|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
הדור הצעיר [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]

המבוקשים חוזרים לרחוב הפלשתיני

גל הטרור החדש בשטחי הגדה החזיר את המבוקשים לרחוב הפלשתיני והם שוב הופכים לסמל לאומי והזדהות במאבק נגד ישראל הרקע לתמיכה בהם הינו השנאה לישראל, האכזבה מהסכמי אוסלו, השחיתות במנגנוני הרש"פ והיעדר אופק מדיני
13/10/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

ההיסטוריה חוזרת על עצמה. דמות המבוקש הפלשתיני באינתיפאדה הראשונה ב-1988 ובאינתיפאדה השנייה בשנת 2000 שוב חוזרת לתודעה הפלשתינית והמבוקשים שמבצעים פיגועים נגד מטרות ישראליות הופכים לסמלי המאבק הפלשתיני ולמודל של חיקוי והערצה.

מייד לאחר המבצע הצבאי של ישראל ברצועת עזה במאי 2021 ("שומר החומות") הפך מוחמד דף, הרמטכ"ל של הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, לסמל של הפלשתינים בשטחים לאחר ששיגר מטח טילים גדול לעבר ירושלים בעקבות האירועים בהר-הבית ובשכונת שיח' ג'ראח במזרח ירושלים. אולם, בחודשים האחרונים, בעקבות גל הטרור ששוטף את שטחי הגדה, צמחו סמלים לאומיים חדשים שהפכו מושא לחיקוי ולהערצה ברחוב הפלשתיני.

המבוקשים, בני הדור הצעיר בשנות ה-20 לחייהם, הם הגיבורים הפלשתינים החדשים. הרחוב תומך בהם, אלפים משתתפים בהפגנות לתמיכה בהם וגם באים להלוויות של אלה שנהרגו על-ידי צה"ל. המבוקשים חברי קבוצת הטרור "גוב האריות" בשכם זוכים לכבוד מיוחד ברחוב הפלשתיני, כשאחד מהם, מוצעב אשתייה, נעצר ב-19 בספטמבר על-ידי גורמי הביטחון של הרש"פ בשכם, פרצו עימותים אלימים בין אלפי תושבים לבין כוחות הביטחון של הרש"פ בדרישה לשחררו, בחילופי האש בין המפגינים לאנשי הביטחון של הרש"פ נהרג תושב שכם ועוד 3 נפצעו.

כמה מבוקשים שחוסלו על-ידי צה"ל בשנה האחרונה בצפון הגדה, הפכו לסמלים של הדור הצעיר הפלשתיני בהם אברהים אלנאבולסי, אדהם מברוכה המכונה "אל-שישאני", בראא' לחלוח וג'מיל אלעמורי. גל הטרור החדש בשטחי הגדה חיזק את מעמדם של המבוקשים ברחוב הפלשתיני בגלל נכונותם להקריב את חייהם ותעוזתם במלחמה נגד חיילי צה"ל, הכל למען המטרה הלאומית הפלשתינית של השתחררות מהכיבוש הישראלי.

המבוקשים זוכים לתמיכה חברתית רחבה בגלל השנאה הגדולה לישראל, האכזבה מהסכמי אוסלו, השחיתות ברש"פ והיעדר אופק מדיני. הניסיונות של בכירים ברש"פ לעשות דמוניזציה למבוקשים נתקלים בהתנגדות עממית רחבה, בימים אלה מתחזקת הקריאה ברחוב הפלשתיני לפטר מתפקידו את מושל שכם אברהים רמדאן. המושל התראיין בתחנת רדיו מקומית בעיר שכם וכינה את אימהות "השהידים" במילים: "סוטות ששולחות את בניהן למוות כדי להפוך ללוחמות".

סמלי "ההתנגדות" החדשים

בהפגנות בשטחי הגדה וברשתות החברתיות אפשר לראות כמה דמויות פלשתיניות חדשות שהפכו לאייקונים החדשים של המאבק הפלשתיני נגד ישראל ולמותחי ביקורת נוקבת על הרש"פ בגלל רפיסותה מול ישראל וסירובה לנתק עמה את התיאום הביטחוני. הדמות הבולטת ביותר כיום הינה דמותו של פתחי חאזם ממחנה הפליטים ג'נין.

