|   15:07:40
  יורם אטינגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

אירן - מוקד טרור עולמי אנטי-אמריקני <br>

מאז הפלת השאה הפרסי על-ידי המהפיכה האיסלאמית ב-1979, שקוע משטר האייתולות ברכישת תותחים ליצוא המהפיכה האיסלאמית ולא חמאה לשדרוג רמת החיים של אוכלוסיית אירן
10/02/2022  |   יורם אטינגר   |   יומני בלוגרים   |   העולם הערבי   |   תגובות
אין דאגה לאזרחים [צילום: ואהיד סלמי/AP]


אסטרטגיה אירנית אנטי-אמריקנית

"מרכז המחקר של הקונגרס האמריקני" הביא את דברי אדמירל קרט טיד, מפקד פיקוד הדרום, בעדות בפני ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט: "אירן היא מדינת טרור מסוכנת שמעורבותה בחצי הכדור המערבי היא מקור לדאגה". האדמירל ציין שאירן מעמיקה את מעורבותה באמריקה הלטינית.

מרכז המחקר הוושינגטוני, Lawfare Institute, דיווח: "רשויות החוק בארה"ב מאמינות שחיזבאללה [המהווה זרוע של משטר האייתולות] מסייע לקרטל הסמים המקסיקני, סינלואה, להקים מנהרות מתחת לגבול ארה"ב-מקסיקו, תוך מינוף הידע מחפירת מנהרות מלבנון לישראל [ומסיני לעזה ומעזה לישראל]... לחיזבאללה קשרים מסועפים עם ברוני-סמים כגון סינלואה, שהוא מהקרטלים המובילים בשנות ה-2000... מעורבות אירן אינה מוגבלת למפרץ הפרסי והמזה"ת, והיא פועלת, ישירות ובאמצעות חיזבאללה, באמריקה הלטינית, מזרח אירופה, מזרח ודרום אסיה, מערב ומרכז אפריקה ועל אדמת ארה"ב...."

- ללא-קשר להתבטאויות הדיפלומטיות הנעימות לאוזן המערבית, ההתנהלות העקבית ופורעת-החוק של משטר האייתולות, מאז הקמתו ב-1979, מעידה שתפישת עולמו אינה יכולה לעכל ערכים מערביים כמו דו-קיום בשלום, דמוקרטיה, זכויות אדם וניהול מו"מ בתום-לב.

- מאז הפלת השאה הפרסי על-ידי המהפיכה האיסלאמית ב-1979, שקוע משטר האייתולות ברכישת תותחים ליצוא המהפיכה האיסלאמית ולא חמאה לשדרוג רמת החיים של אוכלוסיית אירן. משטר האייתולות הפך את אירן מ"השוטר האמריקני של המפרץ הפרסי" ל"רפובליקה האיסלאמית של אירן", השקועה ביצוא המהפיכה כדי להגשים חזון שיעי אימפריאליסטי חובק עולם.

- משטר האייתולות אינו מונחה יאוש ותיסכול הנובעים לכאורה מאי-הכרה במעמדו הבכיר בעולם ומהטלת הסנקציות כפי שסבורים מעצבי המדיניות של הנשיא ביידן אלא מונחה חזון שיעי, פנאטי ומגלומני בן 1,400 שנים שגבולותיו חורגים מהשכונה של אירן, ומקיפים את העולם כולו, כולל יבשת אמריקה.

- כפי שלומדים מהתנהלות משטר האייתולות וממערכות החינוך וההטפה הדתית שלו, הוא נחוש להקים ישות עולמית שתסור למרות האיסלאם השיעי, ותכניע את המשטרים הסונים "המשומדים" (כגון ערב הסעודית, איחוד האמירויות, בחריין, ירדן ומצרים) ואת המערב "הכופר", שלכאורה הקים את הישות הציונית כדי להקל על הדברת האיסלאם, ובמיוחד ארה"ב, "השטן הגדול".

- מדיניות המחוות הדיפלומטיות והפיננסיות, המורעפות על משטר האייתולות, מתעלמת מתפישת העולם השורשית וההתנהלות העקבית ופורעת החוק של משטר זה. ההתנהלות כוללת הפניית עורף מכאיבה לגורמים המסייעים לו, כפי שלמדנו מטרור האייתולות האנטי-אמריקני שבא בעקבות הסיוע הקריטי שהעניק הנשיא קארטר לעליית האייתולות לשלטון באירן. המחוות הנדיבות של ארה"ב והמערב אינן ממתנות את משטר האייתולות אלא נתפסות בעיניו כחולשה, ולכן מקצינות את התנהלותו מבית ומחוץ.

