|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
חיות ולוין. שחיקה של הרשויות [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]

הכרעה במשאל-עם עכשיו

השאלות העומדות עתה להכרעה בין הכנסת (והממשלה) לבין מערכת המשפט ובג"ץ, אינן יכולות ואינן צריכות להיות מוכרעות ע"י בעלי הפלוגתא עצמם, אלא ע"י הרשות הדמוקרטית העומדת מעליהן, שהיא המעניקה להן את מעמדן, כוחן וסמכויותיהן - הריבון דהיינו: העם! (מליאת הציבור). על סף משבר ללא מוצא שיכול להתדרדר בנקל למאבק כוחני אלים והרסני, יש לבקש את ההכרעה במישאל-עם ללא דיחוי
05/09/2023  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

המאבק המתנהל כיום בין הכנסת והממשלה באמצעות שר המשפטים, בין הדיקטטורה ההגמונית של מערכת המשפט בתמיכת האוליגרכיה האליטיסטית בישראל, עלה על פסים שגויים. שכן המאבק הוא בין הגישה העקרונית הסבורה שדמוקרטיה היא שלטון העם ע"י העם עבור העם לבין אוליגרכיה אליטיסטית שהמליכה עלינו את בג"ץ ומערכת המשפט מיסודו מיסודה של משנת השופט העליון לשעבר אהרן ברק, שעיקרה הוא סירוס שילטון העם לטובת שהדיקטטורה האוליגרכית משפטית. זאת מבקשת המערכת המשפטית מיסודו של ברק להשיג באמצעות תוכנית-שלבים, בה כובש בג"ץ באמצעות איומי-סרק ופרשנות חד-צדדית, שלב אחר שלב, את ההגמוניה הדמוקרטית מידי הכנסת ע"י טענות שווא אותן הוא מכנה דמוקרטיות. המהלכים כולם נשענים על מידה רבה של חוסר הבנה ציבורית של הסוגיה שעל הפרק ושימוש אפקטיבי ואקטיביסטי בפסיקות בג"ץ, שמקום שתהיינה מגובות בחקיקת-יסוד של הכנסת, הן מגובות בשקרים ובמושגים אמורפיים ומטושטשים דוגמת "עילת הסבירות" כתחליף לחוק. בכך הופך בג"ץ למחוקק ומיתר את הכנסת. שלטון בג"ץ איננו דמוקרטיה הוא דיקטטורה אוליגרכית של השופטים בתמיכת בעלי העניין המגבים אותם.

המאבק אליו התדרדרנו אחרי הבחירות האחרונות, נגזר מכשלון האוליגרכיה להדיח את נתניהו מתפקיד רה"מ באמצעות משפט מבויים. מה שמגביר מאוד את ההנחה שהמשפט הוא אכן מבויים, היא העובדה שגם בג"ץ בסיוע היועצת המשפטית הנוכחית אינו עומד עוד על הדרישה האלמנטרית להמתין להכרעת המשפט, ומפני שלא הצליח להדיח את רה"מ והסתבך ככל הנראה בצורה חמורה בתהליכי החקירה והבקרה על טוהר המידות בהם, עבר לאחרונה למהלכים של הדחת רה"מ בטענות סרק של נבצרות, כאשר רה"מ מתפקד בבריאות מלא כבר קרוב ל-4 שנים ללא שום סממן של פגיעה ביכולתו, לפחות כפי שרואה זאת רוב הציבור הבוחר בו שוב ושוב. ההבדל בין "אז" ל"עתה" בסוגיה זו, הוא כנראה הקמת וועדת החקירה הממשלתית לפרשת פגסוס עם אפשרות ממשית שפרשה זו תפצח ותפעיל חקירות נוספות גם בפרשות דוגמת "המימד החמישי" ופרשות נוספות.

