביתר עז אווירה של מאבק, קרב, מלחמה. אווירה הקיימת מיום הקמתה של מדינת ישראל ושיבת העם היהודי לארצו ולאדמתו במינון נמוך, מאוזן ומידתי.
|
|
|
פלוגה מגדוד "נצח יהודה" בצבא הגנה לישראל, הפועלת בשטחי יהודה ושומרון, הציבה בשעת לילה מחסום פתע בפתחו של כפר סמוך לעיר רמאללה, ועצרה נהגים פלשתינים לבדיקה וחיפוש במכוניותיהם. הפעולה השגרתית הזו לא הייתה צריכה להסתיים במותו של אחד הנהגים שעוכבו בעת חיפוש במכוניותיהם. צבא, שערכי מוסר מנחים אותו בפעולותיו להגנת המולדת, לא יכול לאפשר שאירוע כזה יפקוד אותו.
|
|
|
|