|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
סולימאן. אוהבת ישראל [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

בואי עאידה, מנצחים

והנה, אחרי הסירוב לגנות מחבלים, הסירוב לראות בהם טרוריסטים, לראות ברוצחי יהודים חפים מפשע, לבחור לראות במחבלים קדושים מעונים, לוחמי חופש, שאהידים, לחבק ולהלל משפחות רוצחי יהודים, הפכו אלה לפרטנרים לגיטימיים לממשלת ישראל הבאה על-פי יאיר לפיד
01/11/2022  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

יאיר לפיד, ראש ממשלת ישראל, מאשר בלוליינותו המילולית כי הפרטנרית שלו לממשלת ישראל הבאה היא, ח"כ, שוחרת השלום, אוהבת האדם, הגברת הנפלאה, אזרחית ישראלית גאה במדינה היהודית דמוקרטית, ח"כ עאידה תומא סלימאן. יאיר לפיד קיבל החלטה משמעותית אשר השפעתה על המציאות הישראלית הינה מכרעת.

גם שבנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר, סדק את ההחלטה הלאומית בה אין קואליציה בשיתוף פעולה עם מפלגה אשר אינה רואה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, מפלגות תומכות טרור, מעודדות חרם על מדינת ישראל, תומכי ארגוני החרם, מובילי עלילת הדם שמדינת ישראל לא רק מרעילה בארות של פלשתינים, לא רק שגורמת למות תינוקות פלשתינים, אלא שמדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד, החותרת לזכות השיבה, למדינת כל אזרחיה, ביטול המדינה היהודית.

והנה, אחרי הסירוב לגנות מחבלים, הסירוב לראות בהם טרוריסטים, לראות ברוצחי יהודים חפים מפשע, לבחור לראות במחבלים קדושים מעונים, לוחמי חופש, שאהידים, לחבק ולהלל משפחות רוצחי יהודים, הפכו אלה לפרטנרים לגיטימיים לממשלת ישראל הבאה על-פי יאיר לפיד.

שותפות של אזרחים ערביים בכנסת ישראל, במוקדי השפעה, היא חובה, לא רק זכות. ערביי ישראל האזרחים הינם בעלי זכויות שוות בכל דבר ועניין מעצם היותם אזרחים ישראלים. יש להם רק חובה אחת, קטנה, בודדת - לא לחתור תחת קיומו של עם הנצח, להפסיק את החלום על השמדת העם היהודי, חורבן מדינת ישראל.

בני גנץ, שותפו של יאיר לפיד למחנה השינוי, בידל את עצמו והבהיר כי לא יצטרף לממשלה שמפלגות תומכות טרור הן חלק ממרכיביה. במרצ, בעבודה, בישראל ביתנו, ברע"ם, חברות הקואליציה הנוכחית, הזדעזעו מההחלטה במחנה ממלכתי, מהדרת מפלגת "אוהבי ישראל", בעודם מטילים את מלא כובד משקלם נגד כל שותפות והחרמה מוחלטת של אחיהם היהודים בתנועת הליכוד, הציונות הדתית, החרדים.

הפיגוע האסטרטגי, שראשיתו כאמור במתן לגיטימציה למפלגת האחים המוסלמים, רע"ם, בעקבות ניסיון שיתוף הפעולה של נתניהו עימם באחד מסבבי הבחירות, מתעצם באופן משמעותי, כאשר מפלגה שנייה בגודלה המגדירה עצמה מפלגת מרכז, מוצאת בחד"ש - תע"ל, מפלגתם של אחמד טיבי ואיימן עודה, את בני בריתם הטבעיים, יותר מאשר את אוהבי ישראל, אוהבי חיילי צה"ל, אוהבי מדינת ישראל היהודית דמוקרטית.

יאיר לפיד הבהיר, בעצם לוליינותו המילולית, כי אין לו קוים אדום, יש לו אידאולוגיה גמישה וליבת העשייה שלו בימים אלה, אחת היא, ראשות הממשלה ויהי מה. המטרה מקדשת את האמצעים, את כל האמצעים, כולל שותפות אמיצה, עם מי שחלקם מזוהים בוודאות עם תומכי טרור, עם מחבלים רוצחי יהודים, עם מהללי שאהידים.

