|   15:07:40
  צבי גיל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
סוף לכיבוש [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

חיל השלום Israel Peace Corps

שוחרי השלום יארגנו שיירות אל הערים והכפרים הפלשתינים, לא רק בעקבות פוגרומים או השחתת מטעי זיתים שהיא כמעט ענין יומייומי
31/08/2023  |   צבי גיל   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות


תנופה חדשה למחאה וצעד משמעותי במערכה לביסוס ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית

במקביל לחשש שמדיניות הממשלה הזאת תבריח ישראלים רבים מן הארץ, אין חשש כזה לגבי הפלשתינים. הם יישארו כאן. מציאות כזאת תערער עוד יותר את המאזן הדמוגרפי הצפוי בשטח ארץ ישראל. לכך יש להוסיף ולהדגיש ביתר שאת כי המשך הכיבוש של שטחי יהודה ושומרון עולה לנו בדמים תרתי משמע, כפי ההגדרה הקלאסית. קרוב ליובל שנים שהמדינה מזרימה הון עתק לקיום ההתנחלויות בעירוי מן הקופה הציבורית על חשבון תחומי חיים חיוניים כמו חינוך, בריאות, סעד וגם ביטחון במדינה עצמה. אם פעם חשבנו כי מפעל ההתנחלויות הוא נכס ביטחוני התברר יותר ויותר שהוא נטל. ולא רק ביטחוני אלא קיומי. אם צריך היה תזכורת קבלנו אותה כמצוטט, לא מכבר, מפי אלוף (מיל) גדי שמני שאמר כי ההתנחלויות הן נטל על ביטחון המדינה, שכן בלעדיהן צה"ל יכול היה לצמצם את כוחו ביו"ש בשני שלישים.

ויש דמים. רצח ישראלים בשטחים או בישראל בידי פלשתינים, זועק לשמיים, משאיר משפחות שכולות, וחרף הזדהות כנה או צבועה של אישים או גופים - אלה לא יחזירו את הנרצחים והאובדן הוא בעיקר שלהן. הקורבנות, רובם ככולם, הם תולדה של הכיבוש מכול בחינה שהיא, גם אם הוא גולש לתוך ישראל. הפלשתינים רואים את הקורבנות שלהם כקדושים ואת מותם כחלק מהמערכה על החופש. מה אנחנו רואים בקורבנות שלנו? שהם על בסיס יום יומי? ביצה טובענית ספוגה בדם יקירינו.

עד כה לא דיברו על זה, ואם דיברו אזי מן ההיבט הפוליטי. לאמור מדינת ישראל לא יכולה להיחשב למדינה דמוקרטית אם יש ציבור גדול שנמצא תחת עול הכיבוש ולא נהנה מן הדמוקרטיה, מוגבלת ככול שתהיה. מבחינתי, ויש רבים מאוד ששותפים לתפיסה זאת, הבעיה היא אנוכייות, בראש וראשונה שלנו היהודים. לאמור זה האינטרס הלאומי שלנו להיפרד מן הפלשתניים כישות מדינית עצמאית. כפי האמירה "גדרות טובות יוצרות שכנים טובים, כמובן, תוך שמירה קפדנית על ביטחונה של המדינה. כל זאת מבלי להתעלם מעוולות הכיבוש.

למען הקונצנזוס של המחאה

מארגניי המחאות וההפגנות נמנעו במודע עד כה לשלב מאבק זה במערכה נגד הרפורמה המשפטית -גם מסיבות טקטיות וגם מסיבות אסטרטגיות. הטקטיות הן לשמור בכול מחיר על חזית אחידה בסוגיית שמירה על עצמאות המערכת המשפטית. אטסטרטגיית ההנחה היא שאם נעבור את הגשר של מערכה זאת, נוכל להתפנות לנושא הפלשתיני.

