|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
נתניהו מקבל מהנשיא את המנדט לממשלה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

הפעם הימין יהיה האשם

התנהלות הימין ומנהיגותו הפוליטית רופסת והיגיון והתהליך הנרפה שהיא מנהלת להקמת ממשלה חדשה הינו מוזר ומטריד. דומה שהמנהיגות חיה בעולם מדומיין משלה ואינה רואה את המתרחש סביבה. המלחמה המאיימת בהרס הדמוקרטיה - מהותית ושאינה מהותית - החלה. השחקנים הראשיים הם אנשי עולם הדיפ-סטייט - הווה אומר כל קבוצות האליטה המנהלות בפועל את המדינה ופוחדות מאובדן ההגמוניה ושלטון היחיד הבלתי מותנה שהיה נתון בידיהן עד כה
13/12/2022  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   ממשלה 37   |   תגובות

תמו הבחירות; העם אמר את דברו. עת היא להקמת קואליציה וממשלה1, להפסיק את הכרסום ההדדי ולהתחיל לטפל באינספור הבעיות המטרידות של מדינת ישראל. והנה עדת השועלים והצבוֹעים (שרובם "חברי כבוד" בקבוצה שכשלה בבחירות) יצאה שוב ממאורותיה כשהיא מיללת ונוהמת ברחובותינו. "חבריה" בפירוש אינם זאבים בעלי כבוד וערך עצמי אשר בעת צורך יודעים להילחם ראש בראש - מלתעות מול מלתעות גישה מול גישה ואידאה מול אידאה; מטרתם ברורה: ניצחון בכל מחיר וכפי שאומרים חבריהם גם במחיר דמים. הצבועים, לעומת זאת, לעולם יתקפו מאחור, בחשיכה, בגניבה, בערמה ובמרמה. ככלל מעדיפים הם שאחרים ילחמו את מלחמותיהם. לשם כך מגייסים הם לוחמים, משאבים ותומכים זרים מן הגורן ומן היקב; רובם המובהק נמנה על "נאורי" עולם הפוסט-מודרנה, הגלובליזציה וה"פייק ניוז" - אבירי התקשורת הפנטזיונרית. הם חסידי "הגישה העקיפה", סיפורי הבדים, העולמות המדומיינים והפרשנויות חסרות השחר לעובדות. עולם המציאות כבד עליהם והם מתקשים להסתגל לזולתם ולחיות במחיצתם.

בדיונים התאורטיים המעטים שהם מקיימים אין הם נוטלים אחריות למעשיהם ומחדליהם. למזלם עומדים לזכותם מעשי "האבות המייסדים" שעליהם הם נסמכים. בעיני עצמם הם "ממשיכי הדרך ההיא...". רוממות הדמוקרטיה על שפתותיהם אך היסוד המציאותי לכך כושל ומדדה. לדידם, דרכם היא "דרך המלך" גם כאשר רוב הציבור סבור אחרת ומוכיח זאת בדרך דמוקרטית מובהקת.

ברור לכל בר-בי-רב שמלחמתם נגד נתניהו אבן הבליסטראות העיקרית היא שבה הם משתמשים לשימור מעמדם ההגמוני. אמנם, כולה סיבי קש, גבינה מחוררת וגושי עפר ארוזים וקשורים בחוקים מפוקפקים, בפרשנויות משפטיות מניפולטיביות שאולות מזרים. עמדתם היא של נעלבים נצחיים שרבים המפקפקים בטוהר כוונותיהם וזָכות מעשיהם. ברור לכל שהסולידריות המהותית שלהם כיום היא עם אבירי הרפורמים והקונסרבטיבים בארה"ב ולא עם תושבי ירושלים. ת"א היא מיני ניו-יורק ועל כך גאוותם; מאבקם הוא בראש וראשונה ביהדות: במסורת, בחוקים ובפרשנות הלאומית שנותנים כיום רוב מתנגדיהם למהותה של הציונות בימינו אלה.