הבחירות, אם כן הם איפה. בחירה בין ממשלה ציונית לבין ממשלה הנתמכת על-ידי תומכי טרור ומהללי שאהידים, זו הבחירה היחידה ואין בילתה. צאו להצביע, להשפיע ולהכריע, מה תהייה דמותה של המדינה היהודית הדמוקרטית. כעת הכל ברור, נשף המסכות הגיע לסיומו.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  01/11/2022   |   עודכן:  01/11/2022
עמנואל בן-סבו
+הרהורים לאחר פרסום מדגמי הבחירות
11:06 02/11/22  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
בן-גביר תקף קשות את הערבים המנומנמים ובעיקר את נציגיהם, בכך רכש קולות אולם מצד שני גישתו זו הגבירה את כמות המצביעים הערבים שחשו עצמם בסכנה ונהרו לקלפיות, מה גם שביבי שוב פנה נגדם
בן-גביר. עליה מטאורית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+דרעי פסק: לו רבין חי -
היה מצביע ש"ס ודאי!
08:20 02/11/22  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה

+עכשיו, זהו יום הבוחר
08:07 02/11/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
עכשיו הרגע המזוקק לבחור בין ייאוש לתקווה, בין שנאה לאהבה, בין בנייה לחורבן, בין טוב לרע, בין אמת לשקר, חושך לאור בין ערכים לסיסמאות
בחירה נכונה [צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+85.9% מהקולות נספרו; שינויים קלים בגוש הימין
07:45 02/11/22  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הליכוד עולה ל-32 שס יורדת ל-11  ▪  לגוש נתניהו - 65 מושבים  ▪  סמוטריץ' ובן-גביר קיבלו 14 מושבים, יהדות התורה התחזקה ל-8  ▪  העבודה עם 4 בלבד ומרצ לא עוברת את אחוז החסימה  ▪  רע"ם עברה את אחוז החסימה וכך גם חד"ש-תע"ל  ▪  בל"ד והבית היהודי - בחוץ
בנימין ושרה נתניהו. חוגגים ניצחון [אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מטה מרצ. מתחת לאחוז החסימה [צילום: פלאש 90]
+לאחר ספירת 44.4% מהקולות: רע"מ, בל"ד ומרצ לא עוברות
06:55 02/11/22  |  איציק וולף
תמונת המנדטים לאחר ספירת 44.4% מן הקולות בבחירות לכנסת ה-25 מעלה כי המפלגות רע"מ, בל"ד ומרצ לא עוברות את אחוז החסימה. מפלגת מרצ נמצאת סמוך מאוד לאחוז החסימה העומד על 3.25%. מדובר בתוצאות חלקיות בלבד, ותמונת המנדטים עוד צפויה להשתנות.
+עידכון: תוצאות האמת אחרי ספירת כמיליון קולות
04:05 02/11/22  |  עידן יוסף
כ-1,002,000 קולות נספרו עד כה (04:00), שהם כחמישית מכלל הקולות. התוצאות: הליכוד 33; יש עתיד 23; הציונות הדתית עוצמה יהודית 15; שס 13; יהדות התורה, המחנה הממלכתי 11; ישראל ביתנו 6; העבודה, חד"ש-תע"ל 4; בל"ד, מרצ, רע"ם 0.
+גנץ נמנע מאזכור נתניהו: "אני שלם עם הדרך"
03:58 02/11/22  |  עידן יוסף
יו״ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ הגיב (יום ד', 2.11.22) בנאום בכפר המכביה לתוצאות מדגמי הטלוויזיה, וזאת מבלי להזכיר את בנימין נתניהו. בפתח נאומו ביקש מחברי רשימתו לעלות לבימה ולעמוד מאחוריו, כנראה במטרה להציג את המשך השותפות בין החלקים השונים של מרכיבי מפלגתו.

גנץ אמר כי הוא "שלם עם הדרך", והביע ביטחון כי השותפות עם גדעון סער תימשך: "הרעיון של מחנה רחב הוא חשוב ורלוונטי, אנחנו שותפים לרעיון ממלכתי ונכון". רוב מדגמי הבחירות חזו למפלגתו של שר הביטחון כ-11 מושבים, ורוב לגוש הימין. "יהיו תוצאות האמת אשר יהיו, את הדרך של המחנה הממלכתי רק התחלנו", אמר גנץ, "אני שלם עם הדרך, שלם עם זה שעשינו כל מה שניתן בכדי להגיע לאיחודים".

