|   15:07:40
  איתן קלינסקי  
משורר ומורה לתנ"ך
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
בן-גביר. השלב הבא [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

הרהורים סביב נושא הסבירות (ב')

מצער, שבנימין נתניהו שבוי בידי מנהיגי המשיחיות הדתית הקנאית, המכריזים: "שהשלב הבא בחקיקה צריך להיות השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים" כך הכריזו השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר
20/07/2023  |   איתן קלינסקי   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

נעם סולברג, שופט בבית המשפט העליון, פרסם השבוע הודעה חריגה. הוא טען, שקריאתו לפני שלוש שנים לצמצום השימוש בעילת הסבירות, לא כוונה לעשות זאת בפעולות של חקיקה בכנסת. השופט נעם סולברג מדגיש בבהירות רבה - "שלא חשבתי על תיקון בדרך של חקיקה, חשבתי על מגמה שתבוא לידי ביטוי בפסיקה".

לצערי, ראש הממשלה, בנימין נתניהו ותומכיו טענו, חזרו וטענו, כי הצעת החוק לביטול עילת הסבירות מבוססת על המתווה של השופט בבית המשפט העליון. מדברי השופט נעם סולברג השבוע מסתבר, שזו הייתה טענה כוזבת, כי השופט מדגיש, שהוא אינו ממליץ על חוק.

מצער, שבנימין נתניהו שבוי בידי מנהיגי המשיחיות הדתית הקנאית, המכריזים: "שהשלב הבא בחקיקה צריך להיות השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים". כך הכריזו השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר.

קשה להשלים עם התופעה, שלפני החקיקה החדשה מתנהלים כבר "במלוא הדרם" ההליכים של יישום הנדבכים הדיקטטוריים הבוטים, אותם מבקשת הקואליציה לעגן בחוק החדש. דוגמה לכך אפשר לראות בהתנהגות של השרים אמסלם-קרעי. השרים דוד אמסלם ושלמה קרעי הודיעו בניגוד לדעות אנשי מקצוע במשרדיהם על פיטוריו מהיום למחר של מישאל וקנין יו"ר דואר ישראל. לשרים הנכבדים לא היה חשוב, שמונחת לפניהם קביעת אנשי המקצוע, שדווקא בתקופת כהונת מישאל וקנין המערכת של דואר ישראל מאוד התייעלה.

שני השרים שנהגו בבוטות ובגסות באיש מקצוע רואים עצמם כבר מחוסנים. הם משוכנעים, שהחוק החדש ימנע מבג"ץ להתערב, וכבר לא יהיה מענה משפטי לאדם כמו מישאל וקנין, אם הוא יחליט שזה לא סביר וכי אין הצדקה לפיטוריו מתפקידו כיו"ר דואר ישראל בהוראה של שר בממשלת ישראל. לשר, שפיטר בימים אלו איש מקצוע בכיר בדואר ישראל, כבר לא יהיה חשוב, אם בלשכת היועצת המשפטית לממשלה יטענו, שהליך הדחת העומד בראש משרד הדואר הוא בלתי חוקי. לא יהיה מי שיטען שזה לא סביר.

שר התקשורת, שלמה קרעי, מתכוון בימים אלו לבטל את הרשות השנייה ואת מועצת הכבלים והלווין, המפקחות על ערוצי הטלוויזיה. השר דוחה את הרעיון של ועדת איתור עצמאית, המורכבת מנציגי ציבור. השר דבק בגישה, שרק הוא זה שימנה והם יהיו נתונים רק למרותו.

כשאני כותב שורות אלו, כבר נרקם השלב המכריע לאישור בקריאה שנייה ושלישית החוק לביטול עילת הסבירות. למעשה מחוקקים חוק המבטל לחלוטין את האפשרות לביקורת שיפוטית על החלטות הממשלה ושריה באמצעות עילת הסבירות, ועל זה טוען ראש הממשלה בכל הופעה שלו, כי מדובר רק בתיקון קל.

ציער אותי לשמוע את דברי ראש הממשלה, המייחס לטייסים המוחים נגד מדיניות הממשלה, כי הם דמויי עובדי חברת החשמל או מקורות, שמטילים חשכה וצמא על אזרחי ישראל, כי כך הם מוחים נגד מדיניות הממשלה.