מול אלה וסרבנותם להכיר בכישלונם הדמוקרטי מתנהל כיום המאבק. להערכתי יתנהל כך לפחות במשך השנתיים הקרובות,2 אם ישכיל הימין להערך לקראתו בזריזות וביעילות המתחייבות. השמאל-מרכז מבין את מהות השינוי העובר על ישראל ונערך להתמודד עימו בכל האמצעים. תהליכים היסטוריים אינם מובטחים ומי שמעוניינים לקיימם ולפתחם, אינם רשאים ללקות בפסיביות וחוסר מעש. ברור לכל - ידידים ויריבים - כי גוש המפלגות המרכיב את הממשלה היוצאת הפסיד בבחירות ומומנטום זה יש לקדם במרץ. הציבור הציוני בישראל למד במשך עשרות שנים את מבנה ה-דנ"א הפגום של האופוזיציה החדשה ואינו נרעש ממנו כיום. סבלנותו של הציבור מתקצרת ועומדת לפוג נוכח האנדרלמוסיה בה שרויה מנהיגות מחנה הימין ברדיפתו אחר כוח וכיבודים. אם לא תשיג הקואליציה המיועדת התקדמות רצינית תוך זמן קצר, קיים איום ריאלי שנידרדר לבחירות נוספות3, והפעם יהיה זה באשמתו המובהקת של הימין.

הציבור לא יסלח לימין ולמנהיגותו אם גם הפעם יחמיץ את שעת הכושר והסיכוי שמקנה לו הניצחון וימוסס את הסמכות להקמת ממשלה פעילה ופועלת ללא דיחוי נוסף. אנו זקוקים לאלתר לשלטון מסודר ונחוש המתנהל על-פי חזון מגילת העצמאות בתיקונים המתחייבים מהשינויים ההיסטוריים, הגיאו-פוליטיים והטכנולוגיים של 75 השנים שחלפו מאז פורסמה המגילה.

זו קריאה לפעילי הליכוד ושותפיו לקואליציה: אתם מבזבזים זמן יקר ומשתעשעים בקרעי-קרעים של הישגים משניים ותוך כדי כך מסכנים את הניצחון בבחירות; ולראש הממשלה המיועד - האזן ושמע: קיים סיכון רב שאם לא יתעשת המחנה שאתה עומד בראשו, יוכה מנה אחת אפיים, ובצדק ואתה תידחק לשולי ההיסטוריה בבושת פנים. הריבון אמר את דברו. הריבון הכריע: עת לבצע! לאחר שהעניק את המנדט ממתין הוא לתוצאות והיה כי תתמהמנה, עשוי הוא ליטול אותו ממך ולהעניקו לטובים ממך. צא ולמד: מקרה בן-גביר.

הערות

1. רצוי להתחיל מהחלפת היועצת המשפטית ומעצר ושיפוט מהיר של כל המסיתים לשבירת הדמוקרטיה והפעלת אנרכיה בכל אורחות החיים.
2. זהו לדעתי פרק הזמן שיידרש להתניע תהליכי-יסוד, לייצב ממשל ולקדם חלק משמעותי מתוכניות הפעולה של הממשלה החדשה, אם תתעשת ותפעל במרץ. בסוף 2024 תתקיימנה הבחירות לנשיאות בארה"ב ולאחריהן יהיה שוב שינוי מהותי במצב.
3. אין ספק שהממשל האמריקני הנוכחי אינו שבע-רצון מהתוצאות כאן והוא הדין גם בחלק ממדינות מערב אירופה. אין ספק שינסו לקדם את מדיניותן לפתרון שתי המדינות וצפויים על כך מאבקים לא מבוטלים. כ"כ תחזור לבמה ביתר שאת שאלת ארץ ישראל ומקומם של יהודי ארה"ב וערביי ישראל במערך החדש המתהווה כבר עתה.