תמונתו של פתחי חאזם ואמרותיו נגד ישראל מופצים בכל אמצעי התקשורת הפלשתינים וברשתות החברתיות והוא קיבל את הכינוי "שיח' המבוקשים". פתחי חאזם היה בכיר במנגנוני הביטחון של הרש"פ בדרגה המקבילה לתת-אלוף. הוא אביו של המחבל רעד חאזם שעשה את פיגוע הדמים ברחוב דיזנגוף בתל אביב בחודש אפריל השנה. בפיגוע נרצחו שלושה ישראלים ונפצעו שישה נוספים. המחבל אותר למחרת הפיגוע כשהוא מסתתר במסגד ביפו וחוסל על-ידי השב"כ. עבד אלרחמן, בנו השני של פתחי חאזם, הפך בעקבות הפיגוע שביצע אחיו בתל אביב למחבל מבוקש והחל לבצע פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל באזור ג'נין.

לפני שבועיים נכנס כוח של צה"ל למחנה הפליטים ג'נין כדי לעצור אותו. הוא פוצץ מטען חבלה גדול לעבר החיילים שבאו לעוצרו ונהרג בחילופי האש ביחד עם שלושה מחבלים נוספים. האב, פתחי חאזם, הפך גם הוא למבוקש על-ידי צה"ל בעקבות הפיגוע שעשה בנו רעד בתל אביב. האב החל להסתובב עם מחבלים חמושים ודחה את הבקשות של בכירים ברש"פ כי יסגיר את עצמו לידיהם כדי שלא יחוסל על-ידי ישראל. מדי פעם הוא מגיח ממקום מחבואו ונושא בפני תושבי ג'נין נאומי הסתה חריפים נגד ישראל וקורא לתושבי הגדה לאמץ את דרך "ההתנגדות" נגד חיילי צה"ל והמתנחלים.

בנאום האחרון שנשא לאחר שבנו עבד אלרחמן נהרג על-ידי כוח צה"ל, הוא קרא לאנשי הביטחון של הרש"פ להצטרף עם נשקם אל כוחות "ההתנגדות". "אני קורא לכם ליישר קו עם הדרך של יאסר ערפאת ועם הדרך של השיח' של המוג'הידין אחמד יאסין, עליכם להתייצב לצד ההתנגדות, האמת והמולדת, הלוחמים שלנו אינם עבריינים", הוא הצהיר. כל ארגוני הטרור הפלשתינים אימצו לחיקם את פתחי חאזם כסמל החדש של "ההתנגדות". תמונות ענק שלו עם ציטוטים מדבריו נתלו במרכז העיר עזה. פתחי חאזם מסרב להסגיר את עצמו לידי ישראל ומכריז כי איננו חושש ממעצר או ממוות. גורמי הביטחון בישראל מאשרים כי הוא מבוקש בגין סיוע למבוקשים והסתה נגד ישראל. גורם ביטחוני בכיר אומר כי זה "רק עניין של זמן עד שהוא ייעצר או יחוסל".

דמות נוספת שזוכה לכבוד רב בשטחים הינה דמותו של עומר אלברגותי המכונה "אבו עאצף", הוא היה בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בגדה ומת לפני שנתיים. שני בניו עאצף ועאצם עשו פיגועים באזור רמאללה שבהם נהרגו 3 חיילי צה"ל. גם נשים שבניהן עסקו בטרור נגד ישראל זוכות לכבוד ויקר ברחוב הפלשתיני וברשתות החברתיות, אחת מהן היא "אום נאצר" אבו חמיד, תושבת מחנה הפליטים אלאמערי באזור רמאללה שחמישה מבניה הם אסירים ביטחוניים ובעלה ובן נוסף נהרגו על-ידי צה"ל. בימים אלה היא מובילה מאבק ברחוב למען שחרורו של בנה נאצר אבו חמיד שחלה בסרטן ועצור בכלא הישראלי.