חששות אלה הפכו את המאבק במחצית הראשונה של הקדנציה הנוכחית של הכנסת והממשלה למסע השמצות חסר-תקדים ולניסיונות של תומכי האנרכיה הלגליסטית להכשיל את הממשלה ולהביא להפלתה, לצד פגיעות חמורות בתפקוד צה"ל, בכושרו, ומה שגרוע במיוחד באחדותו.

חששן של האופוזיציה ותנועת האנרכיה, המנהלות במשותף את המאבק נגד נתניהו וממשלתו בכלים בלתי-דמוקרטיים, מהרפורמה המשפטית שמבקשות הכנסת והממשלה לערוך ברשויות הממשל בישראל הוא כה גדול, עד שהן נמנעות כליל מהידברות עם הקואליציה ומניסיונות להגיע להבנות ופשרות ומבקשות להכריע במאבק באמצעות הפגנות ואנרכיה אזרחית ברחובות לרבות פגיעה חמורה וחוזרת בשירותים הציבוריים ובסדר הציבורי, מסע תקשורתי נבזי ברשתות הטלוויזיה ותקשורת ההמונים ומסע הפחדה של השותפים האסטרטגיים באוליגרכיות הפנימיות ובין גורמי חוץ, שכל מטרתן הפלת הממשלה ושינוי פניה של הכנסת הנבחרת בדרכים עוקפות דמוקרטיה.

אחד המהלכים החשובים ביותר הוא חסימת יכולתה של הכנסת לחוקק חוקים ושל הממשלה ליזום מהלכי חקיקה. הטקטיקה בה מנהלת הממשלה את מאבקה בחבלות אלה איננה נכונה. המצב שנוצר הופך את הציבור הרחב מחדש לכוח המכריע בעיצוב המציאות במדינה. כאשר זרוע אחת של הממשל (המחוקק) מנוטרלת ע"י הזרוע האחרת באמצעות הרתעת הממשלה מייזום, וביטול חקיקה ע"י שקרים ואיומים המקנים כביכול לבית המשפט סמכות ששום חוק מדינה לא נתן לו - אין מנוס מלהביא את המחלוקת להכרעת הציבור! זאת ניתן להשיג במשאל-עם עליו תחליט הכנסת בשבתה לצורך זה כאסיפה מכוננת.

התרגיל המאיים שהפעילו כוחות האנרכיה בהפגנות ההמוניות שלא נעדרו אלימות, אי-ציות למשטרה ואיומי סרבנות מסוגים שונים, אסור שיסתיים ב"קיפול" הימין בפרשת פיטורי גלנט ובניוון תוכנית הרפורמה המשפטית בה פתחה הכנסת. אסור לקבל הכרעות תחת הרושם המטורף של סרבנות טייסי ח"א ויחידות נוספות במודיעין ובחיילות אחרים. הכרעה דמוקרטית בישראל אינה יכולה להתקבל באמצעות השאלה "למי יחליטו לציית מפקדי מע' הביטחון והמשטרה... - התשובה ברורה: הם חייבים לציית לחוק, ואם נחוץ שהדבר יובהר להם ע"י רובם העם, יש לשאול את פיו ישירות.

בג"ץ הכין כבר את המהלכים המנהלתיים שימחישו את פרשנותו המשפטית לשאלה מיהו הריבון במדינה. לשם כל קבעה הנשיאה היוצאת חיות, הרכבים גרנדיוזיים של בית המשפט לדיון בערעורים ובהשגות של חוגים אנרכיסטיים שונים התומכים במהפכה המשפטית של ברק, ואת אלה יש למחוק.

משאל-עם הוא תנועת-המונים פורמלית (מוסדרת בדרך דמוקרטית) לקבלת הכרעות בשאלות יסוד-מהותיות. ועל הפרק כיום עומדות בדיוק שאלות אלה: מיהו הריבון? מיהו המחוקק: מהם גבולות סמכות בית המשפט ורשויות ממשל אחרות ולאן אנו הולכים במחלוקת הנוכחית: - לחידוש וביסוס הדמוקרטיה או לדיקטטורה אוליגרכית? כאשר יענה הציבור על שאלות אלה תשובה מכרעת, ייפתר ה"פלוטר" ומי שלא יקבל את ההכרעה, "יפריש" עצמו מן הכלל הישראלי על כל המשתמע מכך.