הוא הודה לשותפו להנהגת המפלגה, שר המשפטים גדעון סער, ואמר כי "הניסיון והידע שלו הם נכס ענק, אני יודע שהשותפות שלנו תימשך". לפי מקורות במחנה הממלכתי, חברי כחול לבן התאכזבו מתוצאות המדגמים, ואילו חברי תקווה חדשה היו מרוצים יותר.
גנץ וסער [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+נתניהו מאובטח כראש ממשלה: "אנחנו על סף ניצחון גדול מאוד"
03:31 02/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הליכוד בבנייני האומה: "צריך לחכות לתוצאות האמת. אם תוצאות האמת ישקפו את המדגמים אקים ממשלה לאומית שתדאג לכולם"  ▪  "העם רוצה דרך אחרת - עוצמה ולא חולשה"  ▪  "נפעל להורדת הלהבות בשיח הציבורי ולאיחוי הקרעים"
בנימין ושרה נתניהו. נאום מפויס [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+גפני: הגדלנו את מספר הקולות שלנו בלמעלה מ-20 אלף
03:08 02/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בחגיגות הניצחון של יהדות התורה בבני ברק: "מה לא אמרו עלינו, שאין לנו הנהגה, שניחלש, שיצביעו לכל מיני מפלגות אחרות, הוכחנו - יש לנו אב זקן! יש לנו מנהיג! הגדלנו את מספר הקולות שלנו בלמעלה מ-20 אלף, עלינו מ-248 ל-270 אלף קול. המנדט השמיני שלנו עוד ייכנס בעזרת השם.

"אנחנו שמחים הלילה כי העפנו את הממשלה הרעה הזאת הביתה. ליברמן אמר שהוא מכבד את רצון הבוחר? שיכבד אותם וילך הביתה. העם לא רוצה אותו כאיש ציבור. הוא נכשל בכל תחום בעשייה הציבורית. הביתה!".
[צילום: יהדות התורה]
+בן-גביר: הגיע הזמן לחזור להיות בעלי הבית
02:38 02/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר בנאום אחרי המדגמים: "הציבור רוצה שינויים במערכת המשפט ושופטים עצמאים, אבל יותר שופטים עם אג'נדה ציונית יהודית"  ▪  "הפרדה מוחלטת בין מי שנאמן למדינת ישראל ואין לנו שום בעיה איתו, לבין מי שחותר תחת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית"
בן גביר מחובק עם "הצל" יואב אליאסי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מדגם ערוץ 12 מתעדכן: גוש הימין עולה ל-62
01:53 02/11/22  |  עידן יוסף
עידכון המדגם של מנו גבע של ערוץ 12: הליכוד עולה ל-31, יש עתיד יורדת ל-23, ישראל ביתנו, רע״ם וחד״ש-תע״ל על 5, מרצ על 4 ומתנדנדת קרוב מאוד לאחוז החסימה. לגוש הימין יש 62 מושבים, ואם מרצ תקרוס הוא עשוי לעלות ל-63 ואף ליותר מכך.
+לפיד: נחכה לתוצאות בסבלנות, גם אם אין לנו
01:47 02/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר יש עתיד, רה"מ יאיר לפיד: "הלילה הזה הולך להימשך יומיים. עד שלא תיספר המעטפה האחרונה שום דבר לא נגמר ולא נסגר. נחכה בסבלנות, גם אם אין לנו סבלנות, עד שיגיעו הנתונים הסופיים. יש עתיד רשמה הישג נדיר". לפי רוב המדגמים, יש עתיד מקבלת בסביבות 23 מושבים.
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+דרעי: מקווה שהשמאל יכבד את תוצאות הבחירות
01:42 02/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר שס בנאום ניצחון: "רוב האזרחים במדינה ישראל רוצים מדינה יהודית ולכן הם הצביעו נגד הממשלה החילונית"  ▪  מבהיר: "הממשלה שיקים נתניהו תהיה ממשלה אחראית שתתחשב בכל חלקי העם"
אריה דרעי [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+עידכון מדגם ערוץ 12: חלוקת מושבים אחרת במפלגות גוש המרכז שמאל
01:17 02/11/22  |  עידן יוסף
עידכון מדגם מנו גבע בערוץ 12 - ישראל ביתנו וחד"ש-תע"ל עולות ל-5; העבודה יורדת ל-5 ומרצ נחלשת ל-4, על גבול אחוז החסימה.
+ליברמן: מאוכזב, נכבד את הכרעת הבוחר
00:57 02/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, בנאום ראשון לאחר תוצאות המדגמים: "אני חש אכזבה, אנחנו נכבד את תוצאות הבחירות, את הכרעת הבוחר. אנחנו נשמור גם על הדרך הייחודית שלנו כימין ליברלי. אלו שני ערכים שמאוד חשובים לנו ואנחנו באמת נמצאים במשבצת מאוד ייחודית בפוליטקיה הישראלית".
+עידכון מדגם כאן 11: ניוד קולות בגוש השמאל-מרכז, בל"ד נחלשת
00:51 02/11/22  |  עידן יוסף
עידכון מדגם מכון קנטאר עבור כאן 11: יש עתיד עולה ל-23 (כמו במדגם ערוץ 14), המחנה הממלכתי יורדת ל-12 (כמו במדגם ערוץ 13). בל"ד נחלשת ויורדת לכיוון ה-3%.
+ערוץ 13 עדכן את תוצאות המדגם - שינויים בגוש המרכז-שמאל
00:38 02/11/22  |  עידן יוסף
הסוקר קמיל פוקס עדכן את תוצאות המדגם. יש עתיד יורדת במושב אחד ל-23 (כמו במדגם ערוץ 14) וישראל ביתנו מתחזקת ועולה ל-5. מרצ נמצאת כחוט השערה מאחוז החסימה.
+סמוטריץ': עם ישראל הביע אמון בדרך שלנו
00:34 02/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הציונות הדתית על בן-גביר: נמשיך לעבוד ביחד בשיתוף פעולה  ▪  מתחייב: "נחזק את הזהות היהודית של מדינת ישראל כי היא סלע קיומנו. נפעל להחזרת הביטחון והמשילות, ניישם את התוכנית לתיקון מערכת המשפט"
חגיגות במטה הציונות הדתית [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+סוקר ערוץ 14: רע"ם והמחנה הממלכתי נחלשות והימין מתקרב ל-62
00:13 02/11/22  |  עידן יוסף
סוקר ערוץ עכשיו 14, שלמה פילבר ממכון דיירקט פולס מעדכן: "גוש הימין מתקרב ל-62 על חשבון המחנה הממלכתי, רע"ם בסכנה". עוד הוסיף פילבר כי בל"ד לא תעבור את אחוז החסימה, גם עם זיופים.
+שיעור ההצבעה בבחירות - הכי גבוה מאז 2015
00:06 02/11/22  |  עידן יוסף
שיעור ההצבעה נכון לשעה 22:00, שעת סגירת הקלפיות, עומד על 71.3% - עלייה של 3.9 נקודות האחוז, בהשוואה לאותה שעה בבחירות לכנסת ה-24. זהו שיעור ההצבעה הגבוה ביותר מאז שנת 2015.
+ראשות העבודה ומרצ לא ישאו נאומים
23:47 01/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מרצ זהבה גלאון הודיעו שאין בכוונתן לקיים אירועים ולשאת נאומים הערב.
[צילום: פלאש 90]
+שקד: מאחלת לנתניהו להקים ממשלת ימין יציבה
23:42 01/11/22  |  עידן יוסף
השרה איילת שקד, שמפלגתה לא עברה את אחוז החסימה באף מדגם, הודתה לפעילי הבית היהודי. היא פנתה בנאומה לנתניהו ואמרה: "אם התוצאות אכן נכונות, ברכות, בהצלחה ושיזכה להקים ממשלת ימין יציבה ל-4 שנים שתחזיר את המדינה לתפקוד".