אני כותב את המאמר ביום א' באב. עוד תשעה ימים נציין בכאב את אירועי ט' באב, כשהמחלוקות הפנימיות בחברה הישראלית וגילויי השנאה חסרת המעצורים בין הפלגים נושאים על כתפיהם את כתב האשמה על חורבן הבית הלאומי. מתוך אהבה לביתנו הלאומי אני מתריס נגד גילויי המשטמה והאיבה שאוחזים אותנו, הם עלולים להביא להרס ביתנו הלאומי השלישי.

כאמור, אני כותב את המאמר ב-א' באב. המראה הסמוך לבית בו אני גר אינו מרהיב. המחלוקת בין מצדדי הרפורמה ומתנגדיה לובשת ביטויי אלימות ושנאה, שמבהילים אותי, ואני נותר עם הפחד - לאן השנאה הזו עלולה להגיע.

תאריך:  20/07/2023   |   עודכן:  20/07/2023
איתן קלינסקי
+סמוטריץ': קורא לאופוזיצה לא להיגרר אחרי הנהגת המחאה, בואו נתקדם בהסכמה במושב הבא של הכנסת
21:26 20/07/23  |  איציק וולף
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', קרא לאופוזיציה להגיע להסכמות במושב הבא של הכנסת על המשך חקיקת הרפורמה המשפטית.

ליבי יוצא לציבור המוחים היקר, אנשים יקרים וטובים, מיטב בניו ובנותיו של העם היקר שלנו. אנו ערים לכאב ולחשש שלכם. היינו רגישים לקולות השונים, ואנו עושים זאת ברגישות, לאט ובאחריות. ונעשה כל שביכולתנו כדי להגיע להסכמות", אמר תוך שהוא תוקף את ראשי המחאה ומכנה את הנהגת המחאה 'קיצונית'.

"חבריי באופוזיציה - רבים מכם מאמינים בתיקונים הנדרשים. גלו מנהיגות, אל תגררו אחרי הנהגת המחאה הקיצונית, הקשיבו לקולם של רוב אזרחי ישראל שרוצים הסכמה, רוצים באחדות. בואו נתקדם בהסכמה במושב הבא של הכנסת, יחד", דברי סמוטריץ'.
+ח"כ סער: נתניהו משקר, מעולם לא הצעתי ביטול עילת הסבירות
20:42 20/07/23  |  איציק וולף
ח"כ גדעון סער הגיב על הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר ציטט דברים שלכאורה כלל סער במצע מפלגתו בעניין ביטול עילת הסבירות, וטען כי מדובר בשקר.

"נתניהו, כהרגלו, משקר. מעולם לא הצעתי לא במצע מפלגתי, לא בהצעת חוק, לא בהצהרה, לא בראיון ולא בשום דרך אחרת לחוקק את ביטול עילת הסבירות. כח״כ ב-9 כנסות וכשר משפטים הייתה לי אג׳נדה סדורה שחלקה הגדול מפאר את ספר החוקים של מדינת ישראל. הצעתי וביצעתי רפורמות רבות במשפט. לא מסע ההרס מבוסס הכזבים שסולל נתניהו על גבה של החברה בישראל. תתעשת על סף תהום", אמר.