הנחה זאת אינה מופרכת אילו מדובר היה על תקופה לפני שני עשורים. בזמנינו, כל יום שעובר, המרחק בין מדינה יהודית לבין מדינת דו-לאומית מצטמצם דרסטית, בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לאו. שכן לעובדות בשטח יש שני פנים. פן אחד הוא ביסוס וריבוי ההתנחלויות והפן השני לא פחות חשוב הוא ההתעלמות הציבורית מן המשמעות שיש לכיבוש שפעם זחל וכיום הוא דוהר ומתקבע. ה-ראיה. הוא גם לא על סדר היום הלאומי של האופוזיציה. הוא חלק ממציאות ארוכת שנים.

אולם העובדה שהסוגיה אינה עומדת על סדר היום הלאומי אינה אומרת שצריך להניח לה. יש לעשות הכל כדי להחזיר אותה לשם ובדחיפות. לסוגיה הזאת עוד שני פנים. מלבד הפן הישראלי, ישנו הפן הפלשתיני. שם מספר המאמינים באפשרות של סיום הכיבוש הוא אפסי. והאפס הזה כולל ההערכה שרובם המכריע של הישראלים תומכים בהמשך הכיבוש ובפועל בסיפוח אך ללא מתן אזרחות מלאה לתושבים הפלשתינים. מסיבה זאת יש להוכיח לפלשתינים שזאת לא המציאות.

ויש עוד סיבה חשובה של העלאת סוגיית השטחים למודעות הציבורית. אדרנלין המחאה. זאת שמתקרבת לשבוע ה-40. המחאה ושפעת מטבע הבריות, מהנסיבות ומהחום הקיצי. זה הדבר האחרון שצריך לקרות. טוב שלנוכח השגיונות השוטפים של ממשלה מטורללת זאת, המחאה מנותבת לבעיות חברתיות ומקומיות. עם זאת הכנָסָת אלמנט השטחים תצית מחדש את מבער המחאה אשר תהדהד לא רק בארץ. בשלב הראשון מוצע הקמת חיל השלום.

חיל השלום

"חיל השלום" Peace Corps הוקם במרס 1961 בצו הנשיא ג'והן קנדי. מטרותיו של החייל כפי שהוגדרו בספטמבר אותה שנה על-ידי הקונגרס האמריקני היו קידום שלום עולמי וידידות באמצעות חיל השלום. זאת, תוך זמינות למדינות ואזורים המעוניינים בעזרתו. כל זאת כדי לסייע למדינות ולאזורים בטיפול בקשיים שלהם ולהכשיר את כוח האדם המקומי למלא את המשימות הלאומיות.

אצלנו אין צורך בנדידה אל עמים מרוחקים שכן המקום מצוי לידינו בשטחים הפלשתינים. שוחרי השלום יארגנו שיירות אל הערים והכפרים הפלשתינים, לא רק בעקבות פוגרומים או השחתת מטעי זיתים שהיא כמעט ענין יומייומי. בעצם אין בכך חידוש. עד עכשיו סיורים אורגנו על-ידי גופים שונים כמו "שלום עכשיו", "שוברים שתיקה", "מחסום ווטש" - האחרון שבעקבותיו יצא הסרט "שומרות הסף" של אליעזר יערי, שהבכורה שלו הוקרנה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בירושלים. הפעם מוצע מבצע בהיקף גדול יותר מול ממשלת זדון אטומה והרסנית.

אחת הבעיות של סיור בשטחים היא כמובן ביטחון הצועדים. כאן צריך לבקש את עזרת צה"ל. כמי ששרת בצה"ל, וכמי ששלוש בנותיו וכול עשרת נכדיו שרתו ומשרתים בצה"ל, לבי דאב בקראי את דבריהם של נשים וגברים ממרום שנותיהם, שלחמו במערכות צה"ל והיו חלק מהתעשיה הביטחונית, מתלוננים כי בצעדת "שלום עכשיו" לעבר הכפר בוּרקָּה, ליד רמאללה, ביולי 2023, שבה השתתפו, חיילי צה"ל השליכו על הצועדים רימוני הלם וירו לעברם גז מדמיע. לדבריהם "צה"ל ביצע מטלה פוליטית למניעת מפגש רעות בין ישראלים לפלשתינים".

