|   15:07:40
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?
ווטרס. מדבר בצורה שטחית [צילום: יוטיוב]

אמור לי מי אויביך ואומר לך מי אתה

למדתי אמת חדשה שלא רק דברי חכמים בנחת נשמעים אלא גם דברי טיפשים עליתי על הנוסחה של סוד הקסם של ווטרס שמדבר בצורה שטחית על כל נושא שבעולם כמומחה גדול כך הוא מפזר חצאי אמיתות ושקרים בוטים בביטחון של בור
28/08/2022  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

רוג'ר ווטרס לשעבר מפינק פלוייד מטפטף באיפוק בריטי את הרעל שלו על ישראל והעולם, והוא מסוכן פי כמה מגורמים מתלהמים כמנהיגי החמאס, טיבי ועודה, והאייטולות. אני חשוף כמו כולנו לפייק ניוז על ווטרס ושל ווטרס וכך קראתי על הראיון שלו עם מייקל סמרקוניש מ-CNN שהתקיים בפילדלפיה ב-4.8.2022.

נשאלת השאלה מה ההצדקה למוזיקאי, לשחקן, לסלבריטאי, להתבטא בסוגיות כיבוש אוקראינה, חרם על ישראל, עצמאות טיוואן או זכויות האדם, גם אם הם לא מתמצאים בסוגיות בהן הם דנים וזוכים לתהודה רק בגלל המוניטין שלהם ולא בגלל צדקת דבריהם. אולם ניתן את הקרדיט לכל אחד להתבטא כרצונו למען חופש הדיבור.

מכיוון שכולם מדברים על הראיון הזה החלטתי לחרוג ממנהגי ולהיחשף לרעל, לא לפני שבדקתי שהוא נמשך פחות מחצי שעה, כמות של רעל שאני יכול לבלוע בלי השפעה מזיקה לבריאות. אני אוהב לקבוע את דעתי רק על סמך עובדות ולא שמועות, את זה למדתי ממוריי באמ"ן מחקר, ללמוד את האויב בקור רוח בלי דעות קדומות.

כולם מוזמנים לראות את הראיון שמתנהל על מי מנוחות למרות הדברים המקוממים של ווטרס. למדתי אמת חדשה שלא רק דברי חכמים בנחת נשמעים אלא גם דברי טיפשים. עליתי על הנוסחה של סוד הקסם של ווטרס שמדבר בצורה שטחית על כל נושא שבעולם כמומחה גדול. כך הוא מפזר חצאי אמיתות ושקרים בוטים בביטחון של בור.

כי ווטרס חושב שאם יחזור עשר פעמים כמו מנטרה שהוא מונע רק מהצהרת זכויות האדם של האו"ם שאושרה בפריז בדצמבר 1948 עלינו לעבור לדום ולהסכים שכל מה שהוא אומר על הפלשתינים, על הרוסים, על הסינים ועל ג'ו ביידן שמונע מכוונות טהורות, ואני מוכן אפילו לתת לו את הקרדיט שהוא מאמין בדברי הבלע שלו.

זכויות אדם

במקרה אני מומחה להצהרה זאת שלימדתי במשך עשור אלפי סטודנטים ומופיעה כאבן יסוד בספרים שלי. אפילו יזמתי, השתתפתי בתרגום וערכתי את תרגום ההצהרה ללאדינו שפת אמי. אבל בשם ההצהרה יוצא ווטרס להגן על הגורמים הכי תוקפניים שמפרים הכי הרבה את ההצהרה - רוסיה, הפלשתינים, סין, תוך עיוות מוחלט של האמת.

ווטרס מתבטא על "ייחוס" זכויות האדם רק לסוג מסוים של אנשים - אמריקנים, לבנים, יהודים, שכופרים לדעתו בזכויות האדם של האחרים, ה"מקופחים". לא נעים לי להגיד, כי הוא מבוגר ממני רק בכמה חודשים, אך הוא נשמע סנילי לחלוטין, מאבד את חוט המחשבה שלו וחוזר בלי סוף על המנטרות השחוקות שלו. אוי לנו ולגילנו המתקדם.