+נתניהו: בשעה זו - מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות
20:28 20/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה תקף בחריפות את המתנגדים לצמצום עילת הסבירות, הצהיר כי בכל מצב ישראל תמשיך להיות דמוקרטית ותמשיך להיות מדינה ליברלית וטען כי הדיבורים על הרס הדמוקרטיה הם אבסורד
נתניהו. לא הצהיר על עצירת חקיקה [צילום: לע"מ]
+גלנט: הסרטון בזוי ולא ישיג את מטרתו
17:55 20/07/23  |  עידן יוסף
שר הביטחון יואב גלנט תקף את הסרטון הקורא לימין ולשמאל להוציא את הפוליטיקה מהצבא וכתב: ״הסרטון שרץ ברשת ביממה האחרונה הוא סרטון בזוי שלא ישיג את מטרתו. צה"ל הוא צבא שמרחיק את אויבינו אבל מקרב בין חלקי העם״.
+פעיל מחאה נוסף נחקר במשטרה בחשד לפגיעה בפרטיות של השר אקוניס
17:49 20/07/23  |  עידן יוסף
פעיל מחאה נוסף שהוא שכן של השר אקוניס עוכב ונחקר כעת במשטרה בחשד לפגיעה בפרטיות של אקוניס בשל התקנת מצלמה בביתו מול החנייה של השר אקוניס ().
+נתניהו צפוי לשאת הצהרה בנושא הרפורמה
17:38 20/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההצהרה תוכננה כבר אתמול במענה לנאומו של גנץ  ▪  גורמים פוליטיים מעריכים: "משהו מתבשל בשעות האחרונות בלשכת נתניהו"  ▪  בפגישה עם יו"ר ההסתדרות אמר נתניהו כי עילת הסבירות תצומצם, אך בפגרת הכנסת הוא נכון להידברות
נתניהו השבוע באזכרה לז'בוטינסקי [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+ח"כ מלול שאל את שר המשפטים לאיזה לחצים התכוונה היועמ"ש
17:10 20/07/23  |  עידן יוסף
ח"כ ארז מלול (שס) שיגר פנייה דחופה, לשר המשפטים לוין, שבה נכתב: "האם ידוע לך לאלו לחצים היועמ"שית התכוונה בנאומה השבוע? והאם היא שיתפה את השר בלחצים שמופעלים לטענתה, עליה ועל פרקליטות המדינה".
+תשע אוניברסיטות-מחקר ישבתו בדרישה לעצירת הרפורמה
17:04 20/07/23  |  עידן יוסף
כלל נשיאי תשע אוניברסיטות-המחקר בארץ הכריזו כי ישבתו ביום ראשון ויצטרפו למחאה נגד הרפורמה המשפטית תוך קריאה לעצירת החקיקה (גלי צה"ל).
+תנו לצה"ל לנצח
16:51 20/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
כאן צה"ל במתינותו ושיקול הדעת האחראי שלו ובהבנתו ללב המסרבים להתנדב לעבוד בשירותה של הדיקטטורה הוא כנראה מי שיחד עם השב"כ יציל אותנו מידם של חורשי המזימה
נתניהו, לוין ואמסלן. חורשי המזימה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ח"כ קריב לגלנט: "אתה מכהן היום כשר בטחון בזכות אזרחים שיצאו לרחובות נגד ההדחה"
15:39 20/07/23  |  מירב ארד
ח"כ גלעד קריב בפניה לשר הביטחון גלנט: "השר גלנט. ישראל זקוקה לשר ביטחון אמיץ. לא פחדן. הסיבה היחידה שאתה מכהן היום כשר בטחון היא כי מאות אלפי אזרחים יצאו לרחובות נגד ההדחה שלך. הם מצפים שעכשיו תצא מאזור הנוחות שלך ותתייצב נגד החקיקה האנטי דמוקרטית, נגד ההתבהמות של חלק משותפיך, נגד הפגיעה בכיפת הברזל המשפטית של צה"ל."
+ביבי רוכב על גב נמר וישראל על-פי תהום
14:14 20/07/23  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה
שוב התבררה העובדה הידועה כי נתניהו הוא מנהיגו ומייצגו רק של חלק מהעם היושב בציון: בהקמת הממשלה ובהצגת הרפורמה המשפטית הוא הוכיח כי במקום להיות המוביל הוא היה למובל המטולטל מצד לצד
נתניהו. נתפס לא מוכן [צילום: נועם רבקין פמנטום/פלאש 90]
+עו"ד בכר על צמצום עילת הסבירות: חלק מניסיון לשינוי שיטת המשטר
13:13 20/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תקף: "ועדת חוקה ביצעה אתמול התנקשות בדמוקרטיה הישראלית"  ▪  במהלך הכנס, עורכי דין מהימין התפרצו בטענה שהכנס חד-צדדי  ▪  מנדלבליט הזהיר: "הדבר עלול להוביל לעריצות השליט, ללא שום איזון והגנה"
עו"ד בכר. שינוי של שיטת המשטר [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+מנדלביט: תכלית ביטול עילת הסבירות - פגיעה בעצמאות בית המשפט
13:04 20/07/23  |  מירב ארד
היועמ"ש מנדלבליט אמר (יום ה') בנאומו בכנס החירום של לשכת עורכי הדין: "ביטול עילת הסבירות הינו ספין מסווה שתכליתו ריסוק עצמאות מערכת המשפט".
+להיות שם - גרסת 2023
12:45 20/07/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
האנושות, תמיד, וביתר שאת בעתות מצוקה - כפליטים, נעה תמיד כמו היקום שבה היא נמצאת. ישראל, לטוב ולרע, היא חלק מן העולם ובימינו לנוכח ההתקדמות הטכנולוגית התנועה הבינארצית של האנשים גדלה מאוד