עוד אמרה שקד: "רציתי להגיד תודה רבה. נלחמנו כמו אריות, ידענו שזה קרב קשה מאוד, אבל הלכנו עם האמת שלנו, עם האידיאולוגיה שלנו, והקול שלנו הוא קול מאוד חשוב, נמשיך להשמיע את הקול הזה. אני רוצה להגיד תודה לחגית משה, ליגאל וליוסי ברודני שלא יכולתי לבקש שותף טוב יותר לצאת איתו אל הקרב".
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+המשטרה וועדת הבחירות: לא ידוע על תקריות חריגות בקלפיות
23:23 01/11/22  |  עידן יוסף
הכחשות לטענות הליכוד על זיופים בקלפיות הישובים הערביים. המשטרה: "איננו מתגברים כוחות בקלפיות, לא הייתה שיחה בנושא". ועדת הבחירות המרכזית: "לא ידוע לוועדה על תקריות חריגות במגזר הערבי. בהינתן שהספירה אך החלה בשעה זו, בוודאי שאין בסיס לשמועות חסרות שחר בדבר 'זיופים' כיבכול במגזר זה או אחר".

הליכוד מסר כי נציג מטעמו מסורב להיכנס כעת לדיון ועדת הבחירות בנושא זיופי בל״ד.
+נתניהו: תוצאות האמת לא צריכות להיות מזויפות
23:13 01/11/22  |  עידן יוסף
נתניהו בתגובה ראשונה למדגמים: "זו התחלה טובה. אלו לא תוצאות האמת. גם תוצאות האמת לא צריכות להיות מזויפות".