ניתן גם לטעון שאני מייחס את האמת רק לעצמי, כאילו שלא קראתי אף פעם על הרלטיביות של האמת ועל זה שכל אחד והאמת שלו. זלנסקי ופוטין משוכנעים שהצדק עימם, אבל ווטרס לחלוטין לצד הרוסים שרק "מגיבים" לתוקפנות של נאט"ו לאיים על רוסיה ולהתקרב לגבולה בניגוד לכל ההסכמים. הוא רוכב על טיעון שנשמע סביר.

גדולים וטובים ממני טוענים אף הם שזלנסקי טעה שרצה להצטרף לנאט"ו ולהתגרות בדוב הרוסי שכנו, אבל זה לא מצדיק פלישה ברברית של פוטין שהרסה את אוקראינה, הביאה נזק עצום לרוסיה, הפכה שליש מהאוקראינים לפליטים וגרמה לעשרות אלפי קורבנות ונזקים כספיים עצומים לכולם, במיוחד לארצות החלשות ביותר בעולם.

אבל ווטרס מדבר במנטרות, הוא לוקח חצי אמת על הסיבות למלחמה כדי להצדיק פשע נוראי. כך גם הוא לוקח חצי אמת שבגלל שרוב מדינות העולם מכירות בסין הקומוניסטית אין לטיוואן זכות קיום כמדינה עצמאית, כי היא שייכת לסין. וכשהמראיין מזכיר את הפרת זכויות האדם של סין הוא עולה להתקפה על הפלישה של ארה"ב לעירק.

עוולות העבר

היום יש קונצנזוס שפלישת ארה"ב לעירק לא הייתה מוצדקת אבל זה לא מטהר את סין מפשעיה גם נגד עמה בטיבט וכנגד כל לוחמי החופש. זה כמובן גם לא קשור. אבל ווטרס שוזר דברים לא שייכים לאג'נדה שלו שמאשימה את ישראל, ארה"ב והאדם הלבן בכל הפשעים ומטהרת את הפושעים הכי גדולים כי הם היו עשוקים.

האמת לחלוטין לא רלוונטית אצל ווטרס. כך הוא קובע שהטיפול של השלטונות, בעיקר בארה"ב, במשבר הקורונה היה מונע רק על-ידי שיקולים כספיים של עשיית רווח ולכן היו מיליון קורבנות בארה"ב ורק חצי תריסר בסין, שהיא כנראה מונעת רק מטובת אזרחיה, העולם, לא מפזרת שקרים על הקורונה, לא מעלימה מידע, הם OK.

ווטרס חוזר כל פעם על הסיסמה WE THE PEOPLE ARE TO STICK TOGETHER, ומתכוון שהוא ואנחנו זה היינו הך, PLURALIS MAJESTATIS, כי הוא הרי מלך המקופחים, צריך להתלכד ביחד, ברית של החלכאים, סין, רוסיה, פלשתין, המוסלמים, העולם השלישי, כנגד הקפיטליסטים הלבנים השולטים בעולם כולו.

מה שמצחיק זה שווטרס הלבן מדבר למען המקופחים, כשמטרתו היא "ללא קשר" לקדם את המופע שלו, שהוא מדבר עליו עוד ועוד. אם הוא לא היה מברבר שטויות כל כך רבות מי בכלל היה שם לב אליו? וכל אבירי זכויות האדם, מטעם עצמם, נמוגים מנחת, כי הוא יודע בדיוק לנגן על הנימים הנכונים, של צדק, קיפוח, עוולות העבר.

כך טוען ווטרס שכבר 500 שנה הלבנים מנסים לגנוב כל דבר. כך, אם המעצמות עשקו את סין במשך מאות שנים זה מטהר את הנהגת סין מעושק עמה ובחישתה המערערת את היציבות בעולם. אם פלשתין כבושה הוא שוכח שהם אלה שגרמו למלחמה ורצו לחסל את כל היהודים מימי המופתי ועד החמאס. הקולוניאליסטים אשמים בכל הצרות.

עובדה מוגמרת

לא מעניין אותו שכל אפריקה עצמאית כבר עשרות שנים וכל הצרות שלה נובעות אך ורק ממנהיגים עריצים ומושחתים שעושים לעמם עוול פי כמה גדול יותר מהלבנים. כך רוסיה יוצאת צדיקה, כי ארה"ב היא "התוקפן" והוא שוכח שזאת אותה רוסיה שפלשה לאפגניסטן, לצ'כוסלובקיה, להונגריה, לדכא את הרצון לחופש של עמיהן.