האישה השנייה הינה "אום אברהים" אלנאבולסי, אמו של המחבל אברהים אלנאבולסי שחוסל בשכם על-ידי צה"ל, מפקד בכיר בקבוצת "גוב האריות" בשכם שעשה עשרות פיגועי ירי נגד כוחות צה"ל. ברחוב הפלשתיני בגדה יש תחושה של מצב חירום ומלחמה נגד ישראל בעקבות גל הטרור החדש שנמשך כבר כמה שבועות, זאת למרות שלפי שעה מדובר בגל טרור ולא באינתיפאדה חדשה, אבל הלחץ הנפשי והלחץ החברתי גורם לרחוב הפלשתיני להזדהות עם סמלים חדשים הנחשבים לסמלים לאומיים חזקים כדי לשאוב עידוד מדמותם ולשחרר קיטור.

תאריך:  13/10/2022   |   עודכן:  13/10/2022
יוני בן-מנחם
+ח"כ בן-גביר שלף את נשקו האישי מול מתפרעים ערבים
23:20 13/10/22  |  עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן-גביר הגיע ללשכתו בשכונת שמעון הצדיק, לאחר ששני יהודים נפצעו בראשם מזריקות אבנים של פורעים ערבים בסמוך. הוא שלף את נשקו לעבר פורעים ערבים. לדברי אנשיו, הדבר נעשה כתגובה לעשרות מתפרעים שהחלו ליידות לעברו אבנים. בן-גביר לא עשה שימוש בנשק.

ח"כ בן-גביר מסר כי "הדרג המדיני כובל את הידיים של השוטרים שלנו. לא ייתכן שערבים זורקים אבנים ליד השוטרים והשוטרים לא מגיבים בירי".
+שני פצועים יהודים בהתפרעויות ערבים בירושלים
22:50 13/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פצוע אחד בינוני ופצוע אחר באורח קל  ▪  שוטרים ולוחמי מג"ב פועלים לפיזור הפרות הסדר בכמה מוקדים בשכונות ערביות בבירה  ▪  לפחות חמישה עצורים ערבים
נער יהודי שנפגע מאבן בראשו בשכונת שמעון הצדיק
+פיגוע ירי ללא נפגעים הערב בצפון השומרון
19:08 13/10/22  |  עידן יוסף
פיגוע ירי ללא נפגעים הערב בצפון השומרון: שני מחבלים זוהו יורים צרורות מתוך רכב לעבר מחסום ג'למה, ונמלטים.