בליכוד מדווחים על אירועי אלימות קשים בקלפיות הערביות בשעה האחרונה ועל כך שעדכנו את המשטרה שמתערבת בנושא. אולם בכאן חדשות דווח שלא מוכרים אירועים כאלה למשטרה. בליכוד מציגים סרטון מטמרה, שבו נראים פעילי בל"ד פורצים לקלפי במהלך ספירת הקולות.

סגן יו״ר ועדת הבחירות מטעם הליכוד, עו״ד אילן בומבך, פנה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, וביקש את התערבותו הדחופה למימוש הפנייה למפכ״ל כדי לדאוג לתגבור מיידי של על הקלפיות במגזר הערבי. בומבך הדגיש שזה "אירוע מתגלגל וחסר תקדים ויש חשש ממשי לזיופים של תוצאות הבחירות אם לא יפעלו מיד". לדברי הליכוד, עמית הסביר לבומבך שהוא עירב את המשטרה בעניין ודרש את התערבותה. עו״ד בומבך נכנס שוב לשופט ודרש את התערבותו הדחופה כיוון שכל המאמצים לדאוג לטוהר הבחירות יסוכלו. עו״ד בומבך אומר כי שלח לשופט ראיות רבות.
+שס מתקרבת ל-11 מושבים
23:04 01/11/22  |  עידן יוסף
רשימת שס מתקרבת בעידכון מדגם כאן 11 ל-11 מושבים, על חשבון ירידה אפשרית של הציונות הדתית עוצמה יהודית ל-14.
+דרעי: שס תחזור בקרוב להנהגת המדינה
23:01 01/11/22  |  עידן יוסף
י"ר שס, אריה דרעי, בתגובה לתוצאות המדגמים: "שס זכתה בהישג אדיר והיא תחזור בקרוב להנהגת המדינה". דרעי לא השתתף בשיחת ראשי מפלגות הימין עם נתניהו מאחר שלא היה זמין.
+סמוטריץ' ובן-גביר קיימו "שיחה חמה"
22:54 01/11/22  |  עידן יוסף
‏שיחה חמה התקיימה בין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר. בשיחה לא הועלה נושא הפיצול ונושא המו"מ הקואליציוני.
+נתניהו לראשי גוש הימין: תשומת לב לכל הזיופים
22:44 01/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד נתניהו שוחח בשיחתועידה עם כל ראשי מפלגות גוש הימין וביקש לתגבר תשומת לב לכל דיווח על זיופים. במקביל, הליכוד פנה רשמית למפכ״ל קובי שבתאי, בדרישה לשמור על טוהר המידות ולאבטח מיד קלפיות שנרשמו בהן אירועים חריגים של אלימות ואיומים כלפי משקיפים.