עולים או יורדים [צילום: בן דוריי/פלאש 90]
+נדב ארגמן: אם החוק עובר - לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו
11:41 20/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש השב"כ לשעבר: "הייתי אומר לראשי הארגונים שחובתם להגיע אל ראש הממשלה, להציג בפניו את ההשלכות הרות הגורל של המעשים שקורים כרגע במדינה"  ▪  השר אופיר סופר: ״מהראיונות המסוכנים ששמעתי״  ▪  השר דוד אמסלם: "ארגמן מלא ברעל, לא יודע מה קרה לו"
ארגמן. רומז לסרבנות [צילום: פלאש 90]
+הרהורים נוגים במהלך הפגנת ה-100
10:43 20/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בני גנץ נכנס לתמונה. הוא הציע לחדש את המשא-ומתן בבית הנשיא בתנאי שאם תושג פשרה בעניין הסבירות תיגנז כל שאר החקיקה  ▪  דפנה ליאל מיהרה להעריך שהליכוד לא יסכים
גנץ. נגולה אבן מהלב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תומאס פרידמן: בבית הלבן שואלים איך נתניהו מקבל פקודות מיריב לוין
10:02 20/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
העיתונאי המקורב לבית הלבן, תום פרידמן: ביידן ביקש מנתניהו לעצור את החקיקה וזה גם מה שהוא אמר להרצוג בפגישה. אחרי שהוא דיבר אל הנשיא וראש הממשלה, הוא רצה גם לדבר לעם ישראל"
תומאס פרידמן. ביידן דואג לישראל [צילום: פלאש 90]
+מבוכת המקוששים מעוררת חמלה
09:19 20/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הם הצליחו מעבר למשוער כאשר הצליחו לבסס אמונה שקרית כי קוריאה הצפונית זה כאן, אירן זה כאן והונגריה כבר מזמן כאן  ▪  הם הצליחו לזרוע פחד, פילוג, להטיל אימה ולשטוף בהצלחה גדולה את מוחם של המאמינים כי הם הם מגיני הדמוקרטיה
ללא הפסקה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרהורים סביב נושא הסבירות (ב')
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זהירות
20/07/23 09:22
2
אמסלם החליט
20/07/23 11:25
3
הרים
20/07/23 11:55
4
שמואל בוקי שכח
20/07/23 12:11
5
ה.א
20/07/23 12:17
6
I LOVE
20/07/23 13:16
7
באום
20/07/23 13:51
8
תגובה למר ה.א....
20/07/23 20:28
9
תגובה למר ה.א....
20/07/23 20:28
10
ה.א
21/07/23 07:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
גורמים בכירים בבית הלבן אישרו (יום ד', 19.7.23) כי הדברים שיוחסו לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, על-ידי הפרשן האמריקני טום פרידמן בטורו בניו-יורק טיימס, היו מדויקים. על-פי הפרסום, שנעשה לאחר שפרידמן נפגש בבית הלבן עם ביידן, הנשיא האמריקני העביר לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מסר ולפיו עליו לעצור מייד את החקיקה המשפטית ולהימנע מהעברתה ללא הסכמה רחבה בישראל.
19/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוקה של הכנסת אישרה את הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית. 9 חברי הוועדה הצביעו בעד ו-7 התנגדו. נוסח הצעת החוק לא שונה מן הנוסח שאושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.
19/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הודיע כי מפלגתו תסכים לאישור צמצום עילת הסבירות בשינויים מסוימים תמורת התחייבות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכך שכל יוזמת חקיקה משפטית-משטרית עתידית תיעשה אך ורק בהסכמה רחבה. בתשובה לשאלת עיתונאים ציין גנץ כי ראש האופוזיציה קיבל הודעה מראש על ההצהרה שלו ועל הכיוון הכללי שלה.
19/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נאם בפני הקונגרס האמריקני והתקבל בתשואות. בנאומו התייחס לאיום האירני, ליחסים הקרובים שבין ישראל לארצות הברית, לסוגיה הישראלית-פלשתינית ולמתיחות הפוליטית וההפגנות המתקיימות בישראל בשנה האחרונה. במהלך נאומו כיבדו חברי שני הבתים של הקונגרס את הרצוג ב-25 פעמים שבהן הריעו לו בעמידה.
19/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
חברי הקואליציה בוועדת החוקה קיבלו (יום ד', 19.7.23) הודעה, לפיה המשך ההצבעות על בקשות הרוויזיה להסתייגויות יתקיים כבר הערב ב-19:30. ההערכה המקורית הייתה שהוועדה תתכנס רק ביום חמישי בבוקר להמשך ההצבעות על החוק, לנוכח התארכות ישיבת מליאת הכנסת. חברי האופוזיציה מנסים למשוך את הזמן ככל הניתן ודורשים הצבעה שמית בכל הצעת חוק שעולה.
19/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il