|   15:07:40
  בצלאל לביא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

חתרן בלתי נלאה

חלפו בדיוק ארבעה עשורים והתואר זוכה בעדנה זוהרת בצמוד לשמו של בנימין נתניהו אולם להבדיל מפרס שחתרנותו לפי רבין הייתה נגועה באגואיזם להשיג את מטרותיו האישיות, אצל נתניהו האגואיזם האישי קשור קשר הדוק עם ענייני המדינה כיוון שלמימוש האינטרסים הפרטיים שלו הוא החליט לכבול את האינטרסים של הציבור
12/07/2022  |   בצלאל לביא   |   יומני בלוגרים   |   משפט נתניהו   |   תגובות
חזיון שאסור שיימחה
שיאו הבלתי יאומן של מסע ארוך ומתוזמן של נתניהו לנסות לערער ולקעקע את המערכת שכל מדינה המונהגת על אדנים של חוק ומשפט לא יכולה להתקיים בלעדי העובדה שעשה זאת מאחורי דוכן עם סמל המדינה מול מצלמות הטלוויזיה - חזיון שאסור שיימחה מהזיכרון הלאומי.

יצחק רבין הדביק את התואר "חתרן בלתי נלאה" לשמעון פרס בספרו "פנקס שירות" לאחר כהונתם המשותפת בממשלה שהוא היה ראשה במחצית שנות ה-70'. "להיטותו לכבוש את ראשות הממשלה לא ידעה גבול, לא הכירה מגבלות וכמעט הכל מותר: הדלפות, חתירה מתמדת תחת מעמד ראש הממשלה וערעור מעמד הממשלה כולה. וכל זאת על-פי המשנה הבולשביסטית הנודעת, שככל שיהיה רע יותר - כך יהיה טוב יותר לאנשי פרס ולמנהיגם".

חלפו בדיוק ארבעה עשורים והתואר זוכה בעדנה זוהרת בצמוד לשמו של בנימין נתניהו. אולם להבדיל מפרס שחתרנותו לפי רבין הייתה נגועה באגואיזם להשיג את מטרותיו האישיות, אצל נתניהו האגואיזם האישי קשור קשר הדוק עם ענייני המדינה כיוון שלמימוש האינטרסים הפרטיים שלו הוא החליט לכבול את האינטרסים של הציבור. העובדה כי ישראל הולכת לבחירות בפעם החמישית תוך שלוש שנים היא בהגדרה כשל שלטוני שהוא האשם הראשי שלו. אם כל מערכת בחירות מוערכת בהוצאה ממוצעת של כ-2.5 מיליארד שקלים אזי חמשת הסיבובים הללו שיסתכמו בכ-12.5 מיליארד צריכים להירשם לעד בעמודת החובה ליד שמו.

זאת וגם זאת: בשל הצפיפות של בחירות אלו נשכח מהציבור כי ביבי עומד בראשות הליכוד בפעם... האחת עשר מאז 1996! וכאשר הוא מתהדר בעובדה כי כיהן כראש הממשלה זמן ממושך מכל קודמיו צריך לציין נתון נוסף: כראש הליכוד ביבי חלף על פניו של מנחם בגין שהוביל את המפלגה בעשר מערכות בחירות. ועוד נתון טריוויה: מאז הקמת המדינה עמדו בראשות הלכוד ארבעה אנשים בלבד - בגין, שמיר, שרון ונתניהו. אין דוגמה כזו בעולם כולו למעט קוריאה הצפונית, אותה מנהיגים במהלך למעלה משבעים שנים שלושה בני משפחה אחת, קים.

אלא שבשום דמוקרטיה ראויה לשמה בעולם אין תופעה דומה. מין טרשת עורקים. התשבחות העצמיות על היותה המפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל נופלות על קרקע פורייה של שלטון יחיד. כל מי שמצהיר על עצמו כבעל פוטנציאל להנהיג את הליכוד מוסיף כי זה יקרה לאחר עידן ביבי. חס להם מלנסות להתמודד מולו. אחד שניסה, גדעון סער, נמצא במקום אחר. המושג דמוקרטיה הופך בהבל פה לפלסטלינה גמישה. ולדימיר פוטין מאמין כי הוא נבחר בבחירות דמוקרטיות, כמוהו גם טאיפ ארדואן. גם המדינות הקומוניסטיות במזרח אירופה שלאחר מלחמת העולם התקראו דמוקרטיות עממיות.