סיורים בלווי צה"ל

אם ההאשמות נכונות, גם בחלקן, אני בוש ונכלם, אך יש דרך להתמודד עם מציאות זאת. אם אכן זהו המצב, יש מקום לפנות למשרד הביטחון בדרישה לאבטח את המסיירים ביו"ש. הרי צה"ל מאבטח ישראלים נייחים - המתנחלים, 24 שעות ביממה, ובכול ימות השנה. לכן אין סיבה שצועדי שלום שאינם מפירי סדר, לא יקבלו את אותה אבטחה מצד צה"ל. אלא אם מדובר במצב חירום בגזרה מטעמים ביטחוניים מובהקים. לפיכך מסיבה זאת, אם יהיה צורך, יש לנהל מערכה חוקית גם מול צה"ל אם הוא לא יאפשר את קיום צעדת "חיל השלום". כשם שמשטרת ישראל אינה מעל לחוק, גם לא צה"ל. אלא ששם לשמחתנו בראשו לא עומד אדם הזוי כמו איתמר בן-גביר אלא הרמטכ"ל, הרצי הלוי.

אם המיזם יצליח הוא יסייע לרגיעה ויחסוך לצה"ל כוח ומשאבים. זאת לא תהיה דרך קלה, לא רק בצד הישראלי אלא גם בצד הפלשתיני. הם יתייחסו, ובמידה רבה של צדק, אל הצעד, כחלופה להינתקותם מישראל במסגרת הסכם של שלום וביטחון. אני רואה את "חיל השלום" במסר של התייחסות לאומית ודמוקרטית רחבה, ואני צֶנטריסט הומניסטי מובהק. בשלב זה המטרה היא צנועה. "חיל השלום" יעשה צעדים ראשונים בכיוון של בניית איזה גשר אנושי אל הציבור הפלשתיני.

אשר למחאה נגד הרפורמה המשפטית, זה לא ימנע משום אדם לקחת חלק פעיל מאוד ויעיל מאוד במחאות ובהפגנות נגד המזימה להפוך את ישראל למדינה רודנית-קלריקלית. הצעד יהיה נדבך חשוב של אותה מערכה בזירה אחרת. הפעם זאת צריכה להיות זירה חדשה, אשר תיאלץ את הממשלה, בעצם את ראשה, אבי אבות המציאות הקודרת, להתמודד אתה - בפנים ובחוץ.

תאריך:  31/08/2023   |   עודכן:  31/08/2023
צבי גיל
+חברות מהגדולות במשק נתנו חסות לאירוע שמקדיש שירים לאימהות מחבלים
23:00 31/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+שגרירות אוקראינה בישראל פרסמה הודעת אבל על מות לוחם צה"ל
22:28 31/08/23  |  עידן יוסף
בעקבות רציחתו של סמל מקסים מולצ'נוב, מוסר שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק: "שגרירות אוקראינה בישראל מרכינה ראשה ושולחת תנחומים למשפחתו של החייל, יליד אוקראינה שעלה לישראל מתוך שליחות ואהבה למדינה. אנחנו כואבים את כאבה של המשפחה ומזדהים עם האובדן והכאב. מי יתן ושני העמים הישראלי והאוקראיני ייהנו משלום ושלווה והכאב יפסיק להיות חלק מהחיים שלנו". ההודעה לא כללה גינוי לפיגוע.
+הותר לפרסום שמו של הלוחם שנהרג בפיגוע במחסום מכבים
20:16 31/08/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסום: הלוחם שנהרג היום בפיגוע במחסום מכבים - סמל מקסים מולצ'נוב ז"ל הי"ד. בן 20 היה במותו. הוא עלה ארצה מאוקראינה והתגורר בהרצליה, והיה לוחם בחטיבת האש 282 של חיל-התותחנים.