משאל העם צריך להיערך בהקדם וחייב לכלול שתי שאלות אלה לפחות:

  • האם אתה מאשר את חלוקת התפקיד הנוכחי של היועמ"ש לשני תפקידים נפרדים: 1. יועץ משפטי לממשלה כתפקיד אמון, 2. תובע כלילי כרשות עצמאית מפוקחת ע"י הכנסת.

  • האם אתה מאשר שאין בסמכות בג"ץ או בית משפט לחוקה לבטל חוקי-יסוד של הכנסת? (חוק יסוד הוא חוק שהוגדר ככזה ע"י המחוקק ואושר ע"י הכנסת ברוב מוחלט של חבריה).

  • האם אתה מאשר ששופטים מכהנים לא ישתתפו בפועל בבחירת שופטים עמיתים לארגון בו הם מכהנים וכי אישור הבחירה יהיה בסמכות הכנסת ברוב של 72 ח"כים לפחות?
תשובת המשאל תיכנס לתוקף מיד עם סיום מנין הקולות ואישור התוצאות ע"י וועדת המשאל (שיכולה להיות גם וועדת הבחירות המרכזית בראשות שופט בדימוס).

הכללים לעריכת המשאל יקבעו ע"י הכנסת ברוב מוחלט של חבריה. ניהול המשאל, יהיה כאמור ע"י וועדת הבחירות המרכזית. לדעתי, חייבים להפסיק את השחיקה ההדדית בין רשויות הממשל במדינה ולהכריע באמצעות משאל-עם שבו 2 -3 שאלות (כאמור לעיל) בנושאים שההכרעה בהם תשנה את מהות החשיבה בשאלות הדמוקרטיה בישראל מהי ומי עומד בראשה ומנהל אותה.

תאריך:  05/09/2023   |   עודכן:  05/09/2023
רפי לאופרט
+לשכת נתניהו מבקשת מבכירי הליכוד להביע תמיכה בנתניהו
21:34 05/09/23  |  עידן יוסף
לשכת נתניהו פונה לבכירים בליכוד ומבקשת מהם להביע תמיכה בראש הממשלה. השרים יואב גלנט ("לפעול לפשרה - ומהר") וניר ברקת ("הסכמות הן לא כניעה, אלא אומץ לב") כבר התייצבו לצידו (חדשות 12).

ח"כ דני דנון, בהרמת כוסית של הליכוד העולמי, אמר: ״מתחילת הדרך קראתי להגיע להסכמות, כן לשיח והידברות - אבל בשום פנים ואופן לא נכנע לסחיטה באיומים. מי שחושב שאיומים, סרבנות ואלימות יגרמו לנו להתקפל - טועה״ (חדשות 13). עמיתו בועז ביסמוט: הסכמה רחבה, לא הסכמה רחבה - הרכב הוועדה לבחירת שופטים צריך לשקף את הציבוריות הישראלית. על זה אסור להתפשר".
+גנץ רצה תחילה ריכוך עילת הסבירות, ואחר כך שריון חוקי יסוד
20:56 05/09/23  |  עידן יוסף
מתווה הפשרה אמור היה לכלול לו״ז ברור שלפיו קודם תרוכך בחקיקה עילת הסבירות, אח״כ יחוקק שריון חוקי יסוד כך שלא ניתן יהיה לקדם שינויים ברוב קטן, ואח״כ התיקון בעניין הרוב בוועדה לבחירת שולטים - ורק לאחר מכן - תיעשה פנייה לבג"ץ לעצור את הדיונים בעתירות בטיעון שהתייתרו. בכך גנץ והצוות שלו התכוונו להבטיח שיקבלו במזומן את ההתחייבויות בטרם נתניהו מקבל את המילוט שהוא כל כך רוצה מהכרעות בג"ץ (חדשות 13).
+סער: אצל נתניהו ההצעה וההכחשה יוצאים בו זמנית; איננו מוכנים להיות שותפים למצג שווא
20:52 05/09/23  |  עידן יוסף
ח״כ גדעון סער באירוע הרמת כוסית של המחנה הממלכתי: "אנחנו תמיד נפעל לפי המצפן של טובת המדינה. אנחנו יודעים ואומרים יותר מכל דבר אחר חשוב היום לטפל באתגרי הביטחון והכלכלה ולעצור הקרע בעם ואיש אינו יכול להטיף לנו לגבי שמירת הדמוקרטיה ושלטון החוק כי עשינו את זה כל חיינו.