בניגוד לקוריאה הצפונית בה לא קיים כל הבדל בין סבא קים לבין הנכד, קשה גם בזכוכית מגדלת למצוא קו שיקשר בין הליכוד של בגין ושמיר לזה של ביבי, לא במובן האידיאולוגי ובוודאי לא במובן האישי. למעט השם לא נותר דבר. פולחן האישיות אותו בנה בשקידה ראויה בקרב אוהדיו ותומכיו הפך לסדין אדום בעיני הציבור שלא מסכים כי האינטרסים האישיים של ביבי יהיו חופפים ולעתים גם עולים על האינטרסים של הכלל. זהו המקור מדוע מדינת ישראל שסועה מבפנים כפי שלא הייתה מעודה.

[איור: בצלאל לביא]


באותיות קידוש לבנה

במשפט הדיבה שנתניהו ומשפחתו ניהלו נגד אהוד אולמרט, העיד מטעמו פרופ' שאול קמחי, פסיכולוג המתמחה בניתוח אישיותם של מנהיגים. בין מחקריו היה גם אחד על ביבי תחת הכותרת "השורד". עדותו הלכה לאיבוד בין שלל הסיפורים הצבעוניים אבל לענייננו כאן היא רלוונטית. לפי המצוטט הוא אמר: "הכותרת [השורד] מתמצתת את הכל. היא אומרת שהשרידות האישית היא מעל הכול. הגענו אל הקטגוריות העיקריות: אגוצנטריות ותחושת גדלות, תחושת 'מגיע לנו', כוחנות בפוליטיקה, חוסר אמינות על בסיס דיווחי מנהיגים בעולם, חשדנות רבה, קושי בקבלת החלטות, שאפתנות שאינה יודעת גבול שזה לא משהו רע, דמוקרטיה בעירבון מוגבל". אם ניטול בנפרד כל אחת מהאבחנות הללו ונצמיד להן אירועים אמתיים מהתנהלותו של ביבי, נמצא חפיפה גדולה.

מבין שלל האבחנות מזדקרים שלושה אירועים החייבים להירשם באותיות קידוש לבנה ליד שמו: הראשון נוגע להיותו נאשם בפלילים בשלושה תיקים בעודו ממשיך לכהן, המבקש פעם אחרי פעם אמון מחודש מהאזרחים תוך הפרחת האשמות קשות ישירות או מרומזות נגד רשויות אכיפת החוק אותן מקדמים הנאמנים שבתומכיו צעד קדימה באיומים מפורשים ובשפה המתקיימת במדינות וחברות המונהגות בכח הזרוע. היום ברור מעל כל ספק כי מדובר בלקונה משפטית קשה כיוון שהמחוקק לא העלה על דעתו כי ראש ממשלה ינהל את ענייני המדינה ובמקביל יישב על ספסל נאשם בבית המשפט. זו לא רק אפשרות שלא תתכן בארגון מסודר אלא שהיא לא קרתה גם בממשלתו: הוא מינה באישור הממשלה את יואב גלנט לרמטכ"ל אבל נאלץ למשוך את המינוי לאחר שנחשפו ברבים פרטים בעייתיים על התנהלות גלנט בעבר. זה לא מנע ממנו לימים למנותו לשר בממשלתו משל אמר כי הנורמות של צה"ל לא חלות על אלו של הממשלה. וכמובן, חובה להזכיר כאן את אמרתו של ביבי לאחר הסתבכותו של אהוד אולמרט בהיותו ראש הממשלה: "ראש ממשלה השקוע עד צוואר בחקירות אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים גורליים כי קיים חשש אמיתי שהוא יכריע על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות שלו, ולא לפי האינטרס הלאומי. הדבר הנכון לעשות הוא שהממשלה הזו תלך הביתה". אולמרט התפטר בטרם נפתח משפטו ואילו נתניהו לא העלה אפשרות כזו על דעתו בשום שלב במהלך חקירותיו ומשפטו.