תאריך:  13/12/2022   |   עודכן:  13/12/2022
רפי לאופרט
+החוק לתיקון פקודת המשטרה עבר בטרומית
21:45 13/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
"חוק בן-גביר" אושר ברוב 61  ▪  השר המיועד: "היו שרים כמו עמר בר לב שעשו את הדברים במחשכים אבל דרך המלך היא לקבוע את מדיניות המשרד"  ▪  השר בר לב: "מדובר בהפיכה של ממש. החוק הזה יהפוך את מדינת ישראל למדינת משטרה"
ידור חי מערוץ כנסת
בן-גביר ובר-לב. עימות במליאה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+"חוק דרעי" אושר בקריאה טרומית
20:55 13/12/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון - כשירותם של שרים), של ח"כ משה ארבל, המכונה "חוק דרעי". בהצעה תמכו 62 חברי כנסת לעומת 53 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדה המסדרת לקביעת הוועדה בה יתקיים הדיון בהכנה לקריאה ראשונה.

מוצע בה לתקן את אחד מתנאי הכשירות למינוי שרים לממשלה, הקבוע בסעיף 6 לחוק היסוד ולקבוע כי הגבלת הכשירות למינוי אדם לשר בשל הרשעתו בעבירה תתקיים רק אם אותו אדם נידון לעונש מאסר בפועל.

ח"כ ארבל: "זו הצעה חשובה ודחופה שנועדה לתקן את שצריך תיקון במשטרנו החוקתי., במדינה דמוקרטית אי-אפשר להסכים לפגיעה ולצמצום שיקול הדעת של חברי הכנסת לגבי מי לבחור ומי להצביע למועמדות לכהונת שר בממשלה, שנגזרת מחוק שאיננו ברור בנושא כל כך מרכזי - פגיעה בחירויות היסוד של הזכות לבחור ולהיבחר".

שר המשפטים גדעון סער השיב בשם הממשלה: "זה חוק עוקף קלון, הצעת החוק הזו היא חקיקה פרסונלית מובהקת, זה נראה פחות כמו שינוי חוקה אלא כמו שוד לאור יום. חקיקת יסוד פרסונלית ברוטלית כזו, שהיא ההצעה הראשונה שמובאת, היא הסנונית לעתיד".
+יהדות התורה דורשת אכיפת החוק לצמצום תחבורה ציבורית בשבת
20:51 13/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נעשה ניסיון לקדם חקיקה שתמנע נסיעת כלי רכב פרטיים בשכונות דתיות בשבת  ▪  סוכם על תוספת תקציב לחינוך החרדי, הסדרת ההפרגה המגדרית בכותל המערבי וסגירת אבו כביר בשבת
סיעת יהדות התורה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הרפורמות המשפטיות לא יפורטו בהסכמים הקואליציוניים
20:19 13/12/22  |  עידן יוסף
בהסכמים הקואליציונים לא יהיה פירוט של הרפורמה המשפטית ולא תהיה התייחסות ישירה לפסקת ההתגברות (גלי צה"ל).
+בן-גביר נועד בחשאי עם בכירי משרד המשפטים
20:16 13/12/22  |  עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית נועד לבקשתו במשך שעתיים עם בכירי משרד המשפטים. ח"כ איתמר בן-גביר ניסה לשכנע אותם להסיר את ההתנגדות לשינויים בפקודת המשטרה. נקודת המחלוקת העיקרית: התערבות השר בהעמדה לדין. נקודת ההסכמה: השר יכול להתוות מדיניות כללית במשטרה. גורמים המעורים בפגישה: "שיחה טובה, היה קשב משני הצדדים" (חדשות 13).
+ח"כ אלי דלאל: "הסטטוס קוו יישאר"
13:10 13/12/22  |  מירב ארד
ח"כ אלי דלאל מהליכוד התייחס להמשא ומתן עם המפלגות החרדיות בראיון לכאן רשת ב': "גנץ אמר שהוא נותן דף ריק לחרדים. בואו לא נהיה צבועים. כל אחד כשהוא רוצה להקים ממשלה אז הוא עושה מה שהוא רוצה. הסטטוס קוו יישאר"
+ביבי מציעא, לדור, גנץ, ליברמן
11:39 13/12/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בני גנץ אמר היום נכון שלא נחרים את הגיוס לצה"ל ולא נפר את חוקי המיסים, ואז שוב חזר לסורו והסתייג ממעשהו הראוי של ראש הממשלה יאיר לפיד, שבחר להתייצב בראש אחת ההפגנות נגד החוקים האנטי-דמוקרטיים של ביבי ומרעיו
גנץ. מדוע? [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הדמוקרטיה חסינה
10:00 13/12/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
לכנות את הממשלה הנכנסת כממשלה הקיצונית, המטורפת, בתולדות המדינה, מניפים דגלים מכל הצבעים וצורחים בגרון ניחר, עוצרים את הטירוף, באנו חושך לגרש, נלחמים על המדינה, זו הדמוקרטיה
גם זו דמוקרטיה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+התקדמות במו"מ בין יהדות התורה לליכוד
00:38 13/12/22  |  עידן יוסף
לאחר למעלה משלוש שעות וחצי: הסתיימה אחר חצות פגישת חברי הכנסת של יהדות התורה עם רה"מ המיועד נתניהו ועם צוות המו"מ של הליכוד בראשות ח"כ לוין. הצדדים מדווחים על התקדמות משמעותית בהסכם הקואליציוני וקצוות אחרונים שנותרו לסגור. המו"מ הסתיים מוקדם מהצפוי בגלל ההצבעה בבוקר - והדיונים צפויים להימשך.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפעם הימין יהיה האשם
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
13/12/22 15:44
2
הירונימוס
13/12/22 17:45
3
רפי לאופרט
18/12/22 23:18
4
רפי לאופרט
21/12/22 17:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
טיוטת ההסכם הקואליציוני בין מפלגות הליכוד ויהדות התורה כוללת סעיפי התחייבות למניעת הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח, להימנעות מייצור חשמל בשבת, למתן העדפה מתקנת לחרדים בחברות ממשלתיות, תקצוב תרבות חרדית ב-100 מיליון שקלים, והענקת הנחות נוספות בתחבורה ציבורית לערים חרדיות. כך חשף (12.12.22) העיתונאי עמית סגל בחדשות 12. לעומת זאת, ב-ynet מצוטטים גורמים בליכוד האומרים שמדובר בדרישות שטרם נענו, שחלקן יידחו ושלא תהיה פגיעה בסטטוס-קוו.
12/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בנימין נתניהו עוסק בימים אלה בהרכבת הממשלה הפלילית בתולדות ישראל, ואין מי שיקום בליכוד ויאמר לו כי הוא ייזכר בספרי ההיסטוריה כמימוש צמד המלים - "רקב ביעקב".
12/12/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים

12/12/2022  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
עם מינויו (יום ב', 11.12.22) של ח"כ יריב לוין ליו"ר הכנסת הזמני, תחל הכנסת במרתון חוקים לדרישת השותפות הקואליציוניות, שמתוכנן להסתיים עד השבוע הבא.
11/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת חוקה המיועד ח״כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) מותח ביקורת (יום א', 11.12.22) על גלי בהרב מיארה ברקע עמדותיה נגד החוקים המכונים "חוק בן-גביר" ו"חוק דרעי". בראיון לרדיו קול ברמה, אמר רוטמן: "אני שואל את עצמי, מאיפה שואבת היועצת המשפטית לממשלה את הסמכות להגיד שלא תוכל להגן על חוק שעבר בכנסת? בשם מי היא עובדת? היא צריכה לפעול בהתאם לחוק ואת זה היא לא עושה ואני אדרוש על זה תשובות".
11/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
שואה [צילום: אמזלג מישל/לע"מ]
יוסי אוחיון
ההבדל בין שני האירועים שהשפיע על גודל האסון וכמות הנרצחים נובע מכך שבשנות הארבעים של המאה העשרים לעם היהודי לא הייתה מדינה ולא היה צבא
אולפני אל-ג'זירה [צילום: נאסר נאסר/AP]
גדי חיטמן
אלג'זירה, למי שיודע ערבית, הייתה הערוץ היחיד שהעביר תמונות וקולות מעזה מאז ה-7 באוקטובר לכל בית בישראל    העובדה שאין תקשורת ישראלית שמכסה את המלחמה מתוך הרצועה העצימה עוד יותר את ח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il