אצל נתניהו ההצעה וההכחשה יוצאים בו זמנית. ואנחנו מבינים לדאבון הלב כפי שהבנו אחרי שדחו את מתווה הנשיא תוך כמה דקות, שאין לצערנו עם מי לפתור ביחד את הבעיות שיצרה הממשלה עצמה במו ידיה.

"אנחנו תמיד מוכנים לבחון כל רעיון שמועיל למדינה - אבל איננו מוכנים להיות שותפים למצג שווא ואחיזת עיניים. יש לנו ניסיון ושכל שמאפשר לנו לבחון את הדברים. כולנו מבינים שבסופו של דבר: ישראל לא תוכל לחזור לעצמה ולבנות את עתידה בלי החלפת הממשלה הגרועה ביותר בתולדותיה. האלטרנטיבה השלטונית היחידה, המנוסה, הרצינית היא המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ.

"לא ניתן לשלטון הנוכחי להרוס את מערכות המדינה, את צהל את משטרת ישראל את השבכ את מערכת אכיפת החוק את בתי המשפט את נגיד בנק ישראל וכל מערכת ממלכתית אחרת שהשלטון הזה תוקף כמו שמחלה אוטואמונית הגוף תוקף את עצמו.
+גנץ נגד הידברות: "אין עם מי לדבר"
20:38 05/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר המחנה הממלכתי נשא נאום תקיף על-רקע קריאת נתניהו לשוב להידברות: "דואג קודם לטובתו, ואז לטובת המדינה"  ▪  הוסיף: "אין עם מי לדבר בעת הזו. הקריאות להידברות - ספין"  ▪  הליכוד: "גנץ ממשיך בחרמות ושוב בורח מכל ניסיון להגיע להסכמות. אפס במנהיגות, אפס בממלכתיות"
גנץ. תנאים מוקדמים למו"מ [צילום: מן הטלוויזיה]
+דיווח: נתניהו התחייב למתווה הפשרה של הנשיא
20:05 05/09/23  |  עידן יוסף
חדשות 13: עורך דינו של ראש הממשלה מיכאל רבילו הציג לנשיא הרצוג מכתב מחויבות של ראש הממשלה למתווה הפשרה. דבר קיומו של המכתב הוצג לאנשי המחנה הממלכתי כדי להראות רצינות ומחויבות של נתניהו לפשרה. בבית הנשיא ובלשכת נתניהו מכחשים את קיומו של המכתב.
+נתניהו לגנץ: שים בצד את התנאים המוקדמים
19:40 05/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה פנה במסר מצולם ליו"ר המחנה הממלכתי: "אפשר להגיע להסכמה, בוא נדבר"  ▪  אומר כי המשותף ביניהם רב, וכי רוב העם מצפה לחידוש ההידברות
נתניהו. הזמנה פתוחה [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+מבזק: תודה ראשונה ליריב לוין
17:29 05/09/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לא האמנתי למילה אחת של ביבי ולפיכך תמהתי על בני גנץ שהלך שבי אחרי הפיתוי להגיע להסדר
לוין. חלום בלהות [צילום: אמיר כהן]
+לוין על הפרסומים על פשרה: בלוני ניסוי יותר מהסכמות אמיתיות
12:38 05/09/23  |  מירב ארד
שר המשפטים יריב לוין התייחס לדיווחים על פשרה בראיון לגל"צ: "הפרסומים משקפים בלוני ניסוי יותר מהסכמות אמיתיות. מה שנדרש זה הסדר שיבטיח הליך שיוויוני בוועדה לבחירת שופטים - מקווה שתהיה היענות באופוזיציה לקריאת הנשיא".
+הנשיא: הבנות אפשריות ולא נוגעות ללוח זמנים
11:18 05/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הנשיא הרצוג המבקר באוסטריה התייחס לקריאות פוליטיקאים שלא להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית  ▪  "קורא למנהיגים לגלות אחריות, להביט למציאות בעיניים ולהושיט יד"