האירוע השני, המשך ישיר לקודם, מיוצג על-ידי התמונה שצולמה במסדרון בית המשפט המחוזי בירושלים בפתיחת משפטו. השתלחותו במערכת אכיפת החוק כאשר מאחוריו כתפאורה שגרתית עטויי מסכות שרים וחכי"ם של הלכוד, הייתה שיאו הבלתי יאומן של מסע ארוך ומתוזמן של נתניהו לנסות לערער ולקעקע את המערכת שכל מדינה המונהגת על אדנים של חוק ומשפט לא יכולה להתקיים בלעדיה. העובדה שעשה זאת מאחורי דוכן עם סמל המדינה מול מצלמות הטלוויזיה הייתה חזיון שאסור שיימחה מהזיכרון הלאומי.

האירוע השלישי הוא סירובו לוותר על ראשות הליכוד לאחר כישלונותיו החוזרים להרכיב ממשלות לאחר ארבע מערכות הבחירות האחרונות, כאשר בחלק מהתקופה הוא מכהן בלא שהכנסת הביעה בו אמון, מנע הקמתה של ממשלה יציבה אחרת, הפר הסכם חתום לרוטציה עם בני גנץ ובעיקר, הפר ברגל גסה את חובתו היסודית לפעול לחקיקת חוק תקציב מדינה שמלבד משמעויותיו המשפטיות נודעו לו השלכות משקיות, חברתיות וכנראה גם ביטחוניות. גם במקרה זה המחוקק לא תיאר לעצמו מציאות הזויה שכזו.

אם כן, בשלושת האירועים, שמן הראוי שיחקקו בקורות מדינת ישראל כחסרי תקדים על גבול התרסה נגד יסודות שלטוניות, הוכיח נתניהו קבל עם ועולם כי מה שמעניין אותו זה האני שלו ולא האנחנו שלנו. לכל מי שתוהה מדוע חלקים גדולים בציבור מבטאים היום חוסר אמון עד לרמה של זלזול והתרסה נגד רשויות המדינה, מוטב לו שיתמקד גם באירועים אלה. מגולמות בהם לא רק התובנה של "אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי הקיר" אלא גם ההתנערות מקוד אתי בלתי כתוב המחייב כל ראש הממשלה: אתה פניה של המדינה. כל מה שתעשה או לא תעשה ישתקף בה. יבוא יום ויתברר אם ועד כמה מדובר היה כאן בנשורת רדיואקטיבית שפגיעתה ברקמה העדינה של החברה הישראלית קשה במיוחד.

זה לא הוא, זה גם הם

במשפט הדיבה המדובר של נתניהו נגד אולמרט הושמעו גם אירועים שלא היו מוכרים לציבור לצד אירועים שנשמעו כבר בעבר, כולל בבתי משפט, בהם לצד ביבי כראש הממשלה מככבים שרה אשתו ובשנים האחרונות גם בנם, יאיר. בין משפחות ההנהגה בתולדות ישראל, זו המשפחה היחידה שפקדה בזמן מן הזמנים ביחד וכל אחד לחוד יותר מפעם אחת את אולמות בתי המשפט בישראל כתובעים או כנתבעים! מאז הקריאה של ביבי בימיו הראשונים כראש הממשלה "בואי שרהל'ה" ולאורך כל שנות כהונתו, נוכחנו לדעת כי הבחירה בו היא למעשה "עסקת חבילה" הכוללת גם את משפחתו כשחקנים מן המניין במגרש הפוליטי. לפי עדויות במשפט תיק 4000 ומשפט הדיבה, בני המשפחה היו מעורבים לא פעם בהחלטותיו כראש הממשלה, התערבו בשיקוליו והשפיעו על מינויו.

במשפט הדיבה אהוד אולמרט סירב להתנצל או להתפשר, וכעורך דין הוא ידע וגם שמע מהשופט כי לא יוכל להוכיח את קביעתו כי משפחת נתניהו "חולת נפש". עלתה בי המחשבה כי בכוונת מכוון היה מוכן להפסיד במשפט שסכום פיצוי נכבד בצדו ובלבד שיושמעו באולם המשפט העדויות החושפניות על המשפחה אותה הוא מבקר בחריפות זמן רב. אומנם זו מחשבה מקיאווליסטית אבל כזו שאמתותה עשויה עוד להתברר בעתיד.