- הסכם הגרעין מ-2015 העניק למשטר האייתולות בוננזה פיננסית ודיפלומטית, שהופנתה, כצפוי לכל הקורא את הכתובת על הקיר, להסלמת חתרנות וטרור, ליבוי מלחמות אזרחים במזה"ת, שידרוג פיתוח, יצור והפצה של מערכות צבאיות (כולל טילים בליסטים, כלי טיס קטלניים בלתי-מאוישים וציוד להקמת מנהרות), והרחבת והעמקת המאמץ ליצוא המפיכה האיסלאמית ברחבי העולם.

היערכות גלובלית אנטי-אמריקנית של משטר האייתולות

לפי דיווח של ה-Atlantic Council הוושינגטוני: "מערכת בינלאומית של טרור והפצת סמים כוללת ברוני סמים ממרכז ודרום אמריקה, אירן, סוריה וחיזבאללה... ארגון חיזבאללה [בשיתוף פעולה עם אירן] מעמיק את פעילותו בקולומביה ובאזור הגבול המשולש (והבלתי-נשלט) ארגנטינה-פאראגוואי-ברזיל... חיזבאללה ממנף את קשריו עם מהגרים לבנונים בדרום ומרכז אמריקה, כולל באיים הקריבים.... החדירה לאזורים אלו מסתייעת בארגוני פשע ואנשי עסקים לבנונים המסייעים להלבנת הון מסיבית... באוקטובר 2018 הגדיר משרד המשפטים האמריקני את חיזבאללה, שלושה קרטלים ממקסיקו וארגון הפשע 13-MS במרכז אמריקה (במיוחד סלבדור) כארגוני פשע בינלאומיים...

"גשר אווירי מחבר את וונצואלה-סוריה-אירן. למעלה מ-300,000 מתושבי א-סווידא בסוריה ("ונצואלה הקטנה") הם בעלי אזרחות כפולה סוריה-ונצואלה. חיזבאללה מסייעת לנשיא ונצואלה מאדורו להפוך למוקד טרור ופשע בחצי הכדור המערבי... אירן ממנפת את השתרשות חיזבאללה בוונצואלה כדי לשדרג את היערכותה באזור...

"לאירן קשרים מעולים עם מספר מדינות אפריקה כתוצאה מפעילות משולבת עם חיזבאללה... ב-2017 עצרה ארה"ב שני אזרחים אמריקנים בעלי דרכונים לבנונים שמסרו לחיזבאללה מידע על מתקנים צבאיים ונמלי תעופה בעיר ניו-יורק..."

"מרכז המחקר של הקונגרס האמריקני" (שם) מתעד פעילות אירנית בתחומי הברחת סמים, הלבנת הון, טרור ומודיעין בשני אזורי הגבול המשולש בין ארגנטינה-פאראגוואי-ברזיל ובין צ'ילה-פרו-בוליביה, בנוסף לאקוודור, אורוגוואי, וונצואלה, גויאנה, קובה, ניקרגואה ומקסיקו, תוך התמקדות בקשר עם ארגוני טרור וממשלות רדיקליות הפועלים לצמצום השפעת ארה"ב באזור. ב-2012 הקימה אירן רשת טלוויזיה בשפה הספרדית לקידום המערכה הדתית, תרבותית ורעיונית של משטר האייתולות. מערך מודיעין הוקם בגויאנה.

דוח אירן 2020 של מחלקת המדינה האמריקנית מציין שמשטר האייתולות יוזם ותומך בטרור. לדוגמה, אלבניה, בלגיה והולנד עצרו וגרשו פקידים ודיפלומטים אירנים שהיו מעורבים בטרור במדינות אלו. אירן מסרבת להעמיד לדין בכירי אל-קאעידה המתגוררים באירן, ומאפשרת להם למנף את שהותם באירן לקידום פעילות טרור וגיוס כספים בדרום אסיה ובסוריה.

משטר האייתולות מסייע לטרור השיעי בבחריין; מספק להות'ים השיעים בתימן מערכות נשק מתקדמות כגון כלי-טיס-בלתי-מאויישים, המסייעים לתקיפת יעדים אזרחיים בסעודיה ואיחוד האמירויות; תומך בארגוני טרור שיעי בעירק התוקפים מתקנים אמריקנים ופוגעים במיעוט הסוני; מעניק סיוע צבאי ופיננסי למשטר אסד; מכשיר כוח אדם לפעילות טרור, מעניק סיוע פיננסי נדיב, ומספק מערכות נשק מתקדמות כגון טילים [וכלי-טיס-בלתי-מאויישים] לחיזבאללה בלבנון, כדי להחריף את האיום על ישראל.