הרצוג. "די, נמאס" [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+החלילן חזר
11:03 05/09/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
המשא-ומתן בחסותו של הנשיא הרצוג מתנהל עם "מקורבים" ו"יודעי דבר" ועוד מלים שהן זריית חול בעינינו  ▪  רוצים להעניק לביבי עוד הזדמנות שאינה מגיעה לו? חבל, אבל בבקשה
נתניהו. כמה פעמים [צילום: אויבר פיטוסי]
+השר לוין: הצעת פשרה? זה עוד ספין
09:11 05/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים דוחה את מתווה הפשרה בין הקואליציה לאופוזיציה בתיווך בית הנשיא  ▪  "אני לא מכיר שהייתה הסכמה ואי אפשר להסכים לה כי היא לא משנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים"
לוין. "הדרך להסכמות - לא באמצעות בלון ניסוי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכרעה במשאל-עם עכשיו
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמונחטאפ III
10/09/23 09:51
2
ד"ר עדי ירדן
10/09/23 11:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הודיע כי התחדשו המגעים בין הקואליציה לאופוזיציה בחסותו למציאת פתרון שימנע משבר חוקתי על-רקע הרפורמה המשפטית.
04/09/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בית המשפט העליון דחה (4.9.23) בשבועיים את הדיון בעתירות המבקשות להורות לשר המשפטים, יריב לוין, לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. הדיון יתקיים ב-19.9.23 בשעה 10:00 במקום ביום ה' הקרוב (7.9.23).
04/09/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
במאמץ המחריד של הממשלה לשחוק את מערכת המשפט בדרך לדיקטטורה יש ליריב לוין טענות כלפי עמדת גלי מיארה-בהרב בסוגיית עילת הסבירות. הוא קיווה שהיועצת המשפטית תגן על הצעד הנורא של הממשלה גם בתחום זה. אך דעתה שהצעד הממשלתי אינו חוקי, ומה עליה לעשות? לגונן על מהלך שלדעת כל משפטני הפרקליטות הוא בלתי חוקי (ייתכן שהם טועים, אבל תפקידם להיות נאמנים להשקפתם המקצועית.)
04/09/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
משרד עורכי דין גדול העלה בפייסבוק את ההודעה הבאה: "בעקבות שינויים ועידכונים בחוק הגרמני, ישראלים רבים זכאים כעת לדרכון גרמני ואזרחות אירופית מלאה. אם אתם צאצאים לאזרחים או תושבים שחיו בגרמניה בין השנים 1920 ל-1945, כנראה שגם אתם זכאים. השאירו פרטים ונחזור אליכם לבדיקת זכאות ללא עלות". לפוסט צורפה תמונת דגל גרמניה ושני גרמנים צעירים ולבנבנים מנפנפים בו.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיש (יום ב', 4.9.23) לוועדת הכספים דוח על המגמות הכלכליות והפיסקליות הצפויות לשנת התקציב 2024. הדוח נדרש על-פי החוק במסגרת הליך ההתאמות לקראת תקציב 2024 שאושר יחד עם תקציב 2023.
04/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il