סמל מקסים מולצ'נוב
+צה"ל השמיד עשרות מטעני חבלה בכפר בשומרון
12:27 31/08/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במבצע חטיבתי לסיכול טרור בכפר אזבבדה איתרו הכוחות מבנה ובו עשרות מטענים מוכנים לשימוש  ▪  כל המטענים הושמדו  ▪  17 מבוקשים נעצרו
השמדת מטעני החבלה, היום [צילום: דובר צה"ל]
+ח"כ שטרן: במקום להילחם בטרור הממשלה משסעת את החברה
11:31 31/08/23  |  איציק וולף
ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר בתגובה לפיגוע הדריסה הבוקר שבו נרצח ישראלי ונפצעו ארבעה נוספים כי מדינת ישראל נמצאת בהסלמה ביטחונית מסוכנת שלא ידענו שנים וכי במקום להילחם בטרור, "הממשלה הרעה הזאת עסוקה במהפכה המשפטית, השמצת היועמ״שית, תקיפת מפקדי צה״ל וראשי כוחות הביטחון, משסעת את החברה שלנו, ואזרחי ישראל משלמים מחיר כואב וקשה", כלשונו.
+הותר לפרסום: שלושה חיילים נפצעו בפיגוע הדריסה במכבים
11:14 31/08/23  |  איציק וולף
הותר לפרסום כי שלושה מן הפצועים בפיגוע הדריסה שאירע במחסום מכבים הבוקר הם חיילי צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי אחד הלוחמים נפצע קשה ושניים נוספים נפצעו קל. עוד נמסר כי משפחותיהם של החיילים קיבלו הודעה.
+לוחם הרוג ופצועים בפיגוע דריסה במחסום מכבים
09:24 31/08/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משאית נהוגה בידי פלשתיני דרסה שלושה חיילים בני 20  ▪  שניים נפצעו קשה ושלושה קל  ▪  סמל מקסים מולצ'נוב מת מפצעיו  ▪  המחבל נורה ונהרג לאחר שניסה להימלט
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
סמל מקסים מולצ'נוב
+קצין ושלושה חיילים נפצעו בפיצוץ מטען בשכם
07:57 31/08/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הארבעה נפצעו במהלך פעילות לאבטחת כניסת מתפללים לקבר יוסף  ▪  פונו בהכרה לבית חולים ובמהלך הלילה שוחררו שניים מהם לביתם  ▪  ראש מועצת שומרון: להחזיר שליטה ישראלית מלאה בקבר יוסף
שניות אחרי פיצוץ מטען החבלה בשכם [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
לוחמי צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשמר הגבול פעלו הלילה למעצר 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והשמידו עשרות מטעני חבלה מוכנים לשימוש.
31/08/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
שני חיילים כבני 20 נפצעו קשה כשמשאית נהוגה בידי מחבל פלשתיני דרסה אותם (יום ה', 31.8.23) סמוך למחסום מכבים שבכביש 443. אחד מן הפצועים קשה, סמל מקסים מולצ'נוב, מת מפצעיו. שלושה נוספים נפצעו קל בפיגוע הדריסה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לשלושה טיפול רפואי ופינו אותם לבית חולים.
31/08/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
קצין צה"ל ושלושה לוחמים נפצעו בינוני וקל כשמטען חבלה הופעל סמוך אליהם בעיר שכם שבשומרון. הארבעה היו במקום במסגרת פעילות לאבטחת כניסת מתפללים לקבר יוסף.
31/08/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
כוח צה"ל שנכנס לעיר שכם לצורך הכנת השטח לקראת כניסה מאובטחת של כ-1,500 מתפללים לקבר יוסף נתקל במטען חבלה. בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי קיבלו אחריות על הפיצוץ והודיעו כי מספר מטעני חבלה הופעלו.
31/08/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
מחבל פלשתיני ביצע פיגוע דקירה באזור תחנת רכבת קלה שבטי ישראל בירושלים. מן המשטרה נמסר כי המחבל נוטרל במקום וכי כוחות משטרה גדולים בדרכם למקום.
30/08/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 336/61, אדולף אייכמן נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, שמעון אגרנט, משה זילברג, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 במאי 1962
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il