השורה התחתונה

- גיבוש מדיניות מציאותית של ארה"ב כלפי משטר האייתולות חייב להתבסס, בעיקר, על ההתנהלות הלכה למעשה של משטר האייתולות מבית וברחבי העולם, ולא על הערכת התנהלות עתידית וספקולטיבית. המדיניות הנוכחית של ארה"ב, המתבססת על הערכת התנהלות עתידית, מעניקה רוח גבית למשטר האייתולות, מהווה איום קטלני על כל משטר ערבי פרו-אמריקני ועל יציבות המזה"ת, מסייעת ליצוא המהפיכה האיסלאמית לרחבי העולם (כולל לאמריקה הלטינית - "הבטן הרכה של ארה"ב"), ופוגעת קשות בביטחון הלאומי וביטחון הפנים של ארה"ב.

- התנהלות משטר האייתולות מחד-גיסא, וההנחה שמשטר זה מנהל מו"מ בתום-לב מאידך-גיסא, מהווים דבר והיפוכו.

- ניהול מו"מ עם משטר פורע-חוק כמו משטר האייתולות מחייב שילוב אפשרויות של פעולה צבאית וחילופי-משטר כשוט מעל ראש האייתולות. הסרת שוט זה משולחן המו"מ מעניקה יתרון קריטי לאייתולות, ומהווה בגידה בבעלות-הברית הערביות של ארה"ב ובמיעוטים הדתיים והעדתיים באירן.

- אומנם לכל פעולה צבאית יש מחיר, אבל גם המחיר הגבוה ביותר של פעולה צבאית להפלת משטר האייתולות מתגמד לעומת המחיר האזורי והגלובלי - כולל טרור אנטי-אמריקני בעולם ועל אדמת ארה"ב - של אירן גרעינית.

תאריך:  10/02/2022   |   עודכן:  10/02/2022
יורם אטינגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בשאר אסד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אירן - מוקד טרור עולמי אנטי-אמריקני
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  העולם הערבי
תהליך הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב, שהתחיל בתקופתו של הנשיא טראמפ, משתנה ומושפע מהנסיבות החדשות במזרח התיכון ומחילופי הממשל בארה"ב, דבר זה מחייב את ישראל לשקול היטב את צעדיה ביחסים עם מדינות ערב שעימן יש לה הסכמי נורמליזציה ובמיוחד עם מדינות המפרץ הקרובות גאוגרפית לאירן.
מדיניות הפנים פורעת החוק של משטר האייתולות מהווה קו ייצור פורה של כח-אדם להפצת המהפיכה האיסלאמית ברחבי העולם התעלמות ארה"ב והמערב מהשפעתו המשמעותית של משטר הדיכוי האירני על התנהלות אירן בזירה הבינלאומית, מעניקה רוח-גבית למשטר האייתולות ורוח-נגדית למאבק בטרור האיסלאמי
01/02/2022  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
שלשום נפל דבר בלבנון. סעד אל-דין אל-חרירי, אחת הדמויות החשובות בעדה הסונית בלבנון, הודיע על פרישתו מן החיים הפוליטיים, ואף קרא למפלגתו, מפלגת העתיד, לעשות כמוהו. אל-חרירי ציין בנאומו כי בעת הזו, כאשר ההשפעה האירנית גוברת וכאשר המדינה הלבנונית קורסת, אין תקווה ללבנון. לא ברור האם זוהי פרישה לצמיתות או לקיחת פסק זמן מן החיים הפוליטיים. כך או אחרת, נראה כי הודעה זו היא מעין הודאה בכישלונו כפוליטיקאי והיא מסיימת חיים פוליטיים רצופי מפלות. מבחינה פוליטית, מדובר בסוג של רעידת אדמה, במיוחד בעבור העדה הסונית. ניתן לומר שהכישלון הפוליטי של אל-חרירי הוא גם כישלונה של העדה הסונית במאבק על מעמדה בלבנון.
27/01/2022  |  דן נאור  |   יומני בלוגרים
עשרה ימים לפני הפלת שלטון השאה הפרסי, אמר נשיא ארה"ב, ג'ימי קארטר, בוועידת מנהיגי העולם באיי גוואדלופ שמשטר בראשות אייתולה חומייני "לא יפעל להפצת המהפיכה האיסלאמית מעבר לגבולות אירן... ויתמקד ברכישת טרקטורים ולא טנקים [חמאה ולא תותחים]..." ב-11 לינואר 1979, ששה ימים לפני הימלטות השאה מאירן, "העריך ה-CIA שחומייני יניח למקורביו המתונים, דוברי האנגלית ובוגרי אוניברסיטאות מערביות לנהל את השלטון החדש באירן..."
25/01/2022  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
איחוד האמירויות יירטה במהלך הלילה (יום ב', 24.1.22) שני טילים בליסטיים שירו כוחות חות'יים. על-פי דיווח שמסר משרד ההגנה האמירתי, לא היו נפגעים במתקפת הטילים.
24/01/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 336/61, אדולף אייכמן נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, שמעון אגרנט, משה זילברג, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 במאי 1962
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il