המראיין היהודי מחניף לו (גם הוא כנראה מעוניין לחפש כותרות) שהסיפור שלו על אימא שלו ממש סיפור "גדול", כי ווטרס מספר שאמא שלו אמרה לו DO THE RIGHT THING, כמו שכל אימא אומרת לילדיה, גם האמא של סטלין, של ערפאת, של היטלר. כמובן שהדבר "הנכון" זה להיות לצד התוקפן/הקורבן רוסיה, סין, פלשתין ודומיהן.

יצא לי לעבוד בטיוואן למעלה מחודש במשא-ומתן עם דרגים בכירים בצי ולא התרשמתי שיש להם כוונות פלישה לסין, כל מה שהם רוצים זה שישיארו אותם במנוחה, בדמוקרטיה, בשגשוג, בחופש. אך הסינים מתפוצצים כי טיוון עולה עליהם על-פי כל אמת מידה של שגשוג כמותי וערכי לנפש והם חוששים שהעם הסיני ירצה להיות כטייוואן.

גם העם הפלשתיני רוצה לחיות בשלום עם ישראל ורואים בה עובדה מוגמרת. הם רוצים לעבוד ודואגים לפרנסתם, אבל זה חטא בל יכופר בעיני ווטרס שמסלף את האמת ומראה את ישראל כצד התוקפן, לא אירן והחמאס הרוצים להשמיד אותנו. את ישראל צריך להחרים, כי אנו הצד הדמקורטי, המשגשג, עם זכויות אדם, והרי ווטרס נגד אלה.

הוא מדבר "בעד" אלה אך פועל בדיוק נגד כל אלה, בקואליציה של השטן עם כל היסודות הריאקציונים, שמפרים את הצהרת זכויות האדם שהוא כה חפץ ביקרה. מי הם האבירים למען צדק וזכויות אדם - פוטין, סין, אבו מאזן מכחיש השואה ומטפח האידיאולוגיה הנאצית, החמאס הפודמנטליסטים, אירן של האייטולות, וכל מלחכי הפינכה?

קונצנזוס רחב

ווטרס מדבר הרבה על 1984 אבל הוא עושה בדיוק מה שאורוול מתריע כנגדו. הוא משקר ומשקר וטוען שארצות הברית הצטרפה למלחמה בדצמבר 1941 אחרי שברית המועצות כבר ניצחה את הנאצים. הוא מתעלם שאלמלי העזרה המסיבית של האמריקנים ברוסים הם היו קורסים ובסוף 1941 גרמניה הייתה בשערי לנינגרד ומוסקבה.

לא אכנס כאן להקבלות על מסלפי אמיתות, אמני כפל לשון ועוכרי ישראל אחרים שגם הם מדברים בנחת וזוכים להכרה ולכבוד מהקהילה הבינלאומית, לצפיות שיא, גם בתקשורת שלנו ובוודאי באליטות התרבותיות. די אם אומר שאני נגד כל פונדמנטליזם מכל מקור שהוא ובכל סגנון שהוא - חרדי, יוני, ניאו ליברלי, משיחי, ביביסטי ואחר.

צריך למקד מאמצים נגד האויבים הכי חריפים שלנו, לנסות להשיג קונצנזוס כמה שיותר רחב. לפיכך בעתיד, במקום להגיד "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה", יש להגיד "אמור לי מי אויבייך ואומר לך מי אתה". כי אין מחמאה גדולה יותר מזה שווטרס, אירן, אש"ף, חמאס וחיזבאלה האויבים שלנו, כי זה אות כבוד לצדקת ישראל.

[הראיון]