במקביל, מפלגת העבודה קוראת לכל משקיפי הקלפיות שלא לעזוב את הקלפיות עד גמר הספירה.
+יו"ר בל"ד: ניצחנו, חכו ותראו
22:41 01/11/22  |  עידן יוסף
‏יו"ר רשימת בל"ד ח"כ סמי אבו שחאדה: "ניצחון מוחץ וברור לבל"ד, וזה מה שאמרנו מההתחלה. חכו תראו" (רדיו נאס). מנגד, יו"ר רע"ם מנסור עבאס מעריך שבל"ד לא תעבור.
+נתניהו פנה למפכ"ל: ניסיון רחב היקף לזייף באלימות את תוצאות הבחירות במגזר הערבי
22:39 01/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הודיע כי הוא פונה למפכ״ל המשטרה ולוועדת הבחירות המרכזית בדרישה בהולה לשלוח תגבור משטרתי לכל אתרי הקלפיות במגזר הערבי לנוכח מה שהגדיר "אירועי אלימות קשים, איומים ואווירת טרור כלפי נציגי מחנה הימין בקלפיות שהחלו מרגע שדווח בתקשורת שתוצאות הבחירות תלויות בתוצאה של מפלגת בל״ד". הליכוד מזהיר מפני ניסיון רחב היקף לזייף באלימות את תוצאות הבחירות.
+חגיגות שמחה במטות הציונות הדתית ועוצמה יהודית
22:20 01/11/22  |  עידן יוסף
חגיגות שמחה במטות הציונות הדתית ועוצמה יהודית החוגגות בנפרד 15-12 מושבים במדגמים. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בירך: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. היום הציונות הדתית עושה היסטוריה עם ההישג הגדול ביותר למפלגה דתית לאומית מאז קום המדינה, הישג שמצטרף למה שמסתמן כנצחון והכרעה של המחנה הלאומי. עכשיו ממתינים בסבלנות לתוצאות האמת כדי שנוכל בעזרת ה׳ להקים בביטחון ממשלת ימין לאומית, יהודית וציונית".
+גוש הימין מתחזק ל-62; מרצ מתנדנדת על אחוז החסימה
22:06 01/11/22  |  איתמר לוין, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארבעת הערוצים צופים רוב לגוש בראשותו של נתניהו, כאשר הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר, יש עתיד במקום השני והציונות הדתית במקום השלישי  ▪  ש"ס מתחזקת לעשרה מנדטים ויהדות התורה צפויה לקבל שבעה-שמונה  ▪  יש עתיד עם 23 מנדטים, והמחנה הממלכתי עם 13-11 בלבד  ▪  המדגמים צופים שרע"ם וחד"ש יעברו את אחוז החסימה; הבית היהודי צפויות להישאר מחוץ לכנסת, מרצ מתקרבת לאחוז החסימה ואולי תכריע את תמונת הגושים
שידור חי מכאן 11
נתניהו היום בקלפי [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
לפיד היום בקלפי [צילום: תומר אפלבאום, פול]
+נתוני הבחירות יוכרעו על סמך ההצבעה לחד"ש-תע"ל ובל"ד
22:05 01/11/22  |  עידן יוסף
עם פרסום תוצאות המדגמים, עדיין לא ניתן לקבוע מי ראש הממשלה הבא. מה שיכריע הוא שיעור ההצבעה לשתי המפלגות הערביות - חד"ש תע"ל ובל"ד. במדגם של כאן 11 קרובה בל"ד עם 3.1% לאחוז החסימה, ואם תעבור אותו, יירד גוש הימין ל-60. במדגם חדשות 12 בל"ד על 3%, רבע אחוז מתחת לאחוז החסימה.
+הסתיימה ההצבעה בבתי הכלא
21:43 01/11/22  |  עידן יוסף
הקלפיות בבתי הכלא נסגרו. שיעור ההצבעה עומד על 80%.
+נכון ל-20:00: התמתנות בשיעור ההצבעה - 66.3%
21:21 01/11/22  |  עידן יוסף
שיעור ההצבעה נכון לשעה 20:00 עומד על 66.3% עלייה של 5.4 נקודות האחוז בהשוואה לאותה שעה בבחירות לכנסת ה-24. אחוז ההצבעה הגבוה ביותר ביחס לאותה שעה מאז שנת 1999.
+עלייה משמעותית בהצבעת המגזר הערבי
21:14 01/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברי ועדת קלפי בכפרים ערביים על עומס מצביעים גדול בשעות האחרונות בקלפיות במגזר, ועל קלפיות עם יותר מפי שנים אחוזי הצבעה  ▪  השנה לראשונה, מפלגת השלטון יש עתיד הייתה מעורבת מאוד בבחירות במגזר הערבי, לרבות הסעות מיוחדות לנשים לקלפיות
שלט חוצות של חד"ש-תע"ל בגליל המערבי
+מפלגות הימין בראשות נתניהו פרסמו הודעת "געוואלד" משותפת: "אנחנו בתיקו"
21:13 01/11/22  |  עידן יוסף
רשימות הליכוד, הציונות הדתית עוצמה יהודית, שס ויהדות התורה פרסמו הודעת "שוד ושבר" משותפת שבה נאמר: "אנחנו מוטרדים מאוד מזינוק בשיעורי ההצבעה של מפלגות השמאל, המשותפת ומנסור עבאס בשעה האחרונה. אנחנו בתיקו. מצביעי הימין חייבים לצאת מהבית ולהצביע".