לאור האמור עד כאן, העדות של הדס קליין בתיק 1000 על התכשיטים היקרים, הסיגרים הקובניים הריחניים והשמפניות הוורודות ששונעו למשפחה בקווי אספקה סדירים, מוסיפה צבע טרי עדכני לעדויות מן העבר. אבל יש לה גם ערך מוסף מיוחד כאשר אזרחי ישראל הולכים שוב לקלפיות: זרקור בוהק על האיש שנאמניו ותומכיו המובהקים רואים אותו כמייצג את ישראל השנייה הנלחם נגד האליטות - דון קישוט בן זמננו הניצב זקוף קומה על סוסו מול זרועות טחנת הרוח אותן הפעיל במו ידיו כמעט שני עשורים...

תאריך:  12/07/2022   |   עודכן:  12/07/2022
בצלאל לביא
+חדד כמו יופיטר
22:33 12/07/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
למרות שהשופטים הם אלו שאמורים היו לבלום את צעקותיו של סניגורו של בנימין נתניהו קליין לא הססה לרגע והגיבה - "אל תצעק עליי"
חדד. צועק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הדבר הכי חשוב לא אירע באולם
19:00 12/07/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פסק הדין של בית המשפט העליון בפרשת שמעוני נראה כמקשה על ההגנה בתיק 1000  ▪  החקירה הנגדית של קליין בידי חדד החלה וטרם הגיעה לשאלות הליבה של המתנות
קליין היום. חנופה לשרה נתניהו [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+המשטרה לא תפסה את הטלפונים של קליין
12:35 12/07/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההגנה: הדבר לא נעשה למרות שקליין התייחסה לתכתובות רלוונטיות  ▪  חדד טוען שקליין השמידה את המכשירים - והיא דוחה את הטענה בכעס רב
קליין היום בבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חתרן בלתי נלאה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
12/07/22 19:54
 
בצלאל לביא
16/07/22 16:01
 
ירדנה
16/07/22 22:50
2
עובד 1
15/07/22 15:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
המשטרה לא ביקשה ולא תפסה את הטלפונים והמחשבים של הדס קליין, למרות שקיבלה צו שאפשר זאת ולמרות שקליין התייחסה בחקירותיה לתכנים המצויים בהם. קליין גם הגיעה לכל החקירות במשטרה כאשר הטלפון איננו ברשותה. כך אישרה (יום ג', 12.7.22) קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, בתחילת חקירתה הנגדית בידי סניגורו של בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד. עוד טען חדד, כי קליין נחקרה בתיק המתנות באוקטובר 2016 - חודשיים לפני שהיועץ המשפטי דאז, אביחי מנדלבליט, אישר לפתוח בחקירה; התובע, עו"ד אלון גילדין, הכחיש את הדברים.
12/07/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות

11/07/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
שרה נתניהו הייתה מעורבת במינויו של יוסי כהן לראש המטה לביטחון לאומי - טוענת (יום ג', 11.7.22) הדס קליין בהמשך עדותה בתיק 1000.
11/07/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד בועז בן-צור הנחה את הדס קליין שלא לפנות מיוזמתה לפרקליטות כאשר נזכרה במתנות נוספות שנתנו ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר לבנימין נתניהו ושרה נתניהו. כך אומרת (יום ב', 11.7.22) קליין בהמשך עדותה בתיק 1000. בן-צור ייצג אז את קליין, וכיום מייצג את נתניהו; קליין מיוצגת כעת בידי עו"ד גיורא אדרת.
11/07/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
שרה נתניהו צרחה על הדס קליין ואמרה שתתאבד, כאשר זו סירבה להעמיד לרשותה את מפקח הבנייה של ג'יימס פאקר - מעידה (יום ב', 11.7.22) קליין בהמשך תיק 1000. היא תיארה שורה של שיחות עם בנימין נתניהו ושרה נתניהו, בנוגע למתנות וטובות הנאה אחרות שביקשו וקיבלו השניים.
11/07/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
יצחק בריק
יצחק בריק
לנתניהו, גלנט, הרצי הלוי, בני גנץ וגדי איזנקוט יש גם אשמה ישירה על שהפסדנו לחמאס במלחמה ברצועת עזה, והרע מכול - עוד לפנינו    איך זה ייתכן שהחבורה הזו שאחראית על המחדל והאסון הגדול ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il