תאריך:  28/08/2022   |   עודכן:  28/08/2022
יעקב קורי
+תושב מזרח ירושלים נתפס מבריח נשק ותחמושת
08:41 28/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הגיע למעבר הל"ה וניסה להעביר ברכבו ארגזי תחמושת של צה"ל ובהם כ-9,000 כדורי רובה ומספר מכלולים של נשק מסוג m16  ▪  הועבר לחקירת שב"כ
כדורי הרובה שנתפסו ברכב של המבריח [צילום: רשות המעברים, משרד הביטחון]
+הנהגת הרש"פ נגד תוופיק אלטיראווי
08:19 28/08/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
קרב הירושה ברש"פ מתחמם וחוסיין א-שיח' פועל להדחת יריבו תוופיק אלטיראווי מהנהגת תנועת פתח בגיבוי מלא של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן. האתר הסעודי "אילאף" פירסם דוח חקירה של הרש"פ על מעשי שחיתות המיוחסים לתוופיק אל טיראווי
משמאל: תאופיק אל-טיראווי [צילום: איסם רימאווי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמור לי מי אויביך ואומר לך מי אתה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
שיחה שביעית עם פרופ' יעקב פייטלסון, שחקר את התחזיות הדמוגרפיות השחורות בעניין רוב ערבי בארץ ישראל, ומסביר מדוע נביאי הזעם האקדמאים והממסדיים טעו והעריכו שמדינת ישראל לא תהיה מדינה יהודית, והיו שאמרו שבעתיד תהיה אוטונומיה יהודית במדינה ערבית.
27/08/2022  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
שחאדה שולל רק מעם אחד בעולם את זכות ההגדרה העצמית. המטרה איננה צדק או דמוקרטיה אלא גזל המדינה היהודית והחלפתה בפלשתינית. מדינת כל אזרחיה היא מונח מכובס לחיסול מדינת היהודים.
כתבי אישום יוגשו נגד שלושה נערים ערבים ממזרח ירושלים שתקפו עוברי אורח יהודים, בעלי חזות חרדית, על-רקע לאומני בעיר העתיקה בירושלים בסוף השבוע האחרון. התקיפה כללה מכות והשלכת חפצים.
25/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
כדאי לשים לב לדברים שאמר הגנרל חוסין סלאמי, מפקד "משמרות המהפכה" האירניים, ב-21 באוגוסט בראיון לאתר האינטרנט של לשכת המנהיג העליון עלי ח'מינאי. חוסין סלאמי התייחס למצב בשטחים ואמר: " רצועת עזה איננה הזירה היחידה של ההתנגדות והמאבק, המאבק עבר גם לשטחי הגדה המערבית, כוח האש של הכוחות הפלשתינים הוא לצד הרקטות של חיזבאללה, הפלשתינים הצליחו לחמש את שטחי הגדה שהיא שטח נפרד לגמרי מרצועת עזה".
המבצע של צה"ל בעזה בˉ7-5 באוגוסט התמקד בג’יהאד האיסלאמי. מבלי להיכנס לרקע והסיבות למבצע, הוא הסתיים בכישלון מוחלט לארגון הטרור. הג’יהאד "בזבז" יותר מאלף רקטות ללא אבדות לצד הישראלי ועם 49 הרוגים, 20 מהם מהארגון, כולל תייסיר אל-ג'עברי מפקד הארגון בצפון רצועת עזה, עבדאללה קדום סגן מפקד מערך הנ"ט של הג'יהאד האיסלאמי וח'אלד מנצור מפקד הג'יהאד האיסלאמי בדרום רצועת עזה. מלבד העובדה שמתו אזרחים פלשתינים משיגורים כושלים, הכישלון הצורב ביותר היה שכל יתר הפלגים עמדו מנגד ולא סייעו.
24/08/2022  |  ירון פרידמן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
חיים רמון
חיים רמון
שר הביטחון והמטכ"ל מפחידים את הציבור תוך שימוש פסול בתקשורת    כל התוכניות ההזויות שפרסם גלנט לניצחון ברצועה ולהקמת שלטון חדש ברצועה במקום חמאס, התפוגגו בלי שום הישג, וזה עדיין לא מ...
ביידן נוגע במצחו בתומכת במהלך עצירת קמפיין בחדר התה של מרי מק באטלנטה [צילום: אלכס ברנדון/AP]
שמואל רוזנר
ביידן מפגר כעת אחרי טראמפ בג'ורג'יה, מדינה קרטית, ובמדינות מתנדנדות אחרות. סוקר ידוע ממליץ לביידן לזוז למרכז פוליטי כדי להגדיל את סיכוייו לנצח. יועץ אסטרטגי טוען שגם פניית הפרסה של...
סגירת משרדי אל-ג'זירה במזרח ירושלים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
קיסר קבהא
הערוץ הלוויני הקטרי, ששידוריו בישראל נסגרו ונאסרו, העלה בסופו של יום תמונה ששיקפה באופן דו-צדדי את המתרחש במלחמה בעזה, וזאת בניגוד לערוצים הישראלים ששיקפו תמונה חלקית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il