בתוך כך, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף, הודיע: ״בשונה מכל מערכות הבחירות, בשעה האחרונה חלה עצירה של הצבעה בריכוזים החרדיים. אם לא נתעשת מיד - איווט ליברמן הולך לחייך הלילה״.
+קרב צעקות בוועדת הבחירות בין המנכ"ל לנציג הליכוד
20:51 01/11/22  |  עידן יוסף
קרב צעקות בוועדת הבחירות: חילופי דברים בין אורלי עדס, מנכ"ל הוועדה, לנציג הליכוד, עו"ד אילן בומבך, ברקע בקשה להוסיף קלפיות נגישות בעקבות עומסים - בליכוד התנגדו. עדס לבומבך: "תתבייש לך, אתה מחבל בעבודה של הוועדה. מעולם לא היה דבר כזה" (חדשות 12).
+בקבוצות הפנימיות של הליכוד כבר מזמינים לחגיגות ניצחון
20:48 01/11/22  |  עידן יוסף
בנימין נתניהו מעביר את השעות שלפני סגירת הקלפיות עם אנשיו וחלק מבני משפחתו במלון קרלטון בתל אביב. בסביבתו יש הערב ״אופטימיות זהירה״ על כל ההסתייגויות המתבקשות (וואלה). בקבוצות הפנימיות של הליכוד כבר מזמינים את הקהל הרחב ל"חגיגות הניצחון בבנייני האומה" (מעריב).

דובר הליכוד מסר: "לא מתוכנן אירוע הערב בשלב זה. נעדכן בהמשך".
+התקבלה בקשת הליכוד לאשר את הפתקים שהודפסו עם טעויות
20:14 01/11/22  |  עידן יוסף
התקבלה בקשת הליכוד לאשר את הפתקים שהודפסו עם טעויות. מי שהצביע לליכוד בראשות בנימין ״נתניה״ (כך נכתב בחלק מהפתקים) - קולו ייספר (חדשות 13).
+שיעור ההצבעה נכון לשעה 19:00 הוא 62.5%
20:10 01/11/22  |  עידן יוסף
שיעור ההצבעה נכון לשעה 19:00 הוא 62.5%. אין השוואה לשנים קודמות כי לא נעשו עידכון הצבעה בשעה זו. יש סיכוי ששיעור ההצבעה הסופי יגיע ל-74%. מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי זהו שקלול של 674 קלפיות מדגם מתוך 696 קלפיות מדגם שנבחרו ע"י הלמ"ס.
+טייבה: עובד ועדת הבחירות הותקף באלימות
20:03 01/11/22  |  עידן יוסף
אליהו דנה, עובד ועדת הבחירות האזורית מטעם מפלגת נעם (הציונות הדתית עוצמה יהודית) טוען שהותקף בידי עשרות ערבים בטייבה. דנה הגיע לקלפי בבית הספר אל שאפעי, שם נתקל באי סדרים. לדבריו, "בחצר בית הספר היו כ-20 צעירים שצעקו לעברי. בכניסתי לקלפי רדפו אחריי עשרות ערבים בזמן שהם דוחפים אותי ואת המלווה שלי, ירקו עליי וזרקו לעברנו חפצים".

הנציג סיפר כי יצא מחוץ לקלפי, וראה שהגיעה מנהלת האזור של טוהר הבחירות וגם לה לא נתנו להיכנס, והתחילו לצעוק עליה. בינתיים הגיעו שוטרים שהזמינו הנציגים ובנוכחותם ונוכחות נציגת טוהר הבחירות המשיכו, הפורעים בתקיפה ביריקות ובהשלכת החפצים, לא נתנו לצלם ודחפו את הצלם.
+שיעור ההצבעה ביו"ש: מעט יותר מהממוצע הארצי
19:55 01/11/22  |  עידן יוסף
ביהודה ובשומרון מדווחים על 60% אחוז הצבעה. המטרה שלהם להגיע ל-85% בתוך שעתיים וחצי (מקור ראשון).
+דודי חסיד: אחוזי הצבעה גבוהים - גם בחברה הערבית
19:47 01/11/22  |  עידן יוסף
דודי חסיד סוקר כאן 11: "אחוזי ההצבעה בחברה הערבית קצת יותר טובים מהפעם הקודמת, אבל לא בהרבה".

+נשיאות ועדת הבחירות תדון בפתקים שנפגמו
19:45 01/11/22  |  עידן יוסף
נשיאות ועדת הבחירות מתכנסת כדי לדון על טענות על פתקים שנפגמו או שלא מתאימים לנוסח המאושר (חדשות 13).

+מסרוני כזב: ההצבעה לבן-גביר היא בפתק של הבית היהודי
19:42 01/11/22  |  עידן יוסף
מסרונים ובהם הודעות כזב לפיהם פתק הבחירות של עוצמה יהודית הוא הפתק עם האות ב', השייכת לבית היהודי, ולא האות ט'.

מעוצמה יהודית נמסר: "איילת שקד שלא עוברת את אחוז החסימה מנסה בשארית כוחותיה לפגוע בגוש הימין, כפי שעשתה בשנה האחרונה". ח"כ איתמר בן-גביר הגיש תלונה במשטרה נגד איילת שקד ועתר נגדה לוועדת הבחירות המרכזית.