ברקע המצב הביטחוני - הרמטכ"ל כוכבי שוחח בשעה האחרונה עם ראש מועצת יש"ע שלמה נאמן כדי לעדכן לגבי ההתחממות ביהודה ושומרון וכדי לשמוע את עמדת ראשי המועצות.
+נתניהו: כשנכנעים לנסראללה מקבלים מהומות בי-ם
16:47 13/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה קושר בין כוונת ממשלת ישראל לחתום על הסכם הגבול הימי עם לבנון לבין המהומות במזרח ירושלים  ▪  "כשהטרור פוגש חולשה והתרפסות - הוא רק מתגבר"
[צילום: דוברות הליכוד]
נתניהו. "מראות שאי אפשר להרשות לעצמנו" [צילום: דוברות הליכוד]
+גיוס מיידי של ארבע פלוגות מילואים של מג"ב
14:46 13/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר לביטחון פנים הנחה את משמר הגבול להגדיל את חופש התנועה עבור תושבי מחנה הפליטים שועפט והורה על תגבור הכוחות הפועלים באזור
אירועים חמורים מאוד. כוחות שיטור בירושלים, אתמול [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+פוטין לאבו מאזן: עמדתנו בנוגע לסכסוך הישראלי-פלשתינית - עניין עקרוני שלא ישתנה
12:51 13/10/22  |  איציק וולף
ראש הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), נפגש בקזחסטן עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בפגישה הצהיר פוטין כי העמדה הרוסית בנוגע לפתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני היא עניין עקרוני בלתי ניתן לשינוי. "אנחנו בעד צדק", אמר.
+יוזמה בדרום: בדואים שומרים על ציוד המטיילים
12:18 13/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לחלק מהבדואים בנגב נמאס לשמוע את הטענות על כך שאוכלוסיית הבדואים עבריינית ולכן יזמו שיתוף פעולה עם מכון ריפמן שבמסגרתו יכולים מטיילים ישראלים להפקיד את כלי הרכב והציוד שלהם לשמירה באמצעות שומרים בדואים בחניונים בנגב
נקודת שמירת רכב וציוד בנגב המערבי [צילום: מכון ריפמן]
+ראש הממשלה יקיים הערכת מצב בעקבות המהומות במזרח ירושלים
12:12 13/10/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה, יאיר לפיד, יקיים היום הערכת מצב ביטחונית בעקבות האירועים במזרח ירושלים, בהשתתפות השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי, ראש השב"כ רונן בר, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל וגורמים נוספים.
+שר הביטחון: נגביר הסברה לאוכלוסייה הפלשתינית ואת מאמצי ההתקפה וההגנה
11:05 13/10/22  |  איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, קיים (יום ה', 13.10.22) דיון הערכת מצב בעקבות הפרות הסדר האלימות במזרח ירושלים ובסיומה הדגיש בפני כוחות הביטחון את הצורך להגביר את מאמצי ההתקפה וההגנה וכן את מאמץ ההסברה לאוכלוסייה הפלשתינית ואת הפעילות למניעת הסתה לטרור ברשתות נוכח האירועים האחרונים. "ההיערכות המוגברת של הכוחות בכלל מוקדי החיכוך תימשך", הודיע בחשבון הטוויטר שלו.
+10 פלוגות מילואים של מג"ב - בכוננות
10:28 13/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפקד משמר הגבול החליט להעמיד בכוננות עשר פלוגות של שוטרי מילואים מן המשמר הלאומי בעקבות ההתפרעויות החריגות במזרח ירושלים  ▪  אבו מאזן: לא ניתן להשלים עם המשך המצב הנוכחי בשטחים
23 נעצרו בהתפרעויות במזרח ירושלים [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המבוקשים חוזרים לרחוב הפלשתיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הפרות סדר נרחבות והתפרעויות אלימות במזרח ירושלים. כוחות המשטרה ומג״ב של מחוז ירושלים פועלים (יום ד', 12.10.22) באמצעים לפיזור הפורעים הערבים. הפועים מיידים בקבוקי תבערה ואבנים, יורים זיקוקים, מציתים פחי אשפה, חוסמים צירים ומנסים לפגוע בכוחות הביטחון.
12/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברקע המתיחות עם ממשלת לפיד - הקרמלין מודיע (יום ד', 12.10.22) כי הנשיא ולדימיר פוטין ישוחח בקרוב עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן על "התוכניות לשיח ישראלי-פלשתיני".
12/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
שירות הביטחון הכללי התיר לפרסום (יום ד', 12.10.22) כי במהלך השבועיים האחרונים הסתיימה חקירתם של ארבעה פלשתינים אשר עמדו בקשר עם פעיל חמאס מרצועת עזה ותכננו פיגועי ירי לעבר מטרות ישראליות.
12/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
רבים תוהים מה פשרן של קבלות הפנים הנלהבות בהן מתקבל בן-גביר במקומות שונים, בין היתר גם בקיבוצים, אותו מעוז היסטורי, נשגב, של השמאל.
12/10/2022  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
צה"ל חסם הבוקר (יום ד', 12.10.22) את הכניסות והיציאות משכם. כרגע, דרך שלוש מהן אפשר להיכנס, אבל היציאה כרוכה בבידוק בידי לוחמים או באישור גורמי ביטחון. גורם ביטחוני מסר כי "המטרה של המחסומים הצבאיים היא לשבש את חופש התנועה של המחבלים. הפיגועים האחרונים שביצעו מחבלי 'גוב האריות' הם אלה שהובילו לפגיעה בשגרת החיים של תושבי שכם והאזור".
12/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il