מן הבית היהודי נמסר בתגובה: "ההודעות מטעם V22 אשר עולה מהן כי מי שרוצה להצביע לבן-גביר שיצביע ב׳ - אינן מטעם הבית היהודי".
+עד לשעה 18:00 הצביעו 57.5% מבעלי זכות ההצבעה
19:29 01/11/22  |  עידן יוסף
שיעור ההצבעה נכון לשעה 18:00 הוא 57.5%, הגבוה מאז סבב ב' של בחירות 2019. מדובר ב-6 נקודות האחוז יותר מאשר הבחירות הקודמות בשעה זו.

בין 16:00 ל-18:00 זה הוא השיעור הגבוה ביותר מאז בחירות 1988. גם בקרב החיילים שיעור הצבעה גבוה - 65%.
+בשל חשד לזיוף: הוחלפו ועדות קלפי בירכא
18:46 01/11/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הורה להחליף את חברי ועדות הקלפי בשתי קלפיות בירכא לאחר שנלקחו מעטפות הצבעה לא חתומות  ▪  הורה על הצבת שוטר ב-21 הקלפיות בירכא עד סוף ספירת הפתקים
השופט עמית. תנאים להצבת משקיפים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+עד לשעה 16:00 הצביעו 47.5% מבעלי זכות הבחירה
17:07 01/11/22  |  איציק וולף
עד לשעה 16:00 הצביעו 47.5% מבעלי זכות הבחירה. מדובר בעלייה של 5 נקודות האחוז לעומת ההצבעה בבחירות של שנת 2021 שבה עמד שיעור ההצבעה על 47%.
[צילום: ועדת הבחירות המרכזית]
+כ-130 אלף ישראלים טיילו בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים
16:15 01/11/22  |  איציק וולף
    כ-130 אלף מטיילים בחרו לטייל בטבע ביום הבחירות והשבתון בשמורות הטבע והגנים הלאומיים כ 2300 לנים בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. כ 11 אלף תיירים ביקרו באתרים.

בין האתרים הבולטים היום היו הגן הלאומי קיסריה עם כ 5800 מבקרים, הגן הלאומי ירקון תל אפק ושמורת הטבע עין גדי עם כ 4200 מבקרים בכל אחד מהאתרים, הגן הלאומי אשקלון עם כ 3700 מבקרים, הגן הלאומי מצדה עם כ 3400 מבקרים, הגנים הלאומיים אפולוניה ובית גוברין עם כ 2400 מבקרים בכל אחד מהאתרים.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
העיתונאי עמית סגל מדווח בחדשות 12 על "עלייה בהצבעה במגזר הערבי, ועלייה משמעותית". מנגד, דיווחה דפנה ליאל: שלוש המפלגות הערביות מתנדנדות - אם אחוז ההצבעה בחברה הערבית יהיה זהה לסבב הקודם - סיכוי לא מבוטל שאחת מהן, או שלושתן, ימצאו את עצמן מחוץ לכנסת.
01/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, הורה להחליף את הרכב ועדת הקלפי בשתי קלפיות בירכא. זאת, בעקבות מספר אירועים שבהם נלקחו מעטפות הצבעה לא חתומות בקלפיות הללו, תוך סיכון טוהר הבחירות.
01/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
עד לשעה 16:00 אחר-הצהריים (יום ג', 1.11.22) הצביעו 3,224,350 בוחרים, שהם 47.5% מכלל בעלי זכות הבחירה.
01/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ביום שאנו הולכים לבחירות, מפוצלים ושסועים, אסור לנו להתדרדר עד כדי מלחמת אחים. ויש חשש אמיתי לזה. יהיו התוצאות אשר יהיו, יהיו מרוצים ויהיו מאוכזבים, אבל עלינו לדבוק במאחד אותנו, ולזכור את גורלנו בעבר הלא רחוק, גורל העם היהודי כאשר לא הייתה לנו מדינה, לא עצמאות, לא צבא, סבינו סבותינו הובלו למשרפות בלא-אונים.
שלוש שעות לאחר פתיחת הקלפיות בבחירות החמשיות עומד אחוז ההצבעה (לשעה 10:00) על 15.9%, שהם 1,076,000 מצביעים. מדובר בעלייה קלה בהשוואה לבחירות ב-2021, אז עמד שיעור ההצבעה על 14.8%. בפעם האחרונה ששיעור ההצבעה עד שעה זו עמד על יותר מ-15.9% הייתה בבחירות 1981.
01/11/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il